handdator

Visa fullständig version : mr ruhls journal "the way i do it" =)


Sidor : [1] 2 3

mr ruhl
2008-05-24, 17:05
tjena! tänkte jag skulle dra igång en journal mest för min egen skull men alla som är intresserad får gärna läsa och komma med kommentarer, bra som dåliga..

har nästan alltid kört tungt och alla set till failure, verkligen gillat den sortens träning men tyvärr så klarar min lilla kropp inte av stora vikter någon längre tid och nu har jag verkligen haft mycket skador den sista tiden så jag tänkte prova ett nytt upplägg i några månader, går ut på att köra 10*10 på alla muskelgrupper dock så tillsätter jag lite set på större muskelgrupper.

så här ungefär: man tar en vikt som man klarar typ 20 rep med men gör en
10a vila en liten stund, gör sen 10 rep igen och igen tills man når 10 set, första 2-3 setten är riktigt lätt men eftersom jag inte kör nån lång vila mellan setten så blir det rätt snabbt tungt och när man kommer upp i 7de- 8de settet så är det duktigt tungt, fördelen är att man knappt behöver värma och man undviker skador och passen går riktigt fort eftersom man inte behöver värma så mycket och inte behöver gå mellan olika redskap. nackdelen är att det känns för egot att handskas med så små vikter haha och sen är jag lite orolig för att tappa styrkan men det får jag ju se sen om det blev så..

mr ruhl
2008-05-24, 17:17
börjar med gårdagens pass fredag 23/5 ben, mest baksida, ni kommer att märka att jag kör rätt mycket ben och det är för att jag anser att dom ligger lite efter, vaderna tränar jag inte längre och det är absolut inte för att dom är för stora, tvärtom så har jag så små så jag skäms=) men efter att ha gjort allt för att få dom att växa dom senaste åren har jag gett upp, dom växer inte av nåt*grr*

började med frontböj atg, kan för egots skull berätta att jag är riktigt stark i just benen, frontböjt över 200 parallella, skönt att jag fick det ur mig haha

80kg, fösta setten kändes som uppvärmning och det får man kanske kalla det oxå men det blev snabbt tungt, på sista settet så fick jag köra några grunda för att komma upp i 10rep

sittande bencurl, kommer inte ihåg vikten men ca halva magget, eftersom det var mest baksida lår idag så körde jag 3 sett liggande lårcurl oxå, lite mer än halva magget och kanske lite färre rep, runt 7-8rep

avslutade med 6 set mage i olika maskiner

Klo
2008-05-24, 17:26
Men risken är ju att vaderna blir ännu mindre om du slutar träna dom helt :(

Skulle gärna se lite utförligare beskrivning av passen.

mr ruhl
2008-05-24, 17:34
dagens pass lördag 24/5

rygg och biceps

började med chins med enbart kroppsvikt, redan vid set 6 så var det riktigt svårt att göra en 10a så jag körde dom 4a sista setten i dragmaskinen, blir ju ungefär samma övning, där hade jag 70kg som vikt

och för att ryggen är en rätt stor muskelgrupp så körde jag en slags hantelrodd där man ligger på mage på en bänk med inte så stor lutning och har en hantel i varje arm och drar upp så långt det går, körde 2 set med 38 kg hanlar och 1 set med 32kg

biceps: körde koncentrationscurl sittande med armbågen mot insida knä, vikten? haha skratta inte nu..12kg!!!!! var rätt tungt i set 8-9 i sista fick jag ta sats för att få 10.

passet gick så fort så jag körde 5 set baksida axel, framåt lutande, körde 10or med 18kg, där oxå lätt i första men tack vare tempot så blev det riktigt tungt snabbt..

totalt tog passet ca 40 minuter.

mr ruhl
2008-05-24, 17:36
Men risken är ju att vaderna blir ännu mindre om du slutar träna dom helt :(

Skulle gärna se lite utförligare beskrivning av passen.

haha det är fysiskt omöjligt att dom kan bli mindre än vad dom är, isåfall så kommer dom att gå av när jag promenerar*grr*

ska se vad jag kan göra..

mr ruhl
2008-05-26, 21:25
dagens pass måndagen 26/5

bröst och triceps, hade planerat ett benpass men hade fortfarande värk i benen sen förra benpasset så..

sneahantelpressar 10*10 gick som vanligt jättelätt dom första setten men dom sista fick man verkligen ta i, set nr 10 klarade jag inte alla, blev väl en 7 eller nåt, hade 37,5kg hantlar

eftersom bröst tillhör en större muskelgrupp anser jag så körde jag 3 set i cabelcrossen oxå, minns inte vikt men det var inte många plattor, ca 10 reps på varje

triceps: 10*10 i cabelcrossen, vet inte vad övningen heter men man fäster en stång eller som i det här fallet ett rep i nedre trissan och lägger sig på en bänk med lutning med huvudet mot trissan och drar/trycker uppåt/framåt..

här klarade jag alla sett men det var riktigt tungt på dom sista setten, vikten var 110kg i en cabelmaskin, motsvarar väl inte alltför många kg om man omräknar det till en stång..

that´s it for today, ett snabbt och bra pass, ruskig pump blev resultatet..tror det här kommer att gynna min återhämtning mellan setten i framtiden när jag återgår till min "vanliga" träning, börjar dock trivas mer och mer med att använda lättare vikter, man slipper ju ha ont överallt, förutom positiv smärta av pumpen förstås

rolf
2008-05-26, 21:29
10x10 är äckligt jobbigt, har bara provat det lite och orkade inte så om du orkar med det flera pass har du verkligen vinnarskalle! Sen tycker jag det är skoj att du skriver journal eftersom du har grym fysik, alltid roligt att kolla de stora killarnas träning. Jag hoppas på bilduppdateringar också! :) Lycka till!

mr ruhl
2008-05-26, 21:46
10x10 är äckligt jobbigt, har bara provat det lite och orkade inte så om du orkar med det flera pass har du verkligen vinnarskalle! Sen tycker jag det är skoj att du skriver journal eftersom du har grym fysik, alltid roligt att kolla de stora killarnas träning. Jag hoppas på bilduppdateringar också! :) Lycka till!

jo det är riktigt tufft men man får bita ihop *spy* :D tack för berömmen!! ska försöka få lite bilder oxå, kör ofta ensam så då kan det blir svårt men ska försöka ha med kamera när jag kör ihop med nån, blir lite roligare läsning då..

mr ruhl
2008-05-27, 11:30
bendag!!! tisdag 27/5

började med benpressen 10*10 som vanligt, vikten var på 200kg och det var duktigt tungt på slutet, kompisen fick hjälpa på dom sista repsen i sista settet..körde riktigt bra djup på dom, 200 kändes löjligt lätt i början men efter nåt set:Virro

mr ruhl
2008-05-27, 11:32
ser ut som att jag gäspar i den första benpressbilden men det gör jag absolut inte, bjuder på mina fula ansiktsuttryck=)

Exhale_
2008-05-27, 11:32
Kul med en ny journal av "the big guy"! Skall följas :thumbup:

mr ruhl
2008-05-27, 11:33
sen tre lätta set i bensparken, riktiggt slut i benen nu..

mr ruhl
2008-05-27, 11:37
sen dags för baksida, tog inga bilder här men vi körde liggande på mage på en bänk med en hantel mellan fötterna, jag körde med 27.5kg riktigt lätt i början men som vanligt duktigt jobbigt i slutet 10 set alltså, sen har jag ju skrivit att jag slutat köra vader men kompisen ville så vi körde några set vader oxå

ett riktigt bra pass, helt jäkla färdig efteråt, en posebild hann jag ta oxå=)

Runda Grodan
2008-05-27, 11:38
Jäkligt bra bygge. :thumbup:

Exhale_
2008-05-27, 11:44
Var fan tränar du? :D

mr ruhl
2008-05-27, 11:48
Kul med en ny journal av "the big guy"! Skall följas :thumbup:

Var fan tränar du? :D

kul om folk följer, man bli mer taggad att göra bra ifrån sig då:thumbup:

bor i gällivare så jag tränar där, kör faktiskt på lite olika gym beroende vem jag tränar med och vad jag ska träna, bilderna här är från ett gym som heter arctic, men jag tränar oftast på ett gym som heter ats

mr ruhl
2008-05-27, 11:49
Jäkligt bra bygge. :thumbup:

tackar!!!

rolf
2008-05-27, 11:53
Fan vad kul med bilder, det är inte små ben du ligger inne med! Och dina vader är då fan inte små som du påstod i dagsformstråden, schysst "peak" eller vad man ska säga på insidan av vaden på sista bilden! *drool*

Tjuckot
2008-05-27, 12:08
kul om folk följer, man bli mer taggad att göra bra ifrån sig då:thumbup:


Jag följer med :thumbup:
Kul med träningsbilder :)

Tricce
2008-05-27, 12:12
Det ju grymt inspirerande att följa nån som ligger inne med en kanon fysik också, extra kul att följa då.

vsson
2008-05-27, 12:28
Jag följer med :thumbup:
Kul med träningsbilder :)

+1!

Luttis
2008-05-27, 15:12
Riktigt sjysst bygge och vilka fantastiska ben du sitter inne med!:thumbup:

Fultjack
2008-05-27, 15:16
Intressant träningsfilosofi du har. Bara hoppas det ger resultat och du får hålla dig frisk / skadefri :)

Lycka till med tävlingsplanerna :thumbup:

mr ruhl
2008-05-27, 15:29
Fan vad kul med bilder, det är inte små ben du ligger inne med! Och dina vader är då fan inte små som du påstod i dagsformstråden, schysst "peak" eller vad man ska säga på insidan av vaden på sista bilden! *drool*

tack, tack! måste vara nåt fel i din skärm om dom inte ser små ut=) måttmässigt så är dom då små 42cm..dom har inte växt nåt på dom senaste kanske 4-5 åren iaf, dock så inbillar jag mig att jag fått lite bättre form på dom

Jag följer med :thumbup:
Kul med träningsbilder :)

vad kul att folk är intresserade! ska försöka ta bilder så ofta det går, kör dock själv ganska ofta så då blir det inte av..

Det ju grymt inspirerande att följa nån som ligger inne med en kanon fysik också, extra kul att följa då.

tackar!!! :bow:

mr ruhl
2008-05-27, 15:31
+1!

du är så välkommen så!

Riktigt sjysst bygge och vilka fantastiska ben du sitter inne med!:thumbup:

tackar!! *flex*

Intressant träningsfilosofi du har. Bara hoppas det ger resultat och du får hålla dig frisk / skadefri :)

Lycka till med tävlingsplanerna :thumbup:

tack!! det hoppas jag med! får utvärdera om nån månad om det verkar ge resultat, skadorna tror jag att jag kommer att slippa iaf nu när jag kör med rätt lätta vikter..:thumbup:

Klo
2008-05-27, 16:14
Vaderna är helt klart bättre nu. Fortsätt piska dom :thumbup:

pelle eng
2008-05-27, 19:40
imponerande ben, och sådana vader kan inte många skryta med!

Jorgen
2008-05-27, 19:48
Vaderna är helt klart bättre nu. Fortsätt piska dom :thumbup:

Ja, det tycker faktiskt jag också.

Och kommer det från mig så måste det vara så.

Fjällbrynt
2008-05-27, 21:09
jesus, du är smått stor!
Fan, vi bor ju nästan grannar då;)
Coolt upplägg, körde nåt liknande förra sommarn, ska göra de igen nu när jag vet att fler gör de!
Du är en inspirationskälla för vår allas träning. Kul med journal!

mr ruhl
2008-05-27, 21:12
Vaderna är helt klart bättre nu. Fortsätt piska dom :thumbup:

ok, vi fortsätter väl spöa på dom då :thumbup:

imponerande ben, och sådana vader kan inte många skryta med!

tackar! men dom är verkligen inte stora, iaf inte måttmässigt.

Ja, det tycker faktiskt jag också.

Och kommer det från mig så måste det vara så.

ok, ok kommer det från dig så måste det ju tydligen vara så, börjar dock fundera om ni har fel i era skärmar eller ännu värre, ni driver med mig :D

mr ruhl
2008-05-27, 21:14
jesus, du är smått stor!
Fan, vi bor ju nästan grannar då;)
Coolt upplägg, körde nåt liknande förra sommarn, ska göra de igen nu när jag vet att fler gör de!
Du är en inspirationskälla för vår allas träning. Kul med journal!

tackar så mycket :em: hur tyckte du det funkade på dig? ökade du nåt i musker eller storlek under den perioden? japp nästan grannar, har bott i luleå för några år sen, då tränade jag på inpuls..

Fjällbrynt
2008-05-27, 21:17
de funkade bra styrkemässigt.Efter 4 veckor hade jag ökat rejält i böj iallafall. Svårt att bedömma volymen men de känns iallafall att man har tränat, inte sant;)

dooh
2008-05-27, 21:20
Stämmer in i kören, tufft upplägg och som jag sagt innan, vilka ben!

Jorgen
2008-05-28, 04:39
ok, ok kommer det från dig så måste det ju tydligen vara så, börjar dock fundera om ni har fel i era skärmar eller ännu värre, ni driver med mig :D

Nääe, jag tror att det är du som blivit lite "hemmablind". Däremed inte sagt att vaderna är bra än, :D men dom har helt klart blivit bättre.
Så piska på, snart är du uppe i Sverkerklass. :hbang:

mr ruhl
2008-05-28, 09:02
de funkade bra styrkemässigt.Efter 4 veckor hade jag ökat rejält i böj iallafall. Svårt att bedömma volymen men de känns iallafall att man har tränat, inte sant;)

haha jo det känns verkligen!

Stämmer in i kören, tufft upplägg och som jag sagt innan, vilka ben!

tackar och bockar!

Nääe, jag tror att det är du som blivit lite "hemmablind". Däremed inte sagt att vaderna är bra än, :D men dom har helt klart blivit bättre.
Så piska på, snart är du uppe i Sverkerklass. :hbang:

tack jorgen! men sverkerklass får man nog drömma om, jaja siktar man mot stjärnorna kanske man når grantopparna iaf :D

mr ruhl
2008-05-29, 17:39
dagens pass torsdag 29/5

rygg, biceps och axlar

började med rygg, skivstångsrodd, vikten var 80kg 10*10 som vanligt..inget speciellt, lätt i början och tungt som f-n på sista setten

eftersom rygg är en rätt stor muskel så körde jag 3 set i en övning till chins, men jag var riktigt slut i ryggen efter rodden så det blev inte många reps, första 10 sen gick det neråt=)

biceps: 10*10 30kg vikt scottcurl, fasiken vad tungt på slutet, var väl lite trött efter ryggen oxå men svårt att få 10or på dom sista setten men det gick med lite släng i dom sista repsen

axlar: 10*10 press bakom nacken 65kg på stången, dom sista setten lyckas jag inte få 10or, tror det blev 8 och 7 på dom 2 sista setten

kanonpass!! nu när man vant sig att lämna egot hemma så bryr man inte sig att vikterna är lätta, pumpen är riktigt grym!! imorgon är det ben!!! :hbang:

Durre
2008-05-29, 18:08
Så sjukt bra fysik, tycker bilden var riktigt grymma, ta hand om kroppen nu och pumpa på :) Jag skulle vilja att du skrev övningarna med tjock text så det är ltätare att se vad du kör för detta är verkligen en intressant journal, nu kanske jag låter smått lat som inte orkar lus läsa men bara ett tips. Kommer garanterat följa denna endå ;)

rolf
2008-05-29, 20:25
dagens pass torsdag 29/5

rygg, biceps och axlar

började med rygg, skivstångsrodd, vikten var 80kg 10*10 som vanligt..inget speciellt, lätt i början och tungt som f-n på sista setten

eftersom rygg är en rätt stor muskel så körde jag 3 set i en övning till chins, men jag var riktigt slut i ryggen efter rodden så det blev inte många reps, första 10 sen gick det neråt=)

biceps: 10*10 30kg vikt scottcurl, fasiken vad tungt på slutet, var väl lite trött efter ryggen oxå men svårt att få 10or på dom sista setten men det gick med lite släng i dom sista repsen

axlar: 10*10 press bakom nacken 65kg på stången, dom sista setten lyckas jag inte få 10or, tror det blev 8 och 7 på dom 2 sista setten

kanonpass!! nu när man vant sig att lämna egot hemma så bryr man inte sig att vikterna är lätta, pumpen är riktigt grym!! imorgon är det ben!!! :hbang:

Jävlar vad starkt! Testade själv lite scottcurl efter rygg och några bicepsövningar, och segade upp en åtta, och här kommer du och gör 10x10. Det är sjukt! :D
Sen är pressarna inte riktigt kloka heller, var det stående pressar bakom nacken?

mr ruhl
2008-05-30, 08:21
Så sjukt bra fysik, tycker bilden var riktigt grymma, ta hand om kroppen nu och pumpa på :) Jag skulle vilja att du skrev övningarna med tjock text så det är ltätare att se vad du kör för detta är verkligen en intressant journal, nu kanske jag låter smått lat som inte orkar lus läsa men bara ett tips. Kommer garanterat följa denna endå ;)

tackat, tackar!! ska försöka komma ihåg att ordna det när jag skriver in dagens pass.

mr ruhl
2008-05-30, 08:24
Jävlar vad starkt! Testade själv lite scottcurl efter rygg och några bicepsövningar, och segade upp en åtta, och här kommer du och gör 10x10. Det är sjukt! :D
Sen är pressarna inte riktigt kloka heller, var det stående pressar bakom nacken?

tackar! jo stående bakom nacken..det är tungt att reppa=) när jag väljer vikten som jag ska köra med 10*10 så tar jag ungefär 50-60% av en vikt som jag kan göra några rep med, verkar stämma rätt bra för mig..man vill ju inte ta nån vikt som man inte orkar göra såpass många rep som det blir under hela övningen och än värre, om man tar en för lätt vikt*gah!* :D

Donville
2008-05-30, 08:48
Riktigt stora ben du har!
Och överkroppen är grymt stor den med!

mr ruhl
2008-05-30, 13:05
Riktigt stora ben du har!
Och överkroppen är grymt stor den med!

tack, tack!! jobbat hårt med benen, tycker det är häftigt med riktigt stora ben så jag kommer att fortsätta kämpa hårt med dom, 2 benpass i veckan..

benen är ju det som skiljer männen från pojkarna haha

mr ruhl
2008-05-30, 13:10
jaha då kommer dagens pass alltså fredag 30/5

bendag, jippi! har hatkärlek till benen, men nu har jag kommit in i en period där jag verkligen gillar att spöa på benen..

[FONT="Arial Black"]hmm vet inte om jag gör rätt nu för att få tjockare text men vi provar=) började med baksidan, liggande lårcurl, hade 40kg men det säger kanske inte så mycket iom att det är en maskin men typ 2/3 delar av magget, på set 8-10 så blev repsen lite kortare, var mao duktigt tungt på slutet, kanske lite för tung vikt för att göra 10*10

mr ruhl
2008-05-30, 13:15
uppenbarligen så fattar jag inte hur man ändrar texttjockleken men jag är ju byggare=) efter liggande bencurl gick jag och körde 3 set "finnen" eftersom det var baksidans dag idag och den är ju en rätt stor muskelgrupp iaf för endel, har dock inga bilder men repsen blev väl ungefär 10-8-7


och sen blev det 10*10 på frontböjen var tanken men jag gjorde bara 8 set pga att jag var så jäkla slut i korsryggen och smärtan där var tillslut för mycket för att fortsätta plåga sig, vikten var 80kg..nästa gång jag kör så går jag på 100kg, 80 känns aningen lätt egentligen..

mr ruhl
2008-05-30, 13:18
aha nu fick jag till texttjockleken!! :thumbup:

iaf så var det ett bra pass förutom pumpen i ryggen, beror nog på att jag körde 10 set rodd igår..brukar inte köra med bälte när jag kör så lätt men jag tänkte att det kanske hjälper mot ryggen..

Durre
2008-05-30, 22:09
Låter som ett bra pass, 100 går enkelt nästa gång! Jag tänkte mer att själva övningens namn skulle ha tjock text men spela roll, rölla på! :)

mr ruhl
2008-05-31, 07:43
Låter som ett bra pass, 100 går enkelt nästa gång! Jag tänkte mer att själva övningens namn skulle ha tjock text men spela roll, rölla på! :)

jodå ett kanonpass! aha jamen det ska jag försöka fixa :thumbup: fasiken att man inte kan göra ett rätt nångång :D *gah!*

mr ruhl
2008-06-01, 11:34
söndag 1/6

bröst och triceps var jag sugen på idag, kör inte efter nåt schema utan mer på känn men ändå ser jag till att köra igenom överkroppen en gång i veckan iaf och benen två gånger om det inte kör ihop sig med nåt annat, nåväl började med bröst

började med plan bänkpress, 10*10 var det tänkt på 100kg men redan i set 6 så var det kört på 100 så jag fick sänka till 80kg, ett misslyckande men ok, pumpen var helt ok!!

triceps tur: pushdown med rep, riktigt trycka ut triccarna i slutet, man liksom drar ut repet åt sidorna ju längre ner man kommer, är viktmagasin så jag hoppar över belastningen men typ 2/3 delar av magasinet, gick bra, grym pump men man kanske hade kunnat ha nån platta mer, var inte så tungt på slutet som jag hade velat..

gick snabbt så jag körde 5 set baksida axlar som bonus, körde det i cablecrossen, bra pump där med, i det stora hela så är jag nöjd med det passet

Ryska_raketen
2008-06-01, 12:15
Så jävla fin fysik :) Kul att du börjat med journal, det ska följas!

mr ruhl
2008-06-01, 18:17
Så jävla fin fysik :) Kul att du börjat med journal, det ska följas!

tackar mannen!! kul när folk följer, kan dock tänka mig att den kan bli lite långtråkig då jag oftast använder bara en och samma övning per muskelgrupp men den blir säkert roligare sen när jag börjar köra som vanligt och med tunga vikter, ska försöka få nån bild då och då, blir säkert mer intressant då..

Donville
2008-06-02, 08:19
Huhu joo det är ju det=)
men stora ben är grymmt!

Josef266
2008-06-03, 23:34
Tjenare
Bra pass! Har du kört på artic nu ett tag eller? Tänkte för att på ats är det ju kaos nu med dom nya prylarna.

Fjällbrynt
2008-06-04, 08:46
nästan 10*10 på 100... man blir glad om man ens tar en 10a:D
Bra pass!!

mr ruhl
2008-06-04, 18:47
Tjenare
Bra pass! Har du kört på artic nu ett tag eller? Tänkte för att på ats är det ju kaos nu med dom nya prylarna.

tjena!! nä nu har jag kört på kupan ett par pass, vet inte om du vet vad det är men det är ett lkab ägt gym, är kanske inte så hardcore men det funkar rätt bra ändå..finns ju 50kg hantlar iaf. tränar du på ats? hälsa gärna om du ser mig..

nästan 10*10 på 100... man blir glad om man ens tar en 10a:D
Bra pass!!

tack, tack!

mr ruhl
2008-06-04, 19:37
dagens pass onsdagen 4/6 fått vila en dag mer än jag hade velat pga en kurs på jobbet och att jag haft fullt upp med att köpa saker till hemmet efter min separation..men träningssugen för 10 nu!!

bendag! med främst framsida

framsidaben: körde på ett gym som heter kupan och dom har endel maskiner med viktmagasin, iaf benpress, körde med ett ben och så djupt som det gick 10*10 med nästan hela magasinet, tror det var 3 plattor kvar, kändes ordentligt med med facit i han så borde jag haft på alla plattor

3 set benspark, körde rätt många rep på dom 2 första seten men den sista med alla plattor gjorde jag väl en 8a

sen var det dags för att baksidan skulle få endel spö

10*10 på marklyft med hantlar, körde med runt 40kg, här oxå med facit i hand så hade jag kunnat köra med tyngre, fick ha ett rejält tempo för att bli ordentligt trött

och så vader, kolo har ju lurat mig att fortsätta med den skitmuskeln=)

stånde vadpress i maskin, 10*10 med fullt mag, är oxå en ganska lätt maskin så jag fick även här hålla ordentligt tempo för att bli ordentligt trött på slutet

så det var allt för idag! fick trots allt bra pump och var rätt nöjd efter passet

Fjällbrynt
2008-06-04, 19:56
bra pass! Hur lång tid tog de? Hur känns de hittills i programmet?

Josef266
2008-06-04, 22:51
tjena!! nä nu har jag kört på kupan ett par pass, vet inte om du vet vad det är men det är ett lkab ägt gym, är kanske inte så hardcore men det funkar rätt bra ändå..finns ju 50kg hantlar iaf. tränar du på ats? hälsa gärna om du ser mig..


Jorå, har ju hälsat på dig några gånger när du varit på ats :) Frågade dig nånting om vilken special övning du körde när du hade en hantel runt fötterna. Jo kupan verkar ju helt okej, hört att dom har hyffsade hantlar + smith. Men det verkar ju inte vara nåt gym för dig när du gör 8or och 10r på tyngsta maskinerna *flex*. Hoppas smithen blir klar på ats snart iaf

mr ruhl
2008-06-05, 20:22
bra pass! Hur lång tid tog de? Hur känns de hittills i programmet?

jodå det känns rätt bra faktiskt, får utvärdera bättre när jag kört några veckor till men nu har man ju iaf inte ont nånstans, kanske kommer att köra det här programmet i 5-7 veckor och sen kör jag min vanliga träning i några veckor och så börjar man om igen..passet tog under en timme iaf, 50-55 minuter..

mr ruhl
2008-06-05, 20:24
Jorå, har ju hälsat på dig några gånger när du varit på ats :) Frågade dig nånting om vilken special övning du körde när du hade en hantel runt fötterna. Jo kupan verkar ju helt okej, hört att dom har hyffsade hantlar + smith. Men det verkar ju inte vara nåt gym för dig när du gör 8or och 10r på tyngsta maskinerna *flex*. Hoppas smithen blir klar på ats snart iaf


tjena! ja då vet jag ju vem du är..kör på kupan tills allt är klart på ats..men det kommer nog att bli riktigt bra när alt är klart.

mr ruhl
2008-06-05, 20:31
dagens pass, torsdagen 5/6 axlar och biceps

började med biccarna idag:

bicepscurl med stång 10*10 45kg på stången, efter några pass så började jag fundera på om jag inte tagit en för tung vikt men det gick rätt bra ändå, skivstångscurl har ju en fördel att man kan fuska upp vikterna lite, hade jag kört helt strikt så hade jag aldrig lyckats med mina 100reps

axlar:

hantelpress vikten var 30 kg hantlar, här insåg jag att jag tagit en för lätt vikt den här gången, fick verkligen hålla tempo på slutet för att bli riktigt slut men jag fick min efterlängtade pump tillslut=)

som bonus för att passet gick så fort (30-35 min) så körde jag lite baksida oxå

vet inte vad övningen heter men jag körde i cablecrossen, drog bakåt och korsade armarna i startläget hade på några få plattor, körde 5 set och det räckte för idag

bra pass återigen, pumpen var sjuk, fick vänta rätt länge innan jag lyckades duscha, orkade inte hålla upp duschslangen och än mindre tvätta håret..

Runda Grodan
2008-06-05, 21:00
Är det här 10 x 10-upplägget något som du kommit på själv eller kan man läsa om det någonstans? Verkar vara väldigt jobbigt.

Syndicate
2008-06-05, 22:10
Är det här 10 x 10-upplägget något som du kommit på själv eller kan man läsa om det någonstans? Verkar vara väldigt jobbigt.
+1!!

Men det är -som du antagligen redan vet- en kanonfin fysik du ligger inne med :thumbup:
Tävlar du?

mr ruhl
2008-06-06, 09:02
Är det här 10 x 10-upplägget något som du kommit på själv eller kan man läsa om det någonstans? Verkar vara väldigt jobbigt.

finns säkert på fler ställen men jag hittade det på musculardevelopment.com, är tydligen ett tyskt påhitt, sen har jag gjort om det lite med mina extra set på större muskelgrupper tex

+1!!

Men det är -som du antagligen redan vet- en kanonfin fysik du ligger inne med :thumbup:
Tävlar du?

tackar!! tävlat 2 ggr innan och tanken är att jag ska upp på scen till hösten igen.*flex*

Fjällbrynt
2008-06-06, 17:26
Är de lucia du ska vara med i då?

mr ruhl
2008-06-06, 20:06
Är de lucia du ska vara med i då?

kanske det, kan bli nåt annat oxå.

CalleP
2008-06-06, 22:07
Ska följa dig! Snygga ben om man får säga det utan å låta homo. Bra bygge förövrigt. Det som jag är lite smått intresserad är ifall du har tid är dessa frågor :


Mark,bänk å böj vad tar du i dessa?

Hur länge har du tränat?

Animalistic
2008-06-06, 22:11
hur lång vila kör du mellan varje set? verkar grymt roligt program :D

mr ruhl
2008-06-07, 07:36
Ska följa dig! Snygga ben om man får säga det utan å låta homo. Bra bygge förövrigt. Det som jag är lite smått intresserad är ifall du har tid är dessa frågor :


Mark,bänk å böj vad tar du i dessa?

Hur länge har du tränat?

tack tack!! klart jag har tid, är inte så jättestark i dom 3 men marken har jag dragit 220, är en relativt ny övnng för mig , kört den kanske 10-15 ggr men jag trodde man skulle öka snabbt men nu har det redan stannat upp*gah!* , bänken har jag gjort 160 men då var jag tyngre, kanske kör 150 nu..och böj kör jag inte men jag gör frontböj istället för jag får ont i ryggen av vanliga, i fronten gör jag nog en bra dag när mina ben är hela djupa på 180-200kg

tränat har jag gjort hela livet men seriös styrketräning i över 10 år iaf

mr ruhl
2008-06-07, 07:40
hur lång vila kör du mellan varje set? verkar grymt roligt program :D

inte länge alls, räknar inte sekunder men jag vilar väl lite efter hur slut jag är, när jag börjar närma mig slutat av dom 10 setten så blir vilan kanske lite längre beroende på att jag annars inte skulle orka göra 10 reps och när jag kör nån tung övning typ frontböj så blir vilan lite längre för att få ner pulsen lite men som sagt det blir inte alls lång vila, passen brukar ju gå riktigt fort..

roligt och roligt vet jag väl inte :D men det känns bra iaf, men nog ser jag fram emot att lyfta tungt igen :hbang:

mr ruhl
2008-06-07, 23:22
tjena! då var det dags igen=) lördag 8/6 rygg och triceps på agendan

rygg: chins idag, 10*10 med kroppsvikten
klaradedet nästan, nåt reps kan ha varit lite kortare och på sista settet fick jag 8 eller 9, den som varit uppmärksam kanske kommer ihåg att sist jag körde chins med mitt nya program så gav jag upp efter 6te settet för att det var för tungt, alltså en bra ökning, visst jag hade kanske längre vila mellan setten nu men väldigt nöjd trots allt:thumbup:

ryggen är stor så jag körde en övning till.. 3 set där jag kopplade en rak stång i nedre trissan på en cablecross och böjde rätt mycket på benen och drog mot magen, fullt mag minns inte exakt men kan ha varit 17-14-10 på repsantalet

triceps då: vet inte vad övningen heter men jag har en bild iaf, vikten var ca 53kg gick alldeles för lätt, borde haft en mycket större vikt då jag fick i princip köra setten i ett svep för att bli trött, kände mig riktigt stark i den*flex* nästa gång får jag nog lägga på en 10a extra minst..

that´s it för idag, bra pump, nöjd med passet..

mr ruhl
2008-06-07, 23:24
chins

mr ruhl
2008-06-07, 23:25
...

tuben
2008-06-08, 00:09
Jag skulle legat och gråtit i en svettpöl att köra 10x10 i den värmen som jag har på mitt gym.

Josef266
2008-06-08, 04:03
Ser riktigt bra ut, 10x10 upplägget verkar riktigt köttigt. Hoppas det ger resultat!

mr ruhl
2008-06-08, 11:31
Jag skulle legat och gråtit i en svettpöl att köra 10x10 i den värmen som jag har på mitt gym.

tjo, det var verkligen varmt idag, men man får se det positivt, man behöver ju inte värma lika mycket :thumbup:

mr ruhl
2008-06-08, 11:32
Ser riktigt bra ut, 10x10 upplägget verkar riktigt köttigt. Hoppas det ger resultat!

tack tack, jo det hoppas jag med..men om ca en månad så blir det tunga vikter igen *flex*

Josef266
2008-06-09, 02:39
tack tack, jo det hoppas jag med..men om ca en månad så blir det tunga vikter igen *flex*

Låter bra. Vad ligger vikten på nu och hur ser det ut kalori mässigt?

Donville
2008-06-09, 11:20
Nya köttiga bilder! 10-15ggr i marken, och du har ökat sjukt mycket, bra!
PS: Har sett dig marka nån gång på ats , bra teknik och bra vikter!=)

mr ruhl
2008-06-09, 14:28
Låter bra. Vad ligger vikten på nu och hur ser det ut kalori mässigt?

vet inte exakt men under 90 tror jag, har ingen aning om kalorier enda jag har koll på är proteinet, ligger på runt 350gram om dan, nästa måndag börjar jag dieta och då går jag nog upp på ca 400 men annars har jag aldrig räknat..

mr ruhl
2008-06-09, 14:29
Nya köttiga bilder! 10-15ggr i marken, och du har ökat sjukt mycket, bra!
PS: Har sett dig marka nån gång på ats , bra teknik och bra vikter!=)

tack tack!! lär nog ses mer på ats bara han får ordning på stället..

mr ruhl
2008-06-09, 18:27
dagens pass, måndag 9/6 bendag

frontböj 10*10 100kg gick väl sådär, fick pump alldeles för fort, efter 3-4 set så hade jag en sån jäkla pump att det var jobbigt, set 6 så fick jag en 10a men då fick jag plötsligt ont i min gamla skada på utsidan av benet, sänkte till 80 men det kändes så jag vågade inte fortsätta, hade i vilket fall inte klarat av att köra 4 set till på 100 med den pumpen

gick över på baksidan

liggande lårcurl, 10*10 belastningen minns jag inte men nästan alla plattor i magget gick bra här, fick göra några kortare reps i dom sista setten men pumpen var grym och kände mig rätt stark

finnen som bonus för att baksidan är en stor muskel, 3 set med kroppsvikten enbart blev inte så supermånga reps, minns inte exakt men 10-8-6 är en gissning

vader

stående vadpress 10*10 fullt mag men den när rätt lätt gick lite för lätt så vilan blev riktigt kort för att bli rejält trött

dålig början på passet men sen släppte det, brukar ta fierce innan passet så även denna gång så jag har en känsla av att den legade bakom den fruktansvärda pumpen i frontböjen, totalt sett rätt nöjd

Donville
2008-06-10, 11:33
tack tack!! lär nog ses mer på ats bara han får ordning på stället..

jo det lär vi nog. Har tagit flera dagar nu och ännu lika rörigt och inget fixat. Hoppas har börjar fixa upp allting.

mr ruhl
2008-06-10, 17:57
tjoho! dagens pass avklarat bröst och triccar idag.. tisdag 10/6

bröst: bänkpress 10*10 102,5kg som vanligt lätt i början men sen blev det riktigt segt, set 9 fick jag bara 5 eller 6 och sista settet gjorde jag en 10a på 90 rätt nöjd ändå eftersom det var en liten förbättring från senaste bänkpasset

triceps: pushdown i cablecrossen 10*10 belastningen säger väl inte så mycket men 170 stod det på plattan, 2 plattor ifrån fullt mag gick rätt lätt, med facit i hand så hade jag nog kunnat ha på alla plattor

hade med min son på träningen, i annat fall så hade jag nog kört nåt set till på bröstet och ev baksida axlar men men..nöjd i det stora hela med passet, riktigt bra pump (en skopa fierce innan passet) brukar dock får pump lätt ändå..passet tog ca 40 minuter

GymTT
2008-06-10, 18:09
Kul träningsform och vilket djur du är! sjukt imponerande. Skapligt bitigt skulle man kunna säga *flex*

kör hårt nu

Josef266
2008-06-10, 23:24
vet inte exakt men under 90 tror jag, har ingen aning om kalorier enda jag har koll på är proteinet, ligger på runt 350gram om dan, nästa måndag börjar jag dieta och då går jag nog upp på ca 400 men annars har jag aldrig räknat..

Ah okej, såpass. Jävlar 350 gram är inte lite, sen 400. Hehe du lär ju käka 8 gånger per dag :).. Härliga bänkar!

mystic[-_-]
2008-06-11, 09:01
Ah okej, såpass. Jävlar 350 gram är inte lite, sen 400. Hehe du lär ju käka 8 gånger per dag :).. Härliga bänkar!

Mycket protein funkar mycket bättre än mycket kolhydrater på de flesta personerna som tränar styrka.

mr ruhl
2008-06-11, 18:19
Kul träningsform och vilket djur du är! sjukt imponerande. Skapligt bitigt skulle man kunna säga *flex*

kör hårt nu

tackar TT!!

mr ruhl
2008-06-11, 18:20
Ah okej, såpass. Jävlar 350 gram är inte lite, sen 400. Hehe du lär ju käka 8 gånger per dag :).. Härliga bänkar!

jo det brukar bli ca 8 ggr ibland en gång mer och ibland en gång mindre, proteinet höjer jag under dieten bara för att jag är livrädd att tappa massa..

mr ruhl
2008-06-11, 18:22
;3038370']Mycket protein funkar mycket bättre än mycket kolhydrater på de flesta personerna som tränar styrka.

jo det tror jag med, eller det är jag ganska säker på..

mr ruhl
2008-06-11, 18:33
då var dagens pass avklarat, blev rygg, biceps, baksida axlar samt mage idag

började med ryggen: hantelrodd liggande på en bänk med lite lutning, en 37,5a i varje hand 10*10 gick väldigt bra, ruskig pump och bra kontakt 3set i en maskin som man drar i ett handtag uppifrån, fullt mag, repsen blev 17, 14 och 10

biceps: stångcurl i cablecrossen från nedre trissan, 10*10 belastningen såger väl inte ett skit men 130 stod det på plattan, tror det var 6 plattor ifrån fullt mag riktigt bra pump, hade ju lite sen ryggen oxå..

passet gick så fort så jag tänkte att jag kör lite mer, blev 10 set baksida axlar samt 10 set mage i superset.

vet inte vad övningen heter och inte sett många som kör den men man ligger med benen uppe på en bänk och håller i en stång i en smith så brett som det går och drar sig uppåt med hjälp av baksida axlar, supersettade med crunches på samma bänk

ett riktigt bra pass och trots alla set och övningar så tog det ca 1 timme, hade inte med nån som kunde fota men tog nån bild hemma, dock så det bättre ut på gymmet=)

mr ruhl
2008-06-11, 18:35
tyckte min rygg så riktigt bred ut på bilden, är rätt bra ljus i mitt badrum samt att vinkeln säkert var gynsam, här är en liten sidechest oxå

dooh
2008-06-11, 19:28
Helt sinnes... Tur jag har godis i munnen annars hade jag nog glömt att stänga den;)

Josef266
2008-06-11, 23:53
;3038370']Mycket protein funkar mycket bättre än mycket kolhydrater på de flesta personerna som tränar styrka.

Jaha okej:thumbup: , hade jag ingen aning om =)


Jäklar ruhl, riktig köttig rygg!

mr ruhl
2008-06-12, 08:06
Helt sinnes... Tur jag har godis i munnen annars hade jag nog glömt att stänga den;)

haha tackar!! :D

mr ruhl
2008-06-12, 08:06
Jaha okej:thumbup: , hade jag ingen aning om =)


Jäklar ruhl, riktig köttig rygg!

tack tack!

