handdator

Visa fullständig version : Fest på lördag, hjälp mig överleva..


Ironbabe
2008-05-26, 19:50
dagen efter! Det finns ju nuförtiden en hel del sk "bakismediciner" man kan köpa lite här o var.

Mest prisvärt?
Vilken av dessa funkar bäst?
Hur kände du dig efter intaget?
Hur lång tid tog det innan du märkte en förbättring?

Det kommer finnas alkohol där och det kan ju vara trevligt att ta ett glas vin eller två :)

Jag dricker inte så ofta och nu är det klassträff reunion efter ett sekel typ.. Jag blir ALLTID bakis oavsett alkoholintags mängd. Tror f*n jag har ett kroppseget antabus *gah!*

Jelp mig snela kålo

Rex
2008-05-26, 19:52
Käka när du kommer hem, alltid hjälpt mig iaf.

Jorgen
2008-05-26, 19:54
Det kommer finnas alkohol där och det kan ju vara trevligt att ta ett glas vin eller två :)

Fyllesamtal från TT!!! :hbang: :hbang:

:D

heltzonicka
2008-05-26, 19:54
Käka när du kommer hem
Drick mycket vatten när du kommer hem
urinera
drick mer vatten
sov ut läänge

Tricklev
2008-05-26, 19:55
Mycket vatten, ät efteråt, avlägsna all familj mm ifrån ditt hem så du kan sova ut dagen efter utan lekglada söner, samt införskaffa någon serie du kan ligga i säng/soffa och slöglo på i någon timma.

Roosen
2008-05-26, 19:55
Ett par glas vatten och lite käk innan du knoppar brukar lindra.

"bakis-piller" tycker jag låter som pengar i sjön. Något som är guld värt dagen efter är pizza och ev. cola. Mycket fet mat typ.

L-Sami
2008-05-26, 19:56
Ät mat och drick vatten innan du lägger dig, i värsta fall ta en resorbtablett. Have fun and enjoy :)

dared
2008-05-26, 19:59
Du köper ju garanterat Resorb på apoteket, billigt och bra. Det kombas med en multivitamin på kvällen, sen tar du en sån mix på morgonen. Vatten/käk innan sömn är ju schysst också.

Torwald
2008-05-26, 20:14
Nyckelordet för bakistabletter av olika slag är väl vätskebindande. Se exempelvis på ReVigör:

Dextros, taurin, kalciumkarbonat, guaranaextrakt,kaliumklorid, natriumklorid, askorbin-syra, magnesiumkarbonat, quercitinhydroklorid, koffein, zinksulfat, tokoferolacetat, L-karnitin l-tartrat,nikotinamid, pyridoxinhydroklorid, riboflavin-5-natriumfosfat,tiaminhydroklorid, folsyra, cyanokobalamin.

Jag är inte expert på sånt här, men är det inte mest salt, sockerarter och uppiggande preparat för hela slanten? Nyckelordet verkar ju vara vätskebindande. Käka nåt salt, få i dig lite fruktsocker, drick massor av vatten på kvällen och drick kaffe på morgonen. Sedan är du nog typ hemma.

Rahf
2008-05-26, 20:18
Resorb! :thumbup:

Griip
2008-05-26, 20:20
håll dig borta från mörk sprit å kolsyra, käka under kvällen, sov inte för mycket eller för lite natten innan, börja fylla på vatten nu = ingen baksmälla

"Bakismediciner" lär för övrigt vara väldigt mycket hittepå? Finns ju klart grejer som funkar bra, vatten tex..

Bahir
2008-05-26, 20:36
Drick eller försök att dricka 10 liter vatten. Har inte varit bakis på riktigt sen jag började dricka en massa vatten.

regus
2008-05-26, 20:41
En väl beprövad metod

När du kommer hem äter du mycket kolhydrater och fett samtidigt som du dricker några glas vatten borsta tänderna sov
När du vaknar nästa dag så borstar du tänderna igen, dricker nått glas vatten och somnar om.
Vaknar och är fräsh och snygg som vanligt.

