handdator

Visa fullständig version : Ny nummret av BODY


yaska
2008-05-28, 12:02
Är det bara jag som tycker att BODY blir mer och mer likt en blandning av Slitz och nån slags tjejtidning? Syftar mest till uppslaget med "ögongodis för honom och henne", samt Testa dig själv - hur vältränad är du? i nyaste nummret.
Visst det säljer lösnummer, men jag känner i alla fall att många av bilderna under ögongodiset hade föga med träning att göra, visst killarna och vissa tjejer var riktigt vältränade, men de flesta tjejer hade bara stora bröst och rumpor, det var i alla fall det som framhävdes.
Nu låter jag som en gammal bitter surkärring som vill förstöra för alla som uppskattar dessa bilder, - så är det inte, jag tycker bara att sådana uppslag kanske inte hör hemma i en träningstidning. Det har varit andra artiklar också, som känts som de varit mest för att fylla ut tidningen, t ex "fäll fjällan" och om hur man ska ragga på gymmet, 10 största felen man gör på gymmet osv. Tycker bara det är synd på en i övrigt väldigt bra tidning. SKulle själv vilja se mer bilder från tävlingar, fler profiler mm..

tp_88
2008-05-28, 12:07
Det brukar vara ett sånt uppslag i ett nummer på sommaren, om jag inte minns fel så var det en massa klagomål på det även förra året. Vill man inte titta så bläddrar man förbi alt. köper inte tidningen, tycker jag.

(Iofs hade inte jag direkt saknat det om det försvann, men inget som jag stör mig på heller.)

joriice
2008-05-28, 12:18
Köp en annan tidning?

NotoriousEreko
2008-05-28, 13:14
Köp en annan tidning?

+1

Jacksatan
2008-05-28, 13:14
Eftersom jag inte får ha porrtidningar för min sambo, uppskattar jag sådana artiklar och bilder. Du är säkert bara avundsjuk på alla snygga tjejer i tidningen!

Andreas Guiance
2008-05-28, 13:18
Nu är det ju faktiskt, som TP påpekar, bara en gång per år som tidningen har ett sådant inslag. Blir man väldigt upprörd över att 5% av det numret ägnas åt bilder på vältränade tjejer och killar kan man med fördel strunta i nummer 6-7 och köpa nummer 8 sedan istället;)

Allan
2008-05-28, 14:10
Ja, det är trist mycket herrtidning över den numer. Tyvärr

Mats J
2008-05-28, 14:17
Måste hålla med, tycker att det varit allt för mycket trams inslag senaste året. Börjar återgå till hur den var på mitten av 90 talet *spy* . Syftar på all skit grejer som "fäll fjällan", "hur vältränad är du", "ragga på gymmet" osv..

Pecto
2008-05-28, 14:19
Det är juh fitness tjejer klart dom ska publiceras!

Bullen!
2008-05-28, 14:19
BB,fitness osv är ju inte en radiosport direkt. bilder är ett måste. alla modellerna på bilderna i senaste nummret är ju bb, fitness atleter. det är inte victoria silvstedt eller några gymnasiebrudar som fått lökar av pappa som det är i moore osv.

gillar man inte tidningen så köper man en som passar bättre. det är ett sätt att få body att vilja ha tillbaka sina prenumeranter om inget annat och ändra sin layout så att fler gillar det igen.

jwzrd
2008-05-28, 14:20
Det är juh fitness tjejer klart dom ska publiceras!

Vilka kallar du tjejer?

Pecto
2008-05-28, 14:22
Vilka kallar du tjejer?

dum fråga!!!

Pepz
2008-05-28, 14:24
det som är mest synd i mitt tycke är att detta är den enda branchtidningen vi har.

tycker iaf att de gör det bästa av det, trots att vissa kost och träningsartiklarartiklar har en viss aftonbladetkänsla över sig

Märkligt att man hyllar och kommenterar avklädda tjejer/killar när de står på scen
men när de är på en strand i samma kläder men i en annan pose då är det helt plötsligt sexuellt och opassande??

