Visa fullständig version : Nya cola light
är det någn som har testat denna?
50366
tror den kom ut denna vecka
ramagoen
2008-06-05, 17:44
coola! ska testa grönt té så fort den kommer :thumbup:
grönt te + cola!! :D gööött
Cola med vitaminer? Nu kan jag äntligen skippa frukt och grönt! :)
Finns det som 1,5/2L också?
auToeXeC
2008-06-05, 18:18
Ser jäkligt smarriga ut faktiskt..:)
Andreas Lelli
2008-06-05, 18:26
Ser riktigt frächt ut, hoppas det är ett vettigt alternativ till vanlig cola :) Det är nog dock inte att klassas som "nyttigt" :P
Säg till om ni provar den! :)
berra_berra
2008-06-05, 19:15
Visst ser det gott ut, men är skeptisk till no calories och lightprodukter. :confused:
eller är det bara jag som inte hittar den på coca´s sida???:naughty:
tigerofsweden
2008-06-05, 20:18
Visst ser det gott ut, men är skeptisk till no calories och lightprodukter. :confused:
okej, varför det?
tror att de funnits i england ett tag, såg nåt liknande i en engelsk butik på söder häromveckan, men intressant påhitt:D
Jag har sett de hemma i England om jag inte minns helt fel.
Köpte dock inte. Kombinationen av Cola och green tea låter helt enkelt inte så god. Eller?
Vitaminer får jag från annat håll. Dessutom tror jag att den var den dyrare än den vanliga.
Känns som om det är något man kan hitta utomlands men som dem inte väljer att lansera i Sverige. Jag kan dock ha fel :)
Däremot vet jag inte om nyttigheterna de tillsatt ska få mig att dricka en aspartamsötad dryck..
Ganymedes
2008-06-05, 21:50
Finns det någon innehållsdeklaration/näringsvärde att få se? Jag är nyfiken! Dricker aldrig cola annars, men man måste ju prova lite nytt ibland!
lovejude
2008-06-05, 22:15
tror att de funnits i england ett tag, såg nåt liknande i en engelsk butik på söder häromveckan, men intressant påhitt:D
Kan du säga i vilken butid? Stad? skulle vara najs om man kunde testa *flex*
Scratch89
2008-06-05, 23:07
Men sicken hyp det blev kring den berikade colan. ;)
Är du säker på att den kommit ut i Sverige? Vi pratade om berikade sockerdrycker i skolan för någon månad sedan, och då var det oklart om Sverige skulle godkänna dessa, iom att det blir lite fel budskap (drick sötat dryck och få vitaminer!).
Musselbank
2008-06-05, 23:46
Det här var iofs sockerfria drycker.
shut teh face
2008-06-05, 23:53
Jo men det blir samma grej när aspartamsötade drycker marknadsförs som "vitamindrink" eller liknande.
Musselbank
2008-06-06, 00:02
Men det är aspartam i Berocca och sånt.
Oh! Äntligen något nytt. bara hoppas att dem lanseras i Sverige nu!
Eddie Vedder
2008-06-06, 03:46
då var det oklart om Sverige skulle godkänna dessa, iom att det blir lite fel budskap (drick sötat dryck och få vitaminer!).
Jag vill minnas att någon kalciumberikad coca cola också var på taoeten att lanseras för en tid sedan. Det var ju än mer paradoxalt. "Drick coca cola och stärk ditt skelett och dina tänder" typ. :D
Vitaminberikade drycker ?
Utvecklingen har nog sprungit förbi lagstiftningen där. Vitaminer tillsätts till varje liten burk med energiläsk.
Däremot kan ju marknadsföringen påverkas så att man tonar ned vitaminerna och lyfter fram det gröna teét.