TTT
2008-05-26, 20:41
Lustigt nog har kaffe alltid varit den bästa bakismedicinen för mig. vad gäller vätskebalansen så skadar det väl inte med ett glas vatten vid sidan om.

Aeis
2008-05-26, 20:41
Drick eller försök att dricka 10 liter vatten. Har inte varit bakis på riktigt sen jag började dricka en massa vatten.

Låter farligt..
Resorb och nån liter vatten låter bättre.

rememberence
2008-05-26, 20:52
Jag har märkt att jag själv blir minst bakis om jag ser till att gå till sängs nykter, jag gör gärna så att jag går hem ifrån festen eller tar en promenad så att jag hinner nyktra till, även om jag förlorar 1-2 timmar så är det värt att kunna vakna nykter.

mela
2008-05-26, 20:55
Drick vatten under hela kvällen, det sabbar inte fyllan, gör bara att man pissar lite mer.....men å andra sidan träffar man alltid trevliga tjejer på toan som man kan diskutera tuttar och rumpor osv med. Ät ordentligt INNAN du dricker och även innan du lägger dig.

Drick alkohol som du vet att du tål. Vissa blir apbakis på vin, vissa på sprit, vissa på öl, oavsett mängd.

Imni
2008-05-26, 21:01
Drick eller försök att dricka 10 liter vatten. Har inte varit bakis på riktigt sen jag började dricka en massa vatten.

Trådskaparen är ingen kamel...:smash:

westleage
2008-05-26, 21:04
Hur yttrar sig bakfyllan, vilka symptom osv?

Krokodil
2008-05-26, 21:08
Jag blir också svinbakis nuförtiden! *grr* Det enda som funkar någorlunda är att dricka varannat glas vatten, och att hålla sig till en sorts alkohol kvällen igenom.

rolf
2008-05-26, 21:09
Ska man dricka vatten ska man ta salt till också annars pissar man bara ut det igen. Salt + vatten = the shit!

Angel
2008-05-26, 21:12
vatten och salt.

mela
2008-05-26, 21:13
Ska man dricka vatten ska man ta salt till också annars pissar man bara ut det igen. Salt + vatten = the shit!

Öl + chips (+vatten) = sant *cupid*

Spene
2008-05-26, 21:17
Jordnötter! Man äter jordnötter till öl.

Annars tycker jag det funkar bäst att sluta dricka tidigt så att man hinner nyktra till något innan man går och lägger sig. Vatten, mat och salt hjälper självklart också.

Angel
2008-05-26, 21:25
Tequila så får man både salt och lite antioxidanter i sig.

L-Sami
2008-05-26, 21:26
Tequila så får man både salt och lite antioxidanter i sig.

Optimalt för att förebygga bakfylla?

Angel
2008-05-26, 21:28
Optimalt för att förebygga bakfylla?

Absolut :)

Rex
2008-05-26, 21:29
Absolut :)Smartast på kolo ;)

Osten80
2008-05-26, 21:30
Jag kan helt ärligt bli bakis på ett sexpack folköl. Alkohol är ett gift som min kropp inte vill ha längre.

Liten Men Fet
2008-05-26, 21:30
Jag har alltid blivit sjukt bakfull men på senare år har jag lärt mig hur jag ska göra för att klara mig bättre:
Se till att få MYCKET sömn natten innan festen, börja dagen med en stadig frukost. Stekt potatis, ägg och bacon är en bra grund. Ät mycket under hela dagen och drick rätt mycket vatten.
Under kvällen så ska du undvika att dricka sprit snabbt, för då blir man full snabbt och bälgar i sig mer än vad som är bra. Jag brukar dricka mellanöl, 4,2:or för då har jag kan jag inte bli full utan att anstränga mig. Ska du dricka vin så se till att dricka varannan vatten, det gör massor.
Skippa efterfesten i bastun med grabbarna och en hela whisky, det mår man inte bra av. Sluta alltså dricka vid midnatt om du kan.
Ät nåt innan du lägger dig och drick 2-3 glas vatten.