Animalistic
2008-06-12, 08:07
jävlar vilka rühlaxlar ;)

ser jäkligt bra ut

mr ruhl
2008-06-12, 15:55
jävlar vilka rühlaxlar ;)

ser jäkligt bra ut

hehe tackar tackar!!

mystic[-_-]
2008-06-12, 15:57
Ser stort ut ruhl! Bra med en ryggbild inför ryggpasset om någon timme :cool:

mr ruhl
2008-06-12, 19:30
;3041189']Ser stort ut ruhl! Bra med en ryggbild inför ryggpasset om någon timme :cool:

tackar!! kanske du ska köra ben imorgon *flex* :D

mr ruhl
2008-06-12, 19:40
ok, bendag idag igen, torsdag 12/6

framsida ben: började med den där rätt lätta benpressen, 10*10 fullt mag körde med ett ben åt gången lite ont i ena benet så med det gick det lite tyngre men annars var det lätt, nöjd med det eftersom jag ökat vikten sen sist jag körde i den maskinen

3 set benspark, 2 plattor ifrån fullt mag, körde en slags 21 i den övningen, alltså 7 halvor i botten, 7 halvor i topläget och 7 hela, fast i set 2 fick jag 5 reps i hela reps och i sista gjorde jag bara 3 hela

baksida ben då: liggande bencurl, 10*10 med 2 plattor ifrån fullt mag kändes helt ok, starkare än sist men endel av repsen kan ha varit lite kortare än sist..

vader stående vadpress 10*10 fullt mag + 1 10kg hantel i varje hand gick bra, körde typ samma tempo som jag kört tidigare men med skillnaden att jag hade 20 kg mer att trycka upp

nöjd med passet, tog lite mindre än en timme.bra pump, tog några bilder när jag kom hem, tyckte det såg rätt ok men nackdelen att fota med pump iaf för mig är att alla muskelseparationer försvinner men dom ser ju lite grövre ut så det är bara att välja :D

Piranha
2008-06-12, 19:54
tackar!! kanske du ska köra ben imorgon *flex* :D

Rätt så markant skillnad i underhudsfett, äter du tillräckligt?

mr ruhl
2008-06-12, 20:11
Rätt så markant skillnad i underhudsfett, äter du tillräckligt?

har faktiskt inte tänkt på det att det är rätt stor skillnad på kort tid förrän nu när du skrev det, ligger inte så jättehögt på kolhydrater och fett men tar en hel del protein, har tänkt börja dieta på måndag..tror att jag kommer att äta som jag gör idag bara att jag undviker godsaker som jag inte hållt igen på, sen trappar jag ner efter en månad eller så..vad tror du om det?

edit: ökar ju i styrka iaf så nog borde jag äta tillräckligt?

rolf
2008-06-12, 21:15
Fan vad brutala bilder du radar upp! Benen verkar matcha överkroppen, men jag kommer inte riktigt över hur stora baksida axlar du verkar ha. Helt galet, och ryggen är inte riktigt klok den heller. Inspirerande! :hbang:

Piranha
2008-06-12, 21:21
har faktiskt inte tänkt på det att det är rätt stor skillnad på kort tid förrän nu när du skrev det, ligger inte så jättehögt på kolhydrater och fett men tar en hel del protein, har tänkt börja dieta på måndag..tror att jag kommer att äta som jag gör idag bara att jag undviker godsaker som jag inte hållt igen på, sen trappar jag ner efter en månad eller så..vad tror du om det?

edit: ökar ju i styrka iaf så nog borde jag äta tillräckligt?

Jag skulle ligga högt i både kolisar och protein för att nu i inledningen på din comeback lägga på så mycket muskulatur som möjligt, sen när du stagnierar kika mer på att plocka av vadderingen.

My 5 cents.

CalleP
2008-06-12, 23:52
Tja din fysik är komplett. Men eftersom du har tränat så länge har du inte fått några skador?



Såg din rygg nu! *gah!* :hbang: måste krävas en hel del pisk för å få den. Mycket bättre en vad jag trodde.

mr ruhl
2008-06-13, 14:14
Fan vad brutala bilder du radar upp! Benen verkar matcha överkroppen, men jag kommer inte riktigt över hur stora baksida axlar du verkar ha. Helt galet, och ryggen är inte riktigt klok den heller. Inspirerande! :hbang:

tackar tackar!! kul att höra om baksida axlar för dom har jag piskat på rätt mycket:thumbup:

mr ruhl
2008-06-13, 14:26
Jag skulle ligga högt i både kolisar och protein för att nu i inledningen på din comeback lägga på så mycket muskulatur som möjligt, sen när du stagnierar kika mer på att plocka av vadderingen.

My 5 cents.

håller med till viss del, hade behövt göra så egentligen men känner samtidigt att det kan bli lite tight om tid att både försöka växa och dieta till oktober, vill ju helst vara tävlingsklar iaf 2-3 veckor innan så det inte blir att stressa på slutet..iofs är det ca 4 månade kvar..fan nu blev jag lite klyven, får ta en funderare, när börjar du din diet och ungefär hur mycket har du att skala av?

mr ruhl
2008-06-13, 14:28
Tja din fysik är komplett. Men eftersom du har tränat så länge har du inte fått några skador?



Såg din rygg nu! *gah!* :hbang: måste krävas en hel del pisk för å få den. Mycket bättre en vad jag trodde.

tackar tackar, jodå nog har jag haft skador, inga större men enhel del inflammationer, bristningar osv. mycket därför som jag kör mitt upplägg med lätta vikter nu

mr ruhl
2008-06-16, 19:39
sådär ja, då fick man äntligen träna efter 3 dagars vila..körde folkrace med jobbet på fredag och lördag festade jag faktiskt vilket inte hör till vanligheterna och söndagen blev det ingen träning pga lördagens festligheter, är faktiskt ganska försiktig när jag är ut så jag hade ingen bakis men ett träningspass "dagen efter" ger nog inte så mycket ändå..

måndag 16/6 bröst och triccar

bröst: lutande hantelpressar 10*10 40kg hantlar hade gärna haft tyngre men nästa steg på det gymmet jag var på var 50 och det tror jag hade blivit för tungt att köra 10*10 med, bra pump men dom var alldeles för lätt, fick hålla ett rejält tempo för att ta slut i sista setet

triceps: sittande scullcrusers eller vad den nu heter 10*10 63kg på stångenja det var tanken iaf, vet inte vad jag tänkte men det var alldeles för för tungt, fick sänka till 53 efter 4de settet

jaja hursomhelst så var det ett bra pass, trots lite missberäkningar med vikter
och min diet har startat idag, kommer att ta det ganska lugnt i början med morgoncardio 2 ggr i veckan och öka cardion och sänka kalorierna ganska långsamt, är ju i rätt bra form så det är onödigt att stressa på..

Josef266
2008-06-17, 02:30
Benen ska man inte heller klaga på. :thumbup: . Ska bli spännande att se resultaten av dieten senare!

mr ruhl
2008-06-17, 09:02
Benen ska man inte heller klaga på. :thumbup: . Ska bli spännande att se resultaten av dieten senare!


tack! jo det kommer bli intressant även för mig.

mr ruhl
2008-06-17, 18:24
sådär, då var dagens pass avklarat, blev rygg och biceps idag..hade egentligen tänkt träna benen idag men då var det en dam som lurat mig på en cykeltur uppför dundret (högt berg i gällivare) till ett fik där högst upp, jaja bara kaffe för mig..är rätt långt och brant på sina ställen så jag får väl ta det som en slags benträning då.

ryggen: stångrodd, 10*10 med 95kg på stången är lite tyngre än vikten jag hade sist när jag körde 10*10 på stångrodden och det kändes verkligen, ruskig pump i underarmarna med!

och som vanligt när det gäller ben, rygg och även bröst ibland så körde jag några set extra i nån annan övning, idag blev det drag bakom nacken, minns inte vikten eller repsen men 3 set runt 10 reps

biceps då: scottcurl 10*10 40kg ruskigt tungt, fick slänga lite på slutet för att få upp stången, hade rätt bra pump i biccarna efter ryggen oxå så det kan ha bidragit till att det kändes tungt

nöjd med passet, bra pump och kände mig hyffsat stark..passet tog ca 50 minuter så tempo var lite långsammare än det kan gå ibland med det tog ju inte så länge att det störde på nåt sätt..

Östbergspojken
2008-06-18, 09:19
tjena mr ruhl inressant journal, formen är inte heller fy skam.
ruhl on!

mr ruhl
2008-06-19, 09:35
tjena mr ruhl inressant journal, formen är inte heller fy skam.
ruhl on!

tackar tackar!! kul att du tycker journalen är intressant.

mr ruhl
2008-06-19, 18:33
bendag idag! torsdag 19/6

började med baksida ben: liggande bencurl 10*10 en platta ifrån fullt mag, 55 stod det på plattan var jäkligt tungt, sista settet fick jag bara 6 reps men gjorde 10or på alla andra set dock så blev rörelselängden inte full på alla reps i dom sista 3-4 seten

finnen 3 set ggr max vilket inte blev så värst många

framsida ben: körde benen i vadmaskinen, blev som en hacklift ungefär fast man stod rak i kroppen var en riktigt skön övning, var lite lätt på fullt mag men hade kunnat göra den lite tyngre genom att gå djupare, dock kände jag av mina sidor på låren så jag gick ungefär till parallella reps. 10*10

vader: körde i samma maskin som jag körde benen i, fullt mag + en 17.5 kg hantel i varje hand som extra belastning 10*10

sådär ja..jättenöjd med passet, grym pump och helt slut mycket pga av värmen

rolf
2008-06-19, 20:19
Enormt med creds om du klarar av att köra finnen "på riktigt" utan hjälp eller fusk, det är snuskigt tungt! Nog ser man ju på din träning varför du har så bra ben :thumbup:

Östbergspojken
2008-06-19, 23:16
vad är "finnen" ?

mr ruhl
2008-06-20, 10:29
Enormt med creds om du klarar av att köra finnen "på riktigt" utan hjälp eller fusk, det är snuskigt tungt! Nog ser man ju på din träning varför du har så bra ben :thumbup:

jag orkar göra finnen utan hjälp eller fusk endast nåt enstaka reps och om jag börjar med övningen, som igår tex så skjuter jag till med armarna i starten, därför tycker jag det är en bra avslutningsövningh för man kan reglera hur mycket hjälp man behöver..

mr ruhl
2008-06-20, 10:32
vad är "finnen" ?

är så att man sätter fast benen/fötterna i något alt att nån träningskompis håller i dom med kroppen liggande rak på mage och så drar man som upp överkroppen med hjälp av baksida lår, vet inte om du förstår vad jag menar, finns säkert nåt annat namn på övningen oxå.

lissan
2008-06-21, 16:54
Lyckades till slut hitta hit...Lite bökigt men jag får köra på frugans konto tillsvidare. Kul och se nostalgibilder från gamla Zekes! Vilar midsommarhelgen och fortsätter med 10*10 till veckan.
Som sagt - grym form! Kör hårt!

mr ruhl
2008-06-21, 19:51
Lyckades till slut hitta hit...Lite bökigt men jag får köra på frugans konto tillsvidare. Kul och se nostalgibilder från gamla Zekes! Vilar midsommarhelgen och fortsätter med 10*10 till veckan.
Som sagt - grym form! Kör hårt!


tackar mannen!! ska gör det, ha en bra helg så hörs vi

mr ruhl
2008-06-21, 19:59
tjoho! dagen pass, armar och axlar..

började med triceps som är den muskel utav dom 3 som behöver prioriteras

en dragövning i cablecrossen, fäste ett rep i övre trissan och vände mig med ryggen mot den och lutade mig framåt 10*10 vikten var 130, 190 är max i den maskinen gick väldigt bra, perfekt vikt, fick slänga lite med kroppen för att få 10 i det sista setet

biceps stångcurl 10*10 50kg på stången 5kg mer än förra gången jag körde 10*10 på den övningen, tog ruskigt bra, sista setet blev det "bara" en 8a

axlar stånde press i vadmaskinen, tog tag i dom madresserade plattorna som man annars har på axlarna när man kör vader, blir en lite annan övning än skivstångspress då man har handflatorna mot varann 10*10 på lite mer än halva magget tog riktigt bra skön övning och kul att variera med, var egentligen tänkt att bara köra armar men det gick så fort och jag hade krafter kvar

kanonpass! grym pump, passet tog ca 50 minuter

mr ruhl
2008-06-22, 18:08
söndag 22/6 bendags!

framsida: började med frontböj 140kg 10*10 tanken var 100kg 10*10 men smärtade i bottenläget så jag höjde vikten och körde lite grundare reps istället, tog riktigt bra ändå

3 set benspark, minns inte vikten men körde typ 21 men 10ggr på var och en av delarna grym pump nu!!! :hbang:

baksida: liggande bencurl igen 10*10 45kg körde en platta mindre än sist men nu hade jag kört benövningar innan, gick riktigt bra, körde extremt kort vila då jag hade lite bråttom.

inga vader idag pga tidsbrist men jäkligt bra pump i benen iaf..passet tog väl ca 40 minuter.

mr ruhl
2008-06-24, 20:01
dagens pass tisdag 24/6 bröst o triceps

började med bröstet: lutande hantelpressar 46.5 10*10 var riktigt tungt i dom sista seten, grym pump! :hbang:

triceps: liggande scullcruschers 10*10 50kg med ezstång var riktigt tungt, dom 3 sista seten fick jag köra en lite kortare rörelse, körde dom mot pannan istället för "runt" huvudet, grym pump i triccarna.. vill inte sänka vikten utan hoppas på att kunna genomföra 10'10 bättre på samma vikt nästa gång

gick rätt så fort så jag körde 5 set baksida axlar oxå stående drag för baksida i cablecrossen, vikten vet jag inte men körde 10*5 även här var pumpen bra

bra pass, hade lite väl mycket vikt i triccarna men annars nöjd :thumbup: tror jag körde passet på 45-50 minuter

mr ruhl
2008-06-25, 21:12
onsdag 25/6 bendags igen :hbang:

mitt gym som jag nyligt börjat i har köpt in en massa nya grejer, eller allt är nytt så det var rätt kul att få köra lite nya maskiner

började med framsidan: benpress 10*10 140/180kg var en riktigt tung benpress, jäkligt skön att köra men jag var lite för feg med vikterna så dom första 6 seten körde jag på 140 men insåg att jag måste höja för att bli slut så det blev 180 på resten av seten, visade sig vara en bra vikt, precis så att jag orkade 10 i sista setet

baksida: sittande lårcurl 10*10 viktmagasin till 200, körde på 130 en riktigt bra maskin, kändes verkligen bra..

eftersom jag är en generös man så fick baksidan 3 bonus set=)
liggande lårcurl 3set vikt minns jag ej men gjorde väl 10-8-7 nu var jag verkligen mör i benen

vader: sittande vadpress 10*10 90kg var en jäkligt skön vadpress och en perfekt vikt för mig att göra 10*10 på

kanonpass igen! grym pump och är väldigt nöjd hur gymet blivit passet tog ca 55 minuter

mr ruhl
2008-06-27, 13:12
dagens pass, fredag 27/6 biceps och axlar

började med biccarna, axlarna är bättre än biccarna så det är bättre att lägga biccarna först när man har mer energi.