Inne i söderhallarna(medborgarplatsen) finns det en engelsk butik med massa mat å godis mm på översta våningen :)
nu har jag läst pressmeddelandet
ons den 18juni är det premiär för drycken :)
50389
Eddie Vedder
2008-06-06, 11:10
Anki Sundin är ju SL:are. Då måste den här colan va sjukt opti ju!:hbang:
Är det en stor dos grönt te-extrakt så har dom en given köpare!
smürfpücko
2008-06-06, 12:23
nu har jag läst pressmeddelandet
ons den 18juni är det premiär för drycken :)
Bara att anmäla sig och komma och få gratis sushi alltså? Det låter lockande.
Bara att anmäla sig och komma och få gratis sushi alltså? Det låter lockande.
haha...nej tyvärr inte, det är för de som har fått denna inbjudan
Nitrometan
2008-06-06, 13:55
Fanta kommer snart i en "fiberberikad" variant. De kör med fiber från guargummi om jag fattade rätt.
http://smudi.blogg.no/images/mms_op_single_id_506285_name_20052008_1211268958.j pg
Finns i Norge och Danmark.
frambogir
2008-06-06, 14:07
Vanlig hederlig Cola kickar alla andra varianters asses any day of the week, twice on Thursdays!
smürfpücko
2008-06-06, 14:16
haha...nej tyvärr inte, det är för de som har fått denna inbjudan
Attans då. Varför fick inte jag någon inbjudan *cry*
Scratch89
2008-06-06, 14:17
Frågan är ju om det kommer bli någon smakskillnad?
Den med grönt te kan man ju tänka sig att köpa för att det är en ny smak, men den med vanlig colasmak, wtf?
Eddie Vedder
2008-06-06, 14:21
men den med vanlig colasmak, wtf?
Den är ju nyttig!:D Ju mindre kcal desto nyttigare och ju mer vitaminer och mineraler man stoppar i sig desto bättre. Alltså helt optimalt som sagt.*rolleyes*
H4ters!
Sen förstår jag inte varför man inte skulle få skriva att drycken innehåller vitaminer, om den nu gör det? (Jo, jag kan tänka mig varför, men det är idiotiskt)
Sen förstår jag inte varför man inte skulle få skriva att drycken innehåller vitaminer, om den nu gör det? (Jo, jag kan tänka mig varför, men det är idiotiskt)
Skriva det får man nog, men kanske inte använda det som marknadsföringsargument (köp den nya vitamincolan, så vet du säkert att du får i dig allt du behöver osv.)
Skriva det får man nog, men kanske inte använda det som marknadsföringsargument (köp den nya vitamincolan, så vet du säkert att du får i dig allt du behöver osv.)
Skillnaden är ju att det är en ren lögn och jag tror inte direkt att någon tänkt marknadsföra drycken på det sättet. Däremot något i stil med "Nya Cola light - med vitaminer" eller något i den stilen, förstår jag inte varför man ens skulle få för sig att ev. förbjuda.
Fanta kommer snart i en "fiberberikad" variant. De kör med fiber från guargummi om jag fattade rätt.
http://smudi.blogg.no/images/mms_op_single_id_506285_name_20052008_1211268958.j pg
Finns i Norge och Danmark.
Fibrer i apelsinläsk är gammalt. Man tillsätter en aning kostfibrer för att göra läsken lite mer tjockflytande, så att apelsinjuicens alla små partiklar kan fortsätta att "sväva". En apelsinläsk utan kostfibrer kan betyda att allt det gula hamnar på botten av flaskan:(
Skillnaden är ju att det är en ren lögn och jag tror inte direkt att någon tänkt marknadsföra drycken på det sättet. Däremot något i stil med "Nya Cola light - med vitaminer" eller något i den stilen, förstår jag inte varför man ens skulle få för sig att ev. förbjuda.
Lögn är det ju inte om de tillsätter tillräckligt mycket. Men jag tror egentligen att du mest ville få h4ta lite?
Lögn är det ju inte om de tillsätter tillräckligt mycket. Men jag tror egentligen att du mest ville få h4ta lite?
