handdator

Visa fullständig version : Reaktion på whey-100


Ronja
2008-06-08, 08:33
Hej hej tog min första proteinshake nu på fm, en mådde väldigt konstigt efteråt(precis som när jag ätit nå me laktos i) Blev uppblåst och rapig...vad kan detta bero på?nån ide?

King Grub
2008-06-08, 08:42
Är du extremt laktoskänslig? Whey-100 innehåller spår av laktos.

Sverker
2008-06-08, 09:48
För stor dos vid ett tillfälle.

Börja om med en liten sked. Vänta och utvärdera resultatet.
Ta en större sked nästa gång och fortsätt.

Ronja
2008-06-08, 11:01
tack för flytten nån! :)

Inte extremt tror ja inte äter valio yoghurt en tallrik på kvällen utan problem har ju dessutom haft fortimel näringsdryck 3ggr /dag utan dessa biverkningar.

Har tagit bort mina fortiel nu o ersatt ed whey 100 typ 23g pulver 2 ggr om dan. vet ej va so kan va fel?!

Finns det nånstans man kan finna mixar att dricka som innehåller whey naturell?sockerfria.

Emil.o
2008-06-08, 18:47
*lånar tråden*

vad är egentligen skillnaden på whey-80 och whey-100 ? vilket är egentligen bäst att ta när man tränar ?

L-Sami
2008-06-08, 18:51
*lånar tråden*

vad är egentligen skillnaden på whey-80 och whey-100 ? vilket är egentligen bäst att ta när man tränar ?

Whey-100 är vassleisolat dvs renare protein och har för mig att det innehåller mindre laktos också och även procentuellt mer protein.

Johan_P
2008-06-08, 19:03
Det kan möjligtvis inte handla om inbillning? Verkar vara väldigt mycket om magrelaterade problem med dig Ronja ;) Som sagt så innehåller whey-100 väldigt lite laktos.

Ronja
2008-06-08, 19:56
JO jag vet att det innehåller knappt nå laktos, det var själva grejen varför jag tog den istället för 80 och däred anledningen till in förvåning om reaktionen.

Beepfaaarp
2008-06-08, 21:24
Det kan möjligtvis inte handla om inbillning? Verkar vara väldigt mycket om magrelaterade problem med dig Ronja ;)

När man får problem med magen så vet man inte alltid själv vad som är fel. I processen som följer där man utesluter produkter ur sin diet blir det ofta en massa snack. Tar du det med någon du känner eller jobbar med så blir dom snabbt trötta på att höra om ditt senaste sprutbajs. Därför använder man internets. Här snackas det bara skit ändå.

Ronja
2008-06-08, 21:33
Haha :D

Tolkia
2008-06-08, 21:37
Jag tycker att Sverkers råd är bra. Du vet med dig att du har en kinkig mage även bortsett från laktosintoleransen, och att du har bråkat med den en del i dina dagar (magar är onda och hämnas, fråga mig ...). Var lite försiktig när du skall vänja den vid nya saker som du misstänker kan vara lite problematiska, typ proteinpulver.

Ronja
2008-06-09, 05:59
Jag tycker att Sverkers råd är bra. Du vet med dig att du har en kinkig mage även bortsett från laktosintoleransen, och att du har bråkat med den en del i dina dagar (magar är onda och hämnas, fråga mig ...). Var lite försiktig när du skall vänja den vid nya saker som du misstänker kan vara lite problematiska, typ proteinpulver.


Gick bra ed den jag tog på em efter träningen ingen rea då så d var kanske nå tilffälligt vi får väl se nu idag.
Tycker det vore konstigt om jag skulle rea pågrund av nåt nytt för det är det ju egentligen inte(lika mkt protein o kolhydrater som i min fd fortimel,fast från andra källor)
Tack för svaren!!:)

pia
2008-06-10, 07:50
Om du är väldigt känslig så köp äggprotein. Har en kompis som börjat köra äggprotein och hennes mage har blivit mycket bättre av det.

Black Star Abyss
2008-06-10, 20:04
Hej hej tog min första proteinshake nu på fm, en mådde väldigt konstigt efteråt(precis som när jag ätit nå me laktos i) Blev uppblåst och rapig...vad kan detta bero på?nån ide?

Jag mår jävligt illa när jag druckit gainers eller protein, om jag inte dricker den långsamt. Därför sitter jag och sippar på mina gainers i 30 minuter efter träningen, då mår jag inte dåligt.

Ronja
2008-06-10, 20:29
Jag mår jävligt illa när jag druckit gainers eller protein, om jag inte dricker den långsamt. Därför sitter jag och sippar på mina gainers i 30 minuter efter träningen, då mår jag inte dåligt.

Oki tack för tipset!:)

solo
2008-06-11, 06:46
Blev själv lite kass i magen efter whey 100 men bytte nu senast till fairing complete protein o den funkar perfa. Synd den är så dyr bara .