koncentrationscurl med hantel, armbågen mot insidan av låret 10*10 18kg hantel var en bra vikt, verkligt tung på slutet

axlar: hantelpressar 10*10 34kg hantlar var väldigt tungt på slutet, kändes bra dock..

bra pass, tog dock lite längre än vanligt då jag hade min son med mig och man fick roa han mellan seten..poserade lite efter passet

bild på bicepsövning:

mr ruhl
2008-06-27, 13:14
hantelpressar, grabben som fotade därav vinkeln :)

mr ruhl
2008-06-27, 13:16
min träningskompis för dagen..*flex*

dooh
2008-06-27, 13:18
Gillar vinkeln;)

Bra hantelpress på lillgrabben, lr är det en stång? hur räknas det i det här fallet?..=P

mr ruhl
2008-06-27, 13:19
nån posebild oxå..

sidechesten har jag väldigt svårt att få till men man försöker iaf=)

mr ruhl
2008-06-27, 13:21
precis som min och arne perssons förebild så gillar jag krabbor=) eller kanske räka i mitt fall :D

mr ruhl
2008-06-27, 13:32
Gillar vinkeln;)

Bra hantelpress på lillgrabben, lr är det en stång? hur räknas det i det här fallet?..=P

haha ja han hade nog tänkt till hur bilden blir bäst=) haha ja det vette tusan

Josef266
2008-06-27, 19:48
grymma hantelpressar ruhl.. :) ser att du har börjat på ATS igen. Jag tyckte det blev rätt bra med mattorna/hantlarna där osv. Fattas ju bara bensparken som skulle komma snart. Och ja, en scottbänk :smash:

Runda Grodan
2008-06-28, 07:46
Du har hårdnat till en del. Det börjar se jäkligt bra ut. :kickass:

CalleP
2008-06-28, 11:11
Alla bilder ser riktigt bra ut! Fina pass också :)

Är det inte jobbigt med 10 set å 10 reps?

mr ruhl
2008-06-28, 14:05
grymma hantelpressar ruhl.. :) ser att du har börjat på ATS igen. Jag tyckte det blev rätt bra med mattorna/hantlarna där osv. Fattas ju bara bensparken som skulle komma snart. Och ja, en scottbänk :smash:

tack tack! jo blev riktigt bra, bensparken och så hade det inte gjort nåt om vi fick en hacklift dit igen..skönt med ett riktigt gym i kommunen

Du har hårdnat till en del. Det börjar se jäkligt bra ut. :kickass:

tackar!! :bow:

Alla bilder ser riktigt bra ut! Fina pass också :)

Är det inte jobbigt med 10 set å 10 reps?

tackar! jo det är rätt jobbigt, helst när det är nån tung benövning men samtidigt är det skönt att köra med lite lättare vikter och passen blir kortare oxå.

mr ruhl
2008-06-28, 14:11
dagens pass: lördag 28/6 rygg och mage

började med ryggen: latsdrag framför huvudet 10*10 75kg stod det på plattan, magasinet gick till 100, var lite för tung vikt, klarade 10*10 men fick slänga lite med överkroppen för att få ner den på dom sista seten, grym pump dock! *flex*

t-bar rodd 3 bonusset 70kg var skittungt, fick inte ens 10 rep på första, var tvungen att räkna flera ggr om det bara var 70 kg, fattade ingenting*gah!* alltingen berodde det på den grymma pumpen jag fick av föregående övning eller så har jag blivit riktigt klen..

sen körde jag lite triccar för skoj skull 6 set blandade övningar med jättelätt belastning, typ 30-50 rep

mage 6 set blandade övningar..

bra pass, fick köra med remmar för att inte belasta biccarna så mycket eftersom jag kört biceps igår, ruskig pump iaf!

Brooklyn
2008-06-28, 14:26
ska följas!

mr ruhl
2008-06-28, 21:09
ska följas!

kul att folk följer! :thumbup:

Piranha
2008-06-29, 06:17
Svinkul att se hur snabbt det löper på, nyåtervunna massan nu kommer antagligen sätta sig ändå bättre än hur dito gammal satt innan "raset", men de brukar vara så.

Skit i vikterna nu, spelar roll hur mycke du lyfter i varje set, muskelkontakt och pump och känslan, intensiteten. det räcker hela vägen (imho). :thumbup:

Bra träningspartner btw :-), se upp för snart går han om.

mr ruhl
2008-06-29, 17:09
Svinkul att se hur snabbt det löper på, nyåtervunna massan nu kommer antagligen sätta sig ändå bättre än hur dito gammal satt innan "raset", men de brukar vara så.

Skit i vikterna nu, spelar roll hur mycke du lyfter i varje set, muskelkontakt och pump och känslan, intensiteten. det räcker hela vägen (imho). :thumbup:

Bra träningspartner btw :-), se upp för snart går han om.

håller med! känns väldigt bra att dieta nu när man inte har så jättemycket att ta bort, man har råd att fuska lite nu i början iaf, nä inte kommer han att gå om, ska verkligen försöka få han att börja med nåt annat än byggning=)

btw, ska åka ner till stockholm v 30, kanske kan ta nåt pass ihop eller nåt då?

mr ruhl
2008-06-29, 20:37
dagen pass, söndag 29/6 bendag:hbang:

började med framsidan: benpress, smal fotplacering, fötterna längst ner på plattan som alltid, 10*10 200kg hade lite ont i sidorna på benen så i början blev repsen inte så djupa som jag hade velat men efter några set så kunde jag gå djupare

bonus set 3*max sissy squats riktigt hemsk pump efter dom 3 seten! *cupid*

vader: körde 10*10 i benpressen, samma vikt som jag hade innan attans vilken pump! körde väldigt lite vila mellan seten

baksidalår: liggande lårcurl 10*10 150 stod det på plattan, magget går till 200 oj vilken härlig maskin, lätt den bästa jag kört! pumpen var nästan olidlig!

ett kanonpass! tog ca 50 minuter, tog en bild mot en spegel på gymet..

mr ruhl
2008-07-01, 17:51
sådär ja..dagens pass avklarat..

bröst och rygg

bröst: bänkpress 10*10 110kg var tanken gick sådär, efter set 5 eller var det 6 så fick jag sänka vikten till 100 och sen körde jag dom 2 eller var det 3 sista på 90, fan vad besviken jag blev, men vi körde ett ruggigt tempo så det kanske hade gått bättre om jag vilat lite längre mellan seten

rygg: latsdrag 10*10 80kg var riktigt tungt, fick kasta mig rätt mycket på slutet av dom sista seten, 10de gjorde jag inte 10 reps på

och såklart lite bonusset på ryggen skivstångsrodd 3 set, blev hemskt lätt 50kg och pumpa lite ruskig pump i ryggen här!:hbang:

och för att passet gick så snabbt så blev det 5 set på baksida axlar drag uppifrån liggande på bänk i cablecrossen 5*10 25kg

kanonpass!

Klo
2008-07-01, 17:55
Intensiva pass samt bra ben OCH vader :hbang:

Josef266
2008-07-02, 01:05
Ser bra ut ruhl! *flex* Funkar schemat bra? Började fundera först varför du bara körde en bröst övning. Men sen kom jag på att du körde 10x10 så det lär ju räcka. Nästa gång klarar du det på 110 :cool:

Nelli
2008-07-02, 03:41
Pojken din ar ju fantastiskt sot! Blir sakert som pappa nar han blir stor *flex*
Dina pass ser brutala ut!
Inspirerande!!!!!!

Jones
2008-07-02, 10:56
Ser ju ut att gå bra här! Kul med 10*10, kör du varje muskel en gång i veckan eller hur ser schemat ut?

Pejij
2008-07-02, 11:20
Helt sjukt med 10*10 ? :O Kör du alltid det?

mr ruhl
2008-07-02, 17:28
Intensiva pass samt bra ben OCH vader :hbang:

tackar! jo dom blir väldigt intensiva dom här 10*10 passen, kul föresten att du är här och kikar! är väldigt avundsjuk på din sidechest!

Ser bra ut ruhl! *flex* Funkar schemat bra? Började fundera först varför du bara körde en bröst övning. Men sen kom jag på att du körde 10x10 så det lär ju räcka. Nästa gång klarar du det på 110 :cool:


tackar! jodå nog går det framåt iaf, kan lägga på mer vikt (oftast) från pass till pass..

mr ruhl
2008-07-02, 17:30
Pojken din ar ju fantastiskt sot! Blir sakert som pappa nar han blir stor *flex*
Dina pass ser brutala ut!
Inspirerande!!!!!!

tackar nelli!! jo söt är han, hoppas att han behåller sötheten och inte kommer att se ut som sin pappa när han blir stor haha :D

mr ruhl
2008-07-02, 17:33
Ser ju ut att gå bra här! Kul med 10*10, kör du varje muskel en gång i veckan eller hur ser schemat ut?

tack! nä det blir lite olika, kör inte efter nåt särskilt schema utan mer vad jag känner för den dagen, benen försöker jag spöa på 2 ggr i veckan

Helt sjukt med 10*10 ? :O Kör du alltid det?

nä första gången jag kör nåt sånt, är inne på min sjätte vecka nu, och efter det blir det en vilovecka följt av några veckor med lite tyngre vikter och förre reps

mr ruhl
2008-07-02, 19:13
jahapp här är dagens pass..onsdag 2/7 bendag

började med baksidan idag: sittande legcurl i maskin 10*10 150kg stod det på plattan vilken jäkla pump! körde ett ruskigt bra tempo här och det kändes!! :thumbup:

bonus för baksidan: hängande i chinsräcke med en hantel mellan fötterna, curla upp den..3set 34kg hantel mellan 18-7 reps tror jag riktigt bra pump nu, olidligt nästan.

här var det dags för framsida, frontböj var tanken men trots uppvärmning i säkert 20 minuter så gick det inte att köra ens riktigt lätt, tog ont i benens utsidor:( gav efter ett tag upp och körde gynekologstolen:D 5 set innåt och 5 set utåt..

kanonpass ända tills det blev dags för framsidan..

Josef266
2008-07-02, 19:20
grymma ben och härliga benpass:hbang: jag måste testa den dära hänga i chinsräcke lårcurl nån dag. Kanske borde döpa den? Jannecurl, eller nåt.. Bara en idé :) Lite kul att du kallar den gynekologstolen, hahaha!

Jofes
2008-07-02, 23:39
Riktigt grymma ben*drool* Du är en förebild för mig*cupid*

mr ruhl
2008-07-03, 09:22
grymma ben och härliga benpass:hbang: jag måste testa den dära hänga i chinsräcke lårcurl nån dag. Kanske borde döpa den? Jannecurl, eller nåt.. Bara en idé :) Lite kul att du kallar den gynekologstolen, hahaha!


tackar! ja det var ingen dum ide att döpa den, men den kanske redan har ett namn, har ju iofs aldrig sett nån annan köra den före innan jag börjat med den men man vet aldrig..haha kom inte på vad den hette så det fick bli gynekologstolen :D

mr ruhl
2008-07-03, 09:23
Riktigt grymma ben*drool* Du är en förebild för mig*cupid*

tackar!! :em:

Nelli
2008-07-03, 11:34
tackar nelli!! jo söt är han, hoppas att han behåller sötheten och inte kommer att se ut som sin pappa när han blir stor haha :D

Haha tilllat mig saga - inget fel pa pappa inte!
Kul att du utnyttjar gyn stolen :naughty:
Later som om det skulle vara bra att splitta benen! harligt att kora tunga ben! tror nog inte jag skulle palla att kora bade hammy's o quads pa samma dag!

mr ruhl
2008-07-03, 18:15
Haha tilllat mig saga - inget fel pa pappa inte!
Kul att du utnyttjar gyn stolen :naughty:
Later som om det skulle vara bra att splitta benen! harligt att kora tunga ben! tror nog inte jag skulle palla att kora bade hammy's o quads pa samma dag!

hm inget fel på nelli heller ;) kanske kan köra gynstolen ihop nångång haha

jo det skulle vara bra att splitta upp dom, så har jag gjort tidigare men nu har jag verkligen kört hårt på benen så jag har gjort 2 benpass i veckan vilket gör att det inte finns tid att splitta på dom..tar en vilovecka nästa vecka och efter det kommer jag att fortsätta köra 2 benpass i veckan men jag har tänkt köra lite förre set på dom..skulle behöva uppsöka en naprapat nu, haft problem en längre tid..

mr ruhl
2008-07-04, 18:15
jahapp dagens discopass avklarat! armar.

började med biceps: hammercurls 10*10 20kg hantlar me jösses vilken pump! både i underarmarna och biccarna, nästan obehagligt.*gah!*

triceps: scullcrushers med hantlar 10*10 20kg hantlar fick vänta ett tag för att pumpen i underarmarna skulle släppa innan jag kunde börja med triccarna, var en riktigt bra vikt, grym pump även här!

eftersom det gick så snabbt så körde jag 5 set baksida axlar och 8set blandade övningar på magen

ett kanonpass!:thumbup: jag som var orolig för att det skulle gå segt då jag varit lite slarvig med att få i mig vätska idag i värmen, passet tog kanske 50 minuter men då blev det endel vila mellan övningarna, mellan seten körde jag ett riktigt bra tempo.

Nelli
2008-07-05, 09:39
hm inget fel på nelli heller ;) kanske kan köra gynstolen ihop nångång haha

jo det skulle vara bra att splitta upp dom, så har jag gjort tidigare men nu har jag verkligen kört hårt på benen så jag har gjort 2 benpass i veckan vilket gör att det inte finns tid att splitta på dom..tar en vilovecka nästa vecka och efter det kommer jag att fortsätta köra 2 benpass i veckan men jag har tänkt köra lite förre set på dom..skulle behöva uppsöka en naprapat nu, haft problem en längre tid..