Pecto
2008-05-28, 14:25
det som är mest synd i mitt tycke är att detta är den enda branchtidningen vi har.

tycker iaf att de gör det bästa av det, trots att vissa kost och träningsartiklarartiklar har en viss aftonbladetkänsla över sig

Märkligt att man hyllar och kommenterar avklädda tjejer/killar när de står på scen
men när de är på en strand i samma kläder men i en annan pose då är det helt plötsligt sexuellt och opassande??


+1

Allan
2008-05-28, 14:42
Det där gamla trista argumentet.
Ja. Det är skillnad.

Pepz
2008-05-28, 14:45
Det där gamla trista argumentet.
Ja. Det är skillnad.

du får gärna argumentera för din sak.

Ganymedes
2008-05-28, 14:50
du får gärna argumentera för din sak.

+1

Jag kan iofs också tycka att det är skillnad, men det är svårt att klä det i ord...

Allan
2008-05-28, 14:59
Sexig ingår inte som moment inom BB, Fitness etc. Jag ser ingen anledning att hela tiden lyfta fram de här "brudarna", av vilka 99% aldrig kommer att tävla. De tävlande brudarna lyfts också alltid fram under off-season. Killar däremot är alltid hårda och ådriga. Inte heller är det möjligt att av de här bilderna avgöra vilka som faktiskt tränat sig till sina kroppar, eller vilka som opererat sig dit.
För mycket yta, för lite byggning.

Pecto
2008-05-28, 15:01
Fitness modeller borde väl publiceras i byggar tidningar?

yaska
2008-05-28, 15:07
Fitness modeller borde väl publiceras i byggar tidningar?

Absolut! De borde de verkligen, men då i sammanhang som har med träning att göra. Dessutom tycker jag, som Allan på pekade, att det är svårt att urskilja vilka av dessa damer som faktiskt tränar.

Pecto
2008-05-28, 15:10
ääh klart man ser att dom tränar, jämför dom me en moore eller slitz brud =)

förstår att vissa tjejer kan störa sig på det! men alltid kul att se fitness brudar när dom inte står på scenen

Pepz
2008-05-28, 15:11
Sexig ingår inte som moment inom BB, Fitness etc. Jag ser ingen anledning att hela tiden lyfta fram de här "brudarna", av vilka 99% aldrig kommer att tävla. De tävlande brudarna lyfts också alltid fram under off-season. Killar däremot är alltid hårda och ådriga. Inte heller är det möjligt att av de här bilderna avgöra vilka som faktiskt tränat sig till sina kroppar, eller vilka som opererat sig dit.
För mycket yta, för lite byggning.

Förstår att detta kanske inte är i enlighet med sportens anda.
dock så är det ju säkert över hälften av de tävlande tjejerna som är opererade i någon form. Så sexuella attribut är en stor del av sporten.

Jag ser fortfarande inget fel med att ha dylika bilder i BODY.
De är ju kroppsbyggning vi håller på med. att då visa bilder på kroppar kan ju inte vara fel. det är ju mer naket i söndagsbilagorna till dagstidningarna

Jag blir mer upprörd över vissa artiklar som är under all kritik och mängderna reklam som i mångt och mycket innehåller en massa fantasipåståenden.

Pecto
2008-05-28, 15:13
Tycker tjejer borde bli inspirerad, det blir jag när jag ser nån grym kille iaf!

mini
2008-05-28, 15:16
Jag slutade köpa Body efter ett par år då det bara var återanvändning av Bygg Bautastora Biceps-artiklar och trams. Då jag under senaste året bläddrat i tidningen i butiken har jag inte en enda gång tagit med den till kassan. Att det förnekas att den har blivit grabbigare och ytligare samt närmat sig den grötiga massan styrketränande och bort från byggningen gör den i mina ögon rätt intetsägande.

Och självklart är det skillnad i vilken kontext en bild tas. Annars kanske alla som sett sina mammor bära bikini också vill se dem i en porrblaska i lika stor andel tyg?

MasterChief
2008-05-28, 15:24
Någonstans tycker jag mig se en affärsidé här. Det borde finnas underlag för en tidning där fokus ligger på bra artiklar med tyngd istället för glassiga bilder och minimalt med text.