Man behöver kanske mer än bara vitaminer, don't you think?
Kanske lite, jag gillar att h4ta h4ters. (Varför cesureras ****** förresten?)
berra_berra
2008-06-06, 18:57
okej, varför det?
jag äter/dricker hellre produkter utan en massa konstgjorda ämnen som jag antar att det är i den här... och hur har man lyckats få en dricka utan några kalorier?
Jag vet inte men gissar att den till stor del består av vatten, samt smak och färgämnen.
Det är min åsikt. :)
Jag vet inte men gissar att den till stor del består av vatten, samt smak och färgämnen.
Du verkar vara något på spåren här.
En idé vore kanske att man skrev dessa ingredienser på förpackningen?
ramagoen
2008-06-06, 19:13
och hur har man lyckats få en dricka utan några kalorier?
sötningsmedel?
Eddie Vedder
2008-06-06, 19:17
och hur har man lyckats få en dricka utan några kalorier?
Det innehåller kcal men i extremt små mängder. Anledningen till den extremt lilla energimängden är alltså sötningsmedlet som ramagoen redan påpekat. Det är så sött att det ger en tillräcklig sötma vid så liten tillsatt mängd att energiinnehållet blir så lågt.
Och vad menar du med att det är din "åsikt" att det innehåller dom ingredienserna du nämner? Hur kan det vara en åsikt?
Man behöver kanske mer än bara vitaminer, don't you think?
Jag tyckte att det var uppenbart att "allt"="alla vitaminer" var underförstått.
Varför cesureras ****** förresten?
Jag har för mig att det var som med en viss Linda R, att ordet blev så populärt att det blev ohanterligt. :D
En Waitrose i Bristol om jag inte minns fel.
Så om du vill ta dig en tipp till denna trista stad för att köpa vitamin-Cola, be my guest! :)
berra_berra
2008-06-06, 22:40
Det innehåller kcal men i extremt små mängder. Anledningen till den extremt lilla energimängden är alltså sötningsmedlet som ramagoen redan påpekat. Det är så sött att det ger en tillräcklig sötma vid så liten tillsatt mängd att energiinnehållet blir så lågt.
Och vad menar du med att det är din "åsikt" att det innehåller dom ingredienserna du nämner? Hur kan det vara en åsikt?
Hehe, det blev lite fel där.. men det är vilda gissningar från min sida vad den innehåller.. Jag har ingen fakta alls.
Eddie Vedder
2008-06-07, 04:37
Hehe, det blev lite fel där.. men det är vilda gissningar från min sida vad den innehåller.. Jag har ingen fakta alls.
Vaddå "har ingen fakta alls"? Det står ju angivet på flaskan!
Här kan du dessutom hitta faktan själv:
http://www.coca-cola.se/action/Go/page/products
De här nya dryckerna i tråden finns inte med men i alla fall de andra lighdryckerna.
berra_berra
2008-06-07, 08:05
Vaddå "har ingen fakta alls"? Det står ju angivet på flaskan!
Här kan du dessutom hitta faktan själv:
http://www.coca-cola.se/action/Go/page/products
De här nya dryckerna i tråden finns inte med men i alla fall de andra lighdryckerna.
Jag har inte läst på flaskan. Så det var bara spekulationer från min sida.
Jaha, då har jag fått smaka på varuprov från CocaCola:
Cola Light med vitaminer, Cola Light med grönt te, Fanta B´good med fiber och Fanta Fruit kick.
Jag är inte mycket för lightprodukter så Cola lighten går direkt bort, den med grönt te var dock ok. (arbetskompisen som enbart dricker Cola Light gillade inte nån av dem)
"bäst" var Fanta B´good med bärsmak. Fruit Kick kan de lägga ner på en gång.
Säljaren som var in idag sa "då ska vi revolutionera världen igen....". Tyckte det lät lite ironiskt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.