handdator

Visa fullständig version : Dagen efter ett gym pass


Typhos
2008-06-03, 08:33
Tjena

Tänkte bara höra med er eliter här.

Jag tränade igår och idag känns kroppen helt mörbultad.
Allt känns tungt och jag känner mig riktigt jäkla slö.

Frågan är då om det skal vara såhär ? Eller kan det bero på lite sömn och kanske käkade fördåligt efteråt ?

Piranha
2008-06-03, 08:40
Tjena

Tänkte bara höra med er eliter här.

Jag tränade igår och idag känns kroppen helt mörbultad.
Allt känns tungt och jag känner mig riktigt jäkla slö.

Frågan är då om det skal vara såhär ? Eller kan det bero på lite sömn och kanske käkade fördåligt efteråt ?

Hur länge har du tränat?

Om du är helt ny för styrketräning så kommer det ta några veckor innan kroppen vänjer in sig.

Likaså efter uppehåll.

Johan_P
2008-06-03, 08:43
Solen och värmen kan annars vara en bidragande faktor till trötthet, tror jag.

Typhos
2008-06-03, 08:43
Hur länge har du tränat?

Om du är helt ny för styrketräning så kommer det ta några veckor innan kroppen vänjer in sig.

Likaså efter uppehåll.

Jag har tränar i ca 1½ år

passet var väll på en dryg timme

Piranha
2008-06-03, 10:15
Jag har tränar i ca 1½ år

passet var väll på en dryg timme

Ja vi kan utesluta det då.

Du kan ha en infektion i kroppen också, det brukar jag bli rejält sänkt av.

Sen årstiden med pollen och allergi kanske?

Typhos
2008-06-03, 10:44
Ja vi kan utesluta det då.

Du kan ha en infektion i kroppen också, det brukar jag bli rejält sänkt av.

Sen årstiden med pollen och allergi kanske?

det är visserligen sant att jag är pollenallergiker

kan det vara så simpelt ?

Sniggel
2008-06-03, 11:31
Jag brukar också känna så ibland. Ofta beror det på att man skulle ätit den där extra måltiden innan sängdags, men inte gjorde det för att det var så sent och man var ju inte såå hungrig ändå + att man redan hade haft en brakmåltid efter träningen.
Jag är iofs pollenallergiker också och det är nog klart att fysisk stress + pollen kan påfresta kroppen lite extra.

Typhos
2008-06-03, 11:43
Jag brukar också känna så ibland. Ofta beror det på att man skulle ätit den där extra måltiden innan sängdags, men inte gjorde det för att det var så sent och man var ju inte såå hungrig ändå + att man redan hade haft en brakmåltid efter träningen.
Jag är iofs pollenallergiker också och det är nog klart att fysisk stress + pollen kan påfresta kroppen lite extra.

ok, nä som det är idag så är det katastrof

orkar inte göra ett skvatt. det är nog en blanding på att jag käkat fördåligt och pollen

känns bra att inte jag är den ända med detta bekymmer

Piranha
2008-06-03, 11:45
ok, nä som det är idag så är det katastrof

orkar inte göra ett skvatt. det är nog en blanding på att jag käkat fördåligt och pollen

känns bra att inte jag är den ända med detta bekymmer

Käkar du clarityn och den modellen av allergitabletter är trötthet vanlig bieffekt av dem, kestine tex bygger på en annan antihistamin som man inte blir lika seg på.

Typhos
2008-06-03, 11:47
Käkar du clarityn och den modellen av allergitabletter är trötthet vanlig bieffekt av dem, kestine tex bygger på en annan antihistamin som man inte blir lika seg på.

sant det med, borde se över medicinen

den funkar ifs ändå inte ;p

dyxeldoff
2008-06-03, 12:09
att träna och sedan äta och sova dåligt är helt bortkasstat
gör inte det!

Elfsberg
2008-06-05, 01:50
Sådär mår jag efter varje pass, tack gode gud för 2-split. I mitt fall är det med mycket stor sannolikhet träningsintensiteten som är problemet - alla set till fail i varje pass. Det brukar ta ungefär två dagar innan jag är på benen igen och känner mig fullt återhämtad och här spelar kost och framförallt sömn en stor roll.

Hur tränar du?

ps. jag är pollenallergiker men upplever denna träningskoma året runt

Blandol
2008-06-05, 04:33
Tjena

Tänkte bara höra med er eliter här.

Jag tränade igår och idag känns kroppen helt mörbultad.
Allt känns tungt och jag känner mig riktigt jäkla slö.

Frågan är då om det skal vara såhär ? Eller kan det bero på lite sömn och kanske käkade fördåligt efteråt ?


Låter som du själv har lösningen på mysteriet. Låter också som detta inte tillhör normen ?

"spoiler" Lite mat lite sömn = trött :smash:

-S-T-
2008-06-05, 11:03
alla set till fail i varje pass

Ökar bra på det? :confused: