handdator

Visa fullständig version : Orolig över bulk


royce
2008-05-29, 13:24
Tjena,

Har bulkat en gång tidigare la då på mig alldeles för mkt fett. Har deffat ner mig en aning för mkt nu och ska precis börja bulka igen. Dock vill jag inte lägga på mig lika mkt fett denna gång. Kan ha varit pga att jag låg på för högt kcal överskott, åt för mkt fett, körde gainer samt kre alkalyn.

Vad bör jag se upp med för att inte lägga på mig så mkt fett denna gång, vill bulka men är rädd för att det ska bli fel igen.

help!

mvh,
R

King Grub
2008-05-29, 13:28
Du hade för stort kaloriöverskott. Undvik det, så ökar du inte så mycket i fettvikt.

royce
2008-05-29, 13:32
Du hade för stort kaloriöverskott. Undvik det, så ökar du inte så mycket i fettvikt.

Kre alkalyn, för mkt pasta och gainer spelar mindre roll alltså?

Nån skillnad på om jag äter jättemkt kolhydrater vs lagom kolhydrater vid minimering av fettpålägg vid bulk? Vissa påstår ju att man blir tjock av för mkt carbs...

Rahf
2008-05-29, 13:33
Kre alkalyn, för mkt pasta och gainer spelar mindre roll alltså?

Nån skillnad på om jag äter jättemkt kolhydrater vs lagom kolhydrater vid minimering av fettpålägg vid bulk? Vissa påstår ju att man blir tjock av för mkt carbs...

Det beror hur balansen ser ut vid dina "jättemycket" respektive "lagom".

King Grub
2008-05-29, 13:34
Nån skillnad på om jag äter jättemkt kolhydrater vs lagom kolhydrater vid minimering av fettpålägg vid bulk?

Om det innebär olika stort kaloriintag totalt sett, javisst. Annars inte.

royce
2008-05-29, 13:44
Om det innebär olika stort kaloriintag totalt sett, javisst. Annars inte.

Vad är rekommenderat upplägg Grub. + 500kcal, nåt att tänka på innan/efter träning samt morgon/kväll?

Scratch89
2008-05-29, 14:25
Försök att inte tänka på antal kalorier, eller att få i dig ett visst antal vid varje måltid. Ät vanlig, bra mat, med mycket grönsaker, och se till att äta dig mätt. Du märker om det är för mycket eller för lite. Går du upp för snabbt så kanske du kan se över t.ex fettintaget eller om du kanske har en alldeles för stor gainer i förhållande till hur hård träning du har. Om du står still eller går ner i vikt, så kan det vara läge att öka på lättäten mat.