handdator

Visa fullständig version : Bilder på hur ett brottaröra/blomkåls öra växer fram!


Chokehold
2008-06-01, 22:59
Satt och tittade igenom gamla bilder jag tagit på mitt öra senaste 8månaderna, ganska intressant att se hur man sabbar sitt öra på dessa månader.

Första bilder är från december, andra från mars och sista tagen idag.

LadyInsane
2008-06-01, 23:01
Vänta, vad har du gjort?

Chokehold
2008-06-01, 23:01
Bonus kort :D

Chokehold
2008-06-01, 23:02
Vänta, vad har du gjort?

Submission wrestling, MMA och fristilsbrottning är det som satt sina spår :D

LadyInsane
2008-06-01, 23:03
Submission wrestling, MMA och fristilsbrottning är det som satt sina spår :D

Så slag och sparkar med andra ord? Ser rätt smärtsamt ut. Hur är hörseln?

jebu
2008-06-01, 23:05
Lite väl sent nu att föreslå Headgear/Earguard...

Har det påverkat hörseln något?

Tricce
2008-06-01, 23:07
Men du tömde dom på vätska ibland iaf eller? Jag fick några "uppblåsningar" ibland men jag tömde och ptja mina ser "normala" ut idag :)

Krampus
2008-06-01, 23:09
Submission wrestling, MMA och fristilsbrottning är det som satt sina spår :D

Är du säker på att det inte är elefantitis?

Chokehold
2008-06-01, 23:12
Så slag och sparkar med andra ord? Ser rätt smärtsamt ut. Hur är hörseln?

Mer att man köra på mattan än sparkar och slår, brosket slås sönder.

Lite väl sent nu att föreslå Headgear/Earguard...

Har det påverkat hörseln något?

Haha nej, testade headgear men det kändes skumt så jag körde utan, visst i efterhand känns det lite dumt men jag slapp se ut som musse pigg på träningarna.

Men du tömde dom på vätska ibland iaf eller? Jag fick några "uppblåsningar" ibland men jag tömde och ptja mina ser "normala" ut idag :)

Självklart men när du tränar ofta 2ggr (3-4timmar totalt) varje dag så fylls dom upp väldigt snabbt igen.

Viktor_Balck
2008-06-01, 23:12
Submission wrestling, MMA och fristilsbrottning är det som satt sina spår :D

Men öronen måste väl inte bli så där för att man brottas? En fd klasskompis på högskolan är fd landslagsbrottare och hans öron är helt normala, han sa något om att de använde femkronorsmynt och på så sätt fixade till dom.

Chokehold
2008-06-01, 23:16
Är du säker på att det inte är elefantitis?

:MrT:

Men öronen måste väl inte bli så där för att man brottas? En fd klasskompis på högskolan är fd landslagsbrottare och hans öron är helt normala, han sa något om att de använde femkronorsmynt och på så sätt fixade till dom.

Några har tur om man säger så, jag hade otur.
Finns dom som skrapar öronen när deras karriär är över också.

Krampus
2008-06-01, 23:21
:MrT:
.

Jag är dock inte säker, men man blir säkert trött och snurrig efter att ha tränat 6-8 timmar om dagen 7dagar i veckan? Lätt hänt att man förväxlar elefantitis och blomkålsöra då.

Chokehold
2008-06-01, 23:24
Jag är dock inte säker, men man blir säkert trött och snurrig efter att ha tränat 6-8 timmar om dagen 7dagar i veckan? Lätt hänt att man förväxlar elefantitis och blomkålsöra då.

Haha okey :devil: :D

fragile
2008-06-01, 23:53
Endast hardcore, HARDCORE är ordet! :D

joriice
2008-06-02, 00:33
Hah, ser förjävligt ut ju. :D

Tack, jag skall aldrig börja i brottning MMA osv.

hahavaffan
2008-06-03, 17:44
Det där var inte vackert. Men är du grym på det du gör, så är det endast hardcore! Hade du ägt Per Eklund i en oktagon?

meurt
2008-06-03, 17:53
Hur länge har du kört mma? Var kör du?

Chokehold
2008-06-03, 19:12
Det där var inte vackert. Men är du grym på det du gör, så är det endast hardcore! Hade du ägt Per Eklund i en oktagon?

