handdator

Visa fullständig version : MAX-OT hjälp!


Ivda
2008-05-27, 13:45
Tja,

Jag skulle behöva lite hjälp med MAX-OT programet. Jag började i Måndags med benen och det känns bra, men jag undrar en sak ni som har kört det länge.
Att hur värmer ni upp måndag till fredag, det skulle jag vilja veta, och på vilka övningar värmer ni upp? Jag kände nästan ingen effekt när jag värmde upp idag(tisdag) med Bicepscurlen med skivstång, jag körde ganska lätt vikt x12 samma vikt x10, ökade x6 ökade x3 sen nära x1, sen började jag med muskelbyggningsseten men kände ingen effekt på den övningen.
Skulle vara snällt, är nybörjade med detta schema. Tack på förhand!

Depzon
2008-05-27, 18:11
Vad menar du med att du inte kände nån effekt? Om du inte kände nånting av uppvärmningen fast du följde viktanvisningarna i Max-OT så lyckades du förmodligen mycket bra med uppvärmningen. Om du menar att du inte kände nånting som i att du körde för lätt och därför gjorde dåligt ifrån dig på de tunga seten, ja, då körde du väl för lätt uppvärmning helt enkelt :)

Jag värmer upp på den första övningen för varje muskelgrupp. Om nästkommande muskelgrupp redan aktiverats mycket, t.ex. triceps efter bröst, så brukar jag inte värma upp nånting inför triceps.

Ivda
2008-05-27, 19:03
Tack, jag försöker att följa uppvärmningen med x12,x10,x6,x3,x1 med första övningen i varje muskelgrupp, alltså imorn blir det militärpress som bli upp värmningen, tack så mycket :D

Depzon
2008-05-27, 19:43
Jepp, oftast känns det som att de repsen funkar bra för uppvärmning. Men i vissa övningar känns halva vikten mycket jobbigare och i vissa övningar mycket lättare. I biceps t.ex. tycker jag det känns för tungt/uttröttande att köra halva vikten 12 reps, så då kör jag istället ca 30 % av vikten. Så länge man känner att man värmer upp och inte att man tröttar ut sig.

Ivda
2008-05-27, 19:53
När jag körde mina gammla övningar så kändes det som att bicepsen ska sprängas. Men nu när jag kör dom muskelbyggande passen så känns det inte så? spelar det någon roll, jag känner ju att det tar lite men inte som när jag brukade köra x15 lätt vikt. Utan blir det fortfarande byggande när jag kör tungt x6 ?

747
2008-05-27, 20:13
Du får antaglien betydligt mindre pump av 6 reps än vad du får av 15 men det är knappast det som bygger massa.

Ivda
2008-05-27, 20:20
Tack för alla svar :D