handdator

Visa fullständig version : Överkropp vs. Ben


andnel
2008-05-29, 20:23
Har ett litet annorlunda problem med min kropp. Jag har ganska muskulösa ben överlag, p.g.a. min innebandykarriär. De är ganska stora jämfört med min överkropp. Inte för att in överkropp är speciellt tunn, det är benen som är stora.

Så jag undrar... ska jag fortsätta träna mina ben, eller låta bli för att "hinna ifatt" med överkroppen?

Det känns oroande om jag ska fortsätta bygga på benen och de bara växer, samtidigt som överkroppen släpar jämförelsevis.

Tackar för svar!

Mapa
2008-05-29, 20:28
vad är ditt mål med träningen?

edit: är de att bli en bra innebandyspelare tycker jag iaf du ska träna hela kroppen

Mr. Athletic
2008-05-29, 21:08
Om målet är att få ett bra utseende tycker jag du absolut bör fortsätta träna benen och lägga på massa där, samtidigt som du köttar ordentligt med överkropp också såklart. Det ser mycket seriösare och mer atletiskt ut i min mening med ett par riktigt kraftiga ben. Även om överkroppen kanske släpar lite i jämförelse med nåt påhittat "idealiskt" utseende kan det aldrig bli löjligt med för muskulösa ben så länge överkroppen inte är riktigt spinkig. Kötta både ben och överkropp är mitt tips!

Martin Löwgren
2008-05-29, 21:14
Jag håller med ovanstående inlägg samt undrar om det finns möjlighet att få se en bild på de köttiga buggarna?

Mvh

andnel
2008-05-29, 21:18
hmm okej, då gör jag väl som ni säger då :P
jag ställde frågan mer ur den "symmeriska" aspekten för övrigt.


Och ja, Löwgren, det kan du kanske få, men inte ikväll hehe.
Kan ju meddela att det är "Innebandy-ben" med ren råstyrka, så det är inga bodybuildersben med synliga väldefinierade muskler, även om framsidan på mitt lår blir riktigt fin ifall jag spänner dem :P


Edit: Mitt mål med träningen är att växa och skapa snygga muskler, samt att få en allmänt bättre fysik. Jag ska söka till Polishögskolan inom två år och vill vara i topptrim tills dess!