handdator

Visa fullständig version : tjej 60 kg - några deff tips?


mogge1
2008-06-03, 13:41
Har börjat bygga en hel del muskler som nu vill komma fram genom deff.
Har satsat stenhårt på kosten & träning under 2 månader.
Det går trögt men tänkte fortsätta ett tag till.

Tjej som väger 60 kg och är 176 lång.
kcal intag på ca 1000 kalorier om dagen.
Matersättning, omega3 och bara nyttig, vägd mat utan ätardagar.

Relativt blandad träning, paddling, cykling, gym med mera.
Minst ca 2 mils cykling / dag (1timme) med puls på ca 170.
(försöker hålla pulsen där i alla träningsformer, förutom gym)

Har minskat ett par kg. Men långt ifrån tillräckligt.
Har mycket fett på hela kroppen som ska bort.
Är det någon som har några tips på något som kan boosta deffen?
Är inte intresserad av "olagliga tillskott"

tacksam för tips. :)

Mirre
2008-06-03, 14:03
Hej mogge1,

Jag måste vara rak och fråga vad du har för mål?
60 kilo på 176 låter väldigt lite.
Varför matersättning?
"Minst ca 2 mils cykling / dag (1timme) med puls på ca 170." Hur orkar du det på 1000 kcal om dagen? Dina basala behov (organ mm) överstiger 1000 kcal...
Lägg gärna upp en bild på hur du ser ut samt en målbild över hur din drömfysik ser ut (hur du vill se ut).
Hur ser din idrottsliga bakgrund ut? Vad äter du under en genomsnittlig dag?

Mvh,
Mirre

Prankie
2008-06-03, 14:04
Lite offtopic kanske men du har en bmi på 19,4. Under 19 räknas man som underviktig. Och du äter otrolig lite för den mängd motion du gör. Nu vet jag inte hur du mäter din puls men en timmes högintensiv träning med puls på 170 känns lite extremt. Bara där har du kanske redan bränt 8-90% av din dagliga kcal intag, då har vi inte ens tummat på vardagsträning som trappor eller energi som krävs för att hålla dina organer levande.

Om du trots allt fortfarande vill ner i vikt så kan jag bara rekommendra en dos tålamod. För snabb viktförlust är ingenting positivt. Du är redan på väg ner och det går framåt så ge det lite tid. I slutändan är hur det ser ut i spegeln som spela roll, inte en tal producerat av en maskin. Slimad kropp med muskler är attraktivt, inte benrangel.

mogge1
2008-06-03, 14:24
målet är att få synliga muskler.
Matersättning för att det är enkelt att få i sig av allt man behöver.
protein, kolhydrater, fett och vitaminer.
vet att det är lågt intag. Men har massvis med energi i kroppen.
mäter pulsen med pulsklocka.
Har inte tränat speciellt mycket de senaste åren innan styrketräningen för ett par år sedan.
Ungefär Mat / dag

Gröt, med solrosfrön, krossat linfrö, sesamfrön.
ägg
omega3

mellanmål, grönsaker (morot) (ägg)

Lunch: Matersättning - Diet pro, omega3

mellanmål som tidigare

middag: typ kycklingsallad, omega3

mellanmål, grönsaker.

Medveten om att kroppen inte är fet eller stor, men har ändå fett på ben, rumpa, mage och armar som är önskvärt att få bort speciellt eftersom det under detta lager nu finns nybyggda muskler.
Kan poängtera att det är inte viktigt att gå ner i vikt,
Bara bränna fettet. DVS spegelbilden är det viktiga.

ett par bilder:

http://lindaelfvings.blogg.se/images/box080310_124_1207946338.jpg
http://lindaelfvings.blogg.se/images/box_141_fix_1208178518.jpg

Kinsei
2008-06-03, 14:30
Jag hoppas att alla komer att svara det uppenbara, nämligen att det inte finns något fett att deffa bort. Ditt BMI är lågt även för en otränad person. Räknar man in lite muskler i ekvationen är det väldigt lågt.

mogge1
2008-06-03, 14:37
Jag hoppas att alla komer att svara det uppenbara, nämligen att det inte finns något fett att deffa bort. Ditt BMI är lågt även för en otränad person. Räknar man in lite muskler i ekvationen är det väldigt lågt.
Det låter ju omtänksamt ! Men det är ju uppenbart ! ?
Det finns ju att nypa i både här och där..

