handdator

Visa fullständig version : Pull up hävräcke för hemmabruk


ToJo81
2008-06-01, 15:51
Hej! Jag har gått i lite tankar att skaffa ett sådant räcke man kan sätta i en dörrpost. Det ska tydligen finnas sådana som man skruvar ut så de kläms fast i dörrposten och sen ska det bara vara att köra tills man tar bort det. Har varit och tittat på en del i Budo & Fitness butiken. Men jag tycker det verkar lite osäkert.. Hur ska det hålla för min kroppsvikt utan att ramla ner liksom?

Någon som har erfarenhet av dessa redskap. Håller de bra och stannar de framför allt kvar i dörrposten under själva rörelsen? Har ingen lust att dunsa ner i mitt stengolv. :)

Morrris
2008-06-01, 16:06
I det jag har så skruvar man fast två st gummipluggar i väggen som man sen sätter fast stången på. sitter i en vanlig dörrpost och en 110 kg tung kompis har gungat i den så de borde funka. köpte min stång på stadium.

Musselbank
2008-06-01, 16:08
I det jag har så skruvar man fast två st gummipluggar i väggen som man sen sätter fast stången på. sitter i en vanlig dörrpost och en 110 kg tung kompis har gungat i den så de borde funka. köpte min stång på stadium.

Men är det någon poäng med att ta ner den då?

vesterberg
2008-06-01, 16:21
jag har köpt den som Intersport säljer, ska palla för 120kg och det verkar den göra också.

ToJo81
2008-06-01, 16:24
Ok tack så mycket för svaren! Då blir det till att införskaffa ett i veckan då. :)

Morrris
2008-06-01, 16:30
Blir ju bara ett par små gummipluppar kvar i dörrposten.

Musselbank
2008-06-01, 16:41
Men går dörren att stänga - eller, aha, det kanske mer är för utseendets skull man vill ta bort den?

jonteman
2008-06-01, 17:53
En annan behändig variant som jag faktiskt själv har är den här från Casall:

http://www.maxpuls.se/produkter/produktbilder/236/236_0.jpg

Inget fastskruvande i väggar. Bara hänga upp. Man är orolig vid första lyftet, men den sitter som gjutet. Jag är ingen tungviktare, dock.

Linusg
2008-06-01, 19:01
Finns det någonstans att beställa på internet?!?

//Linus

Ivar_Lo-J
2008-06-01, 19:05
En annan behändig variant som jag faktiskt själv har är den här från Casall:

http://www.maxpuls.se/produkter/produktbilder/236/236_0.jpg

Inget fastskruvande i väggar. Bara hänga upp. Man är orolig vid första lyftet, men den sitter som gjutet. Jag är ingen tungviktare, dock.

Jag tror det beror mycket på dörrposten hur bra den där funkar. Jag har en sån, men för mig funkade den inte alls. Dock hade jag ganska skumma dörrposter då... Nu har jag en sån man skuvar upp med två gummipluppar, som nämns ovan. Funkar skitbra.