handdator

Visa fullständig version : anabolic pump sant


Patrik Cutler
2008-05-30, 19:14
stämmer det att man kan få det där "window of opportunity" som man har efter träning varje gån man tar ap, eller är det för bra för att vara sant?

King Grub
2008-05-30, 19:25
stämmer det

Nä. Det är träning som skapar det.

Sverker
2008-05-30, 19:27
Liponsyra, ALA, fungerar säkert bättre.


Självklart är det alltid säkrare att använda en väl studerad substans som liponsyra än något extrakt från någon växt. Det är ju inte säkert att extraktet är standardiserat och med väl dokumenterade effekter.

loverius
2008-05-30, 19:43
Liponsyra, ALA, fungerar säkert bättre.


Självklart är det alltid säkrare att använda en väl studerad substans som liponsyra än något extrakt från någon växt. Det är ju inte säkert att extraktet är standardiserat och med väl dokumenterade effekter.


AP gav mig mer än vanlig ALA

Nått jag satsar pengar på är i så fall NA-R-ALA

Tabbe
2008-05-30, 21:27
Är det värt att köpa?

Patrik Cutler
2008-05-30, 23:46
är det så att dom helt enkelt ljuger, eller är det så att det KANSKE fungerar, bara att det inte finns vetenskapliga belägg för det än?

Timme
2008-05-31, 00:32
Liponsyra, ALA, fungerar säkert bättre.


Självklart är det alltid säkrare att använda en väl studerad substans som liponsyra än något extrakt från någon växt. Det är ju inte säkert att extraktet är standardiserat och med väl dokumenterade effekter.

Så ALA skickar in blodsocker i musklerna? Det är den effekten som Anabolic Pump sägs ha.

Timme
2008-05-31, 00:33
AP fungerar. Det tror jag. Man behöver äta det tillsammans med kolhydrater.

Sverker
2008-05-31, 06:06
Så ALA skickar in blodsocker i musklerna? Det är den effekten som Anabolic Pump sägs ha.


Ungefär. ALA påverkar glukostransportören GLUT-4. För den till ytan på muskelcellen och aktiverar den. Precis som insulin eller träning gör.

Tabbe
2008-05-31, 08:05
Men AP ska ju påverka bara glut4 i muskelcellerna och inte fettcellerna.
Men ALA aktiverar båda, och vilken aktiverar flest/längst.

Är det bättre att köpa NA-R-ALA då?

Patrik Cutler
2008-05-31, 13:30
är det så att dom helt enkelt ljuger, eller är det så att det KANSKE fungerar, bara att det inte finns vetenskapliga belägg för det än?

jag vill bumpa min egen fråga

Patrik Cutler
2008-06-02, 15:13
är det så att dom helt enkelt ljuger, eller är det så att det KANSKE fungerar, bara att det inte finns vetenskapliga belägg för det än?

bumpelibump

Tabbe
2008-06-02, 15:36
Den har ju fått otroligt mycket positiv feedback så någon bra måste det ju vara.
Jag har iaf köpt en burk och väntar spännt =)

jwzrd
2008-06-02, 15:36
bumpelibump

Vad krävs för att du ska förstå att detta bara är ett i raden av bullshit-preparat ämnade att ta veckopengen av unga grabbar?

Tabbe
2008-06-02, 15:38
Vad krävs för att du ska förstå att detta bara är ett i raden av bullshit-preparat ämnade att ta veckopengen av unga grabbar?

alla åldrar menar du väl, om man googlar AP får man upp många recensioner från andra forum, de flesta positiva och från alla olika åldrar.

King Grub
2008-06-02, 15:40
Med tanke på att reklamtexten är en enda lång lögn fylld med trams och felaktigheter skulle jag inte lägga ett öre på produkten.

Patrik Cutler
2008-06-02, 15:41
Vad krävs för att du ska förstå att detta bara är ett i raden av bullshit-preparat ämnade att ta veckopengen av unga grabbar?

vad brukar du kräva för att förstå saker och ting?

Patrik Cutler
2008-06-02, 15:44
Med tanke på att reklamtexten är en enda lång lögn fylld med trams och felaktigheter skulle jag inte lägga ett öre på produkten.

ok. kan du berätta lite om lögnerna? jag är i valet och kvalet att köpa en burk för att folk verkar gilla den, men kan jag spara dom hundralapparna så gör jag gärna det.

King Grub
2008-06-02, 15:44
Är det inte den där det står "insulin is the most anabolic hormone" bla bla bla? I sådana fall har du ju en produkttext som grundar sig på en felaktighet... insulin är inte anabolt (för muskulaturen).

jwzrd
2008-06-02, 15:45
vad brukar du kräva för att förstå saker och ting?

