handdator

Visa fullständig version : varför händer det inte något ?


Typhos
2008-05-30, 08:54
Tjena

Mitt problem är att visst jag blir starkare och starkare men tycker inte det händer något med kroppen.

Har fortfarande en liten bula till mage som jag sååååå gärna vill bli av med.

tycker jag käkar inte så dåligt

min frukost består av gröt, 2grov mackor och ett äpple på väg tilljobbet
middag så käkar jag oftast kyckling med antingen ris eller pasta

kvällsmat blir ett par grovmackor

tränar styrke 4 gånger i veckan
jag är 24 och är 178 lång, väger 83kg

tips och råd är välkommna

har ni tips på maträtter så är även det välkommet

Eddie Vedder
2008-05-30, 09:05
tycker jag käkar inte så dåligt

min frukost består av gröt, 2grov mackor och ett äpple på väg tilljobbet
middag så käkar jag oftast kyckling med antingen ris eller pasta

kvällsmat blir ett par grovmackor

Går inte att avgöra. Vad är "grovmackor" för någonting? Är det två Lingongrova med marmelad eller är det två pumpernickel varav den ena med ost och paprika och den andra med makrill i tomatsås?

Det är en ganska stor skillnad om man säger så. Dessutom anger du inga som helst mängder av någonting. Så om din mat är bra eller ej känns ju nästan omöjligt att svara på men rent spontant känns det som en tämligen ovarierad kost. Men det beror ju på vad du har för tillbehör i din lunch t.ex. Hur du komponerar dina smörgåsar o.s.v.

Vidare bör jag tillägga att matens "nyttighet" inte är den avgörande faktorn för huruvida din mage blir mindre eller ej, det är matens energiinnehåll i förhållande till din energiförbrukning. Givetvis bör kosten vara välsammansatt och viss typ av mat ger förstås sämre förutsättningar för metabola effekter men nyttigheten är som sagt inte primär. Man kan bli fet hur nyttigt man än käkar och man kan bli smal även om man lever på kebabtallrik och öl.

har ni tips på maträtter så är även det välkommet

Uppsalas skolelevers matsedel:

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=-TYPE=skolmat-b=1,00.html

Svensk skolmat är god och nyttog, så en skolmatsedel är alltid värdefull att ha till hands om man vill få lite tips om olika maträtter.:thumbup:

King Grub
2008-05-30, 09:09
Har fortfarande en liten bula till mage som jag sååååå gärna vill bli av med.

tycker jag käkar inte så dålig

Om kosten är nyttig eller inte, har inte mycket att göra med om du ökar eller minskar i fettmängd. Du kan äta hur nyttigt som helst, men förbrukar du inte mer kalorier än du äter, minskar inte ditt kroppsfett i alla fall. Eftersom inget händer med fettmängden, äter du för mycket.

RoDien
2008-05-30, 09:12
du skriver att du inte tycker dig märka nån skillnad på kroppen testa och ta och mät armarna, bröstmusklerna och mage mm så lär du märka skillnad. Du skriver inte hur länge du har hållt på och träna men tänk på att det tar tid att skapa en kropp man är nöjd med rom byggdes inte på en dag...:)

Så länge du blir starkare så tror jag kosten och träningen du kan ju testa och deffa om du känner att du behöver det jag tycker dock att du verkar vara rätt så bra byggd med tanke på dina stats men posta en bild så kan man bedöma om du behöver deffa eller inte:)

Typhos
2008-05-30, 09:15
jag har tränat i 1½ år typ

sist jag kollade hur mycket fett jag hade via nån skit våg så mätte den 20%

var ifs ett år sedan och då vägde jag 88kg

men som sagt, bulan är prio ett....

propetionerna känns så ojämna med denna bula =)

ligne
2008-05-30, 11:29
mer cardio för din del