handdator

Visa fullständig version : Min överjävliga situation


mangs
2008-05-28, 07:36
Hej,

Jag behöver er hjälp för att komma ur den överjävliga situation jag försatt mig i. jag tar det från början.


Jag har alltid varit intresserad av spel i olika former (Oddset, stryktips, poker, trav,mm) och jag har alltid kunnat hålla detta på en rimlig och resonabel nivå. De senaste åren har dock insatserna ökat markant och någonstans för ca ett år sedan känns det lite som om insatserna blivit för stora. Mer eller mindre hela min lön går numera till spel av olika slag. Eftersom det är jag som sköter ekonomin i vår familj så har jag än så länge kunnat mörka mitt beroende för min fru men nu när det hela har eskalerat känns det knappt hållbart längre. Jag har även dragit på mig en del skulder i samband med detta. tex har jag en skuld hos en lokal dealer på 100.000kr som skulle betalas senast i månadsskiftet annars skulle "tråkiga saker" hända med min familj. Därför passade jag på att sälja ena bilen (utan frugans kännedom) nu när hon var bortrest. Skulden är borta men jag får nu hitta på en idé så att hon inte förstår att jag sålde bilen pga detta.

Jag jobbar hårt för att vinna tillbaka alla de pengar jag förlorat. Det känns som om jag har störst chans på poker då det ju är mer skicklighet involverad. Därför har jag på slutet suttit mest med nätpoker på nätterna vilket gör att jag även missköter mitt jobb grovt. Folk börjar undra ang. mitt tillstånd och jag skyller på att ungen är sjuk och håller mig vaken. På slutet har jag sett en viss uppgång i spelandet och nu igår kväll så hade jag en riktigt bra kväll på pokern. Jag kände mig lycklig och tursam och satte in mer pengar än någonsin. Pulsen var hög och jag fick världens utdelning på floppen vilket gjorde att jag gick all in ( $26000). Efter en del velande fick jag med mig två spelare och jag tänkte, he he nu kommer jag dra in storkovan. Allt gick bra fram till Rivern (sista kortet) då jag plötsligt kände en förnimmelse av att det luktade bränt. Helvete, jag sprang ut i köket och där hade gröten jag kokade brännt fast. Ett riktigt tjockt lager av kladdig gröt i botten på min frus nyinköpta Hackman-kastrull.

Min fråga till er nu är hur jag kan rengöra denna? Jag har försökt med maskindiskmedel och stålull utan att lyckas ta mig igenom det stenhårda grötskiktet. Ett alternativ kanske kan vara att gömma den och låtsas som om det regnar. Min fru kommer bli mycket ledsen om hon får reda på sanningen.


HJÄLP MIG!!

Trance
2008-05-28, 07:41
fniss

Huffo the A-LagaRe
2008-05-28, 07:45
Du får väl trycka mer när du drar i grötskiktet med stålullen?

King Grub
2008-05-28, 07:46
Du får väl trycka mer när du drar i grötskiktet med stålullen?

Risken är att kastrullytan repas istället.

Huffo the A-LagaRe
2008-05-28, 07:48
Risken är att kastrullytan repas istället.

Så fort man säger något är oraklet på plats och visar hur fel man har:hbang::)

ArcTiC
2008-05-28, 07:48
Jag hade stoppat kastrullen i vatten, ett dygn borde räcka. Det hade jag först och främst gjort i din situation.

lectris
2008-05-28, 07:49
Säg till försäkringsbolaget och frun att det var någon som stal både bilen och kastrullen. Du får ut pengar och vips har du en ny kastrull och inga ekonomiska problem.

tadaa! :cool:

Pejij
2008-05-28, 07:49
hahaha xD

Myran
2008-05-28, 08:07
Känner igen upplägget. Ingen som minns historian om den misstänkta otroheten som sedan slutade med att han behövde råd om sin bil ?

SKÄMTARE DÄR !

kohai
2008-05-28, 08:14
Lägg i en maskindisktablett och slå i vatten. Koka upp... Hörde nånstans att man kan göra så, annars blötlägg.

Gratuerar till storvinsten! Skönt att kunna betala bort skulderna sådär direkt.

Angående bilen, säg sanningen. Det var inte du!

Sparven från Minsk
2008-05-28, 08:19
Annars kan du få låna min favoritursäkt
"Den var så där när jag kom hem!" :thumbup:

Prankie
2008-05-28, 08:26
Hilfe... Min gröt blev bränt också nu när jag satte mig och läste. :furious:

DanielF
2008-05-28, 08:27
Känner igen upplägget. Ingen som minns historian om den misstänkta otroheten som sedan slutade med att han behövde råd om sin bil ?

SKÄMTARE DÄR !

Japp...
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.
Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.
Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?

