handdator

Visa fullständig version : Vet inte vad jag ska göra. BLIR GALEN!!! HJÄLP!


J_al
2008-06-02, 13:58
Som ni ser så blir jag galen av att inte kunna välja mellan två saker.
Deffa eller bygga muskler och sedan deffa.

Jag har styrketränat i 1,5 år. Och för 5 månader sedan såg jag hur biffig som helst ut. Sedan slutade jag gymma seriöst och gick ner i muskler och sedan sakta gick upp i fett. Nu ser jag ut som en biff med fett på kroppen. Nu i sommar vill jag se biffig ut men samtidigt deffa under sommaren då jag kommer och gå ner i vikt hur lätt som helst.

JAG VET INTE OM JAG SKA DEFFA ELLER OM JAG SKA BYGGA MUSKLER OCH SEDAN DEFFA!! Vill helst deffa i sommar, men jag vill inte se spinkig ut heller. Hur faaan ska jag göra?:( Skulle vara lättare om jag deffade för 5 månader sedan då jag hade mer muskler. Då skulle musklerna bli mer synliga men nu komme rjag se spinkig ut. FAN! Kan ni säga vad ni tycker jag borde göra??

Alla kommentarer är värda, förutom "Gör som du själv tycker" Vill gärna se vad ni skulle göra i denna situation.

/Jacob

King Grub
2008-06-02, 14:08
Gör som du själv tycker. ;)

Nej, men om du vill ha åsikter, så skulle jag personligen prioritera deffen. Att vara mindre men hård är snyggare än att vara större och mjuk.

Men till slut är det i alla fall du som måste bestämma vad som är viktigast för dig. Vad jag och vi andra tycker är irrelevant.

Ch4rles
2008-06-02, 14:13
Jag tycker du ska deffa. Rent personligen tycker jag det är mycket lättare att deffa på sommaren, så om du också känner så kan du ju utnyttja årstiden. Tycker också man blir mer motiverad att börja bulka när man är ordentligt deffad, är man lite plufsig känner jag mig iaf mindre motiverad att överäta.

Mirre
2008-06-02, 14:15
Vill helst deffa i sommar, men jag vill inte se spinkig ut heller. Hur faaan ska jag göra?:( Skulle vara lättare om jag deffade för 5 månader sedan då jag hade mer muskler. Då skulle musklerna bli mer synliga men nu komme rjag se spinkig ut. FAN! Kan ni säga vad ni tycker jag borde göra??



/Jacob

Varför vill du deffa nu under sommaren när man ska må gott och njuta av sol, bad, tilltugg och en kall bira? Jag skulle deffat inför sommaren istället. ;) Spar du på deffen och börja efter årsskiftet inför beach 2009 istället. Eller ditt mål kanske är att vara i form i höst? :confused:

J_al
2008-06-02, 14:17
Jag tycker du ska deffa. Rent personligen tycker jag det är mycket lättare att deffa på sommaren, så om du också känner så kan du ju utnyttja årstiden. Tycker också man blir mer motiverad att börja bulka när man är ordentligt deffad, är man lite plufsig känner jag mig iaf mindre motiverad att överäta.

Både du och Grub har rätt!! Jag borde deffa och sedan är jag helt säker på att jag skulle bli motiverad efter deffen. Men man blir inte så jävla mindre eller hur? När man tappar fett så ser bara höften, magen, ansiktet mindre ut.. eller? Jag har läst Grubs deffguide och den är hur bra som helst, det är inte det som är problemet. Det är vad jag ska göra.

Jag har blivit lite motiverad av 2 personer här. Vill höra fler åsikter!! JU FLER DESTO BÄTTRE! *drool*

J_al
2008-06-02, 14:18
Varför vill du deffa nu under sommaren när man ska må gott och njuta av sol, bad, tilltugg och en kall bira? Jag skulle deffat inför sommaren istället. ;) Spar du på deffen och börja efter årsskiftet inför beach 2009 istället. Eller ditt mål kanske är att vara i form i höst? :confused:

Mitt mål är egentligen att börja bulka efter sommaren. Men bira ska jag ta under deffen det säger jag rakt ut! Tror ni det förstör hela deffen om man tar ett par bira en gång i veckan? Eller kanske en gång per månad till och med..

Påverkar snus deffen mycket?

Scratch89
2008-06-02, 14:24
Jag tycker du kan sluta oroa dig så mycket. Ett par öl i veckan är ju ingenting; det finns betydligt värre saker som påverkar negativt. Snuset behöver du inte heller vara orolig för, förutom de vanliga negativa effekterna av snus.

