handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott, tips på något som fungerar för viktnedgång?


Aspan
2008-06-03, 13:25
Hej jag har börjat träna igen och är överviktig, en riktig fetknopp:smash:

Jag har lagt om mina måltider och äter nyttigt och tränar 4ggr i veckan,
går 1 timmes promenad varje dag. Känner mig mycket piggare och starkare
än innan, mår riktigt fint. Nu skulle jag vilja öka förbränningen och tänkte
testa något kosttillskott men när man kollar på fettförbrännings produkter
så är det som en myrstack, finns ju 1000 och åter 1000 olika produkter.
Eftersom jag varit borta från träningen i 5-6år så vet jag inte vad som anses
vara bra idag. Jag undrar om det är någon som testat något som fungerar
och som kan rekomenderas?

Tänkte köpa proteinpulver och kombinera det med vad som nu rekomenderas.
Läser man informationen om produkterna som finns så är varannat ord rena
finskan och alla anser att deras produkt är bäst och ledande*grr27*

Snälla, kom med tips!

Prankie
2008-06-03, 13:35
Koffeintabletter är prisvärt tycker jag, annars finns det tyvärr inga mirakelpiller. Annars skulle deff vara så lätt.

Aspan
2008-06-03, 13:39
okej, kanske blir något man får testa då, om inget bättre dyker upp. Finns ju så mycket så vad vet man, något kanske fungerar riktigt bra? Men man kan ju omöjligt testa sig igenom allt:-)

Eddie Vedder
2008-06-03, 13:49
Grönt té extrakt och redan nämnda koffeinpiller. Det är sannolikt det mest prisvärda i det här fallet. Effekten på energiförbrukning och fettoxidation är välbevisad men enbart marginell. Bara så att du är medveten om att när du betalar så betalar du för en liten effekt.

Vidare är även det aktiva ämnet i chilipeppar, capsaicin, något som har en påverkan på ämnesomsättningen så vid de måltider där chili fungerar ihop med maten kan du ju krydda på. Typ om du äter köttfärssås, som krydda på lax- och/eller kycklingfilén, en köttgryta etc.:)

Även en kost rik på kalcium från mjölkprodukter har visat ge positiv effekt på fettoxidation vid energiunderskott. Så var inte rädd för att låta mjölkprodukter ingå i din kaloribudget.:thumbup:

Prankie
2008-06-03, 13:52
Finns många kategorier av fettförbrännare. Och man känner igen ingredienser efter ett tag då de tusentals olika piller är en kombination av de.

KOlhydrater/fett Blocker har jag inte provat, men teoretisk kan det inte vara bra att blocka näring för tarmas upptag och istället låta bakterie ta hand om de. Hello till gas och diareé?

Thermogeniska har ganska begränsad effekt när det gäller energi förbrukning, men de innehåller oftast centralstimulerande som minskar aptit samtidigt som det är vätskedrivande. Vilket kan orsaka en viktförlust i början. (Vilket man snabbt få tillbaka)

Så jag rekommendera fortfarande du ska lägga pengar på koffeintabletter så du få lite extra energi till träningen.

/En som har lärt sig fungerande deff den dyra vägen. ;)

frambogir
2008-06-03, 14:47
Grönt te extrakt innehåller väl även samma goda anti-oxidanter som bryggt te?

Eddie Vedder
2008-06-03, 14:49
Grönt te extrakt innehåller väl även samma goda anti-oxidanter som bryggt te?

Yepp!:thumbup:

L-Sami
2008-06-03, 15:40
Koffeintabs och starka kryddor.

Aspan
2008-06-03, 19:30
Har sökt efter koffeintabletter men inte hittat några, heter dom något annat eller? ha sökt på både budo-fitness och gymgrossistens webbshop.

Koffeintabletterna, ska man ta dom strax innan träningen eller är det något man tar till maten eller när man vaknar?

Grönt te brukar jag dricka mellan varven, där är det väl ingen specialare utan det går väl bra med dom vanliga gröna teérna som finns på affärn?

Ska shoppa hem lite chilipeppar så man har till maten, stark mat är gott!:)

Prankie
2008-06-03, 19:33
Har sökt efter koffeintabletter men inte hittat några, heter dom något annat eller? ha sökt på både budo-fitness och gymgrossistens webbshop.

Koffeintabletterna, ska man ta dom strax innan träningen eller är det något man tar till maten eller när man vaknar?

Grönt te brukar jag dricka mellan varven, där är det väl ingen specialare utan det går väl bra med dom vanliga gröna teérna som finns på affärn?