Prankie
2008-06-03, 14:46
Det låter ju omtänksamt ! Men det är ju uppenbart ! ?
Det finns ju att nypa i både här och där..

Lite svårt att bedömma muskelmängd på de där bilderna, men fet är du inte allafall. Nypa i både här och där är mänsklig, det har alla. Gymma mer och bygg upp en större ram så få du en mer fitnessaktig look, det ger även illusion av smalare midjesektion med större axelpartiet. Lägg dig på energibalans och gymma mer så kommer du nå ditt mål snabbare än fortsätt deff.

Taragon
2008-06-03, 14:50
Av att döma bilderna på din blogg så tycker jag inte du borde deffa utan istället bygga om du vill ha en bättre look

Kinsei
2008-06-03, 14:51
Ja, det är uppenbart! Man får inte glömma bort att de bilder man ser av fitnesstjejer ofta är tagna efter diet och vätsketömning. Det är inte ett hälsosamt tillstånd! Knappast farligt för en kort period men knappast heller något att eftersträva till vardags.

Jag tycker att du borde vara lite snällare mot din kropp! Med all den träningen behöver du ordentligt med näring. Tänk på att det är bättre att vara frisk, stark och hälsosam för all framtid än att vara mager, sjuk och skadad (vilket är en överhängande risk med din träningsmängd och den lilla maten)

Hälsningar från en tjej som är betydligt fetare än du (men som slutat slåss mot kroppen och numera bara tränar prestationsinriktat)

00600
2008-06-03, 14:57
Mogge1: Nyligen opererat dig? :)
Står att du är man under din profil.

I af av det man kan döma av bilderna så ser det bra ut!
Tror som de andra att du knappast behöver deffa med den vikten.

Satsa på kvalitativ muskelökning istället!

saajmon
2008-06-03, 15:05
Ja, det är uppenbart! Man får inte glömma bort att de bilder man ser av fitnesstjejer ofta är tagna efter diet och vätsketömning. Det är inte ett hälsosamt tillstånd! Knappast farligt för en kort period men knappast heller något att eftersträva till vardags.

Jag tycker att du borde vara lite snällare mot din kropp! Med all den träningen behöver du ordentligt med näring. Tänk på att det är bättre att vara frisk, stark och hälsosam för all framtid än att vara mager, sjuk och skadad (vilket är en överhängande risk med din träningsmängd och den lilla maten)

Hälsningar från en tjej som är betydligt fetare än du (men som slutat slåss mot kroppen och numera bara tränar prestationsinriktat)

Bra sagt!

Håller med de andra som säger att om du vill bli mer "fit" (vilket du redan är :thumbup: ) så ska du börja bygga! Du kommer antagligen orka mycket mer om du börjar äta mer. Deffa tycker jag är det sista du behöver göra, du ser ju riktigt snygg ut på bilderna! ;) (And no one likes a skinny girl)

1684_
2008-06-03, 15:19
snälla, gör det inte? Har du ens kvar din mens? wht :S jag e 170 och väger 60kg, går 5-8km om dagen, tränar 4 SL pass i veckan, och äter kanske 2000kcal per dag och klänner mig helt utpumpad, orkeslös, benig och avrenda kota börjar synas >_< dessutom mår inte mina inre organ så bra, så min fråga e HUR F*N kan du leva på 1000kcal, och röra på dig DUBBELT så mer än mig och vara dessutom hela 6cm LÄNGRE än mig?:S

L-Sami
2008-06-03, 15:28
Deffa? Du är nästan underviktig med lite kroppsfett samt du ligger på minimalt underskott. Ett tips är att fortsätta träna och öka lite i vikt, så att du lägger på dig mer massa. Om du nu fortsätter att gå ner i vikt så kommer en del muskler att gå upp i rök också, stort underskott på en kropp med lite kroppsfett bidrar till det.