Eklund väger 30kg mindre än mig, går inte att jämnföra då :D

Hur länge har du kört mma? Var kör du?

Snart 2år sedan jag började med Valetudo och sen oktober har jag även kör submission wrestling, innan dess Thaiboxning/kickboxning.

Kör i eskilstuna.

Stoltz
2008-06-03, 20:01
*cupid*

GLC
2008-06-03, 20:46
Nice. Har varit nära att få blomkålsöron några gånger men det har bara blivit blått och sen har det varit ok. Däremot är öronen betydligt hårdare nu efter några år av MMA. Här är en bild efter en träning, där jag råkat ut för lite ground 'n pound :D

http://farm4.static.flickr.com/3160/2548418005_5f9c98247f.jpg

He-man
2008-06-03, 21:17
Jag förstår inte riktigt varför brottare ofta får sånna öron, sliter ni varandra i öronen eller vad? :)

Whistler
2008-06-03, 21:22
Öronen fastnar när man bökar med huvudet och försöker dra ut det från ben, armar och alla andra möjliga kroppsdelar som låser mot huvudet.

He-man
2008-06-03, 21:29
Ah, just det, borde jag tänkt på. :D

Men sen då, just själva deformationen, örat sväller och får sen svårt att återfå samma form? Nån nämnde att brosket slits sönder?

Whistler
2008-06-03, 21:31
Svullnaden är en blödning, som leder till broskbildning. Tappar man örat på blodet så blir det ingen broskbildning. Detta ska dock ske sterilt, vid infektion kan brosket i örat smälta och örat får amputeras.

meurt
2008-06-03, 21:53
Andra bilden fick mig osökt att tänka på James Thompsons öra i söndags :naughty:

David-Tajik
2008-06-03, 21:55
min bror har börjat träna mma osv ska bli kul att se han till sommarn då han tränat 1 år :D undra om han börjar få såna öron ;)

jaaaaag
2008-06-03, 22:36
Jag har sett en massa brottare med blomkålsöron.

Jag tkr att det är coolt.

lastbil
2008-06-06, 10:05
Kolla senaste Kimbo fighten mot aussin Thompsson.

Nog det grisigaste jag sett angående blomkålsöron :x


( http://nothingtoxic.com/media/1212368097/Recent_MMA_Fight_Between_Kimbo_and_James_Thompson )

Zippo
2008-06-07, 23:50
Har du inte lirat vanlig brottning ? Submission vilket center lirar du det i ? Funderar på att börja på bjj men har lite rädsla att möta människor jag ej känner känns lite konstig sta prova på lite efter sommaren, hur känders det för dig i första gången du började? Orkar ej stava rätt :Virro

Bullen!
2008-06-08, 17:34
jag kollar alltid på öronen om det håller på att bli slagsmål någonstans. folk med platt näsa och kassa öron ska man inte bråka med om man inte är bra fighter själv =)

blomkålsöron är hårt!

Chokehold
2008-06-08, 21:15
Har du inte lirat vanlig brottning ? Submission vilket center lirar du det i ? Funderar på att börja på bjj men har lite rädsla att möta människor jag ej känner känns lite konstig sta prova på lite efter sommaren, hur känders det för dig i första gången du började? Orkar ej stava rätt :Virro

Örat kom inte av vanlig brottning kan jag lova dig :D

Kör inte på något center, kör på en renodlad SW klubb i etuna.

martin_vbg
2008-06-08, 21:33
Jaha... Det var ju roligt att se. NOT

Anmälde mig till nybörjargrupp i MMA för ca 15 minuter sen och hoppar in i den här tråden direkt. OM man skulle får ett öra som börjar likna brottaröra, är det bara att lägga av med brottningen med en gång för att slippa ev. men?
Om det börjar komma kommer man att få dras med det livet ut?

Skicka PM till mig om ni har tips på hur man gör för att undvika. (vill inte skapa OT i tråden).

Edit: Inget illa menat om ditt öra, jag är dock väldigt mån om att mitt ansikte skall hållas rent och städat.

Chokehold
2008-06-08, 22:59
Jaha... Det var ju roligt att se. NOT

Anmälde mig till nybörjargrupp i MMA för ca 15 minuter sen och hoppar in i den här tråden direkt. OM man skulle får ett öra som börjar likna brottaröra, är det bara att lägga av med brottningen med en gång för att slippa ev. men?
Om det börjar komma kommer man att få dras med det livet ut?