Nu till det viktigaste:

Sov ordentligt och länge.
Det som till 75 % avgör hur bakfull jag blir är sömnen. Vaknar du tidigt och mår illa så gå upp och gå på dass, drick lite vatten sen är det bums i säng igen,
kan du inte sova så ligg still i sängen och andas tills du somnar.
Är du inte utsövd kommer bakfyllan inte gå över förrens nästa natt.

Kommer du upp och är ok men framåt lunch börjar du bli risig så gå å lägg dig en timme, efter tuppluren är man nästan alltid ok och då gäller det att få sig mat och dricka.

Liten Men Fet
2008-05-26, 21:32
Tequila så får man både salt och lite antioxidanter i sig.

Ja det är bra, för då kräks man direkt och vill inte ha mer sprit.

Vill man vara riktigt säker på att kaskadspy över bartendern så ska man beställa en flat-liner.. *spy*

Mantus
2008-05-26, 23:00
Köp hem en kebab och en halvliter Ben&Jerry innan festen, när du kommer hem efter festen värmer du på kebaben och äter den med några glas vatten sedan drar du i dig glassen med ett par glas vatten till och väntar med att somna tills du kan blunda utan att hela världen snurrar runt omkring dig.
Drick inte för mycket vatten, för mycket vatten gör att du blir kissnödig och måste upp ett par gånger under natten vilket inverkar negativt på nattsömnen och gör att bakfyllan sitter i länge. Sov ut länge, kan bli svårt om du har barn men försök sova till du mår någorlunda bra.

Mina högst empiriska tips.

otherside
2008-05-26, 23:18
eftersom koloiter är rädda om formen är ju fett det sista man ska få i sig när man har alkohol i kroppen=)

Jag kör 50cl loka med 2 resorb och en del salt innan jag börjar dricka samt innan jag går å sover. Mat innan och efter såklart. Det funkar kanonbra för mig

Fartman
2008-05-26, 23:54
Skrovmål, kan inhandlas på närmaste grill av rang. Sedan är det vatten som gäller, gärna mineralvatten. Dessa två intas med fördel både innan bingen och dagen efter.

Tricce
2008-05-26, 23:59
Om det är huvudvärk som är problemet dagen efter så är detta rätt fungerande.

Receptfria migräntabletten Eeze och drick 2 koppar kaffe till.
Alternativt en dubbel treo och 2 koppar kaffe.

Och glöm inte att dricka Resorb innan du däckar i sängen med kläderna och fitnesskepsen på!!

Liten Men Fet
2008-05-27, 00:09
Undrar om dom flesta i den här tråden varit riktigt bakfulla?
Alltså dom där tillfällena man bara önskar att nån kunde skjuta en så man blir av med illamåendet, eller när man ligger kallsvettig i sängen med en fot i golvet och en hand mot väggen för att försöka få rummet att sluta snurra.
Jag har varit så bakfull att jag somnat sittandes på toa, först börjar det sticka i läpparna, sen börjar dom domna bort, därefter domnar händer, fötter, armar och ben, ansiktet blir vitt och det sista man tänker innan man somnar lutandes mot väggen är: Dör jag nu?

Det har bara hänt två gånger men det är lite för många gånger...

Fast jag har en släkting som är värre, han kunde inte säga nånting dagen efter svensexan vi varit på för så fort han öppnade munnen spydde han.

Nä fy fan nu för tiden dricker jag måttligt och njuter varje morgon efter en fest när jag bara vaknar med dieselsmak i munnen och blykeps.

Mantus
2008-05-27, 00:14
Undrar om dom flesta i den här tråden varit riktigt bakfulla?
Alltså dom där tillfällena man bara önskar att nån kunde skjuta en så man blir av med illamåendet, eller när man ligger kallsvettig i sängen med en fot i golvet och en hand mot väggen för att försöka få rummet att sluta snurra.
Jag har varit så bakfull att jag somnat sittandes på toa, först börjar det sticka i läpparna, sen börjar dom domna bort, därefter domnar händer, fötter, armar och ben, ansiktet blir vitt och det sista man tänker innan man somnar lutandes mot väggen är: Dör jag nu?