Jag ser tyvärr detta journalistiska elände överallt. Tex tidningen M3 som får större och större bilder och mindre och mindre mängd text.

Doris
2008-05-28, 15:45
Jag slutade köpa Body efter ett par år då det bara var återanvändning av Bygg Bautastora Biceps-artiklar och trams. Då jag under senaste året bläddrat i tidningen i butiken har jag inte en enda gång tagit med den till kassan. Att det förnekas att den har blivit grabbigare och ytligare samt närmat sig den grötiga massan styrketränande och bort från byggningen gör den i mina ögon rätt intetsägande.

Och självklart är det skillnad i vilken kontext en bild tas. Annars kanske alla som sett sina mammor bära bikini också vill se dem i en porrblaska i lika stor andel tyg?

japp samma här, har man läst 6-7 nummer av body så har man läst alla mer eller mindre.

King Grub
2008-05-28, 15:58
japp samma här, har man läst 6-7 nummer av body så har man läst alla mer eller mindre.

Det gäller nog alla byggartidningar; det kommer ju inget nytt! En titt i en tidning från 70 eller 80-talen, och man hittar artiklar som ser precis likadana ut i dag, byggare som intervjuas och som presenterar precis samma tränings- och dietupplägg då som nu. Vissa ledsnar på detta, andra inte. En stor skillnad var att det förr var betydligt mindre bilder i artiklarna, och mycket mer text. Å andra sidan var antalet sidor färre.

Andreas Guiance
2008-05-28, 16:00
Sexig ingår inte som moment inom BB, Fitness etc. Jag ser ingen anledning att hela tiden lyfta fram de här "brudarna", av vilka 99% aldrig kommer att tävla. De tävlande brudarna lyfts också alltid fram under off-season. Killar däremot är alltid hårda och ådriga. Inte heller är det möjligt att av de här bilderna avgöra vilka som faktiskt tränat sig till sina kroppar, eller vilka som opererat sig dit.
För mycket yta, för lite byggning.

Jag känner inte riktigt igen den här bilden. Dels är det som sagt bara en gång per år som ett dylikt inslag finns med i tidningen, och om vi nu ska ha de feministiska glasögonen på var det faktiskt även med killar i årets upplaga.

Att tjejerna inte fotas i tävlingsform vet jag inte heller om jag kan hålla med om. Jag har personligen närvarat vid ett antal plåtningar där tjejerna fotograferats direkt i anslutning till tävling. Att de är mindre hårda än grabbarna beror nog enligt mig snarare på att man jämför bf-tjejer med bb-killar. Att det blir relativt sett färre bb-tjejer i tidningen är väl inte konstigt med tanke på deltagarantalet på tävlingarna?

Jag tycker tvärtom att BODY är en ovanligt jämställd tidning och den senaste studien kring detta höll med mig på den punkten (man hade analyserat bildspråket i BODY under årens lopp).

Sedan måste man ju komma ihåg att den absoluta majoriteten av läsarna de facto är killar. Det är ingen slump att Fitness Magazine hade "månadens hunk" som inslag förut.

Spontant känner jag också att den glidning mot herrtidning som en del tycker sig skönja här i tråden är minst sagt överdriven. På en artikel av mer "rolig" karaktär om hur man raggar på gymmet eller liknande, går det ju åtminstone tio som handlar om träning/kost/profiler? Enligt mig är den ration fortfarande relativt "hardcore".

Sparven från Minsk
2008-05-28, 16:05
Sexig ingår inte som moment inom BB, Fitness etc. Jag ser ingen anledning att hela tiden lyfta fram de här "brudarna", av vilka 99% aldrig kommer att tävla. De tävlande brudarna lyfts också alltid fram under off-season. Killar däremot är alltid hårda och ådriga. Inte heller är det möjligt att av de här bilderna avgöra vilka som faktiskt tränat sig till sina kroppar, eller vilka som opererat sig dit.
För mycket yta, för lite byggning.

+1000!