Mirre
2008-06-03, 15:44
Mogge1,

Min personliga åsikt är att du ska tänka igenom vad du sysslar med. Kan låta elakt, men jag menar det i all välmening. Om du inte inser själv att du inte har normalt förhållningssätt till mat och träning, är mitt råd att du tänker igenom din situation och tar hjälp av någon. Du skriver i inledningen till din blogg:

"Ser inte träning och hälsa som ett intresse utan mer som min livsstil."

Det du sysslar med är inte hälsa utan en destruktiv livsstil som kommer att förstöra balansen i din kropp, din hud åldras mycket snabbare, ditt hår tunnas ut och dina hormoner rubbas där följden kan bli håravfall, finnar, barnlöshet i framtiden mm.

Är denna så kallade hälsosamma livsstil värd denna uppoffring?

Jag är en bodyfitnesstävlande och vet vad det innebär att komma i form, hålla formen och kunna återgå till vardagen efter en tävling där allt vad vägande och mätande slängs långt in i byrålådan. Kroppen mår inte bra vid så låga fettprocent och du måste konstant kämpa mot din kropps vilja. Din kropps vilja kämpar emot fettförlusten på de ställen du nämner att du vill tappa fett för att skydda dig
Se till att äta bra, leva hälsosamt, bygg muskler så att du har något att deffa fram nästa år och var en förebild för dina bloggläsare istället för att leva självdestruktivt.

I all välmening,
Mirre

P.s Ni andra tjejer/killar som läser detta och känner igen er, tänk efter och ta tag i det innan det verkligen blir en självdestruktiv livsstil/vana som du inte kan släppa.

mogge1
2008-06-03, 15:50
Så för att man har vissa mått kan man inte ha magrutor då eller ?
För att man har vissa mått så mår man dåligt?
Har aldrig mått bättre eller orkat köra hårdare på gymet än för tillfället.
Efter 2 månaders diet. Det låter helkonstigt, vet det,
men kroppen verkar må kalasbra av detta.

Längtar på jobbet efter träning, cykeln, thaiboxningen, löprundor eller kajaken.
Och att cykla en timme om dagen känns alldeless för lite numera.
Då det går alldeless för lätt.

Är målmedveten och noggrann men tycker inte resultaten väger upp ansträngningen.

Tack ändå för era åsikter.

King Grub
2008-06-03, 15:54
Har aldrig mått bättre eller orkat köra hårdare på gymet än för tillfället. Efter 2 månaders diet. Det låter helkonstigt, vet det,
men kroppen verkar må kalasbra av detta.

Så där känns det för anorektiker också... tills det är för sent, och allt i kroppen är tömt och stressfrakturerna och inflammationerna härjar fritt.

DjiinZ
2008-06-03, 16:04
Mogge1 du har en riktigt fin kropp nu. Att deffa nu skulle bara förstöra allt. Efter 2 månaders träning så kommer man inte så långt (ifall man inte har super gener) kankse på ett år. Om ett år då kankse du kan tänka på deffa....

mogge1
2008-06-03, 16:06
Ok, Det skall inte jämnföras med anorexi på något sätt, Så extremt är det ju inte heller. OCH Det finns en stor kärlek till MAT och detta är väldigt tillfälligt för att önskvärt få fram konturerna av muskulaturen. Tycker det börjar spåra ur väldigt här. Började deffa "dieta" lite lugnt för att trappa upp till midsommar, tanken är att återgå till allt gott i matväg efter detta och bygga upp kroppen med en massa muskler efter nästa helg. (Midsommar)

Och av att läsa på internet är det väldigt många fitness freaks som lever bra mycket mer ohälsosamt.
Det finns ingen tanke på att tömma kroppen på vätska, vitaminintag eller ens dra ner på fettintag. gosh.. :)

Turbonisse
2008-06-03, 16:09
1000kcal om dagen och den träningsdosen är extremt!