Det har bara hänt två gånger men det är lite för många gånger...

Fast jag har en släkting som är värre, han kunde inte säga nånting dagen efter svensexan vi varit på för så fort han öppnade munnen spydde han.

Nä fy fan nu för tiden dricker jag måttligt och njuter varje morgon efter en fest när jag bara vaknar med dieselsmak i munnen och blykeps.


Nja, bara ligga- på- kaklet- i- duschen- för- där- är- det- svalt bakfull. När man försöker stoppa skakattackerna av illamående medan man försöker att ringa och spärra bankomatkortet som försvann dagen innan, vart vet man inte eftersom minnena dagen före var väldigt fragmentariska. När man ligger där i duschen och skakar i hela kroppen och tänker på alla spyor man råkade lägga i lägenheten natten före utan att märka det och hur lycklig man är att man sover på sidan eftersom man spytt utan att vara vaken.

Bara varit så bakfull en gång men jag slipper det helst igen.

Fartman
2008-05-27, 00:17
Undrar om dom flesta i den här tråden varit riktigt bakfulla?
Alltså dom där tillfällena man bara önskar att nån kunde skjuta en så man blir av med illamåendet, eller när man ligger kallsvettig i sängen med en fot i golvet och en hand mot väggen för att försöka få rummet att sluta snurra.
Jag har varit så bakfull att jag somnat sittandes på toa, först börjar det sticka i läpparna, sen börjar dom domna bort, därefter domnar händer, fötter, armar och ben, ansiktet blir vitt och det sista man tänker innan man somnar lutandes mot väggen är: Dör jag nu?

Det har bara hänt två gånger men det är lite för många gånger...

Fast jag har en släkting som är värre, han kunde inte säga nånting dagen efter svensexan vi varit på för så fort han öppnade munnen spydde han.

Nä fy fan nu för tiden dricker jag måttligt och njuter varje morgon efter en fest när jag bara vaknar med dieselsmak i munnen och blykeps.
Jo, och i samtliga av mina fall är det relaterat till en stressig dag innan, dålig sömn och dåligt med mat.. plus oerhörda mängder alkohol då. Det är iaf inte kul, viljan att dö är fan stark då.

Alfred Nobel
2008-05-27, 07:05
Käka ordentligt med mat innan du rycker in i dimman och se till att få i dig vätska innan du går och lägger dig.

Dock vore en barrunda på sista dagen av sin deff inte helt fel. Då vaknar man ju upp dagen efter som sahara och ripped like hell:thumbup:

Kebab-Arne
2008-05-27, 07:31
Aldrig fattat varför folk ska käka massa mat på fyllan. Aldrig nånsin blivit så sugen att jag bara måste käka kebab. Samt de gånger jag gjort det när jag blivit meddragen till det lokala kebahaket har det inte hjälpt mot bakfyllan heller. Det som hjälper är vatten, en liter räcker alldelles utmärkt för mig. Problemet är att när man behöver det som mest tänker man inte riktigt strategiskt inför morgondagen.

HoppeR
2008-05-27, 07:36
En vanlig Multivitamin + vatten innan man lägger sig funkar fint för mig.

747
2008-05-27, 07:42
Aldrig fattat varför folk ska käka massa mat på fyllan. Aldrig nånsin blivit så sugen att jag bara måste käka kebab. Samt de gånger jag gjort det när jag blivit meddragen till det lokala kebahaket har det inte hjälpt mot bakfyllan heller. Det som hjälper är vatten, en liter räcker alldelles utmärkt för mig. Problemet är att när man behöver det som mest tänker man inte riktigt strategiskt inför morgondagen.

