handdator

Visa fullständig version : Ej nöjd med klippning...


Ronja
2008-05-28, 11:29
Är det nån som vet om man har nån sorts garanti när man går och klipper sig? var nyss och klippte mig för 380:- men blev inte nöjd alls syns knappt att ja blivit klippt :cryout:

Kan man gå tillbaka o be dem fixa till det mer som man vill ha det eller måste jag helt enkelt gå och klippa mig igen nånstans? nån som vet? *ledsen o besviken*

Pejij
2008-05-28, 11:31
Prata med stället där du klippte dig, det är förmodligen väldigt olika från ställe till ställe

Granatgiraffen
2008-05-28, 11:31
Standard kolozzeumsvar: Raka av det

mela
2008-05-28, 11:33
Oftast brukar de fixa till det om du går och pratar med det. Om de är smarta.
De flesta vet att en missnöjd kund pratar :D

Nitrometan
2008-05-28, 11:42
Standard kolozzeumsvar: Raka av det
Japp. :thumbup:

Nitrometan
2008-05-28, 11:43
De flesta vet att en missnöjd kund pratar :D
Nytt motto inom handels-/servicesektorn - "döda kunder snackar inte" :)

mela
2008-05-28, 11:59
Nytt motto inom handels-/servicesektorn - "döda kunder snackar inte" :)

Ah. Good one. Då kan frisörer vara farliga. De har alltid en sax i handen *gah!*

jaaaaag
2008-05-28, 12:02
Varför bad du inte dem fixa till det innan du gick hem?

JJ
2008-05-28, 12:04
Bara att gå tillbaka. Fixar de inte till det så går du aldrig dit mer.

stargate
2008-05-28, 12:07
Eller så kunde du bett hon klippa mer när du ändå satt i stolen?

Nitrometan
2008-05-28, 12:31
Standard kolozzeumsvar: Raka av det

Eller så kunde du bett hon klippa mer när du ändå satt i stolen?

Fixat!

Viktor_Balck
2008-05-28, 12:52
Varför bad du inte dem fixa till det innan du gick hem?

Hon skulle hem och starta en tråd på kolo om det såklart.

Nä, men antagligen så hade hon väl inte kollat in exakt hur klippningen blev tillräckligt eller nåt.

renad
2008-05-28, 12:53
Ja precis varför gick du där i från om du inte var nöjd.?!?!?

Trance
2008-05-28, 13:24
Ja precis varför gick du där i från om du inte var nöjd.?!?!?

Är det verkligen så svårt att förstå att det kräver så många utrops och frågetecken? Personen i fråga kanske tänkte att det räckte nog men ångrade sig efter att hon tittat mer noggrant hemma och/eller fixade frisyren själv.

stargate
2008-05-28, 13:32
Är det verkligen så svårt att förstå att det kräver så många utrops och frågetecken? Personen i fråga kanske tänkte att det räckte nog men ångrade sig efter att hon tittat mer noggrant hemma och/eller fixade frisyren själv.

då får hon skylla sig själv tycker jag. Men som sagt hon kan väl gå ner och klaga om hon vill så kanske dom fixar till det.

Pecto
2008-05-28, 13:38
du kan kräva gratis klippning nästa gång, dom har lovat dig en tjänst, och blir den inte bra så kan du kräva gratis eller billigare nästa gång!

tigerofsweden
2008-05-28, 13:56
Frisörer är experter på illusioner, punkt slut.:)

Tomten
2008-05-28, 14:14
då får hon skylla sig själv tycker jag. Men som sagt hon kan väl gå ner och klaga om hon vill så kanske dom fixar till det.

Frisörer fixar i regel till frisyren om man klagar. Nöjda kunder kommer tillbaka, missnöjda kunder gör det inte.

OP har betalat som en tjänst som hon inte är nöjd med. Går du inte och klagar när någon gör ett jobb som du inte är nöjd med?

Tomten
2008-05-28, 14:15
du kan kräva gratis klippning nästa gång, dom har lovat dig en tjänst, och blir den inte bra så kan du kräva gratis eller billigare nästa gång!

Det blir garanterat svårare att kräva gratis klippning nästa gång. Gå tillbaka till frisören så snabbt som möjligt istället.

Pecto
2008-05-28, 14:17
man kan kräva eller få billigare nästa gång! har du inte pluggat produkt kvalite?

Tomten
2008-05-28, 14:23
man kan kräva eller få billigare nästa gång! har du inte pluggat produkt kvalite?

Du kan kräva vad tusan du vill, men risken att du får det är ju klart mindre än om du går tillbaka och ber dem fixa frisyren som du faktiskt är missnöjd med. Sparar du dessutom inte kvitto så vågar jag säga att dina chanser att få en billigare klippning är ungefär lika med noll. Undantaget är väl möjligtvis om du är en stamkund och de som arbetar känner dig personligen.

Pecto
2008-05-28, 14:24
när jag skriver att man kan kräva, så menar jag att man kan alltid gå dit och säga att man är missnöjd och göra upp med dom,,,!!!

Ronja
2008-05-28, 18:31
Tack för alla svar :) har iaf fixat det nu så att jag får komma o fixa till det imorn, det var inga problem alls. Anledningen att ja inte sa till på en gång var att det brukar se annorlunda ut när man själv fixat lite m det hemma framför spegeln, men det var typ samma trökfrisyr som när jag gick dit så vi får hoppas d blir bättre imorn, men är lite orolig för jag skulle egentlign vilja att nån annan klippte om det för ja tyckte inte hon va så duktig, inte så noga osv...:/

hahavaffan
2008-05-28, 18:36
Varför bad du inte dem fixa till det innan du gick hem?Du stal min fråga, biiaaatch. Bra fråga.

Solve
2008-05-28, 19:47
där man klipper sej på billig turkfrisör för 70kr och vet att de bli som HAN vill och inte som jag säger... :D

NiXPhoenix
2008-05-28, 21:52
Bra att det löste sig.. eller ja, det kanske inte blir exakt som du ville ha det, men en förbättring lär det i varje fall bli

Skapade en likadan tråd själv för två år sen. :)
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73013