Varför inte skynda långsamt?

Prankie
2008-06-03, 16:23
Problemet är det du känner och kalorieintag kan jämföras med många anorektikers erfarenhet. Hjärnans belöningcentrum stimuleras av svält, du känner dig toppen även kroppen skriker efter föda. Din beräknade energi underskott ligger runt 1500kcal per dag om inte mera. En sådan underskott rubbar kroppens naturliga funktioner, och det handlar inte om om det kommer göra det, snarare när det kommer att göra det.

1684_
2008-06-03, 16:44
Så för att man har vissa mått kan man inte ha magrutor då eller ?
För att man har vissa mått så mår man dåligt?
Har aldrig mått bättre eller orkat köra hårdare på gymet än för tillfället.
Efter 2 månaders diet. Det låter helkonstigt, vet det,
men kroppen verkar må kalasbra av detta.

Längtar på jobbet efter träning, cykeln, thaiboxningen, löprundor eller kajaken.
Och att cykla en timme om dagen känns alldeless för lite numera.
Då det går alldeless för lätt.

Är målmedveten och noggrann men tycker inte resultaten väger upp ansträngningen.

Tack ändå för era åsikter.


Du, du ska inte snacka så mycket.
Då jag drog ner på mina kolhydrater för att gå ner till nordiska mästerskapen och ungdoms SM för 1 och 5månader sen mådde jag med toppen.
Jag orkade träna skiten ur mig, och vikten bara rasade av mig, men snabbt som fan blev jag ju underviktig? vägde ju hela 66kg och var riktig biffig och muskulös i julas ( december 07 )
Jag persade som fan, i bänkpress och benböj spceillt vid en vikt vid 62kg, men NU har dte ju bara fortsatt UNDER 60kg och jag e helt orkeslös som sagt var pga jhag hade och HAR samma tankar som DU, att deffa vid UNDERVIKT! det e nu dom senaste 3veckorna har varit helvete men jag har kommit på att d e bättre å bygga upp sig i massa, normal vikt och sen deffa.
gör du det med!

Handcuff
2008-06-03, 16:50
Fina bilder och framförallt ett bra namn (mogge) :D

Som många andra sagt så låter det ganska extremt med tanke på ditt utgångsläge på 60kg. Du kanske kan ta det lite lungt och ligga på ett lite mndre underskott och inte försöka tappa allt för mycket?

Mirre
2008-06-03, 16:56
Och av att läsa på internet är det väldigt många fitness freaks som lever bra mycket mer ohälsosamt.
Det finns ingen tanke på att tömma kroppen på vätska, vitaminintag eller ens dra ner på fettintag. gosh.. :)


Men bara för att vissa lever ohälsosamt behöver det inte betyda att du måste göra det, eller hur?
Folk skriver i din tråd för att vi bryr oss. Lägg ner din svältdiet och se till att må bra istället så kommer helheten att se ännu bättre ut!:thumbup:

mogge1
2008-06-03, 16:56
KAN NÅGON TA BORT DEN HÄR TRÅDEN ELLER BERÄTTA HUR MAN GÖR DET?
Ingen verkar ju uppmärksamma vad som gäller här. och det har spårat ur helt.
60 kg är inte utgångsvikten. Det är nu precis i slutet av deffen som vågen visar 60 kg och det efter att ha försökt få fram de muskler jag byggt i TVÅ ÅRS TID på gymmet. Jag skriver inte mer här nu, allt jag ville var att få några tips på kvalitativa medel för effektiv deff. precis som såå många andra håller på med. men jag vänder mig någon annanstans ! tack och hej

heraso
2008-06-03, 17:02
Mogge1,

Min personliga åsikt är att du ska tänka igenom vad du sysslar med. Kan låta elakt, men jag menar det i all välmening. Om du inte inser själv att du inte har normalt förhållningssätt till mat och träning, är mitt råd att du tänker igenom din situation och tar hjälp av någon. Du skriver i inledningen till din blogg:

