handdator

Visa fullständig version : Matschema..

1684_
2008-05-29, 18:03
Hej igen, ( fasiken börjar bli pinsamt å skapa nya trådar )
Min vikt uppgång går bra, hormonerna flödar i kroppen igen för er som undrar :hbang: :cool:

Jag skulle vilja HA tips HUUUR och VAAD jag ska äta för att BYGGA muskler, HUR jag ska lägga upp mina måltider osvosv.

Så här äter jag i NU läget:

Frukost: ca 5dl röd mjölk ( morsan lagar den ) med ca 1dl rågflingor.
Klick smör, och ca 3 stor matskedar KVARG, ca 1dl bär.

Ibland 1 ägg vita....... 1 knäckemacka med keso/kvarg.
3dl proviva juice ( kiwi )

Lunch: SVENSK husmanskost, det mamma lägger upp.
Stekt lax, potatis, fisksoppa, kötträtter, pannbiff, ris, pasta, köttfärsås osv. GRÖNSAKER!

Middag; Sojabönor, tonfisk/lax/makrill i tomatsås, pasta/ris. Avokado... Ägg? Ja mkt protein iaf, och en "liten" hög kolhydrater..

Träning...?

Kvällsmat; Arlas yoghurt ( 0,5% fett) med bär/frukt, sojamjölk/mjölk, keso/kvarg, Havregryn......:D

dom dagar jag tränar, äter jag den riktiga middagen efter träningen och yoghurten mm, före träningen....

Jag vill bygga muskler och styrka alltså, tappat enhel del i vikt. Tränar 4dagar i veckan, mkt styrkelyft, men blir inte alltid trött ( bra kondition :confused: ) då kör jag verkligen så jag blir anfådd men svettas inte ett piss.

Har beställt protein pulver, gainer pro?

Scratch89
2008-05-29, 18:13
Det ser bra ut. Glöm inte frukten, och inte heller grönsakerna. Du behöver inte snåla på kolhydraterna på målet innan träningen, och med en gainer efter träningen kommer du högst troligen att ha uppfyllt energi och näringsbehoven.

1684_
2008-05-29, 18:16
Det ser bra ut. Glöm inte frukten, och inte heller grönsakerna. Du behöver inte snåla på kolhydraterna på målet innan träningen, och med en gainer efter träningen kommer du högst troligen att ha uppfyllt energi och näringsbehoven.

okej, räcker de med att ta de efter träning bara? tänkte mest om man skulle minska på måltiderna å slänga in protein mellanmål eller nått

Scratch89
2008-05-29, 18:18
okej, räcker de med att ta de efter träning bara? tänkte mest om man skulle minska på måltiderna å slänga in protein mellanmål eller nått

Mat är alltid bättre än tillskott.

saajmon
2008-05-29, 18:49
Tycker det ser ut som ett utmärkt upplägg! :thumbup:
Men tänk för guds skull inte så mycket på vad och hur du ska äta! Ät (så som ditt upplägg) och sådant du tycker om, träna och sov så händer det saker! När man är ung är det inte så svårt att bygga muskler.

1684_
2008-05-29, 19:41
Tycker det ser ut som ett utmärkt upplägg! :thumbup:
Men tänk för guds skull inte så mycket på vad och hur du ska äta! Ät (så som ditt upplägg) och sådant du tycker om, träna och sov så händer det saker! När man är ung är det inte så svårt att bygga muskler.

Okej :) det där med sömnen måste jag ta tag i iallafall ^^

1684_
2008-05-31, 14:16
Föresten e de ok att äta lax/makrill/tofnisk efter träning? och avokado.... Äggula, tanke på fettet?

King Grub
2008-05-31, 14:27
Ja.

Insulinus
2008-05-31, 14:30
Föresten e de ok att äta lax/makrill/tofnisk efter träning? och avokado.... Äggula, tanke på fettet?

Jadå, fetterna i t.ex makrill och avokado är ju nyttiga och inget som lägger sig på kroppen (om du inte käkar stora stora mängder).
Fisk är ju också proteinrikt så jag tycker det låter perfekt. Tar du en gainer direkt efter träningen så är det absolut inga problem.

regus
2008-05-31, 14:32
Jadå, fetterna i t.ex makrill och avokado är ju nyttiga och inget som lägger sig på kroppen (om du inte käkar stora stora mängder).
Fisk är ju också proteinrikt så jag tycker det låter perfekt. Tar du en gainer direkt efter träningen så är det absolut inga problem.

Fetterna i makrill och avokado hör hemma i en bra kosthållning. Men dom lägger sig på kroppen om det hjälper till att lägga sig på ett energiöverskott. Precis som allt annat fett
Men inga problem att äta fett efter träning. Man utvecklas ändå.

1684_
2008-05-31, 15:47
uh, gött tack för det =) slipper jag "klaga" här hemma.