Bilderna i tidningen må väl vara på "hyfsat" vältränade tjejer, men de "poser" de intar är då rakt inte i syfte att lyfta fram en fitnessfysik, att motivera eller inspirera utan ebart till att hetsa upp hormonstina pojkar.
Vill jag se muskler ska jag väl köpa body.
Vill jag se bikinibrudar som drar ner halva bikinin eller svankar som en tok borde jag väl hitta det i slitz eller liknande va?

mini
2008-05-28, 16:05
Andreas, det är inte konstigt att du tycker att ni fortfarande gör en hardcore byggartidning, men tramsinslagen har i era läsares ögon ökat, vilket både den här tråden och reaktioner på bodys eget forum rätt tydligt visar. Om ni sedan gör ett medvetet val att fortsätta ha det så för det säljer så är det såklart ok, men var ärliga med det då.

Och den "senaste studien" du hänvisar till antar jag är den c-uppsats som skrevs för något år sedan...?

Sparven från Minsk
2008-05-28, 16:07
Eftersom jag inte får ha porrtidningar för min sambo, uppskattar jag sådana artiklar och bilder. Du är säkert bara avundsjuk på alla snygga tjejer i tidningen!

Har din tjej sett bilderna från nyaste body då? Visa henne den så får vi se om du får prenumenera på body något mer :D

Andreas Guiance
2008-05-28, 16:15
Andreas, det är inte konstigt att du tycker att ni fortfarande gör en hardcore byggartidning, men tramsinslagen har i era läsares ögon ökat, vilket både den här tråden och reaktioner på bodys eget forum rätt tydligt visar. Om ni sedan gör ett medvetet val att fortsätta ha det så för det säljer så är det såklart ok, men var ärliga med det då.

Och den "senaste studien" du hänvisar till antar jag är den c-uppsats som skrevs för något år sedan...?

Naturligtvis är jag part i målet:) Men jag har ändå svårt att tycka att tramsinslagen som du kallar dem skulle ha blivit så mycket mer frekventa? Jag tycker helt enkelt att det inslaget är försvinnande litet om man verkligen går igenom artikel för artikel. Sedan är man naturligtvis i sin fulla rätt att tycka att olika artiklar är dåliga eller tråkiga (det finns det alltid folk som gör om alla artiklar – precis som det alltid finns folk som tycker att de är bra). Men ta det senaste numret som exempel: Av 21 inslag är det ett enda (dvs bikini/badbrallegrejen) som inte handlar om träning/kost/profiler/tävling. Eller iofs – ett inslag handlar om att jobba i träningsbranschen, men det anser inte jag vara så oseriöst.

Jag tycker helt enkelt att delen är väldigt liten:)

Och ja; vi tänker nog på samma. Har glömt vad den hette. Har kommit ett par sådana under årens lopp.

yaska
2008-05-28, 16:17
Tycker tjejer borde bli inspirerad, det blir jag när jag ser nån grym kille iaf!

Det blir jag! Blev grymt träningssugen när jag såg artikeln med Kristina Dybdahl, vilken fysik! *cupid*
Men då ska det vara bilder som framhäver musklerna i rätt sammanhang.

Peanut
2008-05-28, 16:53
Naturligtvis är jag part i målet:) Men jag har ändå svårt att tycka att tramsinslagen som du kallar dem skulle ha blivit så mycket mer frekventa? Jag tycker helt enkelt att det inslaget är försvinnande litet om man verkligen går igenom artikel för artikel. Sedan är man naturligtvis i sin fulla rätt att tycka att olika artiklar är dåliga eller tråkiga (det finns det alltid folk som gör om alla artiklar – precis som det alltid finns folk som tycker att de är bra). Men ta det senaste numret som exempel: Av 21 inslag är det ett enda (dvs bikini/badbrallegrejen) som inte handlar om träning/kost/profiler/tävling. Eller iofs – ett inslag handlar om att jobba i träningsbranschen, men det anser inte jag vara så oseriöst.
Jag tycker helt enkelt att delen är väldigt liten:)


