handdator

Visa fullständig version : Tung tricep utan press


Floddan
2008-06-08, 12:33
Jag tränar tricep för att bli bättre i bänk.

Försöker dra ner på smalbänken eftersom jag fn har lite problem med ena axeln i pressar och därför endast kör vanlig bänk och tänkte komplettera med med övningar som inte sliter på axlarna så mkt. När axeln är helt frisk skall jag återgå till mer smalbänk igen.

Har ni några tips på hur man kan träna baksida arm tungt utan att pressa.

martin86
2008-06-08, 12:40
Extensions av olika slag, pushdowns. Dips kanske funkar?

Floddan
2008-06-08, 12:49
Dips funkar inte. Eller de funkar men då gör jag hellre smalbänk eftersom jag upplever att de tar ungefär likamycket på axeln.

Pushdowns är bra och känns inte i axeln. Den kanske är de bästa alternativet om jag vill öka tricepstyrka utan att involvera axeln allt för mkt?

obesogen
2008-06-08, 13:14
Dips funkar inte. Eller de funkar men då gör jag hellre smalbänk eftersom jag upplever att de tar ungefär likamycket på axeln.

Pushdowns är bra och känns inte i axeln. Den kanske är de bästa alternativet om jag vill öka tricepstyrka utan att involvera axeln allt för mkt?

Frenchpress

Arne Persson
2008-06-08, 13:19
http://forum.body.se/showthread.php?t=5146

Anders The Peak
2008-06-08, 13:28
Tillägg till Arnes förslag som är bra och gediget för triceps. Jag ser att du är SL antagligen.
Du vet i bänken är det sista ca1/3 som du måste förlita dig på triceps helt och hållet.

Föreslår därför att du skaffar dig en kloss som lämnar 1/3 av sista biten av lyftet i smalbänken så kommer du undan med axelpåverkan och kan träna en effektiv triceps för bänkpress.

Men som alltid ska man vara försiktig och därför ligger man alltid lite i underkant i vikterna tills axeln är återställt.

Floddan
2008-06-08, 13:41
Tack för alla bra tips! :thumbup: