handdator

Visa fullständig version : kosttillskott/creatin?


Ivda
2008-06-06, 13:53
Hej,
Jag funderar på att köpa twinlabs WHEY protein pulver, men eftersom jag äter ganska kraftigt, så skulle jag vilja veta vad creatin är bygger det upp musklerna och dom blir större , eller vad skulle ni köpa?
och när ska man använda produkterna före eller efter träning?
Tack på förhand.

King Grub
2008-06-06, 13:59
Läs stickyn här i forumet om kreatin först, återkom om några frågor ev återstår.

Ivda
2008-06-06, 14:19
Ok , jag har nog bestämt mig. jag köper nog TWINLABS proteinpulver, men nästa fråga är ska jag ta det före eller efter träningen?

Eddie Vedder
2008-06-06, 14:23
Ok , jag har nog bestämt mig. jag köper nog TWINLABS proteinpulver, men nästa fråga är ska jag ta det före eller efter träningen?

När du vill. Inte alls om du inte vill. Det ä bara protein och kan tas som en del i en måltid om man upplever måltiden vara för proteinfattig, det kan vara ett lämpligt mellanmål tillsammans med t.ex. en frukt och utblandad med mjölk.

Du kan ta det före träning om du vill och som återhämtningsdrink om du vill.

King Grub
2008-06-06, 14:32
I samband med träning är det bevisat effektivt att rama in passet mellan två doser, en före och en efter. Då ser du till att det finns lättillgängligaaminosyror när musklerna som bäst behöver det.

Ivda
2008-06-07, 09:42
För jag vill gärna lägga på mig lite vikt , men fortfarande ha min 6pack kvar :D Väger 62 kg bänkar 65kg.

Eddie Vedder
2008-06-07, 10:43
För jag vill gärna lägga på mig lite vikt , men fortfarande ha min 6pack kvar :D Väger 62 kg bänkar 65kg.

Inget tillskott hjälper dig att bättre behålla sexpacket. Går du upp i vikt får du mer fett på kroppen, hur det sedan fördelar sig kan du inte styra.

Men om du är seriös med att vilja bygga muskler så tycker iaf jag att du bör vara beredd att offra sexpacket under en tid. Då får du förutsättningar att skaffa muskler och dom får du deffa fram sen igen.

Ivda
2008-06-10, 13:57
Sådär har köpt twinlab 100% Wheyfuel , och tagit en portion alltså 33g pulver och 1,5 dl vatten, men det låter lite :D men men. Men hur länge ska man typ skaka ?

King Grub
2008-06-10, 14:19
42 sekunder?

Tills det är drickbart?

Att blanda med mycket vätska är alltid att rekommendera, särskilt om kolhydrat ingår.

Yuffie
2008-06-10, 15:05
2 skak, sen är den som godast.