handdator

Visa fullständig version : försöks deff


Scratch
2003-06-05, 18:26
Hej,

Vad tror ni om detta i 4-5 veckor? Ska försöka minska lite fett, men drömmer inte om nån super rippning. Bara mindre kroppsfett, kan tänka att 7 kilo fett skulle göra mig rippad, tänkte förlora 4-5
styrketränar 4 gånger i veckan, tränar hela kroppen.
morgonpromenader, minst 4 i veckan cirka 1 timme
löpning nån gång i veckan.

sen kosten:

Frukost:
kokar 2 dl havre till gröt.
4 ägg
1 glas mjölk

Lunch: (äts i skolan, måste äta vad som bjuds där.)
Här kan maten variera kraftigt. Men nästan alltid så är det en bas medpotatis eller pasta. Vi har keso och salladsbord. Vad ska jag äta till lunch? ska jag undvika mjölken?

Mellanmål:
vad kan vara lämpligt här, jag tränar ju efter det här målet. i vanliga fall käkar jag stort lass pasta och tonfisk, eller grovmackor med makrill.

efter träning:
En proteindrink med kollisar i

Lagad mat hemm:

Här för man äta vad som bjuds. Ska försöka att äta mer sallad mindre kollisar och mer av köttet, fisk etc.

innan sovdags:

en burk tonfisk i vatten eller en burk makrill i tomatsås

Tips? verkar det hitills bra?

ska väl säga att jag är 180 cm och väger runt 90 pannor.

såhär äter jag vanligtvis:

2 dl gröt, 5 ägg 5 dl mjölk, 3 dl juice.

mycket pasta potatis etc. i skolan till lunch runt 3 glas mjölk på det och lite keso.

pasta och tonfisk innan träning

drink efter.

husmanskost efter träning, vällagad mat i stora lass.

innan sängdags tonfisk eller makrill.

plus att jag småäter mycket godis chips etc dricker en del läsk. ( men inte nu då)

Mvh

King Grub
2003-06-05, 18:32
Jag tycker kosten i sig ser alldeles utmärkt ut. Om du går upp eller ner på den beror på om du äter såpass mycket att det ger energiöver- eller underskott. Jag tycker inte du behöver ändra speciellt mycket på måltidernas innehåll, utan bara minska ner något på deras storlek, om din vikt står still på det matintag du håller idag. Minska ner något på kolhydraterna i första hand.

Scratch
2003-06-05, 18:49
Ok...
jag har gått upp en del nu under vintern och våren mestadels i muskler tror jag :hbang: men också en del fett :angel:
och då har jag inte kört den mista konditionsträning eller morgonpromenad, vi har inte ens haft nå skolidrott, bara styrketräningen alltså.
Så om jag nu rör mig mer och äter mindre av det gamla borde det funka hyffsat?

King Grub
2003-06-05, 19:49
Det är ohyggligt svårt att säga vilket förbrännings- och aktivitetsnivå du har, kontra ditt energiintag. Prova en vecka och se. Har du gått ner 0.5 till 1 kilo ligger du fint till. Annars får du antingen sänka energiintaget eller röra mer på dig. Eller till och med höja det, om det går för fort nedåt, för då är det inte uteslutande fettvävnad som går upp i rök.

Scratch
2003-06-05, 21:42
Ok, tack barbapappa :cheers:
ska testa...