Ska shoppa hem lite chilipeppar så man har till maten, stark mat är gott!:)

Apoteket säljer de och går under namnet koffein recip 100mg. Andra webshop har säkert de också, konstig att kolozzeum inte säljer de, borde vara poppis.

jompa
2008-06-03, 19:50
En pre-workout produkt är bra under deff. Ger extra tryck på träningspassen och dämpar hunger känslorna (koffein) om det är bra eller dåligt är väl upp till var och en att avgöra. För mig passade det utmärkt.

/Johan

Eddie Vedder
2008-06-04, 04:29
Har sökt efter koffeintabletter men inte hittat några, heter dom något annat eller? ha sökt på både budo-fitness och gymgrossistens webbshop.

Koffeintabletterna, ska man ta dom strax innan träningen eller är det något man tar till maten eller när man vaknar?

Finns på Apoteket. Att ta innan träning är nog en klok idé, du kan ju ta oftare än så om du vill det också men det finns ju gränser för när det blir för mycket också. Att trycka i sig hutlösa mängder koffein är inte så klokt i längden.

Börja dagen med en STOR kopp nybryggt starkt kaffe istället.*drool* :thumbup:

Grönt te brukar jag dricka mellan varven, där är det väl ingen specialare utan det går väl bra med dom vanliga gröna teérna som finns på affärn?

Det innehåller samma ämnen som extraktet men effekten är ännu mindre. Alternativt att du får dricka väldigt mycket för att komma upp i samma mängder aktiva ämnen. Så grönt té extrakt är ju mer potent än en normaltor kopp grönt té men även den senare "fungerar".:)

Ska shoppa hem lite chilipeppar så man har till maten, stark mat är gott!:)

Stark mat är MYCKET gott till och med!:thumbup:

Aspan
2008-06-04, 08:31
Jag är inte så mycket för kaffe så jag tror nog det blir lättare med tabletter, men eftersom någonting säger mig att det inte heller är så bra med tabletter så tänker jag inte knapra hela dagarna utan det får bli innan träningen:)

Ja är det koffein tabletter som gäller så borde ju alla satsa på det, istället för allt mellan a och ö som bara kostar pengar:)

är grönt té extrakt något man köper på apoteket också? Är det tabletter det med?


Vad är pre-workout för något? Någon typ av koffein tablett eller?

garm
2008-06-04, 08:46
Grönt té extrakt och redan nämnda koffeinpiller. Det är sannolikt det mest prisvärda i det här fallet. Effekten på energiförbrukning och fettoxidation är välbevisad men enbart marginell. Bara så att du är medveten om att när du betalar så betalar du för en liten effekt.

Vidare är även det aktiva ämnet i chilipeppar, capsaicin, något som har en påverkan på ämnesomsättningen så vid de måltider där chili fungerar ihop med maten kan du ju krydda på. Typ om du äter köttfärssås, som krydda på lax- och/eller kycklingfilén, en köttgryta etc.:)

Även en kost rik på kalcium från mjölkprodukter har visat ge positiv effekt på fettoxidation vid energiunderskott. Så var inte rädd för att låta mjölkprodukter ingå i din kaloribudget.:thumbup:

Jag lade till en grönt te på morgon och kaffe på eftermiddagen under dieten. Både uppbiggande och fettförbrännande med bra resultat.
Prisvärt?! Ja, gott?! Självfallet ;)

Taragon
2008-06-04, 08:47
Vad är pre-workout för något? Någon typ av koffein tablett eller?

Typ Rage, Trück eller kreatin eller något som gör så du kan prestera lite bättre trots underskott.

z_bumbi
2008-06-04, 09:19
konstig att kolozzeum inte säljer de, borde vara poppis.

Det är inte tillåtet att sälja rena koffeinprodukter utom för apoteket.

solo
2008-06-04, 09:47
Det är inte tillåtet att sälja rena koffeinprodukter utom för apoteket.

Varenda webshop säljer det dock.Så verkar inte som nån bryr sig om det speciellt mycket :cool:

z_bumbi
2008-06-04, 13:41
Varenda webshop säljer det dock.Så verkar inte som nån bryr sig om det speciellt mycket :cool:

Alla webshopar säljer det inte, vissa försöker hålla sig lagliga..

Prankie
2008-06-04, 14:56
Det är inte tillåtet att sälja rena koffeinprodukter utom för apoteket.

Man lär sig nånting varje dag. :) Antar det är pga överdoseringsrisken.

Aspan
2008-06-04, 15:05
Typ Rage, Trück eller kreatin eller något som gör så du kan prestera lite bättre trots underskott.

Okej, tänkte vänta en sådär 2 månader innan jag kör en kreatinkur :ike