handdator

Visa fullständig version : Lunch kring Östermalmstorg


skaparn
2008-05-29, 12:51
Antag att ni jobbade i närheten av Östermalmstorg, typ lite mer mot city, alltså rent hypotetiskt, och ni inte visste riktigt var man kan äta ordentligt utan att behöva betala en ziljard, och att ni startade en tråd om detta på ett träningsforum – vad tror ni svaren skulle bli i den tråden?

Okej. Nog obfuskerat. Jag har hittat en trevlig thai på Regeringsgatan där det var bra mat till ett väldigt lågt pris, men lite snålt om sittplatser. Jag skulle vilja ha något ställe som man kan sitta ner på och inte behöva betala mer än 80 spänn för en ordenligt portion mat samt dryck och sallad. De ställen jag hittills hunnit avverka har varit grymt bajsnödiga och dyra, utan att man får obegränsat med knäckebröd till. Tacka vet jag Sumpan alltså – krogarnas mecka. Även Akalla var bra och billigt. Rackarns city alltså. Gooh är inte så kul, Tasty Thai sådär. Egentligen är väl det bästa att gå bort till Kungsträdgården och äta ett Frisco Meal på Max.

Alexlindgren
2008-05-29, 13:01
Antag att ni jobbade i närheten av Östermalmstorg, typ lite mer mot city, alltså rent hypotetiskt, och ni inte visste riktigt var man kan äta ordentligt utan att behöva betala en ziljard, och att ni startade en tråd om detta på ett träningsforum – vad tror ni svaren skulle bli i den tråden?

Okej. Nog obfuskerat. Jag har hittat en trevlig thai på Regeringsgatan där det var bra mat till ett väldigt lågt pris, men lite snålt om sittplatser. Jag skulle vilja ha något ställe som man kan sitta ner på och inte behöva betala mer än 80 spänn för en ordenligt portion mat samt dryck och sallad. De ställen jag hittills hunnit avverka har varit grymt bajsnödiga och dyra, utan att man får obegränsat med knäckebröd till. Tacka vet jag Sumpan alltså – krogarnas mecka. Även Akalla var bra och billigt. Rackarns city alltså. Gooh är inte så kul, Tasty Thai sådär. Egentligen är väl det bästa att gå bort till Kungsträdgården och äta ett Frisco Meal på Max.

Rice på nybrogatan, dock kostar det 90 kronor men då får du en god buffé och dricka till det. Ligger precis bredvid Mcdonalds.

Sandy's på stureplan, mycket goda sallader och mackor.

Östermalmsgrillen - Mycket god korv för 50kr och en dricka till det 10 kronor. Dock inte många platser att sitta på :D (4st)


Vet ej om jag besvarade dina frågor precis, men dom här ställena är värda att prova på om du inte redan gjort det.

JJ
2008-05-29, 13:02
Min kompis flickvän, som har stora bröst, brukade ofta köra nån take away från Östermalmshallen. Nä, där kan man inte sitta ned, men man kan gå till en park. Om herrn är intresserad kan jag ju ta reda på mer.

Matte_Maiden
2008-05-29, 13:06
Vapiano på Sturegatan är riktigt gott, kanske inte det billigaste stället iofs.
Fräsch italiensk mat som görs på några minuter. :)

Alexlindgren
2008-05-29, 13:08
Vapiano på Sturegatan är riktigt gott, kanske inte det billigaste stället iofs.
Fräsch italiensk mat som görs på några minuter. :)

Han efterfrågade ordentliga portioner och det är väl ganska långt ifrån vapianos portioner ;). Dock kan man inte neka att det är väldigt god mat.

En pastarätt och en cola till det kostar runt 110:- har jag för mig.

MasterChief
2008-05-29, 13:20
. Jag skulle vilja ha något ställe som man kan sitta ner på och inte behöva betala mer än 80 spänn för en ordenligt portion mat samt dryck och sallad.

Är det bara jag som får obehagliga vibbar av detta?

Sossevibbar.

För övrigt gillar jag Rooster på Regeringsgatan. Eller gjorde det i alla fall. Var ett tag sen jag åt där.

Matte_Maiden
2008-05-29, 13:29
Han efterfrågade ordentliga portioner och det är väl ganska långt ifrån vapianos portioner ;). Dock kan man inte neka att det är väldigt god mat.

En pastarätt och en cola till det kostar runt 110:- har jag för mig.

Deras portioner brukar räcka till mig och jag äter rätt mkt.

Deras billiga rätter kostar väl 70 kr och vattnet är gratis, hehe.

z_bumbi
2008-05-29, 13:36
Min kompis flickvän, som har stora bröst, brukade ofta köra nån take away från Östermalmshallen. Nä, där kan man inte sitta ned, men man kan gå till en park. Om herrn är intresserad kan jag ju ta reda på mer.

Om flickvännen eller takeaway?

Osten80
2008-05-29, 13:40
Men vad fan. Nog finns det väl Sibylla även på Östermalm?

JJ
2008-05-29, 13:43
Om flickvännen eller takeaway?

Bröst.

Alexlindgren
2008-05-29, 13:47
Men vad fan. Nog finns det väl Sibylla även på Östermalm?

