handdator

Visa fullständig version : PT-branschen


Sparven från Minsk
2008-05-25, 11:30
Någon som har lite koll på hur PT-branchen ser ut just i dagsläget och lite längre in i framtiden? :confused:
Ljus eller mörk för framtida PT:s?

/Sparven

Scratch89
2008-05-25, 11:32
De jag har pratat med (som snart tar examen ifrån Kost- och friskvårdsprogrammet, samt har en examen från en PT-skola of some sort) säger att det finns ett stort behov av PTs, men att de kräver högre och högre kompetens, för att på så sätt kunna sålla ut, och bara ha vettigt folk med kompetens. Jag tycker att det är rätt steg att gå, eftersom det finns alldeles för mycket självlärda PTs och för mycket tränings- och kostmyter som sprids vidare, av ren okunskap.

Piranha
2008-05-25, 12:27
En duktig P.T har inga problem med att få jobb som i alla andra brancher. Egna meriter eller rykte säljer man mycket på.

Jag skulle inte välja att utbilda mig till PT i förhoppningen om att leva på det såvida man inte redan har ett känt namn.

Sedan är inkomsten inte fast utan baseras på hur mycket kund man får, villket blir jekligt svårt att hålla ekonomiska kalkyler på.

Men har man en fast annan inkomst, visst :thumbup:

Longshot
2008-05-25, 12:29
Om jag hade satsat på PT-karriär, hade jag aldrig gjort det i Sverige. Möjligheternas land hade nog legat närmast till hands.

Exdiaq
2008-05-25, 13:03
Om jag hade satsat på PT-karriär, hade jag aldrig gjort det i Sverige. Möjligheternas land hade nog legat närmast till hands.



Men där är konkurrensen 100ggr högre också.

Longshot
2008-05-25, 13:44
Men där är konkurrensen 100ggr högre också.

Men 1'000ggr bättre betalt.

norsk_gadd
2008-05-25, 13:49
Hade jag satsat på en karriär som PT i USA (vilket jag absolut inte drömmer om.. :em: ) så hade jag försökt fixa ett namn inom fitnessindustrin först. Tävlingar fotograferingar osv. Sen tror jag mer på erfarenhet än utbildning men självfallet ska man ha någon formell utbildning i bagaget. Tror dock att meriter smäller högre när det kommer till att marknadsföra sig.

JoeyP
2008-05-25, 14:05
Om jag hade satsat på PT-karriär, hade jag aldrig gjort det i Sverige. Möjligheternas land hade nog legat närmast till hands.

Har en kompis som har en syster som ska åka ner till Mexico och jobba som pt.

Skulle visst vara jävligt bra betalt, då en stor del av befolkningen jagar pt's pga övervikt.