Japp - gynstol it is! :naughty: LOL sag till nar du har vagarna forbi LOL
Later bra med 2 benpass - da kan du ju prioritera fram/bakisda olika! Naprapat later som en bra ide! Latt att det blir mer fel om du fortsatter och langre aterhamtning...

mr ruhl
2008-07-05, 15:59
Japp - gynstol it is! :naughty: LOL sag till nar du har vagarna forbi LOL
Later bra med 2 benpass - da kan du ju prioritera fram/bakisda olika! Naprapat later som en bra ide! Latt att det blir mer fel om du fortsatter och langre aterhamtning...

japp, jag här av mig om jag har vägarna förbi :naughty: hehe

jo det blir nog bara värre och värre om jag fortsätter att plåga mig, får få det åtgärdat..jo precis så gör jag, ena passet så kör jag lite mer baksida och nästa pass mer framsida.

mr ruhl
2008-07-05, 19:14
dagens pass, ben

baksidalår: en discoövning som jag hittat på, finns säkert fler som kör den, man sätter en stång i nedre trissan på cablecrossen, sätter sig på en bänk och sätter stången strax ovanför hälarna och curlar bakåt 10*10 ca halva magget skön pump, en ganska så lätt övning, men man måste nog ha liknande skor som jag har annars tar det nog ont om man har stången direkt mot strumpan

bonusset för baksidan marklyft med hantlar 3 set * max 50kg hantlar ruskig pump nu, kör den lite annonlunda, sträcker aldrig ut kroppen utan stannar typ halvvägs så det blir nästan helt en baksidalår övning

framsida: benspark 10*10 4 plattor ifrån fullt mag
eftersom jag har ont så vågade jag inte mig på nån annan övning än bensparken, men det tog bra, fin pump :thumbup:

vader: stående vadpress i maskin 10*10 fullt mag + en 20kg hantel i varje hand tog riktigt bra!

rätt nöjd med passet, var lite av ett discopass men pumpen fanns där iaf och passet gick rätt snabbt..

mr ruhl
2008-07-06, 16:45
tjoho! dagens pass, det sista innan vilovecka och nästa gång jag tränar så kommer det att vara andra vikter, då blir det att köra mer traditionellt med fler olika övningar och kanske lite tyngre, men trots att jag gilar att köra tungt så kommer jag att försöka hålla mig runt 8-10 reps för att undvika skador, nåväl idag blev det bröst, axlar och mage.

bröst:lutande hantelpressar 10*10 46kg hantlar det gick rätt tungt, hade dock ett bra tempo, set nr 8 fick jag 8 reps, set nr 9 4 reps och sista setet blev det ynkliga 2 *grr* jaja jag hade kunnat göra 10*10 om jag vilat lite längre mellan seten, pumpen var bra iaf.

lite bonus på pecsen: 3 set i cablecrossen, vet inte vikten eller repsantalet men jag körde väldigt lätt ruskigt bra pump!

axlar: sittande hantelsväng 10*10 14kg hantlar vet inte om övningen heter så men man har hanteln hängades ner och så drar man upp dom i axelhöjd, försöker ha så raka armar som möjligt, pumpade på rätt bra i axlarna *flex*

och så avslutade jag med ca 10 set mage i varierande övningar

that´s it med det här 10*10 programmet för ett tag, kommer garanterat att köra det igen då det har funkat bra tycker jag, grym pump och smärtfria pass, ja förutom mina ben som ömar vad jag än gör..och riktigt snabba pass, men nu är det dags att köra nåt annat ett tag.

Josef266
2008-07-10, 18:38
Riktigt bra hantelpressar! Nästa gång blir det 10x10 på 50 ;)

shadowfire
2008-07-10, 19:29
helvete vilken fysik du sitter inne på.. jag blir lika stum varje gång... de vaderna asså, bara o titta där du sitter och kör bicepscurls.. my gawd.. hade jag uppnått halva din fysik så hade jag ändå varit störst på mitt gym typ, eller nåja, nästan iaf.. :)

mr ruhl
2008-07-11, 15:54
Riktigt bra hantelpressar! Nästa gång blir det 10x10 på 50 ;)

tack tack josef men som jag skrev ovan så ändrar jag min träning efter viloveckan så det dröjer ett tag innan det är dags för 10*10 igen, nu ska jag köra lite med traditionell träning i några veckor..

mr ruhl
2008-07-11, 15:56
helvete vilken fysik du sitter inne på.. jag blir lika stum varje gång... de vaderna asså, bara o titta där du sitter och kör bicepscurls.. my gawd.. hade jag uppnått halva din fysik så hade jag ändå varit störst på mitt gym typ, eller nåja, nästan iaf.. :)

nu börjar jag ju fundera, alltingen är du ironisk eller så har du råkat sätta ett förstoringsglas framför skärmen :D nämen tackar! men storleksmässigt är du nog inte efter särskilt mycket, är i lite bättre form bara, det som gör att man kanske ser lite större ut än vad man är..

mr ruhl
2008-07-15, 09:39
less jag är, var riktigt sugen att köra mitt första pass efter viloveckan på måndagen var det tänkt att jag skulle attackera ryggen och biccarna men på söndag kväll började jag få ont i halsen och nu är jag förkyld *cry* konstaterande: viloveckor är inte bra..*slap*

var iaf iväg på en minisemester på ett par dagar med min grabb i veckan och lägger in en bild från den.. förhoppningsvis får jag träna imorgon..kör dock lite cardio, bara lugna promenader och lugn cykling

Runda Grodan
2008-07-15, 18:01
Jäklar vad stark du är i pressövningarna. Kan det bero på monsteraxlarna kanske?

Trevlig bild.

mr ruhl
2008-07-15, 21:38
Jäklar vad stark du är i pressövningarna. Kan det bero på monsteraxlarna kanske?

Trevlig bild.

tack tack! jo axlarna ligger nog bakom endel :D bara jag får bli frisk så ska jag träna med tyngre vikter än jag gjort hittills i journalen..*flex*

mr ruhl
2008-07-20, 19:29
jahapp, då har man kört dagens pass, 2 veckor sen sist*gah!* förkyld ännu men nu orkar jag inte hålla mig borta från gymet nåt mer=)

skulle köra lite rygg och biccar

ryggen: började med hantelrodd 76kg hantel tanken var att köra 3-4 set gjorde 8a el 9 reps på första setet, fanns fler att ge men jag tänkta att jag sparar mig till nästa set, men det sket sig, fick en sån sjuk pump i korsryggen, eller hela ryggen men mest korsen efter första settet så det blev inga fler=(

några set i latsdraget, nästan fullt magg. även här var pumpen grym! blev efter det lite blandade övningar, provade en ny övning hantelrodd med 2handsfattning läste ett reportage i en gammal b&k med melivin anthony som fått tips av den kända tränaren charles glass, tog faktiskt riktigt bra, lite ovant att inte kunna ha nåt stöd, körde här oxå med 76an för det finns inga tyngre..

biceps: "21" med ez stång 30kg på stången 3 set var ju inga vikter men pumpen var helt sjuk!!

sittande hammercurl 20kg hantlar var tänkta att köra några set men det blev ett set, gick inte att köra nåt mer för pumpen

vet inte vad jag ska säga om det här passet, blev inte mycket gjort pga pump, fattar ingenting :confused: visst är det kul med pump och jag hade tagit fierce innan passet men det här var inte roligt, har ätit rätt mycket nu när jag har varit sjuk eller kan det ha nåt att göra att jag fortfarande är sjuk?

stiffieboy
2008-07-21, 14:42
less jag är, var riktigt sugen att köra mitt första pass efter viloveckan på måndagen var det tänkt att jag skulle attackera ryggen och biccarna men på söndag kväll började jag få ont i halsen och nu är jag förkyld *cry* konstaterande: viloveckor är inte bra..*slap*

var iaf iväg på en minisemester på ett par dagar med min grabb i veckan och lägger in en bild från den.. förhoppningsvis får jag träna imorgon..kör dock lite cardio, bara lugna promenader och lugn cykling

Sjuka axlar *drool*

norsk_gadd
2008-07-21, 14:49
Riktigt stark som alltid! Imponerande pass!

mr ruhl
2008-07-21, 17:48
Sjuka axlar *drool*

tackar tackar!!

Riktigt stark som alltid! Imponerande pass!

tack norsken!!!

mr ruhl
2008-07-21, 21:01
dagens pass: ben!

började med framsidan: körde i en maskin, typ ett mellanting mellan knäböj och hacklift, 4a set blev en pyramid med allt ifrån lite mer än halva magget till fullt magg och reps mellan 17 och 7 reps grymt bra kontakt och pumpen fick jag efter första setet redan!

benspark 4a set vikt allt mellan fullt magg till halvt magg 25 reps till 7-8

avslutade framsidan med lätta benpressar 4a set, allt mellan 12-28 reps

baksidan: hängande bencurl i chinsräcke (jannecurl):D 25kg hantel 3 set körde ganska så lätt, kändes riktigt bra

finnen 3 set, kroppsvikt * maxvar rätt nöjd här, gjorde 4 el 5 reps utan hjälp av armar trots att jag kört 12 set framsida och 3 set baksida innan!

vader: sittande vadpress 3 set i maskin fullt magg mellan 10 -20 reps

vader i benpressen 3 set

kanonpass! visserligen var pumpen enorm men inte som igår, undvek fierce idag men ändå ruskig pump, är fortfarande förkyld men bättre än igår,.

mr ruhl
2008-07-23, 16:28
dagens pass onsdag 23/7 bröst, axlar var jag sugen på idag.

började med pecsen: lutande hantelpressar 4a set började med 58.5kg i 2 set, tror jag gjorde en 6a och en 5a, tanken var en 10 på första setet men det gick inte som planerat, gjorde 16 och 14 reps på dom 2sista seten som jag körde med 48.5orna, bra pump!!

bänkpress 4a set 2 set på 110 och 2 på 90kg, minns inte repsen förutom det första på 90 där jag gjorde 16 reps

flyesmaskin 2 set vet inte belastningen men det var ingen maskin för mig, blev för mycket axlar, grym pump i både bröst och framsida axlar nu, ont!!!!!*gah!* *flex*

axlar: "johanodenmark special" 3 set en kompis som lärt sig den övningen på en föreläsning som johna hade för en massa år sen, går ut på att man greppar en stång bakom ryggen och lutar sig framåt och drar med baksida axel, obs i smithen annars lär man ramla på näsan=) hade på ca 80kg och 100kg i belastning reps mellan 7-11

stående hantelsväng för utsida axel 3 set vikten på hantlarna varierade jag 20kg, 24kg och avslutade med 16kg hantlar, gick riktigt bra, tror det blev en 10 med 24kg hantlarna och det kändes riktigt lätt

liggande hantelsväng för baksida axel 3 set började med 20orna och gick sen ner på 14kg hantlar, pumpen var enorm!!

bra pass! dock jävligt jobbig pump, hade undvikit fierce idag med men det hjälpte inte, hade tänkt köra nån pressövning för axlarna men det var bara att glömma för pumpen, jaja gillar ju pump*drool*

mr ruhl
2008-07-23, 16:42
varit lite torrt på bilder nu på sista så jag lägger in en från morgonen efter morgoncardion, är inte i nån kanonform än men det är endel vätska då jag ätit lite mer kolisar i några dagar, är väl därifrån min pump kommer antar jag, försöker äta några dagar med lite högre kolhydratmäng och sen några låga dagar..

mr ruhl
2008-07-23, 16:44
man behöver inte leva på tonfisk och ris bara för att man dietar=)

Runda Grodan
2008-07-23, 20:06
Ser riktigt bra ut som vanligt! Ska bli skoj att se slutresultatet.

Nu blev jag sugen på räkor. :D

mr ruhl
2008-07-24, 08:23
Ser riktigt bra ut som vanligt! Ska bli skoj att se slutresultatet.

Nu blev jag sugen på räkor. :D

tack tack! jo gott med räkor ibland!

Jorgen
2008-07-24, 10:52
Hmm, nu har jag kollat lite på bilderna i tråden. Du måste öva posering, sidechesten ser ju ut som http://www.compumess.nl/daf/smileys/sm1/schrik.gif

:D

mr ruhl
2008-07-24, 11:17
dagens pass, armar..torsdag 24/7

började med triceps: pushdown 4a set, magget gick till 75 så jag körde 2 set på 55 och 2 på fullt magg var verkligen lätt, men skönt det med legade väl runt 20 reps på alla set +- 2-3reps fruktansvärd pump.

fortsatte i cablarna, vet inte vad övningen heter men en slags scullcruser fast i cabeln då, bifogar en mycket suddig bild 4a set, fult magg på alla set allt från 13-20 reps på samma belastning, här trodde jag att triccarna skulle sprängas, bra tempo oxå.

avslutade triccarna med 3 set dips, 2 med bara kroppsvikt och en med 40kg i bältet minns inte repsen men hyffsat många, helst med tanke på att vi kört 8 set triceps innan

biceps: fortsatte i cabletemat, 4a set vanliga stångcurl i cablarna körde på 60 och på fullt magg, på fullt blev det ca 12 reps

cablar igen fast nu från övre trissan och vi legade på en bänk och drog mot pannan 4a set här minns jag inte belastningen men det gjorde ont, reps antalet var mellan 10-20

3 set koncentrationscurl hammerfattning började med 30kg hantel och körde det sista med 12kg, riktigt jobbig pump..men samtidigt skönt:devil:

kanonpass! fått bort endel vätska nu men pumpen är ändå hög, ingen fierce idag heller..imorgon blir det ben i huvudstan..

mr ruhl
2008-07-24, 11:20
vet inte vad det var med min telefon idag men bilderna blev gula och suddiga..

formen var faktiskt riktigt bra, synd att jag inte hade med min riktiga kamera..

mr ruhl
2008-07-24, 11:29
Hmm, nu har jag kollat lite på bilderna i tråden. Du måste öva posering, sidechesten ser ju ut som http://www.compumess.nl/daf/smileys/sm1/schrik.gif

:D

jo jag vet, har jäkligt svårt för just sidechest, ja och även triceps..

lägger in 2 bilder jag tog snabbt bara, vore snällt om du kan säga vad jag ska ändra på och vilken av dom 2 som är närmast en sidechest :D

mr ruhl
2008-07-24, 11:30
här är andra..