"Ser inte träning och hälsa som ett intresse utan mer som min livsstil."

Det du sysslar med är inte hälsa utan en destruktiv livsstil som kommer att förstöra balansen i din kropp, din hud åldras mycket snabbare, ditt hår tunnas ut och dina hormoner rubbas där följden kan bli håravfall, finnar, barnlöshet i framtiden mm.

Är denna så kallade hälsosamma livsstil värd denna uppoffring?

Jag är en bodyfitnesstävlande och vet vad det innebär att komma i form, hålla formen och kunna återgå till vardagen efter en tävling där allt vad vägande och mätande slängs långt in i byrålådan. Kroppen mår inte bra vid så låga fettprocent och du måste konstant kämpa mot din kropps vilja. Din kropps vilja kämpar emot fettförlusten på de ställen du nämner att du vill tappa fett för att skydda dig
Se till att äta bra, leva hälsosamt, bygg muskler så att du har något att deffa fram nästa år och var en förebild för dina bloggläsare istället för att leva självdestruktivt.

I all välmening,
Mirre

P.s Ni andra tjejer/killar som läser detta och känner igen er, tänk efter och ta tag i det innan det verkligen blir en självdestruktiv livsstil/vana som du inte kan släppa.

Bättre än så kan det inte skrivas. Du bör nog tänka en vända till mogge1 och väga varje ord Mirre skrivit på guldvåg. Jag skulle estimera att om du tappar ytterliggare 3 kg så blir det tufft sedan, kommer du väl så lågt i vikt med de tankar du har just nu så har jag mycket svårt att se att du inte skulle falla i det mönster alltför många tjejer gör.

Jag har varit där, tagit mig upp och distanserat mig ifrån det. Du är fortfarande ung, din kropp ska hålla i många år till. Ditt värde som individ och människa sitter inte i vikten eller dina mått, glöm aldrig det. Även om magen skulle bli mjuk, so what? Jag är inte på långa vägar lika smal som jag en gång var, men vågar samtidigt påstå att jag med 62 kg på 167 cm är i bättre form än någonsin. Dessutom mår jag mentalt bättre, kroppen fungerar så som den ska hos en kvinna och mitt skratt hör ofta vida omkring.

Som sagt, är det värt det? Jag har haft ett par mycket jobbiga år som sjuk, visserligen har jag tack vare det blivit mentalt otroligt stark men jag ångrar fortfarande den dagen jag bestämde mig för att bara tappa ett hekto till...:(

Johan_P
2008-06-03, 17:04
*text*
Varför jämför du alltid dig själv med andra? Vi är olika och dina erfarenheter är inte på något sett exakt samma sak för andra.

Men bara för att vissa lever ohälsosamt behöver det inte betyda att du måste göra det, eller hur?
Folk skriver i din tråd för att vi bryr oss. Lägg ner din svältdiet och se till att må bra istället så kommer helheten att se ännu bättre ut!:thumbup:
+1, riktigt bra skrivet.

KAN NÅGON TA BORT DEN HÄR TRÅDEN ELLER BERÄTTA HUR MAN GÖR DET?
Det tas inte bort trådar från Kolozzeum, i fall de inte handlar om ASS eller andra oönskade ämnen.