Du har många trådar nu där du testat olika veckopengstillskott; har de fungerat bra? Hur mycket pengar har det kostat?

Patrik Cutler
2008-06-02, 15:47
Är det inte den där det står "insulin is the most anabolic hormone" bla bla bla? I sådana fall har du ju en produkttext som grundar sig på en felaktighet... insulin är inte anabolt (för muskulaturen).

kan den inte funka för att kunna minska fettinlagring under bulk ändå?

Patrik Cutler
2008-06-02, 15:49
Du har många trådar nu där du testat olika veckopengstillskott; har de fungerat bra? Hur mycket pengar har det kostat?

du har fel. jag har bara en sån tråd. det fungerade över förväntan och kostade runt 800 om jag minns rätt.

Ivantheman
2008-06-02, 16:00
Är det inte den där det står "insulin is the most anabolic hormone" bla bla bla? I sådana fall har du ju en produkttext som grundar sig på en felaktighet... insulin är inte anabolt (för muskulaturen).


vad grundar du egentligen detta på?
inte för att jag tänker sitta här och referera till nån fräsig pubmed-studie men i denna
http://www.bokus.com/b/9780723433415.html?pt=search_result

som man kan tycka borde skrivas utifrån vad som är att betrakta vedertagen vetenskap så står klart och tydligt att läsa att "In muscle, insuline increases amino acid uptake and stimulates protein synthesis"
är inte detta samma sak som att det är anabolt på muskler?

du brukar ha koll på grejorna så du har helt säkert rätt men frågan är varför jag har fel....

King Grub
2008-06-02, 16:18
Det är gamla teorier baserade på gamla djurstudier, som visade sig inte stämma på människan. Insulin är inte anabolt hos människan.

We compared the results calculated from various surrogate measures. To determine the physiological role of insulin on muscle protein metabolism we infused tracers of leucine and phenylalanine into 18 healthy subjects and after a three hours, 10 subjects received a four hour femoral arterial infusion of insulin (0.125 mU/kg/min) while eight subjects continued with saline.

Insulin infusion, unlike saline, significantly reduced the efflux of leucine and phenylalanine from muscle bed based on various surrogate measures which agreed with those based on leucyl-tRNA indicating a reduction in muscle PB without any significant effect on muscle PS.

In healthy humans... insulin does not stimulate muscle protein synthesis.

Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 May 16

There appears to be a requirement for a minimal concentration of plasma insulin to stimulate muscle protein synthesis in response to resistance exercise and AA ingestion.

Eur J Appl Physiol. 2005 May;94(1-2):1-10. Regulation of mTOR by amino acids and resistance exercise in skeletal muscle.

The nature of the involvement of insulin, classically thought of as the most important anabolic hormone, is bizarre because it appears that in adult humans insulin does not do what it does in the growing animals traditionally used for metabolic research, such as rats, mice and even pigs. In people, it appears that it is possible to stimulate muscle protein synthesis by supplying exogenous amino acids alone while maintaining (using the insulin clamp techniques) basal blood insulin concentration at the overnight fasted level. Furthermore, if amino acids in amounts capable of causing a maximal response in protein synthesis are given, adding further insulin has no further stimulatory effect on protein synthesis.

Exp Physiol. 2005 Jul;90(4):427-36.

At insulin of <5 muU/mL, AAs appear to stimulate MPS without increasing mTOR signaling. Further increasing availability of insulin to postprandial values increases signaling activity, but has no further effect on MPS.

J Nutr. 2006 Jan;136(1):264S-8S.

Patrik Cutler
2008-06-02, 16:26
men det spelar ju ingen roll. poängen med ap är ju att den MINSKAR behovet av insulin, eftersom den aktiverar glut-4 själv. mer mat -mindre fett.

AJO
2008-06-02, 16:30
Precis^^ om mindre fett lagras in vid ett visst kaloriöverskott, borde väl andelen protein som inlagras öka? Vad händer annars med de kalorierna som inte lagras in som fett?

Sverker
2008-06-02, 18:39
Nä. Det är träning som skapar det.

King Grub har ju redan skrivit vad som främst styr glukosupptaget. Har du en omsättning av glykogen genom fysisk aktivitet kommer också glukosupptaget att ta fart under och efter träningen.

Patrik Cutler
2008-06-02, 18:46
ok, men för att göra en lång fråga kort, och få ett slutgiltigt svar: kan Anabolic pump aktivera glut-4?

även om träning gör det bäst.

AJO
2008-06-02, 19:44
King Grub har ju redan skrivit vad som främst styr glukosupptaget. Har du en omsättning av glykogen genom fysisk aktivitet kommer också glukosupptaget att ta fart under och efter träningen.