Jorgen
2008-07-24, 11:35
Den sista är bäst.

Lite saker att ändra på:
Bak med den armbågen som är närmst kameran/publiken/domarna en bit, säg fem-sju cm eller något. Då kommer automatiskt din vänstra arm närmare kroppen. Upp med bröstet och rätta upp kroppen, det ser ut som att du lutar dig lite mot kameran.

Testa, fota, testa, fota osv. Det är en konst att posera och inte det lättaste att lära ut över nätet. Jag vill gärna poseringsträna irl. :)

mr ruhl
2008-07-24, 11:37
Den sista är bäst.

Lite saker att ändra på:
Bak med den armbågen som är närmst kameran/publiken/domarna en bit, säg fem-sju cm eller något. Då kommer automatiskt din vänstra arm närmare kroppen. Upp med bröstet och rätta upp kroppen, det ser ut som att du lutar dig lite mot kameran.

Testa, fota, testa, fota osv. Det är en konst att posera och inte det lättaste att lära ut över nätet. Jag vill gärna poseringsträna irl. :)

tack så mycket! ska träna på, vore väl fan om man inte får till den nu..

Ignatius72
2008-07-24, 12:34
var iaf iväg på en minisemester på ett par dagar med min grabb i veckan och lägger in en bild från den..

kalixälv?

mr ruhl
2008-07-24, 12:54
kalixälv?

japp, den där rastplatsen med en stor träbjörn, semestern var dock i piteå, det där var på hemresan

Ryska_raketen
2008-07-24, 13:14
Alltid kul med bilder! Bra inspiration är du!

mr ruhl
2008-07-25, 13:31
Alltid kul med bilder! Bra inspiration är du!

tackar mannen! kul att höra!!

Piranha
2008-07-25, 13:33
16.15

:thumbup:

linkan88a
2008-07-25, 16:57
Du har galet grym fysik, hade ju pissat ner sej om man mött dej i en mörk gränd*drool* alltid roligt när riktigt stora killar väljer att föra journaler, så vi vanliga dödliga kan ta del av den. för något måste ni ju göra rätt om man blir sådär stor... ska följas noga denna journal! gnugga vidare:thumbup:

mr ruhl
2008-07-27, 23:12
Du har galet grym fysik, hade ju pissat ner sej om man mött dej i en mörk gränd*drool* alltid roligt när riktigt stora killar väljer att föra journaler, så vi vanliga dödliga kan ta del av den. för något måste ni ju göra rätt om man blir sådär stor... ska följas noga denna journal! gnugga vidare:thumbup:

tackar linkan!! kul med intresserade som följer! kör hårt!!

mr ruhl
2008-07-27, 23:27
16.15

:thumbup:

tjoho! körde ett pass i hufvudstan med pirre och hans polare micke och en kille till som jag inte minns vad han heter här på kolo i fredags, några till från kolo var med på gymet, var riktigt kul att träffa några fler koloiter :thumbup: efter gymet så var vi och käkade hela gänget..

ben! började med framsidan frontböj 4a set dom andra körde knäböj, var uppe på 140kg som mest fin pump redan här och pga av värmen så var man blöt redan efter första setet

världens största trappmaskin, 4a set tror jag det blev här med, ovanlig för mig men en väldigt skön maskin ajaj grym pump!! :hbang:

liggande hacklift 4a set tror jag det blev här med jättefin maskin den här med, var som tyngre ju högre upp man kom dvs tvärtemot vad dom brukar vara

baksida lår: liggande bencurl, här blev det 5 set för mig

en lite lättare variant av finnen, mycket fin övning 4a set

äntligen över=) trodde nog att stockholmarna var lite slöare på gymmet än så här:D var duktigt slut och sjöblöt, vi såg väl ut som att vi hade duschat hela gänget, grym träningsvärk hade jag dagen efter, passade väl inte så jätte bra att gå runt i stockholm under dagarna då pridefestivalen var med en träningsvärk som gjorde att jag såg ut som en av pridemedlemmarna som fått till det dagen innan haha

mr ruhl
2008-07-28, 17:51
tja! körde lite armar och mage idag, ett pass som gjort för att fara på beachen efteråt=) måndag 28/7

biceps: stångcurl med ez stång 2 set på ca 70kg och 1 på ca 60kg 3 set alltså grym pump efter första setet redan, blev som bäst en 9a på 70kg

sittande hammercurls 22kg och 20kg hantlar användes 3 set fin pump, gjorde runt 10-12 på alla 3 set.

kopplade en stång till övre trissan i cablecrossen och legade på rygg på en bänk och curlade mot pannan 3 set tog riktigt bra, körde ett väldigt tätt grepp..

triceps: smalbänk i smith 4 set, hade 110kg i viktskivor, har ingen aning om vad själva stånganordningen vägde blev 10 reps på första setet sen sjönk repsantalet så sista setet körde jag med 80kg i viktskivor, fin pump i den här, en bra basövning för triccarna

pushdown 4 set, fullt magg och kort vila mellan seten inte mycket att säga förutom att pumpen var grym!

fortsatte i cabel och gjorde 2 snabba set enarms pushdown med lätta vikter brände bra i triccarna efter det här :hbang:

mage: 9 set blandade övningar

THAT´S IT FOR 2DAY!! testade vasocharge idag för första gången och den funkade bra!!b fin pump och var riktigt taggad trots värmen..

mr ruhl
2008-07-29, 18:52
då var det bendag igen då..tisdag 29/7

började med baksidan: sittande lårcurl i maskin 4 set, 2 set på fullt magg och 2 på 170 av 200 möjliga förökte hålla mig runt 10 reps, älskar den här maskinen, tar så jäkla bra!!

smala marklyft, började på 180 och gjorde en 9a, sen skulle jag reppa på 200 några st var det tänkt men det blev bara 1,5 (viktig den där halva):D därefter var jag så slut så det blev inget 3dje set som jag tänkt

liggande bencurl med hantel mellan fötterna 3 set, ett på 51kg hantel och 2 på 40kg försökte även här hålla runt 10 reps men med 51an så blev det inte så jättemånga, kanonövning

framsidan: eftersom det är prio på baksidan idag så körde jag bara 6 set fram, 3set benpress i superset med sissysquat grym pump!! hade inte så mycket vikt i benpressen utan reppade rätt bra..

vader: 5set i benpressen varav jag supersetade med sittande vadpress på dom sista 2 seten körde bara 7 set vader men pumpen var alldeles tillräcklig!

bra pass! tog väl lite mer än en timme, var marken som tog sån tid..känns bra med vasocharge, och dessutom smakar den gott oxå!:thumbup:

shadowfire
2008-07-29, 19:36
liggande bencurl med hantel mellan fötterna 3 set, ett på 51kg hantel och 2 på 40kg försökte även här hålla runt 10 reps men med 51an så blev det inte så jättemånga, kanonövning

Jag har svårt att hitta ngn bra övning för baksida lår, så detta var en intressant post. Raka mark får jag inte till och curl i maskin tycker jag mest bara skapar oljud och det känns som om senorna i hamstrings byter plats...

Men denna lät intressant. Du ligger bara på en bänk alltså på mage och har en hantel som du nyper åt kort och gott mellan fötterna och sedan curlrar, right? Låter som något jag ska testa på ivf.

mr ruhl
2008-07-29, 21:17
Jag har svårt att hitta ngn bra övning för baksida lår, så detta var en intressant post. Raka mark får jag inte till och curl i maskin tycker jag mest bara skapar oljud och det känns som om senorna i hamstrings byter plats...

Men denna lät intressant. Du ligger bara på en bänk alltså på mage och har en hantel som du nyper åt kort och gott mellan fötterna och sedan curlrar, right? Låter som något jag ska testa på ivf.

japp precis så, lättast är om man tränar ihop men nån som kan sätta hanteln mellan fötterna åt en..grymt bra övning, tar helt annonlunda än liggande bencurl i maskin.

Josef266
2008-07-30, 00:01
Haha grymt janne! Skrattar fortfarande åt när du skrev att du gick runt med träningsvärk i benen i Stockholm. Shyssta hantelroddar förresten, tänkte att nu när Anders har köpt in nya hantlar så borde dom ju räcka åt alla. Men tydligen borde han ha köpt in lite tyngre :)

Ironbabe
2008-07-30, 08:35
japp precis så, lättast är om man tränar ihop men nån som kan sätta hanteln mellan fötterna åt en..grymt bra övning, tar helt annonlunda än liggande bencurl i maskin.

Plusshundra! Kul att läsa att någon kör den övningen. Ser typ aldrig någon köra den på gymmet än jag och min träningspartner! Lite meckig i början men ack så jobbig när man fått till den

mr ruhl
2008-07-30, 09:06
Haha grymt janne! Skrattar fortfarande åt när du skrev att du gick runt med träningsvärk i benen i Stockholm. Shyssta hantelroddar förresten, tänkte att nu när Anders har köpt in nya hantlar så borde dom ju räcka åt alla. Men tydligen borde han ha köpt in lite tyngre :)


haha så länge hantlarna räcker åt att pressa med så är jag nöjd=)

mr ruhl
2008-07-30, 09:07
Plusshundra! Kul att läsa att någon kör den övningen. Ser typ aldrig någon köra den på gymmet än jag och min träningspartner! Lite meckig i början men ack så jobbig när man fått till den

jo den är verkligen effektiv, som du säger s ser man sällan den köras på gymmen..

mr ruhl
2008-07-31, 21:32
torsdag 31/7 bröst och axlar idag.

bröst:lutande hantelpressar 4a set, började med 63.5kg hantlar, sen 53.5, 48.5 och avslutade med 38kg blev bara 2 reps + några med hjälp med dom tyngsta, set nr 2 och 3 gjorde jag en 9a på bägge och sista pumpsetet vet jag inte men många..

flyes i cablecrossen 4a set vikter vet jag inte men körde runt 10-12 reps

bänkpress med lite fart 3 set, körde på 70kg och en jäkla hastighet både upp och ner 20reps, 14 och sista 8 reps

axlar: baksida axlar i cablecrossen liggande på bänk, vikt minns jag inte men gjorde runt 10-12 reps på 4a set

press bakom nacken i smithmaskin 4a set, körde på 70kg i viktskivor som mest och avslutade med 50kg vet ej vad själv stången väger försökte hålla runt 10 reps

'cableövning 3 set för utsida axlar

bra pass! otrolig pump, var dessutom ganska kul att prova på dom tunga hantlarna i hantelpressen, har aldrig kört med så tunga hantlar tidigare.. vågade inte ta nån bild när jag körde med dom för jag ville ha pass men en bild som man ser hur liten jag ser ut bakom dom tog vi, en pressbild när jag kör med 53.5orna finns iaf..

Ryska_raketen
2008-07-31, 21:33
Respektabla hantlar och lagoma traps =)

mr ruhl
2008-07-31, 21:36
53.5orna

mr ruhl
2008-07-31, 21:37
cabelflyes

mr ruhl
2008-07-31, 21:38
formcheck

mr ruhl
2008-07-31, 21:43
hade en hemskt ful min=) såg faktiskt mycket hårdare ut i spegeln och även på bilden innan jag förminskade, verkar som om endel att separationer och ådrer försvann, jaja bortförklaringar=)

mr ruhl
2008-07-31, 21:45
Respektabla hantlar och lagoma traps =)

tackar mannen! jo trapsen är jag rätt nöjd med..nu är det bara att :whipped: resten av muskelgrupperna förutm traps och axlar..