Jag kan ju inte annat än att hålla med dig, naturligtvis är ju jag också delvis partisk i målet. Men jag tycker att gänget gör en fantastiskt bra tidning, med en bra blandning. Och man tycker inte om allt i en tidning, finns nog inte en tidning som jag gillar som jag läser från pärm till pärm. Det man inte vill läsa det kan man bläddra förbi. Och tycker man att det är alldeles åt skogen så får man kanske helt enkelt starta en egen tidning och pröva att behaga alla på bästa möjliga sätt. :thumbup:

mini
2008-05-28, 17:01
Ingenstans har jag läst Bodys redaktion svara på klagomålen med "vi lyssnar på er och tar er på allvar, och vi ska se över innehållet."

LadyG
2008-05-28, 17:12
Det man inte vill läsa det kan man bläddra förbi. Och tycker man att det är alldeles åt skogen så får man kanske helt enkelt starta en egen tidning och pröva att behaga alla på bästa möjliga sätt. :thumbup:

Alltså köper man inte tidingen alls, så man slipper bläddra förbi det mesta och så köper man en tidning på utrikiska... Engelska är inget svårt språk t ex.

Yankeee
2008-05-28, 17:13
Och tycker man att det är alldeles åt skogen så får man kanske helt enkelt starta en egen tidning och pröva att behaga alla på bästa möjliga sätt. :thumbup:

Ah, det klassiska "gör det bättre själv"-argumentet. Trevligt.

Mantus
2008-05-28, 17:14
Jag tycker "tramsartiklarna är intressanta, att skratta lite har ingen dött av. De enda skälen till att jag prenumererar på Body nuförtiden är de lite mer ingående reportagen som inte handlar om vilka träningsprogram profssen använder utan avhandlar saker som at kombinera tävling/träning/diet med familjeliv, jobb och dylikt; vimmelbilder och reportage från olika tävlingar och eventuellt de lite mer humoristiskt skrivna artiklarna.

Träningsreportage och dietartiklar läser jag inte annat än översiktligt eftersom de allra färskaste rönen ändå finns ute på nätet ett par dagar efter att de publicerats i medicinska tidsskrifter.
Det är väl klart att tidningar som Body måste göra en viss ändring av sitt redaktionella material allteftersom målgruppen söker sig till andra kanaler för information. Från att Body ansågs som en källa till kunskap och tongivande på området på 80- och 90-talet till dagens datorsamhälle där man kan läsa allt man vill veta plus en hel del till på nätet.

Jorgen
2008-05-28, 17:15
Jag tycker "tramsartiklarna är intressanta, att skratta lite har ingen dött av. De enda skälen till att jag prenumererar på Body nuförtiden är de lite mer ingående reportagen som inte handlar om vilka träningsprogram profssen använder utan avhandlar saker som at kombinera tävling/träning/diet med familjeliv, jobb och dylikt; vimmelbilder och reportage från olika tävlingar och eventuellt de lite mer humoristiskt skrivna artiklarna.

Träningsreportage och dietartiklar läser jag inte annat än översiktligt eftersom de allra färskaste rönen ändå finns ute på nätet ett par dagar efter att de publicerats i medicinska tidsskrifter.
Det är väl klart att tidningar som Body måste göra en viss ändring av sitt redaktionella material allteftersom målgruppen söker sig till andra kanaler för information. Från att Body ansågs som en källa till kunskap och tongivande på området på 80- och 90-talet till dagens datorsamhälle där man kan läsa allt man vill veta plus en hel del till på nätet.

Ja, +1 som man säger.

z_bumbi
2008-05-28, 17:15
naturligtvis är ju jag också delvis partisk i målet.

Är du med på bild eller hur är du part i målet?

Edit: Nu vet jag mer så bortse från denna.

Mantus
2008-05-28, 17:17
Alltså köper man inte tidingen alls, så man slipper bläddra förbi det mesta och så köper man en tidning på utrikiska... Engelska är inget svårt språk t ex.

Var hittar man en tidning som är substantiellt bättre än Body, säg någon amerikansk byggartidning som koncentrerar sig på träning som inte innehåller mer eller mindre övertäckt reklam för produkter, innehåller mer reklam än redaktionellt innehåll och kostar skjortan.

