handdator

Visa fullständig version : Henke VS Elmander !


Psychological
2008-06-03, 23:11
Hade det varit förra EM hade jag skrivit Svensson VS Källström , men det här känns hetare nu . Jaha, vem ska lira från start ?

tp_88
2008-06-03, 23:13
Henke, självklart. Jag vill inte se Elmander på plan en enda gång under EM...

sleviin
2008-06-03, 23:16
henke! skulle tillåmed välja allbäck före elmander.

nr16
2008-06-03, 23:54
Kan man inte få båda? Henke och Elmander 9 gånger av 10 och Zlatan 1 gång av 10!

Elmander var den största anledningen till att vi gick till EM och Zlatan passar inte tillsammans med honom!

Lukaspappa
2008-06-04, 00:02
Båda ska med!

Henke som en offensiv mittfältare och Elmander och Zlatan på topp. Sen kan Allbäck hoppa in och byta med nån av anfallarna, han levererar alltid i landslaget.

Åtminstone borde detta göras om en seger är ett absolut måste. Kan ju mycket väl bli så att Sverige måste vinna sista matchen mot Ryssland för att kunna gå vidare ur gruppen och då borde man ha ovanstående uppställning :thumbup:

dared
2008-06-04, 00:03
Personligen skulle jag vilka se Zlatan och Elmander på topp med henke som offensiv mittfältare.
Synd att Rosenberg drog på sig den där knäskadan.... han kanske får lira lite iaf.

robin-
2008-06-04, 00:30
Personligen skulle jag vilka se Zlatan och Elmander på topp med henke som offensiv mittfältare.
Synd att Rosenberg drog på sig den där knäskadan.... han kanske får lira lite iaf.

Rosenberg är den sista jag vill se på planen ;)

ontopic: Henke får min röst!

daja
2008-06-04, 07:06
Henke borde vara given på topp tillsammans med Zlatan, Elmander har inte levererat alls på sistone och har endast gjort ett mål på 17-18 matcher i sitt klubblag under våren och hans landskamper har inte varit i närheten av bra sedan Spanien och Danmarksmatchen för snart ett år sedan. Ser Allbäck som en hetare inhoppare än Elmander, även om Elmander möjligen skulle kunna passa mot ett lag som Spanien då vi lär få leva på kontringar.

Yuffie
2008-06-04, 07:37
Zlatan måste ju börja iaf, han är Sveriges bästa spelare.

World
2008-06-04, 08:00
Henke borde vara given på topp tillsammans med Zlatan, Elmander har inte levererat alls på sistone och har endast gjort ett mål på 17-18 matcher i sitt klubblag under våren och hans landskamper har inte varit i närheten av bra sedan Spanien och Danmarksmatchen för snart ett år sedan. Ser Allbäck som en hetare inhoppare än Elmander, även om Elmander möjligen skulle kunna passa mot ett lag som Spanien då vi lär få leva på kontringar.

+1

Ryska_raketen
2008-06-04, 08:02
Jag säger Allbäck + random speta

n1tro
2008-06-04, 09:18
elmander + ibrahimovic, måste vara grymt jobbigt o möta 2 st +188/+88kg spelare speciellt när båda är så snabba som de e också, henke bakom, kim defensivt. larsson/ljungberg på kanterna.

edit: elmander leverar alltid

daja
2008-06-04, 13:00
edit: elmander leverar alltid

ok, sen när då?
antar att du menar att han alltid kämpar och sliter, men nu är det EM och då behöver vi ha två anfallare med lite mer egenskaper än att de kan springa fort utan boll.

chidde
2008-06-04, 14:04
zlatan är ju given oavsett typ av match, det kan vi ju komma överens om
elmander är bra när vi möter fysiska backar, han är liksom zlatan kvick och stor.. och så är han djupledslöpare, men då måste vi också ha nån som slår dessa passningarna. frågan är om han vet hur zlatan tänker i vissa lägen? hänger han med?

henke är mer den som förstår spelet, kanske den som kompletterar zlatan bäst
han har spelat med dem flesta, förstår hur dem rör sig osv
extremt bra huvudspelare för att vara så "liten"
han är också den (enda?) som kör det här en-touch-liret bra imho

henke och zlatan på topp!

Yuffie
2008-06-04, 14:47
zlatan är ju given oavsett typ av match, det kan vi ju komma överens om
elmander är bra när vi möter fysiska backar, han är liksom zlatan kvick och stor.. och så är han djupledslöpare, men då måste vi också ha nån som slår dessa passningarna. frågan är om han vet hur zlatan tänker i vissa lägen? hänger han med?

henke är mer den som förstår spelet, kanske den som kompletterar zlatan bäst
han har spelat med dem flesta, förstår hur dem rör sig osv
extremt bra huvudspelare för att vara så "liten"
han är också den (enda?) som kör det här en-touch-liret bra imho

henke och zlatan på topp!


word

Einar
2008-06-04, 15:48
Henke och Zlatan med Allbäck som supersub.

petah
2008-06-04, 16:37
henke och o zlatan on da top. vore kul att se elmander o zlatan på topp och henke som offensiv mittfältare, men det lär väll aldrig hända.