handdator

Visa fullständig version : Konstig betalningspåminnelse


Lellan
2008-06-04, 21:32
I början av februari beställde jag en vara från en webshop á 800 kr + frakt 85 kr, leveransdatum var satt till 1 vecka. Jag fick 2 orderbekräftelser, mailade tillbaks att något var fel, jag hade bara beställt och betalt en vara (med kort) och fick svar att det skulle åtgärdas.

När jag inte fått något paket efter en vecka mailade jag, fick svar först efter en månad att varan varit slut hos leverantör och skulle skickas snarast vilket den gjorde. Ett paket som jag betalt via kort på sidan, inkl frakt. PLUS ett till paket, med samma vara + PÅMINNELSEfaktura som bestod av priset för varan 800 kr+ frakten på 85 (om jag hade beställt 2 paket så hade jag väl sett till att göra det i EN beställning?).

Eftersom varan var rätt dyr så skickade jag med sån där dyr postgång där man får ett nr så att varan kan spåras (kommer inte på vad det heter nu), typ 120 el 170 kr, nåt sånt kostade det. Sedan mailade företaget att de fått varan. Jag skrev ett lite surt svarsmail att jag hoppades på rabatt på ytterligare en vara eller kanske någon annan form av kompensation eftersom jag fick utgifter för deras strul. Detta var i mars.

Häromdagen fick jag en påminnelsefaktura via mail på paketet jag returnerat!? Skrev direkt tillbaks att det blivit fel, att jag returnerat varan för att DE skickat en dubbel beställning jag aldrig gjort och omgående protesterat mot.

Idag fick jag svaret att:
" Hej . Tack för ert e-mail. Denna order gäller ................. som skickades till er 2008-03-19.Ordern är lagt mot faktura och ej betalad med kreditkort.

Har denna order returnerats till oss ber vi er vänligen att räkna bort kostnaden för produkten och betala leveranskostnaden som står på fakturan och ange ordernummer som referensnummer vid betalningen."

Men ÅÅÅÅ liksom... jag har inte mailgången kvar, jag vill INTE betala frakt till dem för något jag inte beställt och själv bekostat dyr retur för..

NEJ - jag vill inte träffa Sverker å höra honom roida, men är det nu man vänder sig till konsumentombudsmannen eller räcker mitt svarsmail att jag inte tänker betala? Sååå trött på knäppa butiken. :smash:

Scratch89
2008-06-04, 21:59
Nu måste jag fråga; var beställde du ifrån?

Lellan
2008-06-04, 22:12
Nu måste jag fråga; var beställde du ifrån?

Får man säga det eller bådar det ont inför fortsatt förhandling med företaget.. ? Hm.. vit text ftw? :em: pid.se

Scratch89
2008-06-04, 22:22
Knepigt isf, för de verkar ju vara seriösa. Finns det inget kontor dit du kan åka och slå näven i bordet?

Lellan
2008-06-04, 22:30
Knepigt isf, för de verkar ju vara seriösa. Finns det inget kontor dit du kan åka och slå näven i bordet?

Det gjorde det nog faktiskt.. men ska jag skaffa barnvakt å betala resa ner till sthm för att där uppenbara mig med hela min pondus och coola attityd man inte kan dribbla med? Det är frågan... eller förtjänar de bajsblöja via rek post samt Sverker..