Allan
2008-05-28, 17:24
Det är ändå intressant att BODY's ägare (tänk, det låter fortfarande vidrigt att använda det namnet...) inte är intresserad av att nå den uppenbarligen rätt stora del som bläddrar i den i affären och sedan tänker, nepp, jag kan göra nåt bättre med mina pengar.

747
2008-05-28, 17:24
Jag tycker min signatur eller vad det heter passar bra nu. Men det är väl inte så konstigt att den riktar sig till kåta tonåringar, då detta lär sälja betydligt bättre än om den hade varit seriös.

Baan
2008-05-28, 17:31
Jag tycker min signatur eller vad det heter passar bra nu. Men det är väl inte så konstigt att den riktar sig till kåta tonåringar, då detta lär sälja betydligt bättre än om den hade varit seriös.

Men man ska vara seriös.

Andreas Guiance
2008-05-28, 17:32
Ingenstans har jag läst Bodys redaktion svara på klagomålen med "vi lyssnar på er och tar er på allvar, och vi ska se över innehållet."

Självklart lyssnar redaktionen och tar alla åsikter på allvar (jag ingår för övrigt inte i redaktionen for the record); just nu genomförs bland annat en läsarenkät: http://www.body.se/enkat

Men åsikterna som kommer in kring tidningen är knappast samstämmiga. Alla artiklar kan som sagt inte tilltala alla. Att lyssna på läsarna kan tyvärr inte innebära att så fort man ser att "ah mini gillar inte bikiniinslaget – vi tar bort det till nästa år", även om det hade varit trevligt;)

Jorgen
2008-05-28, 17:33
Det är ändå intressant att BODY's ägare (tänk, det låter fortfarande vidrigt att använda det namnet...) inte är intresserad av att nå den uppenbarligen rätt stora del som bläddrar i den i affären och sedan tänker, nepp, jag kan göra nåt bättre med mina pengar.

Det är ganska smal branchtidning och det är inte lätt att göra alla nöjda.

Vad har du för förslag för att locka fler läsare?

Andreas Guiance
2008-05-28, 17:35
Det är ändå intressant att BODY's ägare (tänk, det låter fortfarande vidrigt att använda det namnet...) inte är intresserad av att nå den uppenbarligen rätt stora del som bläddrar i den i affären och sedan tänker, nepp, jag kan göra nåt bättre med mina pengar.

Var någonstans läser du att BODYs ägare inte är intresserad av att nå dem? Och var läser du att det en rätt stor del av de potentiella läsarna som resonerar så?

LadyG
2008-05-28, 17:41
Var hittar man en tidning som är substantiellt bättre än Body, säg någon amerikansk byggartidning som koncentrerar sig på träning som inte innehåller mer eller mindre övertäckt reklam för produkter, innehåller mer reklam än redaktionellt innehåll och kostar skjortan.

Reklam lär du få stå ut med, det finns ju även i Body, och ska man köpa tidingar från utlandet kostar det. punkt.

Men det finns några att välja på, och inte bara amerikanska då som tur är:
http://www.magazinesforexpats.co.uk/categories/health-and-fitness/

De skickar gärna till Sverige också.

Ignatius72
2008-05-28, 17:44
Jag brukar skumma igenom Body på gymmet och den enda anledningen till att jag inte köper den själv är att den inte tillför något nytt. Det står liksom "repeat" över hela tidningen. Men det är kanske inte så konstigt, variationsmomenten är väl av naturen tämlingen små.

Trance
2008-05-28, 17:50
Det är ändå intressant att BODY's ägare (tänk, det låter fortfarande vidrigt att använda det namnet...) inte är intresserad av att nå den uppenbarligen rätt stora del som bläddrar i den i affären och sedan tänker, nepp, jag kan göra nåt bättre med mina pengar.

Alla 5-6 stycken i tråden?

747
2008-05-28, 18:05
Alla 5-6 stycken i tråden?

4, för jag är inte av dom som tjuvläser saker.

