handdator

Visa fullständig version : Äta - ont i halsen?


phoenix91
2008-06-03, 15:40
Hejsan. Igårkväll kände jag något konstigt i halsen,itne mycket, så jag trodde itne det var något, men när jag vaknade hade jag jätteont i halsen.

Jag tror det till vis del beror på att jag deffar, att jag blev sjuk, kan itne det stämma? Har inte varit det minsta sjuk på ett år innan jag började deffa.

Jaja, till frågan. Vad ska man äta och så när man är sjuk? C-vitamin typ apelsiner e väl bra? Och ingefära. Är det något mer?

Behöver man äta så mycket när man är sjuk, är det itne bättre att låta kroppen ha energin till att bli frisk istället för att smälta maten?

Sov idag ca 13 tim och resten av dagen har jag läst o suttit lite vid datorn. Har varit ute i några minuter också.

Kan tillägga att mitt mål är att bli frisk till torsdag då jag har skolavslutning :)

Tacksam för all hjälp.

shut teh face
2008-06-03, 16:09
Ja, risken är stor att du är sjuk för du deffar. Vilket säger emot din teori om att "äta lite och låta kroppen ha energi att bli frisk". Så funkar det inte, lite energi = kroppen blir slö.

Tips: Drick mycket vatten. Saker som du kan äta om halsen gör ont: Yoghurt, Yoghurt och yoghurt + juicer. :D
Sova är bra, att ta lite frisk luft är också bra men man kan ju tänka sig att fönstret eller liknande ändå är öppet i denna värme. Undvik solen, får du solsting blir du inte frisk till torsd kan ajg lova. =)

phoenix91
2008-06-03, 16:13
hmm de kan nog stämma att de va lite konstigt tänkt av mig :P

aa okej :)

haha har itne rokat öppna det :P för då skiner solen rakt in, har persien nerdragen. tack för svar.

Scratch89
2008-06-03, 17:56
Du tror inte att din mat- och fettnoja påverkar?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114253

shut teh face
2008-06-03, 17:57
Ja nu är han ute och jagar igen ..

phoenix91
2008-06-03, 18:15
jo, det kan den nog göra, men ska väll kuna äta så och leva ändå?

Scratch89
2008-06-03, 18:16
jo, det kan den nog göra, men ska väll kuna äta så och leva ändå?

Leva - Ja
Må bra - Vad tycker du?

wrack
2008-06-03, 20:02
På halsens framsida sitter sköldkörteln, äter du för lite jod kommer den att bli förstorad. Ät mer fisk.
Vet också själv att äter jag för lite och tränar för mycket så får jag ont i halsen, då är det dags att äta mer.
Alternativt kan du ha någon rubbning i hormonproduktionen.

Ta inte detta för sanning, snarare som vägledning för ytterligare efterforskning, då jag inte alls är proffs.

Scratch89
2008-06-03, 20:27
På halsens framsida sitter sköldkörteln, äter du för lite jod kommer den att bli förstorad. Ät mer fisk.
Vet också själv att äter jag för lite och tränar för mycket så får jag ont i halsen, då är det dags att äta mer.
Alternativt kan du ha någon rubbning i hormonproduktionen.

Ta inte detta för sanning, snarare som vägledning för ytterligare efterforskning, då jag inte alls är proffs.
Återigen håller jag med Eddie Vedder; folk här på brädan verkar vara hypokondriker.

Det är så ovanligt med jodbrist idag att man totalt måste undvika salt och bo helt avsides i landet för att det ska uppstå.

phoenix91
2008-06-03, 21:12
Leva - Ja
Må bra - Vad tycker du?

men vad äter jag för fel då? har ju bara dragit ner på kolhydraterna :S

Scratch89
2008-06-03, 21:21
men vad äter jag för fel då? har ju bara dragit ner på kolhydraterna :S

Samtidigt som du tränar hårt och växer...