handdator

Visa fullständig version : Youtube olagligt?


stargate
2008-06-03, 14:32
Är det inte olagligt av Youtube att tillhandaha oss nätsurfare med musikvideos?

Om det INTE är olagligt kan man då ladda ner videon från youtube och sen stoppa in den i mp3-spelaren och lyssna? är DET olagligt?

pervan
2008-06-03, 14:41
Nä.

har för mig att de står något när man laddar upp x att det är material som man har rätten att lägga upp bla bla bla ass bla.

På det andra vill jag besvara DIN fråga med MIN fråga: Är det olagligt att spela in från MTV?

stargate
2008-06-03, 14:47
Nä.

har för mig att de står något när man laddar upp x att det är material som man har rätten att lägga upp bla bla bla ass bla.

På det andra vill jag besvara DIN fråga med MIN fråga: Är det olagligt att spela in från MTV?

jag Har ingen aning om det är olagligt att spela in från mtv?

Det är ju ganska lätt att rippa ljudet från youtubevideo`s till hårdisken. Om det är lagligt är du ju i princip lagligt att ladda ner all musik från nätet...

Prankie
2008-06-03, 14:49
Många kompisar som har lagt upp material från avex ha fått de borttagna. Antar youtube hinner bara inte kolla upp alla material som är skyddade. Och försvinner det från en så läggs 50 ny upp på samma klipp.

Larsson85
2008-06-03, 15:05
Man får inte lägga upp musikvideos, eller något annat som man inte äger rättigheterna till. Har flera gånger fått editera min playlist för att en musikvideo har blivit borttagen. Problemet är att youtube inte har resurser att kolla upp allt som laddas upp (vilket de iofs är skyldiga för).

Ungefär som att moderatorerna här är skyldiga att ta bort om någon försöker att distribuerar något olagligt här på forumet.

theoppositescollide
2008-06-03, 15:26
Man får inte lägga upp musikvideos, eller något annat som man inte äger rättigheterna till. Har flera gånger fått editera min playlist för att en musikvideo har blivit borttagen. Problemet är att youtube inte har resurser att kolla upp allt som laddas upp (vilket de iofs är skyldiga för).

Ungefär som att moderatorerna här är skyldiga att ta bort om någon försöker att distribuerar något olagligt här på forumet.
Oftast tas inte tex en musikvideo bort förrän skivbolaget uppmärksammat det. Man kan till exempel ibland se när en musikvideo tagits bort att det står "Video removed in violation of Nuclear Blast copyright" eller något i den stilen.

Scratch89
2008-06-03, 15:40
SVT tog bort alla klipp från årets melodifestival. *rolleyes*

Prankie
2008-06-03, 15:41
SVT tog bort alla klipp från årets melodifestival. *rolleyes*

Vadå, fick de inte genom alla med internet måste betala till svt? *whatever*

shut teh face
2008-06-03, 15:42
Yes, men som sagt, eftersom folk laddar upp nytt hela tiden så cirkulerar det alltid olagligt material på Youtube. Men det finns inget de kan göra åt det, man kan ju inte förbjuda tjänsten som sig, och att uppmana folk att inte ladda upp olagliga saker lär inte hjälpa, det kanske de varnar om redan idag iofs.