Och du som ändå heter Kebab-Arne. Nä men ofta så äter jag ingenting på 8-9 timmar när jag dricker. Då är man sjukt hungrig vid kvällens slut, fast nu kanske du menade dagen efter men iallfall. Att bara dricka vatten i det läget gör att jag kommer spy som en gris på natten, vilket jag troligtvis hade gjort om jag inte hade druckit också, men alla är vi olika.

hahavaffan
2008-05-27, 09:19
I say live with it. Ska du inte på jobbintervju dagen efter så är det bara gött att vara bakfull.

Piranha
2008-05-27, 09:51
Boka barnvakt tills söndag.

Bunkra upp med pizza, cola, smågodis och film samt samarin och treo.

Doctor Snuggles
2008-05-27, 09:58
Multivitamin, vatten, och förebyggande värktablett och gå o lägga sig, och sova lääänge. Kan upprepas vid avbruten sömn.

Pejij
2008-05-27, 10:09
Undrar om dom flesta i den här tråden varit riktigt bakfulla?
Alltså dom där tillfällena man bara önskar att nån kunde skjuta en så man blir av med illamåendet, eller när man ligger kallsvettig i sängen med en fot i golvet och en hand mot väggen för att försöka få rummet att sluta snurra.
Jag har varit så bakfull att jag somnat sittandes på toa, först börjar det sticka i läpparna, sen börjar dom domna bort, därefter domnar händer, fötter, armar och ben, ansiktet blir vitt och det sista man tänker innan man somnar lutandes mot väggen är: Dör jag nu?

Det har bara hänt två gånger men det är lite för många gånger...

Fast jag har en släkting som är värre, han kunde inte säga nånting dagen efter svensexan vi varit på för så fort han öppnade munnen spydde han.

Nä fy fan nu för tiden dricker jag måttligt och njuter varje morgon efter en fest när jag bara vaknar med dieselsmak i munnen och blykeps.

Jo tack .... Jag låg i min säng, spydde en gång i kvarten och trodde ja skulle dö hela dagen efter, sedan dagen EFTER DET var jag bakis som jag skulle varit efter en normal fylla...

Efter det var jag nykter ett tag... :smash:

Ironbabe
2008-05-27, 14:30
Tack för alla tips och erfarenheter
:thumbup:


Det lutar åt resorb :D Värt att prova tycker jag. Vatten dricker jag redan mycket under kvällen men det har inte hjälpt mig nåt vidare dagen efter mer än att det kommer upp *spy*

Jag skriver här på söndag och utvärderar tipset :)

hultman
2008-05-27, 14:40
Vilka mesar vissa av er verkar vara ;) Ju mindre man dricker desto mer bakis blir man när tillfället bjuds. Förut kunde jag sänka en sjuttis vodka klockan 10 och gå upp dagen efter vid 9 och spela fotboll :) På senare tid dricker man mer sällan och tvingas därför dricka både mindre, äta mer och sova längre för att må bra dagen efter.

MojjMojj
2008-05-27, 15:06
Kul liv, om man känner sig tvungen att dricka.

Oroar man sig om att bli bakis så här mycket så kanske det inte är värt det :P

Ironbabe
2008-05-27, 15:18
Kul liv, om man känner sig tvungen att dricka.

Oroar man sig om att bli bakis så här mycket så kanske det inte är värt det :P

Meh..HATER!!! *slap*

Yankeee
2008-05-27, 15:20
Orka vara bakis. Drick med måtta och ge dig ut på en löprunda på morgonen efter.

Kebab-Arne
2008-05-27, 16:10
Och du som ändå heter Kebab-Arne. Nä men ofta så äter jag ingenting på 8-9 timmar när jag dricker. Då är man sjukt hungrig vid kvällens slut, fast nu kanske du menade dagen efter men iallfall. Att bara dricka vatten i det läget gör att jag kommer spy som en gris på natten, vilket jag troligtvis hade gjort om jag inte hade druckit också, men alla är vi olika.

:D

Jo, förstår varför folk blir hungriga framåt 2 snåret när man inte ätit nånting riktigt sen typ kl 6. Däremot blir inte jag så hungrig när jag dricker och har de gånger jag ätit inte känt att det skulle hjälpa mot bakfyllan. Bakis-kebab däremot är givet. :hbang:

hultman
2008-05-27, 16:19
Kul liv, om man känner sig tvungen att dricka.