Skicka PM till mig om ni har tips på hur man gör för att undvika. (vill inte skapa OT i tråden).

Edit: Inget illa menat om ditt öra, jag är dock väldigt mån om att mitt ansikte skall hållas rent och städat.

MMA är ingen sport du blir snygg av :D

Du kan alltid dränera öronen när dom blir svullena, men dom kommer se fördjävliga ut hur som :thumbup:

martin_vbg
2008-06-08, 23:06
GAH! Jaha. Får väl börja med Thai igen om det börjar komma.

Liten Men Fet
2008-06-08, 23:12
GAH! Jaha. Får väl börja med Thai igen om det börjar komma.

Testa öronskydd annars.

martin_vbg
2008-06-08, 23:20
Hmm, sökte på öronskydd på google och det jag fick fram var de här.

http://www.sbisport08.se/blandat_skydd/earskydd.png
Inte direkt Gucci om jag får säga det själv.

Det är väl typ som att komma med byxorna upp till naveln första dagen till lågstadiet?
Iofs. skulle jag nog kunna slå ner de flesta i nybörjargruppen om de skulle börja hacka på mig. :D

Liten Men Fet
2008-06-09, 00:05
Hmm, sökte på öronskydd på google och det jag fick fram var de här.

http://www.sbisport08.se/blandat_skydd/earskydd.png
Inte direkt Gucci om jag får säga det själv.

Det är väl typ som att komma med byxorna upp till naveln första dagen till lågstadiet?
Iofs. skulle jag nog kunna slå ner de flesta i nybörjargruppen om de skulle börja hacka på mig. :D

och jävlar vad du kommer får träna hårt, inte messiga sparringmatcher. Plus att du kan ta brudarna från dom andra killarna eftersom jag misstänker att det bara är ett fåtal som blir kåta av brottaröron.

martin_vbg
2008-06-09, 00:15
Sant sant. Propp ska de få som Griip skulle sagt.

Chokehold
2008-06-09, 00:29
och jävlar vad du kommer får träna hårt, inte messiga sparringmatcher. Plus att du kan ta brudarna från dom andra killarna eftersom jag misstänker att det bara är ett fåtal som blir kåta av brottaröron.

HAHA :D

Häng med mig ut på krogen en gång så får du se att det är dragningskraft i det hela, i promise :D

martin_vbg
2008-06-09, 00:31
HAHA :D

Häng med mig ut på krogen en gång så får du se att det är dragningskraft i det hela, i promise :D

Inte om jag ställer mig ijämte. *flex*

ulf123
2008-06-09, 00:34
Denna tråd fick mig att börja använda öronskydd (Brute: Shockwave är ett mycket bra sådant) på brasse-jiujitsun.

Chokehold
2008-06-09, 13:00
Inte om jag ställer mig ijämte. *flex*

Om det gäller killar ja, jag pratar om tjejer :D :naughty:

GLC
2008-06-09, 13:24
Har provat det där öronskyddet länkat tidigare men det är fan ännu värre än utan då det inte sitter tillräckligt bra och kan vrida sig, vilket mosar öronen totalt. Bara att gilla läget.

Krampus
2008-06-09, 13:27
Om det gäller killar ja, jag pratar om tjejer :D :naughty:

Tror du att blomkålsörat ev kan ha påverkat hjärnan något?

Chokehold
2008-06-09, 13:53
Tror du att blomkålsörat ev kan ha påverkat hjärnan något?

Ungefär lika mycket som bitchtits påverkar hjärnan :D :laugh:

He-man
2008-06-09, 18:38
Tror du att blomkålsörat ev kan ha påverkat hjärnan något?

