handdator

Visa fullständig version : Köpa en Beige/grå sommarkostym


Alexlindgren
2008-05-31, 17:50
Jag ska köpa mig en sommarkostym som sagt och har gått runt hela dagen på stan på jakt. Hittade en på JL men då jag tycker att nästan alla dom svenska märkena har bristfällig kvalité så lät jag det vara.

Jag är ute efter en helst italiensk kostym, maxpris landar på 4-5000 för hela kostymen. Jag har hört om affären Rose & Born på Grevgatan men inte hunnit gå dit än.



Har ni några tips?

hultman
2008-05-31, 18:39
Jag ska köpa mig en sommarkostym som sagt och har gått runt hela dagen på stan på jakt. Hittade en på JL men då jag tycker att nästan alla dom svenska märkena har bristfällig kvalité så lät jag det vara.

Jag är ute efter en helst italiensk kostym, maxpris landar på 4-5000 för hela kostymen. Jag har hört om affären Rose & Born på Grevgatan men inte hunnit gå dit än.



Har ni några tips?

Finns ju inte särskilt många italienska märken som tillverkar kostymer i den prisklassen. Själv är jag särskilt förtjust i Bosskostymer, och du kan nog lyckas klippa en för ~5000. Vad tänkte du mer specifikt?

Torwald
2008-05-31, 19:10
Jag har en grå JL, jag tycker den är nice, särskilt kavajen.

Alfred Nobel
2008-05-31, 20:15
H&M har fått in en snygg silver/grå kavaj för 600:- och är heltklart prisvärd!

Torwald
2008-05-31, 20:22
Hade en HMkavaj en gång. Gillade den, men kruxet var att den tappade helt passformen efter bara några veckor. Det tycker jag är väldigt synd, oavsett pris.

Yes
2008-05-31, 20:26
Hur kvalitén är vet jag inte men Massimo Dutti brukar ha snygga saker. Finns en butik vid Norrmalmstorg. Du får dock ha överséende med att det är spanskt.

Torwald
2008-05-31, 20:27
Hur kvalitén är vet jag inte men Massimo Dutti brukar ha snygga saker. Finns en butik vid Norrmalmstorg. Du får dock ha överséende med att det är spanskt.

Har aldrig köpt någon kostym där, men de har ganska bra rykte. I synnerhet bland damer.

Grisen
2008-06-01, 00:04
Som sagt svårt att hitta italienare i den prisklassen, varför just italienare?