Men vid supplementering av ALA då? Även om om träning styr det främst.. Om man tar ALA under bulk borde det väl göra att man har lagt på sig mer muskler än utan ALA vid ett visst kaloriöverskott under en viss tid.

Eller det blir så att fettförbrukningen minskar i samma takt som glykogenförbrukningen ökar under den tid man tar ALA, både vid träning och övrig tid under dygnet?

Patrik Cutler
2008-06-03, 15:31
ok, men för att göra en lång fråga kort, och få ett slutgiltigt svar: kan Anabolic pump aktivera glut-4?

även om träning gör det bäst.

vet nån?

SweLabs
2008-06-03, 17:31
vet nån?

Ja det kan det och det finns massor av info på bland annat Pub med. Den amerikanska beskrivningen är ett skämt men produkten är inget hokus pokus tillskott utan fungerar inget snack om saken.

Sverker
2008-06-03, 17:36
Patrik Cutler !

- Du vill öka ditt energiintag och styra in kalorierna till musklerna.
- Kaloriöverskott leder till minskad insulinkänslighet och den vill du motverka genom att öka aktiviteten av GLUT-4 i musklecellerna men INTE i fettcellerna.


Jag sökte på "adipose tissue+glut-4" och finner mest studier på råtta*grr*

Att fettceller tar upp glukos är uppenbart. De behöver glukos till sin egna ämnesomsättning och till att bilda glycerol. Men sedan då ?
Jag trodde att den största bildningen av fettsyror från glukos skedde i levern och skickades ut i kroppen som VLDL. Jag undrar alltså ifall det verkligen sker någon fettsyrasyntes i fettdepåerna från glukos ?

Patrik Cutler
2008-06-03, 20:15
ok. det är säkert lite överreklamerat.

finns det några studier på dom verksamma ingredienserna P-insulin (engineered extract from Phellodendron och engineered extract from lagerstroemia speciosa? samt en ingrediens från eiselts version: Berberis Aristata Extract.

SweLabs
2008-06-03, 22:56
ok. det är säkert lite överreklamerat.

finns det några studier på dom verksamma ingredienserna P-insulin (engineered extract from Phellodendron och engineered extract from lagerstroemia speciosa? samt en ingrediens från eiselts version: Berberis Aristata Extract.

Ja det finns det. Verksamma ämnen är tannsenoider från lagerstroemia speciosa (det är dessa som blockerar glut-4 i fettcellerna).

Corosolic acid från Phellodendron är det som aktiverar glut-4.

Detta är de i huvudsak mest verksamma delarna av extrakten.

Sverker
2008-06-04, 06:17
Vad händer ifall man blockerar GLUT-4 i fettcellerna ( samma fråga som min tidigare ) ?

SweLabs
2008-06-04, 08:42
Vad händer ifall man blockerar GLUT-4 i fettcellerna ( samma fråga som min tidigare ) ?

Insulinfrisättning och därmed aktivering av glut-4 ger=
ökat glukosupptag
ökad intracellulär bildning av glycerol-3-fosfat (via glykolys)
nettosyntes av TAG
låg fettsyrafrisättning

Därmed borde det i alla fall teoretiskt vara positivt att blockera glut-4 i fettcellerna.

Produktens huvuduppgift är ändå att aktivera glut-4 i muskelcellerna utan hjälp av insulin.

Tabbe
2008-06-04, 10:10
Är ALA också ett insulin härmande kosttilskott?

vad betyder Potentiators?

skivan
2008-06-04, 11:27
Insulinfrisättning och därmed aktivering av glut-4 ger=
ökat glukosupptag
ökad intracellulär bildning av glycerol-3-fosfat (via glykolys)
nettosyntes av TAG
låg fettsyrafrisättning

Därmed borde det i alla fall teoretiskt vara positivt att blockera glut-4 i fettcellerna.

Produktens huvuduppgift är ändå att aktivera glut-4 i muskelcellerna utan hjälp av insulin.

Så är AP bra eller dåligt? Är alldeles för trött för att dra egna slutsatser:(

Sverker
2008-06-04, 18:25
Insulinfrisättning och därmed aktivering av glut-4 ger=
ökat glukosupptag
ökad intracellulär bildning av glycerol-3-fosfat (via glykolys)
nettosyntes av TAGlåg fettsyrafrisättning

Därmed borde det i alla fall teoretiskt vara positivt att blockera glut-4 i fettcellerna.

Produktens huvuduppgift är ändå att aktivera glut-4 i muskelcellerna utan hjälp av insulin.

Men åter till frågan. Finns det fettsyrasyntes i fettcellerna och är det av betydande omfattning ?
Att TAG bildas med glycerol från glukos är inget konstigt men var kommer fettsyrorna ifrån.