Ungefär lika mycket som bitchtits påverkar hjärnan :D :laugh:

haha där fick du svar på tal Krampus! :devil:

Krampus
2008-06-10, 11:19
Ungefär lika mycket som bitchtits påverkar hjärnan :D :laugh:

Och detta är egena erfareheter? *popcorn*

Chokehold
2008-06-10, 12:39
Och detta är egena erfareheter? *popcorn*

Det märks att du inte var den vassaste pennan i stället :D

Krampus
2008-06-11, 13:28
Det märks att du inte var den vassaste pennan i stället :D

Träning 6-8 timmar om dagen varje dag i veckan verkar iaf för din del att ha påverkat förmågan att författa en korrekt meningsuppbyggnad, samt resulterat i en perverterad förkärlek till att missbruka smileys. :)

He-man
2008-06-11, 15:00
Kan vi inte alla bara vara vänner? :D

tobbo
2008-06-11, 15:17
GAVJ9JnInR8

Krampus
2008-06-11, 19:01
Kan vi inte alla bara vara vänner? :D

Jag bara skojjar. Don´worry. :)

He-man
2008-06-11, 22:18
Jag bara skojjar. Don´worry. :)

*cupid*

Rahf
2008-06-11, 23:51
Jag klarar fan inte av det! Varje gång jag ser ett inlägg av Krampus så föreställer jag mig hans ansiktsuttryck skifta på samma sätt som hans avatar :laugh:

Chokehold
2008-06-12, 17:18
Träning 6-8 timmar om dagen varje dag i veckan verkar iaf för din del att ha påverkat förmågan att författa en korrekt meningsuppbyggnad, samt resulterat i en perverterad förkärlek till att missbruka smileys. :)

3-4timmar TOTALT, Inga 6-8timmar ffs :Virro

Tränar 1,5-2h morgon och 1,5-2h kväll.

Bullen!
2008-06-13, 09:04
att köra med ear/headguard är omständigt och ivägen. det är lite som att ta på sig en komplett böjdräkt/lindor och bälte varje gång man ska böja trots att man inte ska köra fullt som vid tävlig/maxlyft.

är man girlimen så ska man kanske inte träna mma och köra valetudo. det finns ju gymmare som tränar med handskar oxå trots att de ser ut som michael jackson bara för att inte få sådana otäcka valkar i händerna. oftast känns de igen även utan handskar då de liknar Michael jackson fysikmässigt oxå.

Emilienko har aldrig haft några öronskydd, inte vanderlej heller. likaså tränar inte samuelsson med handskar, frölander har inte sockiplast och ricky bruch låter inte lite dåligt väder störa ett träningspass =)

se gärna viss del av detta inlägget med glimten i ögat. men visst finns det många som skapar sina egna sätt att göra saker på trots att världseliten visat att det bara är fullt ut som gäller om man ska nå toppen. så i sak står jag för det jag skrivit. men lite "slå-sig-på-sitt-håriga-bröst-aktigt" skrivet är det.

Tricce
2008-06-13, 12:06
Sen verkar det vara lite olika från person till person, jag har kört Judo på rätt hög nivå i 8år sen efter det mma i kanske 4år med några år Taekwondo däremellan (som iof inte ger öron) men jag har knappt så det syns, bara om man vet om det så ser man.

Bullen!
2008-06-13, 12:29
det är ju när det blir ett väldig massa ground n pound och dragande i varandras huvud eller fula skallningar när man kramas som hårdast på mattan. iband kan det ju vara som så att dom är ivägen som fan när man ska ta sig loss och då tar det stryk helt enkelt. jag var alltid öm i öronen efter grappling.

Tricce
2008-06-13, 12:33
Aaaaaa jag vet :) jag tömde iof mina några ggr _kan_ ju bero på det också ;)

Rahf
2008-06-13, 13:11
Har då aldrig sett riktigt saftiga blomkålsöron utanför seriöst satsande deltagare av boxning/MMA.

mjukglass
2008-06-13, 13:14
Har då aldrig sett riktigt saftiga blomkålsöron utanför seriöst satsande deltagare av boxning/MMA.
Brottning va? Klungspelare (forwards) i rugby kan få rätt mosade och blomkålliknande öron med.

Rahf
2008-06-13, 13:21
Brottning va? Klungspelare (forwards) i rugby kan få rätt mosade och blomkålliknande öron med.

Men i rugby är det ju accepterat med läderhuvorna så det får fasen inte räknas!

Klumpa in brottning bredvid MMA.

Hemi
2008-06-27, 21:46
Jag hade ett öra mer uppsvällt än sådär, vid ett kortare tillfälle, men är ok nu. Däremot har jag en kraftig ärrbildning kvar i överkäken mot tandraden, men den syns knappt utanpå men känns tydligt inuti.