Tycker det verkar som trådskaparen har koll på ett och annat även om energimängden in vs. ut var minst sagt... extrem. Ta till dig av råden (t.ex. från Mirre) istället för att titta bort, för din egna skull :thumbup:

AmericanDragon
2008-06-03, 17:42
mogge du är jättefin som du är. Många tjejer skulle mörda för att få sån där kropp. :)

berra_berra
2008-06-03, 18:09
jag ser inte varför du skulle deffa, din kropp är :thumbup:

1684_
2008-06-03, 19:57
Varför jämför du alltid dig själv med andra? Vi är olika och dina erfarenheter är inte på något sett exakt samma sak för andra.


+1, riktigt bra skrivet.


Det tas inte bort trådar från Kolozzeum, i fall de inte handlar om ASS eller andra oönskade ämnen.

Tycker det verkar som trådskaparen har koll på ett och annat även om energimängden in vs. ut var minst sagt... extrem. Ta till dig av råden (t.ex. från Mirre) istället för att titta bort, för din egna skull :thumbup:

OM du tycker dte e normalt att en tjej som e 1,76 lång och väger 60kg ska "banta" gå ner i vikt, i underhudsfett, riskera kroppen, så mst ju du ha allvartliga problem?
JÄMRFÖR jag mig med andra bara för jag vill varna HENNE för vilket jävla helvete jag har haft när jag SER likheter till typ 100% mellan hennes beskrivning om sig själv och mig själv??? *screwy*

pia
2008-06-04, 10:56
Så för att man har vissa mått kan man inte ha magrutor då eller ?
För att man har vissa mått så mår man dåligt?
Har aldrig mått bättre eller orkat köra hårdare på gymet än för tillfället.
Efter 2 månaders diet. Det låter helkonstigt, vet det,
men kroppen verkar må kalasbra av detta.

Längtar på jobbet efter träning, cykeln, thaiboxningen, löprundor eller kajaken.
Och att cykla en timme om dagen känns alldeless för lite numera.
Då det går alldeless för lätt.

Är målmedveten och noggrann men tycker inte resultaten väger upp ansträngningen.

Tack ändå för era åsikter.

Det spelar ingen roll hur smal du blir för om du inte har muskler så har du inget att deffa fram och med den vikten så kan inte du ha speciellt mycket muskler och då kan du blir hur smal som helst men det kommer bara se bedrövligt ut. Bygg upp dig först så du har något att deffa fram.

Endura
2008-06-04, 13:16
Det spelar ingen roll hur smal du blir för om du inte har muskler så har du inget att deffa fram och med den vikten så kan inte du ha speciellt mycket muskler och då kan du blir hur smal som helst men det kommer bara se bedrövligt ut. Bygg upp dig först så du har något att deffa fram.

+1
Precis det jag tänkte skriva!

Att du på så låg kroppsvikt fortfarande har vad du vill kalla "överflödigt" fett beror enbart på att du inte har tillräckligt med muskler (dvs kött) som fyller ut, utan i princip bara skinn, ben och fett. Muskler är färskvara och måste underhållas, till skillnad från fett som enbart är energilagring.

Enda sättet för att bygga muskler och få en fastare kropp är att äta mer (inte mindre) och styrketräna, dvs inte "såsa", det gäller att belasta musklerna!

Med andra ord är du "ganska fel ute" med nuvarande upplägg... *screwy*

Johan_P
2008-06-04, 16:56
OM du tycker dte e normalt att en tjej som e 1,76 lång och väger 60kg ska "banta" gå ner i vikt, i underhudsfett, riskera kroppen, så mst ju du ha allvartliga problem?
JÄMRFÖR jag mig med andra bara för jag vill varna HENNE för vilket jävla helvete jag har haft när jag SER likheter till typ 100% mellan hennes beskrivning om sig själv och mig själv??? *screwy*

När skrev jag något var normalt eller onormalt? Jag har varit helt neutral än men det verkar du ha ändrat på nu.