Bucyrus
2008-05-28, 19:52
Det här med att det inte kommer så mycket nytt el. att det är någon slags "repeat" hela tiden är ju som livet i allmänhet och styrketräningen i synnerhet. Ett evigt repeterande är vad det är;) . Jag gillar (min) body. Det jag inte gillar är det där lösbladet som trillar ur varje nytt nummer, och så är det för lite presspytt :D

Mirre
2008-05-28, 20:51
och så är det för lite presspytt :D

+1 :D

Body är en bra tidning som når ut till allmänheten på ett bra sätt. Fler bläddrar nyfiket i tidningen och får upp ögonen för styrketräning. Passar den inte, läs den inte. Alternativet är att komma med konstruktiv kritik och leverera ideer och förslag på uppslag/reportage.
Jag personligen kan ibland tycka att det är lite för mycket sexiga bilder men då bläddrar jag förbi. Sex säljer, så är det. Dock tycker jag att det är tråkigt när kvinnliga atleter poserar porrigt, det minskar respekten för atleten i fråga samt även för sporten.
Men om sexighet skulle utebli helt så skulle tidningen sälja färre nummer och därmed minskar budgeten för att göra bra reportage framöver. Dessutom så är vi få potentiella läsare om tidningen skulle ha en ännu smalare inriktning.
Body gör ett bra jobb och jag är prenumerant sedan många år tillbaka och kommer fortsätta med det framöver. Vill jag klaga över något eller har någon idé, så kontaktar jag Alex eller herr Rytter.

myling
2008-05-28, 20:54
Vilka kallar du tjejer?

dum fråga!!!

Tror att han syftade på din fenomenala särskrivning...*rolleyes*

OnT: Prenumererade på Body förra året men tyckte inte att det gav något. T ex Kollo har ju samma saker och lite till. Månadstidningar har mycket att leva upp till nu när ren info är så mycket lättare att få på andra håll.

tjabon
2008-05-28, 21:00
Det är ganska smal branchtidning och det är inte lätt att göra alla nöjda.

Vad har du för förslag för att locka fler läsare?

Jag köpte min sista Body 2005. Innan dess har jag vartenda nummer
från 1990.
Tidningen var bättre förr. Mer "basic" artiklar om utrustning och övningar
m.m. Reportage från olika gym runtom i landet.
Känslan då var att tidningen var "närmare" läsaren.

Kanske är det sporten som förändrats,
attityden är annorlunda,
tiderna är annorlunda,

Ja, jag vet ärligt talat inte riktigt på rak arm. Tycker bara att dagens
Body representerar något som jag inte vill vara en del av....:(

Klein
2008-05-29, 13:10
Strävandet efter den estetiskt perfekta kroppen är till sin natur sexuellt laddat. Byggning och fitness är koncept som försöker fånga denna strävan; där byggningen är den maskulina extremen och body fitnessen den feminina motsvarigheten. Dock når inget av koncepten hela vägen fram utan spinner istället iväg in i sina egna världar. Det är definitivt inte sexigt med kvinnliga byggare med låg fetthalt, ej heller är de moderna byggarnas svullna ansikten och hängbukar sexiga. Så i så måtto får jag hålla med Allan och company.

MilkmaN
2008-05-29, 14:15
För mycket yta, för lite byggning.

Jag tyckte bara det här var väldigt roligt sagt.

:laugh:

Frida.B
2008-06-06, 01:07
Jag tycker det är riktigt kasst att försvara bodys inslag av slitz som att det säljer. Varför göra en träningstidning över huvud taget om man bara ska tänka på vad som säljer? Tidningen ska ju handla om träning och inte om vem som kan se sexigast ut i ett par string. Sedan är den ju inte direkt jämnställd när bilderna på tjejerna ska vara ur sexig synvinkel medan bilderna på killarna alltid är ur träningssynvinkel. Hur ofta har Body med halvnakna killar som står och åmar sig i ett vattenfall exempelvis? Nej, bilderna på killarna är alltid i någon pose som skall visa musklerna eller när de tränar.
Nej, jag tillhör också skaran som bläddrar i tidningen men aldrig köper den.