handdator

Visa fullständig version : Uttöjd magsäck?


Martinl
2008-06-02, 19:44
Tjenare,

Av en slump mätte jag midje måttet på lördag efter middag för att se hur det stod till. Sedan på kvällen så käkade jag väldigt mycket mat på kort tid och drack massor av öl. Så dan efter såg det ut som om magen hade blivit väldigt rund och stor. Trodde det bara var en synvilla så brydde mig inte så mycket om det. Men idag så mätte jag iaf för säkerhets skull för att se ifall det var en skillnad och mycket riktigt så var midjemåttet 3 cm större.

Så när går det tillbaks så att säga? Och hur kommer det sig att det ökat så mycket på ett halvt dygn. Var det så mycket i magen på en gång att den blev uttöjd?

Bullaz
2008-06-02, 19:47
Förmodligen, eller så var den väldigt ihopdragen när du mätte första gången. :) Kanske en blandning av båda, isåfall är ju inte 3cm skillnad så väldigt mycket, ifall den hade dragit ihop sig 1½ vid första mätningen, och blivit uttöjd 1½ under kvällen. :)

dyxeldoff
2008-06-02, 21:08
kan ju bero på maginnehåll*spy*

King Grub
2008-06-02, 21:13
Så när går det tillbaks så att säga?

Magsäcken anpassar sig mycket snabbt och lätt till kraven, åt båda hållen.

Martinl
2008-06-03, 13:55
Förmodligen, eller så var den väldigt ihopdragen när du mätte första gången. :) Kanske en blandning av båda, isåfall är ju inte 3cm skillnad så väldigt mycket, ifall den hade dragit ihop sig 1½ vid första mätningen, och blivit uttöjd 1½ under kvällen. :)

Nej magen har blivit 3 cm större bara. För det märktes väldigt mycket med ögat bara hur mycket större den var.

Martinl
2008-06-03, 13:56
Magsäcken anpassar sig mycket snabbt och lätt till kraven, åt båda hållen.

Vet inte hur jag ska tolka det, kommer den alltså att gå tillbaka till ursprungsläget efter typ en vecka?

walter_skepper
2008-06-03, 14:23
dessutom befinner sig inte magsäcken där du mäter midjan. det är tarmarna som är där.

Cohen
2008-06-03, 22:07
Magsäcken anpassar sig mycket snabbt och lätt till kraven, åt båda hållen.

Hur mycket kan magsäcken variera i storlek? Hur snabbt anpassar den sig? Handlar det om timmar, dagar, veckor eller månader?

Vore intressant att veta.

Torwald
2008-06-03, 22:11
Jag vet inte hur det ligger till med trådskaparens anatomi, men min magsäck befinner sig i alla fall inte i midieregionen.

EDIT: Pucktvåa, sorry. Var lite blind :em:

Martinl
2008-06-05, 10:50
Det är i alla fall någonting som har gjort att midjemåttet ökat med 3 cm över en natt.

Torwald
2008-06-06, 12:43
Det är i alla fall någonting som har gjort att midjemåttet ökat med 3 cm över en natt.

Ja, tarminnehållet ;)

Challenge
2008-09-11, 23:00
Så för vissa är styrketräning ett nödvändigt ont för att kroppen ska komma i proportion till tarmarna? *flex*

Tolkia
2008-09-12, 06:30
Så för vissa är styrketräning ett nödvändigt ont för att kroppen ska komma i proportion till tarmarna? *flex*
Om man tänker ha dem fulla konstant så.

zowie
2008-09-12, 09:47
alltså min mage/buk är efter varje lilla matbit eller ett glas vatten tex minst 3 cm större, vanligt är mellan 5-7 cm. det kan jag mäta och se. har alltid varit ett stort problem för mig (jag är tjej) eftersom jag hade gärna haft nånting snygg och lite tajt på mig när jag skulle ut, men om det var mat eller mkt dryck involverad så gick det inte. jag skäms för att ser nästan höggravid ut efter en vanlig middag. efter toabesök och en dags fasta gick/går det tillbaks. jag tror inte att det behövs en vecka för det.