handdator

Visa fullständig version : Löpning + Tatuering


Taragon
2008-05-24, 10:01
Jag vet att det finns mängder med trådar om träning och tatueringar men har inte hittat det jag letade efter.

Hur påvärkar löpning en tatuering som sitter på sidan av benet?
När kan man börja löpträna igen?

Googlade en bild på placeringen
http://www.nba.com/media/sonics/brown_tattoo_295.jpg

skaparn
2008-05-24, 10:07
Givet att du inte springer med byxor som skaver direkt mot tatueringsområdet kan du börja springa omgående. Sedan påverkar det inte alls.

Fråga Mats Löfström som är känd för sina barbringade morgonjogg som aldrig någonsin tagit en paus.

Taragon
2008-05-24, 10:29
Givet att du inte springer med byxor som skaver direkt mot tatueringsområdet kan du börja springa omgående. Sedan påverkar det inte alls.

Fråga Mats Löfström som är känd för sina barbringade morgonjogg som aldrig någonsin tagit en paus.

Sweet, blir shorts löpning då :D

novaline
2008-05-24, 10:30
skulle personligen vänta någon dag så man inte ramlar i spåret och river upp mm.

Mapa
2008-05-24, 10:35
skulle personligen vänta någon dag så man inte ramlar i spåret och river upp mm.

+1

läkning tar max 10-14 dagar.. i början av den perioden skulle jag köra motionscykel eller nåt. dessutom är de inte bra med sol på tatueringen under denna period

Taragon
2008-05-24, 11:57
Har ju gått 8 dagar nu så det borde inte vara något problem då :)

Klenis
2008-05-24, 12:00
Rakar mannen på bilden benen? :S

Animalistic
2008-05-24, 12:05
Rakar mannen på bilden benen? :S

håren gör ju vindmotstånd, daaahhhh :hbang:

skaparn
2008-05-24, 12:31
Rakar mannen på bilden benen? :S

ALLA borde raka benen.

vesterberg
2008-05-24, 12:37
ALLA borde raka benen.ord!!!1 jag vill, men orkar inte göra det regelbundet. jag vill vara rik så jag kan betala nån att göra det.

Insulinus
2008-05-24, 13:43
Håret på benen skiljer ju männen från kvinnorna, varför sudda ut dessa gränser. :D

skaparn
2008-05-24, 14:04
Håret på benen skiljer ju männen från kvinnorna, varför sudda ut dessa gränser. :D

Just ja. Jag glömde att kvinnor inte har hår på benen. Men hur jag än försöker så kommer jag inte på vad det är alla hårborttagningsprodukter kvinnor använder är till för. Hjälp mig.

Insulinus
2008-05-24, 15:35
Just ja. Jag glömde att kvinnor inte har hår på benen. Men hur jag än försöker så kommer jag inte på vad det är alla hårborttagningsprodukter kvinnor använder är till för. Hjälp mig.

Menade inte att kvinnor inte har hår på benen, men det är en övervägande majoritet utav kvinnorna som rakar benen därför blir det åtminstonde i mina ögon en mer feminin grej att ha rakade ben.
Hade mer män än kvinnor rakat benen hade det varit mer maskulint med rakade ben men nu är det ju inte så!

Majoriteten bestämmer tyvärr vad som är "normalt" och inte i dagens samhälle.

diskonto
2008-05-24, 16:57
Du skulle ha kunnat springa direkt efter att tatueringen var klar. Du kan inte skava bort färgen. (extrem) Sol bör du undvika första månaden.

Animalistic
2008-05-24, 17:31
Menade inte att kvinnor inte har hår på benen, men det är en övervägande majoritet utav kvinnorna som rakar benen därför blir det åtminstonde i mina ögon en mer feminin grej att ha rakade ben.
Hade mer män än kvinnor rakat benen hade det varit mer maskulint med rakade ben men nu är det ju inte så!

Majoriteten bestämmer tyvärr vad som är "normalt" och inte i dagens samhälle.

DU är inte normal, anser jag

Insulinus
2008-05-24, 23:25
DU är inte normal, anser jag


Du är inte majoriteten, har hört utav 2 andra att jag är det så därför ör jag ju normal. :)

Fast jag vill inte direkt vara normal, vill vara lite biffigare, mer vältränad och fittare än majoriteten. :cool:

novaline
2008-05-25, 06:23
Håret på benen skiljer ju männen från kvinnorna, varför sudda ut dessa gränser. :D

hujja, då bor jag med en man 10månader om året...*gah!*

machine gun
2008-05-25, 12:53
skulle personligen vänta någon dag så man inte ramlar i spåret och river upp mm.

Hur springer du egentligen?

Crille666
2008-05-25, 19:05
Hur springer du egentligen?

Springer man i skogen kan man riva sig på grenar och dylikt. Och chansen finns ju att man ramlar och skrapar upp sig

Taragon
2008-05-26, 07:18
Det jag tänkte på var mest eftersom man inte ska styrketräna när man tatuerat sig för risk att sabba den.

Att man ramlar är en helt annan sak, det kan man göra när som helst.

diskonto
2008-05-26, 07:20
Du sabbar ingen tatuering med styrketräning heller. När den sitter så sitter den pretty much... Inte om tatueraren gjort sitt jobb iaf och lagt den på rätt ställe (hudlager). Har tatuerat mig +150 timmar, aldrig brytt mig och inte haft några problem.

Taragon
2008-05-26, 08:08
Du sabbar ingen tatuering med styrketräning heller. När den sitter så sitter den pretty much... Inte om tatueraren gjort sitt jobb iaf och lagt den på rätt ställe (hudlager). Har tatuerat mig +150 timmar, aldrig brytt mig och inte haft några problem.

Jo jag förstår att man inte sabbar den när den läkt men det ska väl inte vara positivt att styrketräna under läkningsprocessen? Eller har jag fått allt om bakfoten :)

Mr. Moose
2008-05-26, 08:10
Du sabbar ingen tatuering med styrketräning heller. När den sitter så sitter den pretty much... Inte om tatueraren gjort sitt jobb iaf och lagt den på rätt ställe (hudlager). Har tatuerat mig +150 timmar, aldrig brytt mig och inte haft några problem.

Men vänta gärna ett par dar innan du kör bänk om du tatuerat ryggen.

Trust me, I know.

Taragon
2008-05-26, 10:46
Men vänta gärna ett par dar innan du kör bänk om du tatuerat ryggen.

Trust me, I know.

haha smart :D

diskonto
2008-05-26, 17:32
Ska inte heller spela nån roll, även om det kanske är obekvämt.

Mr. Moose
2008-05-27, 05:43
Ska inte heller spela nån roll, även om det kanske är obekvämt.

Garanterat obekvämt! :whipped: Tatueringen tog ingen skada men det var inget "behagligt" pass. :D