Deceiver85
2008-07-31, 21:54
Grym bild när du sitter upp med hantelpressarna, med lite snygga filter och tryck på bröstet hade det kunnat vara direkt ur en GASP-katalog för någon produkt i stil med "EXTREME GASP SHIRT WITH CUT OFF SLEEVES FOR THAT USED LOOK! THIS SHIRT MAKES YOU LOOK PUMPED!"

shadowfire
2008-07-31, 21:58
tackar mannen! jo trapsen är jag rätt nöjd med..nu är det bara att :whipped: resten av muskelgrupperna förutm traps och axlar..

latsen ser ju inte så tråkiga ut heller direkt.. fyfan, muskelmonster är du.. :D

Matte-
2008-07-31, 22:30
Imponerande form :cool: :hbang:

tommie-92
2008-07-31, 22:31
Rejält imponerande bygge ruhl!
Klockrena bilder också!

mr ruhl
2008-08-01, 07:55
Grym bild när du sitter upp med hantelpressarna, med lite snygga filter och tryck på bröstet hade det kunnat vara direkt ur en GASP-katalog för någon produkt i stil med "EXTREME GASP SHIRT WITH CUT OFF SLEEVES FOR THAT USED LOOK! THIS SHIRT MAKES YOU LOOK PUMPED!"

hahaha du e ju sjuk! men jag tar det givetvis som en komplimang så tackar!!

mr ruhl
2008-08-01, 07:56
latsen ser ju inte så tråkiga ut heller direkt.. fyfan, muskelmonster är du.. :D

tackar! nä ryggen är oxå rätt hyffsad, det är väl mest triceps, vader och tja ben i sin helhet som jag försöker prioritera nu.

mr ruhl
2008-08-01, 07:58
Imponerande form :cool: :hbang:

tack! ca 8 veckor kvar, kommer att bli mycket bättre :thumbup:

Rejält imponerande bygge ruhl!
Klockrena bilder också!

tackar tommie!

mr ruhl
2008-08-01, 20:03
fredag 1/8 bendag!

började med framsidan: frontböj i smithmaskin mot bänk körde pyramid med olika fotställningar 6 set, vikten var i viktskivor mellan 110-160 och repsantalet var mellan 9-20, körde riktigt brett (frogsquat) i 3 set och sen lite smalare i 3 set , grym pump! :hbang:

utfall med hantlar, ronniestyle fast med hantlar 3 vändor riktigt tufft trots att jag bara hade 12 kg hantlar

3 set i adductormaskinen hade tänkte benpressa istället men var så slut i kroppen att jag körde den här maskinen istället, tog jävligt bra iaf!

baksidan: liggande bencurl i superset med finnen 3 set var brände på bra här!!!

blev inga vader idag, var för slut för det, bra pass! var lite öm i benen men när dom blev riktigt varma så släppte det.. ca 1 timme tog det

Tuniz
2008-08-01, 20:46
Fy satan vilket fint bygge! :hbang:

keep up the good work!*flex*

Deceiver85
2008-08-01, 20:53
Utfall med hantlar är fasiken mig ingen barnlek. Hur lång är en vända?

mr ruhl
2008-08-01, 22:31
Fy satan vilket fint bygge! :hbang:

keep up the good work!*flex*

tackar! yes i will!! *flex*

mr ruhl
2008-08-01, 22:34
Utfall med hantlar är fasiken mig ingen barnlek. Hur lång är en vända?

nä det är fan tungt fast man går med en liten vikt, går tills det tar stop, blir väl kanske runt 30-40 steg första vändan men sen sjunker det från set till set..brukar ta riktigt långa kliv så man får vända ibland och gå tillbaka, mitt gym är ganska långt som jag tränar i nu så det blir inte så många gånger att vända..

mr ruhl
2008-08-03, 13:22
tjena tjena! idag blev det armar! söndag 3/8

superset bicepscurl med rak stång i cablecrossen/enarms pushdown 3 set hade olika vikter hela tiden men gjorde allt mellan 9-22 reps, fin pump!!

liggande på lutande bänk med handtag fäst i övre trissan i cablecrossen och curlade mot pannan i superset med en slags enarmsscullcrusher i cablecrossen 3 set samma här, mins inte vikterna för ajg ändrade hela tiden men körde tungt med många reps=) tror jag var på minst 12 reps upp mot 20, pumpen var insane!

sittande scullcrusher i superset med hammercurl 3 set på biceps och 4a på triceps här här minns jag iaf vikterna=) körde med 22 och 24 kg hantlar på biccarna och på triceps så började jag med ca 50kg och körde ca 80kg på sista setet,var mer ez stång.. här märkte jag tydligt vad min period med 10*10 gett mig, och det är repstålighet och återhämntning mellan seten, tidigare har jag haft första setet på mig att köra tungt sen har jag fått sänka rejält men nu kan jag avsluta med tunga vikter, repsen på sista övningarna var mellan 10-22 reps

kanonpass! kanske inte så hardcore att hålla sig mestadels i cablecrossen men jag får ruskig kontakt så..

mr ruhl
2008-08-03, 14:12
har fuskat som fan i helgen, haft riktiga matorgier, vettefan vad som hände med mig men jag har haft noll diciplin:em: började på fredag med att jag var och hadlade lite lördagsgodis och chips åt grabben, redan i bilen började jag tjuvsmaka hans godis sen har det rullat på fram till igår kväll.. nu har jag skrivit ett avtal med mig själv om nolltolerans, kommer att ha några ätardagar men då är det ETT fuskmål som gäller och inget mer, en kaka eller en godis eller nåt så hoppar jag över sm i år..tanken med lappen är att jag kommer att se den varje dag då jag placerat den på kylskåpsdörren.. nåväl provade mina gamla posekallingar idag och tog nån bild, både ser och känner mig vätskig efter matorgierna men nu är det skärpning!!

mr ruhl
2008-08-03, 14:14
linepose..

mr ruhl
2008-08-03, 14:17
och en sidechest som jag kämpar att få till..

Jorgen
2008-08-03, 14:53
och en sidechest som jag kämpar att få till..

Nu börjar det se bättre ut. Försök att "rätta upp" överkroppen lite till, alltså, upp med vänster axel/ner med höger. Det rör sig inte om jättemycket dock. Då kan du dessutom "brösta upp" dig lite mer.

I övrigt ser det faktiskt bra ut. :thumbup:

mr ruhl
2008-08-03, 16:46
Nu börjar det se bättre ut. Försök att "rätta upp" överkroppen lite till, alltså, upp med vänster axel/ner med höger. Det rör sig inte om jättemycket dock. Då kan du dessutom "brösta upp" dig lite mer.

I övrigt ser det faktiskt bra ut. :thumbup:

tackar så mycket!! du har varit till mycket bra hjälp!! :thumbup:

Josef266
2008-08-03, 18:13
Snygga rutor och grymma pecs på bilden innan :hbang:

fredrik_A
2008-08-03, 18:25
din fysik = min drömfysik!
så jädrans grova trapz de e riktigt snyggt alltihop men gillar stora trapz ;)
hoppas att själv uppnå en liknande fysik i framtiden.
kämpa på o ha de gott
mvh

Jay-Z
2008-08-03, 18:41
Så skön bild. Lillgrabbens uttryck går inte av för hackor: "Wtf liksom", ser han ut att tänka. :D

Och som Jorgen säger- poseringen har blivit mycket bättre sedan de tidigare bilderna.

Fultjack
2008-08-03, 18:53
Grymt där mannen :thumbup: SKa bli intressant att se hur du ser ut i tävlingsform :hbang:

Lycka till!

mr ruhl
2008-08-04, 06:54
Snygga rutor och grymma pecs på bilden innan :hbang:


tack mannen!!

mr ruhl
2008-08-04, 06:56
din fysik = min drömfysik!
så jädrans grova trapz de e riktigt snyggt alltihop men gillar stora trapz ;)
hoppas att själv uppnå en liknande fysik i framtiden.
kämpa på o ha de gott
mvh


tackar!!!:bow: ska göra det!

mr ruhl
2008-08-04, 06:57
Så skön bild. Lillgrabbens uttryck går inte av för hackor: "Wtf liksom", ser han ut att tänka. :D

Och som Jorgen säger- poseringen har blivit mycket bättre sedan de tidigare bilderna.


haha jo han hade en riktigt skön min där=) tror han börjar bli ganska fundersam om vad det är för fel på sin pappa som står i jättesmå kalsoner och fotar sig själv=)

mr ruhl
2008-08-04, 06:58
Grymt där mannen :thumbup: SKa bli intressant att se hur du ser ut i tävlingsform :hbang:

Lycka till!


tack mannen!! ser fram emot att komma i tävlingsform, är laddad som fan efter helgens snesteg.

Deceiver85
2008-08-04, 11:07
haha jo han hade en riktigt skön min där=) tror han börjar bli ganska fundersam om vad det är för fel på sin pappa som står i jättesmå kalsoner och fotar sig själv=)

"En dag min son, skall även du posera i minimala kalsonger inför hundratals åskådare"

Om du vill kan du skicka allt godis hem till mig, jag äter det gärna åt dig! :D Grym form annars, trots att du påstår att den skulle vara vattnig

mr ruhl
2008-08-04, 13:19
"En dag min son, skall även du posera i minimala kalsonger inför hundratals åskådare"

Om du vill kan du skicka allt godis hem till mig, jag äter det gärna åt dig! :D Grym form annars, trots att du påstår att den skulle vara vattnig

hahaha mannen med dom sköna kommentarerna! tack för hjälpen men allt är slut nu=)

mr ruhl
2008-08-04, 13:27
dagens pass, ben! måndag 4/8

började med framsida: frontböj i smith 4a set vikt mellan 140 och 180 ont som fan i sidorna av benen så dom blev lite grundare än planerat, körde mellan 10-15 reps, bra pump!

benspark 4 set, vikt varierade men höll minst 10 reps

benpress 3 set, körde högreppare mellan 14-25 reps pumpen var ruskig här!! :hbang:

baksida: ligande lårcurl i maskin 3 set mellan 8- 13 reps

en övning i cablecrossen 3 set, körde mellan 12-16 reps bra pumpövning

vader: 8 set i benpressen med fötterna i olika vinklar, högt tempo pumpen var brutal!!

bra pass, tog inte mer än 45 minuter, grym pump trots att jag inte kört nån preworkout drink och ätit lågt med kolisar i 2 dagar (ca 100gram) kör låga dagar blandat med höga i cyklar, känner mig skitklen i kroppen på dom låga dagarna men när jag är på gymet märks det inte nån skillnad..

Deceiver85
2008-08-05, 00:00
Damn, inte dåliga frontböjar...men får man fråga varför du kör dem i smithen och inte fria?

Nelli
2008-08-05, 02:22
*cupid* ser bra ut! *flex*

Ser fram emot tavlings bilderna!!!!!! Lillgrabben ar stort skon haha!
Skont att carb cyklingen inte paverkar gymmet iallfall!

mr ruhl
2008-08-05, 09:21
Damn, inte dåliga frontböjar...men får man fråga varför du kör dem i smithen och inte fria?

varierar, kör fria ibland med men då kör jag djupare, när jag kör ner mot bänk eller som nu lite grundare för att jag har ont så trivs jag bättre i smithen av nån anledning

mr ruhl
2008-08-05, 09:23
*cupid* ser bra ut! *flex*

Ser fram emot tavlings bilderna!!!!!! Lillgrabben ar stort skon haha!
Skont att carb cyklingen inte paverkar gymmet iallfall!

tackar! nä konstigt nog så kan jag känna mig helt matt och låg hela dan tills det är dags för träning då är det samma tryck och pump som om jag hade ätit bra med kolisar under dagen..konstigt men man kan ju inte klaga=)

Nelli
2008-08-05, 12:51
tackar! nä konstigt nog så kan jag känna mig helt matt och låg hela dan tills det är dags för träning då är det samma tryck och pump som om jag hade ätit bra med kolisar under dagen..konstigt men man kan ju inte klaga=)

hehe kroppen din kanske har sina prioriteringar!
Jag kannde mig lite matt i huvudet nar jag gick lagt men kroppen kanndes ok (iallafall i borjan). Jag har slutat med cyklingen dock, det gjorde det hela mycket jobbigare! (plus min tranare blev knapp lyckades gora nagot fel och jag blev tomd och crasha och jag var tvungen att byta tranare :furious: ) jag tror att det var for att jag/hon gick for lagt i de laga och inte tillrackligt hogt som det blev extra jobbigt... sa nu har min nya tranare lagt om det och jag ligger lagt konstant istallet, sniffar pa gransen sa att saga! men det funkar battre med jobbet och orkar mer!
Men det verkar som om du har koll pa laget (mer an jag hade, man ska lita pa sina egna kanslor -> istallet for vad nagon annan sager...)

mr ruhl
2008-08-05, 13:08
hehe kroppen din kanske har sina prioriteringar!
Jag kannde mig lite matt i huvudet nar jag gick lagt men kroppen kanndes ok (iallafall i borjan). Jag har slutat med cyklingen dock, det gjorde det hela mycket jobbigare! (plus min tranare blev knapp lyckades gora nagot fel och jag blev tomd och crasha och jag var tvungen att byta tranare :furious: ) jag tror att det var for att jag/hon gick for lagt i de laga och inte tillrackligt hogt som det blev extra jobbigt... sa nu har min nya tranare lagt om det och jag ligger lagt konstant istallet, sniffar pa gransen sa att saga! men det funkar battre med jobbet och orkar mer!
Men det verkar som om du har koll pa laget (mer an jag hade, man ska lita pa sina egna kanslor -> istallet for vad nagon annan sager...)

jo det är nog både fördelar och nackdelar men tränare, bra att ha nån som har lite koll på en, lätt att man gör endel misstag när man börjar tro att man ser sämre ut än man gör osv, hjärnan börjar lura en saker när man ser sig i spegel osv, men som du säger så känner man ju sig själv bättre än nån annan..

mr ruhl
2008-08-05, 13:19
ok dagens pass tisdag 5/8 axlar och rygg

började med axlarna: 4 set stående press bakom nacken med fristång, började på 80kg 10 reps, 85*7 och 70*12, 70*7

drag mot pannan i latsdragmaskinen, riktigt brett grepp 3 set minns inte vikterna förutom första setet som jag körde på 90kg en 9a, sen gick jag ner i vikter

uprowing eller vad den nu heter, drag med stång upp mot bröstet 3 set 70kg 2 set och 1set på 60 fin pump i axlarna nu!! höll runt 8-10 reps

rygg: hantelrodd 3 set, började med 76kg i 2 set och sista körde jag på 56kg gjorde mellan 6-13 reps här

latsdrag bakom nacken 3 set 90, 80 och 70kg höll även här runt 10 reps

drag mot magen med rakstång i cabelcrossen 3 set minns inte vikterna förutom sista som var på fullt magg, mellan 9-15 reps här..

brukar ösa på lite mer på ryggen men var helt slut! bra pass ändå, grym pump och bra kontakt!

Jofes
2008-08-06, 14:55
Jisses vilken fysik =)
Får man fråga hur länge du har gymmat?
Lycka till på SM :)

mr ruhl
2008-08-07, 07:59
Jisses vilken fysik =)
Får man fråga hur länge du har gymmat?
Lycka till på SM :)

tackar!! är lite osäker men rätt länge, över 12 år borde det vara iaf..kanske inte så seriöst i början men minst 8år seriös med kost och så..

mr ruhl
2008-08-07, 08:01
har varit dåligt med bilder så jag slänger in 2 bilder här med, tagna efter morgoncardion igår..

mr ruhl
2008-08-07, 08:02
som synes så är jag lite mer fet, ev vätskig på baksidan men det ska jag väl lyckas fixa innan oktober..