Gillar för övrigt dina CAPS LOCK-ATTACKER och tre frågetecken i rad! :thumbup:

1684_
2008-06-04, 17:31
När skrev jag något var normalt eller onormalt? Jag har varit helt neutral än men det verkar du ha ändrat på nu.

Gillar för övrigt dina CAPS LOCK-ATTACKER och tre frågetecken i rad! :thumbup:

tack, tur någon gör det :)

dajmond
2008-06-04, 18:49
"har minskat ett par kg men långt ifrån tillräckligt". jaha tänker jag o läser sedan att du är 176 cm lång o väger 60 kilo. hur lite vill du egentligen väga? du är redan på gränsen till underviktig...

när jag vägde som minst vägde jag 58 kilo till mina 173 cm. alla i min omgivning var oroliga som fan o jag levde som du på 1000 kcal per dag. nu väger jag 10 kilo mer, 68 kilo, är mer muskulös än någonsin o får höra av alla att min kropp är snyggare än någonsin. så snälla, nej nej nej banta ej, okej?

Bigglet
2008-06-04, 19:29
Förlåt om denna fråga inte passar här.

Men jag funderar på varför tjejer vill få fram muskler?

För mig låter det som att ta bort en del av sin kvinnlighet. Okej, finns väll några som är väligt heta för att de är vältränade men fortfarande inte så att de har klara muskelkonturer.

1684_
2008-06-04, 19:43
"har minskat ett par kg men långt ifrån tillräckligt". jaha tänker jag o läser sedan att du är 176 cm lång o väger 60 kilo. hur lite vill du egentligen väga? du är redan på gränsen till underviktig...

när jag vägde som minst vägde jag 58 kilo till mina 173 cm. alla i min omgivning var oroliga som fan o jag levde som du på 1000 kcal per dag. nu väger jag 10 kilo mer, 68 kilo, är mer muskulös än någonsin o får höra av alla att min kropp är snyggare än någonsin. så snälla, nej nej nej banta ej, okej?

ÄNTLIGEN någon som stöttar upp mig de jag har försökt intala henne på.
Samma sak här med mig.

Johan_P
2008-06-04, 20:02
Förlåt om denna fråga inte passar här.

Men jag funderar på varför tjejer vill få fram muskler?

För mig låter det som att ta bort en del av sin kvinnlighet. Okej, finns väll några som är väligt heta för att de är vältränade men fortfarande inte så att de har klara muskelkonturer.

Ptja, förmodligen för de tycker det är snyggt och att vara i form är något de tycker om. Vi är alla olika. Men jag håller med dig om att överdrivet vältränade tjejor inte är snyggare än vanliga svensson-figurer, om det är så du menar.

Knabb
2008-06-04, 20:33
[QUOTE=mogge1;3025407]

Medveten om att kroppen inte är fet eller stor, men har ändå fett på ben, rumpa, mage och armar som är önskvärt att få bort speciellt eftersom det under detta lager nu finns nybyggda muskler.
Kan poängtera att det är inte viktigt att gå ner i vikt,
Bara bränna fettet. DVS spegelbilden är det viktiga.

[QUOTE]

Vanligt problem. De områden du lagrar fett har en liten annan kemi, varför speciella tränings metoder med kost ofta är nödvändigt. De fett celler som sitter på benen och rumpa på kvinnor brukar ha väldigt svårt med att frigöra fettet.
Mitt förslag:
Intag koffein piller i rimlig mängd 20 min innan träning.
kör 6 stycken 200 meter intervaller med 1 min vila mellan
jogga eller ställ dig på någon cardio maskin en timme.
Ät protein en timme efter träningen.
Ett vanlig måltid 3 timmar efter avslutat träning.
Köres 2 till 3 gånger i veckan.
Var noga med att fortsätta med vanlig styrketräning för att inte tappa massa.

Ronja
2008-06-04, 20:54
Så där känns det för anorektiker också... tills det är för sent, och allt i kroppen är tömt och stressfrakturerna och inflammationerna härjar fritt.


