handdator

Visa fullständig version : Proteinpudding Mama-mia


Per B
2008-05-27, 15:02
Eftersom jag är hemma och hängig idag (förkyld) har jag känt att jag behövt unna mig en hel del gott trots att jag deffar: har varit så sugen på allt möjligt bara. Som tur var så hörde jag från nån som en kompis kompis träffat på stan att det var nån som sagt att kalorier som man intar när man känner sig lite krasslig inte räknas... vilken tur för mig! :smash:

Nåja, efter att ha slängt i mig ägg, massor av frukt, tomater, mörk choklad, 2 pajer osv så var jag sugen på lite efterrätt. Jag har Double Pro Double Chocolate som jag brukar blanda med mjölk för att få pudding: kanongott. Men nu ville jag använda min nya mixer så jag slängde i ~3 dl lättmjölk, en banan, 50-100 g fryst mango i mixern och blandade i godtyckligt mycket Double Pro (blev nog nästa 2 dl), och sen mixade jag. Sen upp i ett glas och in i frysen i 10 minuter. Jag säger bara en sak: mama-mia vad gott! *drool* Nog den godaste efterrätt jag smakat!

Alltså:
c:a 3 dl lättmjölk
1 banan
100 g fryst mango
2 dl Double Pro Double Chocolate
Mixa
In i frysen 10 minuter (alt kylen lite längre)

Utveckla gärna receptet och posta nya ingredienser här!

mr ruhl
2008-05-27, 15:33
hm fasiken vad sugen jag blev, måste prova *drool*

Andreas Lelli
2008-05-27, 16:33
Låter riktigt gott och Fail safe :D
Måste inhandla lite mer double pro nu bara, eller så vågar jag pröva med vanligt vassle :P
Tack iaf :D

Per B
2008-05-27, 19:01
vågar jag pröva med vanligt vassle :P
Double Pro Chocolate innehåller ju extra mycket kakao, men egentligen borde man ju kunna få den där härliga kakaosmaken från andra sorter genom att tillsätta lite extra kakao själv?!? Prova gärna. Däremot blir det svårare att få den där puddingkonsistensen från ett rent vasslepulver.

Nån som har tips på ytterligare frukter och bär som passar bra ihop med choklad (och banan)?

machine gun
2008-05-27, 19:07
Nån som har tips på ytterligare frukter och bär som passar bra ihop med choklad (och banan)?

Hallon och choklad är en grym kombination! :thumbup:

Per B
2008-05-27, 19:15
Hallon och choklad är en grym kombination! :thumbup:
Är det? Har frysta hallon hemma, men att använda dem med choklad har inte känts riktigt rätt för mig. Men då ska jag prova nästa gång! :D

Fed up
2008-05-27, 20:43
Är det? Har frysta hallon hemma, men att använda dem med choklad har inte känts riktigt rätt för mig. Men då ska jag prova nästa gång! :D

Vet inte om det blir så gott att mixa ihop, tror mer på vanlig doublepro-pudding varvat med lätttinade hallon. Eller allra helst med färska.

Per B
2008-05-27, 21:10
Vet inte om det blir så gott att mixa ihop, tror mer på vanlig doublepro-pudding varvat med lätttinade hallon. Eller allra helst med färska.

Mm, kanske ska toppa puddingen med hallonen. Och kanske lite (men bara lite :smash:) vaniljglass *drool*

MyungChul
2008-05-27, 23:36
Hallon, jordgubbar, citron, apelsin.. listan kan göras oändlig.
Konjak, brandy, au de vie, rom etc.
Nejlika, mynta, basilika osv.