Oroar man sig om att bli bakis så här mycket så kanske det inte är värt det :P

Kul liv, om man känner sig tvungen att gnälla på den majoritet som dricker.

Kabuto
2008-05-27, 16:43
Lägg dig INTE när du är yr och full. Sitt uppe så länge som möjligt och drick vatten och ät en del.

MojjMojj
2008-05-27, 16:56
Kul liv, om man känner sig tvungen att gnälla på den majoritet som dricker.

Fan snackar du om? Inte gnällt på majoriteten som dricker, handla om dem som dricker för att de känner sig tvungna. *gah!*

J.Saarela
2008-05-27, 17:07
Fan snackar du om? Inte gnällt på majoriteten som dricker, handla om dem som dricker för att de känner sig tvungna. *gah!*


Jävla gnällis.

Stoltz
2008-05-27, 17:07
Undrar om dom flesta i den här tråden varit riktigt bakfulla?
Alltså dom där tillfällena man bara önskar att nån kunde skjuta en så man blir av med illamåendet, eller när man ligger kallsvettig i sängen med en fot i golvet och en hand mot väggen för att försöka få rummet att sluta snurra.
Jag har varit så bakfull att jag somnat sittandes på toa, först börjar det sticka i läpparna, sen börjar dom domna bort, därefter domnar händer, fötter, armar och ben, ansiktet blir vitt och det sista man tänker innan man somnar lutandes mot väggen är: Dör jag nu?

Det har bara hänt två gånger men det är lite för många gånger...

Fast jag har en släkting som är värre, han kunde inte säga nånting dagen efter svensexan vi varit på för så fort han öppnade munnen spydde han.

Nä fy fan nu för tiden dricker jag måttligt och njuter varje morgon efter en fest när jag bara vaknar med dieselsmak i munnen och blykeps.

Den enda gången jag varit så riktigt bakis då kunde jag inte ha foten i golvet för då snurrade rummet snabbare. Det var galet.

maaherra
2008-05-27, 17:18
Proviva är utmärkt för kistan som ofta kan vara risig för mig dagen efter.

½ liter innan sängen och ½ liter när jag vaknat.

Resorb + Proviva + Mat innan läggdags och du kommer må som en prinsessa. Undvik skräpmat, du mår bara sämre.

stridis
2008-05-27, 17:19
Kul liv, om man känner sig tvungen att gnälla på den majoritet som dricker.

Nä precis, plebejerna skall nonchaleras, inte gnällas på.

Eddie Vedder
2008-05-27, 18:04
Tror f*n jag har ett kroppseget antabus *gah!*


Vet inte om det var menat som ironi men faktum är att vissa människor (dock sällan i vårt land men väldigt vanligt i Sydostasien) har ett inaktivt isoenzym av acetaldehyddehydrogenas. Och ju längre tid det tar för acetaldehyd att omvandlas till acetat, en oxidation som katalyseras av just acetaldehyddehydrogenas, ju mer bakis blir man.

Och det är den oxidationen som hämmas av disulfiram vilket är ämnet som förekommer i Antabus. Så man kan alltså på sätt och vis ha ett kroppseget antabus precis som du säger.:)

Ironbabe
2008-05-27, 18:54
Vet inte om det var menat som ironi men faktum är att vissa människor (dock sällan i vårt land men väldigt vanligt i Sydostasien) har ett inaktivt isoenzym av acetaldehyddehydrogenas. Och ju längre tid det tar för acetaldehyd att omvandlas till acetat, en oxidation som katalyseras av just acetaldehyddehydrogenas, ju mer bakis blir man.

Och det är den oxidationen som hämmas av disulfiram vilket är ämnet som förekommer i Antabus. Så man kan alltså på sätt och vis ha ett kroppseget antabus precis som du säger.:)
Jag visste det!! Då har jag nog det :) (ingen ironi)

Motorbreath
2008-05-27, 19:57
Det är lärorikt att vara riktigt bakfull. När du spytt till och från i 24 timmar och skådat spyor i alla möjliga färger uppskattar du att vara nykter och må bra.

