handdator

Visa fullständig version : Barn -och plånboksvänliga sommarnöjen?


Lellan
2008-05-26, 08:31
Till halvsnål mamma önskas. Anpassat till 2åring. Jag har några bra ideer själv; lite utelekar, attiraljer (såpbubblor, vattenlek, bollar å skit), tält, 4 veckors semester, föräldrar i dalarna osv som jag tänkte göra till någon trivsam mix.

Men skadar inte med lite tips och inspiration! Kanske något tips på svensk smultronställe, eller något ni gillade att göra när ni var små?

forslund
2008-05-26, 09:32
Måste tipsa om Kloten i Dalarna. En camping mitt i skogen, utan el. Med dass & vattenpump. Kostar 25:- per natt, det vill säga om markägaren ens dyker upp.

Otroligt fint ställe, fina vandringsmöjligheter, funkar lika bra med husvagnar som tält. Bra fiskeställen (ca 20 meter till vattnet. 5 min promenad extra så finns ett abborretjärn).

Eldställen på kvällen. Har man tur hör man en eller annan älg råma på kvällen, även ser någon som går ner och dricker. Mitt i naturen helt enkelt. Ruskigt fint.

Hela min familj uppskattar det, och då är syrran inte utelivsmänniska för 5 öre. :)

Granatgiraffen
2008-05-26, 11:38
Bygga fördämningar i små bäckar av sten och bröte. Det gillade jag när jag var liten!

z_bumbi
2008-05-26, 11:44
Unge 2 år

Undvik långa resor

Leta upp någon som har katt- eller hund, gärna yngre sådana. Lyxvarianten är en bondgård som även har andra djur.

Glass är gott.

Så mycket mer behövs väl inte?

Krampus
2008-05-26, 11:57
Smörj in hela ungen i leverpastej och släpp lös honom i en hundrastgård.

egge
2008-05-26, 12:02
Smörj in hela ungen i leverpastej och släpp lös honom i en hundrastgård.

Lite vadslagning så kan man t o m tjäna pengar på det. Bra ide.

Krampus
2008-05-26, 12:08
Lite vadslagning så kan man t o m tjäna pengar på det. Bra ide.

Efter genomförandet av mitt förslag kommer resultatet antingen bli att han älskar hundar, eller blir fett störd i huvudet.. :)
Kittlar nog rätt så ordentligt, så se till att han inte har druckit för mycket innan. Sedan finns det precis som Egge skriver här i sitt inlägg också profitmöjligheter på förslaget. Släpp gärna in en 5-6 ungar samtidigt.
Ta bilder!

Trance
2008-05-26, 12:18
Steg 1: Ladda hem alla säsonger av Seinfeldt, 24, Lost, Scrubs mm

Steg 2:
http://www.fugly.com/media/IMAGES/Funny/duct_tape_kid_to_wall.jpg

Steg 3:
Lycka!

747
2008-05-26, 12:19
Tyvärr trance det går inte, det är olagligt att ladda hem saker!!!1111

LadyInsane
2008-05-26, 12:24
Steg 1: Ladda hem alla säsonger av Seinfeldt, 24, Lost, Scrubs mm

Steg 2:
http://www.fugly.com/media/IMAGES/Funny/duct_tape_kid_to_wall.jpg

Steg 3:
Lycka!

:laugh: Guu så underbar!!

Bullen!
2008-05-26, 18:18
köp glass. köp en liten pool låt dom plaska och käka tills dom somnar.

Lellan
2008-05-27, 10:36
ok, jag erkänner då... (f u) Ungen är inte svår att roa, men liksom.. jag kanske vill uppleva ngt också. Får man säga så?

Så barn OCH mammavänligt? Är så TRÖTT på kvarterets hundvalpar och katter i koppel, att tappa bort ungen i skogen (närå, oroa sig inte), Vallby jävla fuking friluftsmuseum (djur och museum i ett - jättekul första 10 ggrna men jag vill ha variation?) stranden tycker jag är dööötrist... så lite fina vyer, något intressant att titta på. Så jag står ut med att det är sommar å varmt å man blir slö (FAN va gnällig jag låter.. jag lovar, jag är älskvard mamma... lovar...men på våren och hösten trivs jag bättre med tillvaron helt enkelt.).

Tipset om vattenpill (jag är nörd) och kloten var bra - gärna mer sånt!

Smultronställen och konkreta exempel tack! :thumbup:

PS: Leverpastej och silvertejp står på inköpslistan..

mela
2008-05-27, 10:40
Åk till Västkusten, kanske Gullholmen?
Ungen kan bada, fiska krabbor i all evighet medan du kan ligga på beachen och äta världens godaste glass. :thumbup:

Finns ju självklart andra ställen på Västkusten också men Gullholmen är inte riktigt lika känt men hur fint och idylliskt som helst, sedan har inte alla norrmän nått ner dit än.

z_bumbi
2008-05-27, 11:10
http://www.kanotguiden.se/vastm/index.htm