handdator

Visa fullständig version : Axelskada?


Traenarn
2008-05-24, 21:36
Varvat gymträning med löpning och fotbollsträning i ca 8 månader. Allt har tuffat på fint, förutom med 1 grejj. Har i kört så i stort sett samma övningar hela tiden på gymmet, men smärtan i vänster axel har ökat nu de senaste veckorna. Under utföranden av övningar har jag aldrig ont, det är i efteråt. *gah!*
Då jag böjer axelleden i vissa vinklar så knäpper det liksom till och gör ont. Man kan känna att det är något i axeln som flyttar sig.

Vad skall jag göra? Sluta träna/Uppsöka läkare, isåfall vilken typ? Sjukgymnast, kiropraktor....?:(

Tack på förhand, tacksam för svar!

Traenarn
2008-05-24, 21:50
De "Klickar" i detta området och det är även där smärtan kommer ifrån.

Teben
2008-05-25, 02:19
Låt en duktig sjukgymnas/naprapat ta en titt och förhoppningsvis räcker det med (en hel del) stabiliseringsövningar för rotatorkuffen för att ge bättre stöd åt axelleden.

Traenarn
2008-05-25, 16:26
Låt en duktig sjukgymnas/naprapat ta en titt och förhoppningsvis räcker det med (en hel del) stabiliseringsövningar för rotatorkuffen för att ge bättre stöd åt axelleden.

Okej, ska bli att söka upp en sjukgymnast snarast då, tror denna skada uppkom i samband med att jag bröt handleden/underarmen. Kanske det var något mer som gick snett då?*cry*

Tack för hjälpen*kissass*

Teben
2008-05-25, 20:42
Blir väl lätt så att man skyddar den skadade armen på upptänkliga sätt vilket kan leda till rörelseinskränkningar pga inaktivitet?

obesogen
2008-05-25, 21:40
Blir väl lätt så att man skyddar den skadade armen på upptänkliga sätt vilket kan leda till rörelseinskränkningar pga inaktivitet?

Min gissning är att trådskaparen fick ac-leds problematiken i samband med brottet. Annars är det bra råd, gå och kolla.