Yuffie
2008-05-28, 08:30
haha denna var rolig :P

JJ
2008-05-28, 08:31
Känner igen upplägget. Ingen som minns historian om den misstänkta otroheten som sedan slutade med att han behövde råd om sin bil ?

SKÄMTARE DÄR !

Du är så smart.

jakke
2008-05-28, 08:34
Hej,

Jag behöver er hjälp för att komma ur den överjävliga situation jag försatt mig i. jag tar det från början.


Jag har alltid varit intresserad av spel i olika former (Oddset, stryktips, poker, trav,mm) och jag har alltid kunnat hålla detta på en rimlig och resonabel nivå. De senaste åren har dock insatserna ökat markant och någonstans för ca ett år sedan känns det lite som om insatserna blivit för stora. Mer eller mindre hela min lön går numera till spel av olika slag. Eftersom det är jag som sköter ekonomin i vår familj så har jag än så länge kunnat mörka mitt beroende för min fru men nu när det hela har eskalerat känns det knappt hållbart längre. Jag har även dragit på mig en del skulder i samband med detta. tex har jag en skuld hos en lokal dealer på 100.000kr som skulle betalas senast i månadsskiftet annars skulle "tråkiga saker" hända med min familj. Därför passade jag på att sälja ena bilen (utan frugans kännedom) nu när hon var bortrest. Skulden är borta men jag får nu hitta på en idé så att hon inte förstår att jag sålde bilen pga detta.

Jag jobbar hårt för att vinna tillbaka alla de pengar jag förlorat. Det känns som om jag har störst chans på poker då det ju är mer skicklighet involverad. Därför har jag på slutet suttit mest med nätpoker på nätterna vilket gör att jag även missköter mitt jobb grovt. Folk börjar undra ang. mitt tillstånd och jag skyller på att ungen är sjuk och håller mig vaken. På slutet har jag sett en viss uppgång i spelandet och nu igår kväll så hade jag en riktigt bra kväll på pokern. Jag kände mig lycklig och tursam och satte in mer pengar än någonsin. Pulsen var hög och jag fick världens utdelning på floppen vilket gjorde att jag gick all in ( $26000). Efter en del velande fick jag med mig två spelare och jag tänkte, he he nu kommer jag dra in storkovan. Allt gick bra fram till Rivern (sista kortet) då jag plötsligt kände en förnimmelse av att det luktade bränt. Helvete, jag sprang ut i köket och där hade gröten jag kokade brännt fast. Ett riktigt tjockt lager av kladdig gröt i botten på min frus nyinköpta Hackman-kastrull.

Min fråga till er nu är hur jag kan rengöra denna? Jag har försökt med maskindiskmedel och stålull utan att lyckas ta mig igenom det stenhårda grötskiktet. Ett alternativ kanske kan vara att gömma den och låtsas som om det regnar. Min fru kommer bli mycket ledsen om hon får reda på sanningen.


HJÄLP MIG!!


+1

LoTiX
2008-05-28, 09:26
Hahaha! Inte mycket som får mig att sitta och flina som en idiot i över en minut.

Myran
2008-05-28, 14:15
Du är så smart.

Visst är jag smart, men om minne har med smarthet att göra vet jag inte ?:confused:

JJ
2008-05-28, 14:31
Visst är jag smart, men om minne har med smarthet att göra vet jag inte ?:confused:

Mig imponerade du på. Ingen annan fattade ju att han skämtade, men så kom du där och bara liksom direkt såg det.

jakerbest
2008-05-28, 15:09
Mig imponerade du på. Ingen annan fattade ju att han skämtade, men så kom du där och bara liksom direkt såg det.

hehe okej. du är grym.

Timme
2008-05-28, 16:22
haha :D

Sköna, den om otroheten var också grym!

Man and Machine
2008-05-28, 16:48
Vatten och ättika i kastrullen över natten och nästa morogn är det bara att diska den så försvinner det mesta. Ser den fortfarande ut som skit gör du proceduren en gång till.

Andreas Lelli
2008-05-28, 16:49
Säg till försäkringsbolaget och frun att det var någon som stal både bilen och kastrullen. Du får ut pengar och vips har du en ny kastrull och inga ekonomiska problem.

tadaa! :cool:

Är det en uppmanelse till brott jag ser? ;)

jebu
2008-05-28, 16:54
Passa på att läs boken spelfällan av Arne Edström medan du låter kastrullen stå ett dygn med lite maskindiskmedel och vatten.

mangs
2008-05-28, 21:21
Tyvärr hann jag inte fixa till kastrullen innan frugan kom hem men hon tyckte inte det var så farligt. Tack så mycket alla vänliga själar som hjälpt mig nu har en sten lättats från mitt hjärta! *cupid*