handdator

Visa fullständig version : Orkeslös och börjar svettas efter måltid

TheDoe
2008-06-03, 08:43
Hej!

Jag vet inte om jag är i rätt del av forumet nu men jag gör ett försök iaf.

Ofta när jag ätit så måste jag ta det väldigt lungt en stund och innan jag kan göra något fysiskt behöver jag vänta iaf 2timmar. Det som händer annars är att jag blir alldeles orkeslös börjar svettas och blir väldigt skakig och måste sätta mig ner. Jag brukar försöka dricka mycket vatten och äta mig något så då brukar det kunna gå över efter en ca 30 minuter.

Någon som har en aning vad det kan bero på?

King Grub
2008-06-03, 09:00
Blodsockerproblem och svaghetskänslor/yrsel efter måltider är inte normalt och bör undersökas av läkare. Det är inget man skall gå omkring med.

TheDoe
2008-06-03, 10:07
ok, kanske bäst att ta och kolla upp det. Det har som gott från och till väldigt länge ibland går det ganska bra och ibland funkar det inte alls.

Insulinus
2008-06-03, 11:21
Gå till läkaren, bättre än att vi sitter här och gissar!

TheDoe
2008-06-03, 11:50
jo får nog göra det, är bara så besvärligt att gå dit men får väl ta tag i det.

spoonchest
2008-06-04, 13:52
Kan vara Diabetes. Jag har nämligen EXAKT samma problem! Har sökt för diabetes, men läkarna förstår inte vad det är för fel, då jag inte hade lågt blodsocker. Ska in till någon hormonavdelning i Juli. Det enda råd jag har fått är att inte äta stora portioner. Det är det enda sättet att hålla skiten i schack.. Lite och ofta. Nuförtiden äter jag en gainer en timme efter varje måltid, men det är jag det. Bara man äter lite då och då.
Hoppas du inte är rädd för nålar för jag såg då ut som en.. ja jag vet inte vad. Men tester till förbannelse tog dom. Jag har också skyhög ämnesomsättning. Men mina symptom efter 2-3 timmar är först lite småhungrig, sedan efter några minuter typ, blir jag svag, skakig, och svettig.

Det hela går väldigt fort så du får lära dig att känna efter bättre och ha typ nåt att äta hela tiden i närheten.
Sök hjälp.

spoonchest
2008-06-04, 13:54
Jag har haft det här problemet i ett år nu ungefär. men inte kännt av något på länge, tack vare att jag sköter kosten nogrannt.

johanw
2008-06-04, 22:32
Du kan ha diabetes. Kolla upp.