Liten Men Fet
2008-05-27, 23:42
Det är lärorikt att vara riktigt bakfull. När du spytt till och från i 24 timmar och skådat spyor i alla möjliga färger uppskattar du att vara nykter och må bra.

Ja jag njuter en hel vecka av att kunna vakna på morgonen och gå upp bara känna mig trött! Vaknar med ett leende bara för att jag inte mår som ett as.

Dricker väldigt försiktigt nu för tiden, 5 öl brukar räcka en kväll så kan man vara människa dagen efter.

Kul att höra att det är fler som blir lika illa tilltygade som jag blir. :)

Ironbabe
2008-06-01, 10:42
Och mår toppen idag :hbang:

Åt och drack ordentligt innan festen började. Åt middagen som serverades på festen och när jag kom hem på natten tog jag resorb och åt två smörgåsar och en halv påse ostbågar *drool* Har sovit lääääänge och nu är jag nästan sugen på att träna (så pigg är jag alltså) men det får nog bli vila idag iaf, den enda träningen får bli FIKATRÄNING!

Tack igen för alla tips, det var uppskattat :thumbup:

mini
2008-06-01, 11:03
Kul att höra att det är fler som blir lika illa tilltygade som jag blir. :)

Det är absolut största skälet till att jag inte dricker mer än mycker måttligt en eller ett par gånger per år nu. Efter att några gånger vaknat vid 05 bara för att vara tvungen att krypa till toaletten, spy inälvorna ur sig, lägga sig på badrumsgolvet med ryggen mot badkaret för att det känns som att man ska dö i feber och sedan ligga där med frossa till tidig kväll så man faktiskt kan behålla vattnet man dricker tillräckligt länge för att krypa tillbaka till sängen, då är det liksom inte värt det längre.

Hybris
2008-06-01, 11:17
Jag lånar tråden en snabbis.. Jag blir nästan aldrig bakis efter jag druckit, och jag har kört många rambofyllor i mitt liv.. Många gånger har jag vaknat upp full så det kan vara en anledning, men när jag inte vaknat full så har jag bara lite ont i huvet. Hur kan detta komma sig? Har jag nått über delta 32 i kroppen eller är det en gåva från ovan?

Måste dricka väldigt mycket för att bli full är 194cm och väger 90kg (ej tjock), om den informationen hjälper på något sätt, hehe.

mini
2008-06-01, 11:20
Hur gammal är du?

Jag blev aldrig bakis fram till 25-årsåldern ungefär.

Hybris
2008-06-01, 11:22
Är 17 snart 18 år gammal.

Rahf
2008-06-01, 11:27
18 år, då överlever man så länge det inte handlar om alkoholförgiftning.

Tricce
2008-06-01, 11:28
Är 17 snart 18 år gammal.

Vänta du bara *mohahaha*

Tricce
2008-06-01, 11:29
Och mår toppen idag :hbang:

Åt och drack ordentligt innan festen började. Åt middagen som serverades på festen och när jag kom hem på natten tog jag resorb och åt två smörgåsar och en halv påse ostbågar *drool* Har sovit lääääänge och nu är jag nästan sugen på att träna (så pigg är jag alltså) men det får nog bli vila idag iaf, den enda träningen får bli FIKATRÄNING!

Tack igen för alla tips, det var uppskattat :thumbup:

Frågan är då också, hur pass dragen va du igår då? :D

Jimmymardberg
2008-06-01, 11:32
Resorb på kvällen och morgonen! - Precis som andra sagt:)

Ironbabe
2008-06-01, 11:39
Frågan är då också, hur pass dragen va du igår då? :D
Jag var lagom "mysig" :) drack 2 öl, två drinkar och vatten. Det var inget hysteriskt drickande utan bara sällskapsdrinkar typ :D