Nej, men Sleven och Mcdonalds :D

BigSpawn
2008-05-29, 13:57
Rice på nybrogatan, dock kostar det 90 kronor men då får du en god buffé och dricka till det. Ligger precis bredvid Mcdonalds.

Sandy's på stureplan, mycket goda sallader och mackor.

Östermalmsgrillen - Mycket god korv för 50kr och en dricka till det 10 kronor. Dock inte många platser att sitta på :D (4st)


Vet ej om jag besvarade dina frågor precis, men dom här ställena är värda att prova på om du inte redan gjort det.

Rice är riktigt bra, men brukar ju vara tokfullt runt lunch.

skaparn
2008-05-29, 14:44
Är det bara jag som får obehagliga vibbar av detta?

Sossevibbar.

Det var givetvis för en kollegas, som ser lite fattig ut, skull.

Annars så; keep em comin'. Jag kommer nog testa allihop.

Jag har köp Take Away i Saluhallen och kom därifrån med kalla köttbullar och mos för 100 spänn. Jag är lite ägd av mina nya kvarter.

Buffe för 90 är acceptabelt. Jag brukar kunna få valuta för pengarna.

Lemmy
2008-05-29, 18:56
Ja det här är inte helt lätt.

Det finns en bra kinakrog på Grev Turegatan, Aberdeen heter den. 75 spänn med dryck. Riktigt gott också för att vara sunk-kinakrog. Hyfsat gott om plats.

Ingelsta Kalkon på Humlegårdsgatan har många goda rätter baserade på kalkon. Man köper på lösvikt och kan komma hyfsat billigt undan om man köper "rätt" saker. Endast take-away, dock.

Vill man lyxa köper man burgare på Texas Longhorn på samma gata :)

mini
2008-05-29, 19:12
Buffe för 90 är acceptabelt. Jag brukar kunna få valuta för pengarna.

Men hur ska du hinna äta tillfredsställande mycket på en lunchtimma? Flexar du?

Yankeee
2008-05-29, 19:14
Frågan är vars de serverar palt någonstans.

MasterChief
2008-05-29, 19:47
http://www.kvartersmenyn.com/

skaparn
2008-05-29, 20:15
http://www.kvartersmenyn.com/

Ändå bra sida! Återstår att medelst manuell testning testa hur bra den stämmer.

The_RobRoy
2008-05-29, 20:57
Har du fått nytt jobb alltså? Tycker det är hopplöst att äta ute i dom kvarteren.

Milano går jag till ibland i Kungsträdgården, för att det är nära jobbet och dom har överjävulskt god pasta, i övrigt håller jag mig i kolvgruvan på jobbet där jag får obegränsat med mat, dryck, nybakat bröd och sallad för 50kr (efter all förmånsbeskattning osv).

Kan du inte knata bort till Kungshallen da?

skaparn
2008-05-29, 21:27
Har du fått nytt jobb alltså? Tycker det är hopplöst att äta ute i dom kvarteren.

Milano går jag till ibland i Kungsträdgården, för att det är nära jobbet och dom har överjävulskt god pasta, i övrigt håller jag mig i kolvgruvan på jobbet där jag får obegränsat med mat, dryck, nybakat bröd och sallad för 50kr (efter all förmånsbeskattning osv).

Kan du inte knata bort till Kungshallen da?


Jag har köp Take Away i Saluhallen och kom därifrån med kalla köttbullar och mos för 100 spänn. Jag är lite ägd av mina nya kvarter.


Jag kanske valde fel, men tyckte att en sallad för 95 spänn som knappt är mättande var ett ännu sämre alternativ.

WHITEFOLKS
2008-05-29, 21:35
Jag tror han menade vid Hötorget. Där har de ju diverse matställen.

skaparn
2008-05-29, 21:47
Ah, jag läste Saluhallen, men visst, där finns det en hel del mat. Lite stökigt med hög ljudvolym kring lunch bara. Senast jag vara där fick man skrika till varandra som vore det krogen.

Trance
2008-05-29, 22:02
Tänk så du kommer att skämmas för denna trådan om 3-4 år när du acklimatiserats och har infört backslicket. Dags för lite inspiration:

tCQqC9xgbfk

Matte_Maiden
2008-05-30, 00:51
Stockholms stekare har inte mkt att komma med då de amerikanska youpiesarna (eller hur man nu skriver det) entrar scen. :D

Viktor_Balck
2008-05-30, 09:36
Kalori? Ligger på malmskillnadsgatan.

skaparn
2008-05-30, 09:40
Kalori? Ligger på malmskillnadsgatan.

Jag gick förbi den igår och tänkte att det kanske man skulle prova. Och nu när du tipsade om den kollade jag menyn. För 79 kronor får man typ 100 kcal. Lkite extra kött och det kostar en hundring.

Nej, denna går bort. Dessutom var allt GI-märkt.

Viktor_Balck
2008-05-30, 09:42
Jag gick förbi den igår och tänkte att det kanske man skulle prova. Och nu när du tipsade om den kollade jag menyn. För 79 kronor får man typ 100 kcal. Lkite extra kött och det kostar en hundring.

Nej, denna går bort. Dessutom var allt GI-märkt.

hehe, lite mer än 100kcal får du iaf, sen är det gratis bröd till också och man blir faktiskt mätt när man käkar där. Men jag förstår att om du är ute efter mycket mat så kanske det inte är det rätta alternativet.