Att vara i bra form är ju trevligt, men det är inte kul att se ut som en cyklist heller. Du behöver ju inte äta allt du ser om du bestämmer dig för att inte formtoppa, det kanske räcker med att bara bli lite mjukare, eller att du kör varannan vecka eller nåt.

VanGohran
2008-06-02, 14:27
Snus är som ciggaretter. det har t.o.m. en mättnadskänsla, en sorts anorexi-någonting. Däremot är det kasst att behöva röka, jag, har i stort sett slutat.

J_al
2008-06-02, 14:33
Snus är som ciggaretter. det har t.o.m. en mättnadskänsla, en sorts anorexi-någonting. Däremot är det kasst att behöva röka, jag, har i stort sett slutat.


Ok då vet jag! Jag ska deffa till 25:e Juni. Och sedan bulka. Så blir det!!

EN SISTA FRÅGA BARA!
Hur faan ska jag göra så att jag inte ångrar mig sen? Hur ska jag göra för att hålla mitt löfte? Vad ska jag tänka på? Det där med att äta är inga problem.

Men tänk om jag står en dag framför spegeln, mitt under deffen och tänker. Fyffaaan vad liten jag har blivit, nu vill jag sluta deffa. Hoppas ni förstår min situation. Behöver lite motiv för det där! Har hänt ofta att jag ångrar mig mycket. Och då blir det inget av det.

Ch4rles
2008-06-02, 14:49
Inget händer över en natt. Det är väl bättre att deffa mot en vikt eller tills du känner att du är nöjd utseendemässigt, än en specifikt datum. Är du färdigdeffad behöver du inte fortsätta vad än almanackan säger. Jag förstår dessvärre inte alls vad du menar med att ångra sig och att hålla löften.

L-Sami
2008-06-02, 14:52
Jag skulle deffa. Jag har legat på lågt fettprocent trots inte värst mycket muskler och inte dog jag av det, tvärtom det var skönt att känna sig lätt i kroppen när det var sommar. Bulkig hinner man vara 8 av 12 månader ;)

Black Star Abyss
2008-06-02, 17:31
Förstår inte alls ditt problem. Och det är inte så jävla märkvärdigt som det låter. Antingen deffar du eller så gör du det inte.

Fabritzio
2008-06-05, 17:12
Ja deffar lite smått nu, men ja märker ingen som helst skillnad i förlorad muskelmassa, har bara tappat motivation och ork på gymmet. Ja har en känsla av att det där är med att man förlorar muskler när man deffar är ganska så uppblåst. Det gör man säkert om man inte tränar, ligger på för stort underskott och inte sköter sin kost så himla jättebra, då tror ja att kroppen bränner mer muskler. Men är det så himla noga då? att behålla allt. Men jag vet inte, jag är ju bara 18 me

Sen har ja uppfatnningen att det är "bättre" att vara lite mer deffad till sommaren och plufsa till sig lite till vintern då man ändå har mer kläder på sig. Jag tycker att du ska deffa och kolla hur det känns. Redan nämt är ju att det ser ju bättre ut att vara lite mer deffad men med lite mindre muskler, än att vara plufsig och på väg upp med mer muskler. Och så mycket massa hinnerr du ju inte lägga på dig i sommar ändå så

Syndicate
2008-06-05, 17:59
Jag vet ju inte hur din dagsform ser ut men jag skulle nog satsa på deff eftersom det är trevligt att ha lite mindre fläsk på sommaren, tycker jag. Man ska inte behöva gömma sig i vassen ;)

En del upplever att de får mindre matlust på sommaren pga värmen så det kan vara lättare att gå ner nu än under tex vintern.

Silva
2008-06-10, 15:36
Tänker typ samma, men det lutar mer åt deff..eller jag håller redan på med den, gör vad du själv känner, det ena överväger det andra...det är svårt.

Tompeii
2008-06-15, 16:29
Fan, sluta vela och bestäm dig bara? Sen håller du fast vid det och kör på och ger fan i att tänka "varför?" "om jag istället hade gjort..." och så vidare. Se till att göra det som du känner kommer få dig själv mest välmående...

MVH

hasic
2008-06-15, 16:48
Ah eller så bestämmer du dig för vad DU vill, utan att fråga vad andra tycker.

Otto GROV
2008-06-15, 17:32
Men ge fan i deff eller bulk.
ät mkt bra mat rör på dig styrketräna.

Conny
2008-06-15, 18:27
Svårt att säga när vi inte vet hur du ser ut men ser alltid fräshare ut med lite mindre muskler och mindre fett än tvärtom tycker jag. Lycka till vad du än bestämmer dig för :)