+1 av egen erfarenhet!

LadyInsane
2008-06-06, 09:09
Förlåt om denna fråga inte passar här.

Men jag funderar på varför tjejer vill få fram muskler?

För mig låter det som att ta bort en del av sin kvinnlighet. Okej, finns väll några som är väligt heta för att de är vältränade men fortfarande inte så att de har klara muskelkonturer.

Varför inte?? Det är snyggt att vara vältränad. Alla har olika ideal som alltid. Du själv kanske föredrar en smalfet och normal tjej, medan andra killar skulle göra vadsomhelst för en brud med böjröv och hästsko-triceps.

Mirre
2008-06-06, 09:38
Varför inte?? Det är snyggt att vara vältränad. Alla har olika ideal som alltid. Du själv kanske föredrar en smalfet och normal tjej, medan andra killar skulle göra vadsomhelst för en brud med böjröv och hästsko-triceps.
*yourock* *popcorn*

Nelli
2008-06-06, 13:16
Varför inte?? Det är snyggt att vara vältränad. Alla har olika ideal som alltid. Du själv kanske föredrar en smalfet och normal tjej, medan andra killar skulle göra vadsomhelst för en brud med böjröv och hästsko-triceps.

Amen!

dajmond
2008-06-06, 13:23
visst är det snyggt att vara vältränad, men när man är så där lång och redan väger så pass lite och vill gå ner ännu mer är det snarare viktigt att avråda från det eftersom man annars riskerar att främja ätstörningar.

robin-
2008-06-06, 13:29
visst är det snyggt att vara vältränad, men när man är så där lång och redan väger så pass lite och vill gå ner ännu mer är det snarare viktigt att avråda från det eftersom man annars riskerar att främja ätstörningar.

Det LadyInsane förespråkade var att äta mer för att bygga upp musklerna så att dom syns, inte definiera den lilla mängd muskelmassa man har "normalt" ;) Ifall jag förstod det rätt alltså.

Jag ställer mig i den skaran som gillar böjrövar och mäktiga hästskor på kvinns!

LadyInsane
2008-06-06, 14:16
*yourock* *popcorn*

Åhh från dig Mirre, som jag tycker är en av de vettigaste på kollo..:)

Amen!

Yeah baby!!


Det LadyInsane förespråkade var att äta mer för att bygga upp musklerna så att dom syns, inte definiera den lilla mängd muskelmassa man har "normalt" ;) Ifall jag förstod det rätt alltså.

Jag ställer mig i den skaran som gillar böjrövar och mäktiga hästskor på kvinns!

Precis. Duktig pojke! :D Jag skrev ingenting om deff. Vill man deffa fram de muskler man har, ska man först skaffa sig ett gäng först!

Trance
2008-06-06, 15:02
Fortsätter du som du gör så kommer vikten fortsätta gå neråt och göra det ännu snabbare är nog inget att rekommendera. Men som påpekats så är det inte så hälsosamt så var noga med att få i dig näring så du inte får näringsbrist i alla fall och då bör man också nämna att vad som är "nyttigt" i gemene mans ögon inte alltid bör vara någon man baserar sin kost på. Typ..äpplen som verkar vara populärt hos bantande tjejer.

En annan sak att hålla utkik efter är kroppens varningssignaler. Försvinner mensen (om du nu får den) så är det en klassisk signal på att saker börjar gå för långt.

Inge Enveten
2008-06-06, 15:14
deffa inte :O du ser ju riktigt bra ut. Bygg istället!!!!

Lellan
2008-06-06, 18:02
Orka läsa tråden: Men jag är 177 cm och när jag vägde 60 kg var jag en sticka och såg osund ut. På bilderna du postade ser jag en vältränad tjej som i all välmening bör fokusera på något sundare mål än deff.

Ha det gott! (och ta det rätt! ;))