handdator

Visa fullständig version : Ayianapa-resa'03


Thr1llR
2003-06-03, 18:38
Hej,

Det är nämligen så att jag drar till ayianapa den 9:e juni alltså om 5dagar 12timmar 13minuter 52sekunder. Jag börjar bli grovt orolig för min träning då jag kommer konsumera en hel del ÖL! om man säger så.. En veckas tokfylla och onyttigheter som jag inte alls är van vid.

Vad ska jag göra för att denna resa som går under kodnamnet "hellweek" ska förstöra min träning så lite så möjligt. Vad ska jag tänka på när jag kommer hem från krogen, vad ska jag äta osv? Någon som har några tips? Börjar bli akut ;D

:devil:

z_bumbi
2003-06-03, 18:42
Ät mat och drick vatten, skit i resten.

Ninjasmurf
2003-06-03, 19:14
var ligger ajanapa nånstans??

Thr1llR
2003-06-03, 19:24
cypern.. Tack för svaret.. Gärna mer tips ;D Och hur skadligt är en sån här resa för träningen? :kickass:

AciDBL00D
2003-06-03, 19:35
Glöm träningen en vecka!!!

davve
2003-06-03, 20:03
precis, håller med acidblood o z bumbi
se till att dricka vatten och ät ordentligt så tappar du nog inget(försumbart i sånafall)

gasoliner
2003-06-03, 20:11
Ayia Napa= stenökenö med sprit i..:D

been there done that..

M150 och billig inhemsk vodka till frukost,lunch och kvällsmål..:cheers:

ivandrago
2003-06-03, 20:19
skit i träningen en vecka och ha kul!

för att inte bli alltför katabol är mitt tips den billiga pizzabuffén på Pizza Inn (tror jag det heter) som ligger vid centrum. :thumbup:

men lycka till att hitta en god frukost. Det enda som finns är vidriga stekta mackor med majonäs och ketchup eller english äckel-breakfast.

Men kör så det ryker! Om du ogillar acetonsmak (den inhemska spriten) så köp ett par liter absolut på flygplatsen när du kommer fram - där är det riktigt billigt, men i stan är allt som inte är inhemskt svindyrt. Så var det för två år sedan iaf när jag var där.

Alex85
2003-06-03, 20:35
håller med. Man måste ju ha kul ibland också.
förra sommarn var jag borta i 2 veckor o söp rätt mycke, tog lika mycket då jag kom hem i alla övningar:)

z_bumbi
2003-06-03, 20:37
ivandrago: Nu ska vi diskutera sprit här..
Först beskyller du den inhemska spriten för att smaka aceton och sen rekommenderar du honom att köpa absolut ? Det är ju lika illa det samtidigt som det saknar kultur. :D
Ska det vara vodka ska det vara Stolichnaya! :hbang: :D

Action
2003-06-03, 20:42
Eller köp den 90%iga spriten som finns i vanliga små affärer.... Där nere anvädner de den visst för att få bort fläckar.. Min kompis drack den istället när pengarna va slut.. en liten flaska räckte ett tag... Där kan vi prata om acetonsmak:D

gasoliner
2003-06-03, 21:03
Stefanoff!-med grummel i botten! :hbang: första 3 groggarna smakar apa,men sen går det lättare..

shirunai
2003-06-03, 21:54
hallå smirnoff som nästan är billigare än en cola där, cypern är snordyrt förutom spriten, käkade mat för 900kr på en vecka där jag var sist, nu snackar vi MIDDAGEN, allt annat kebab och pizza räknas inte in !

ivandrago
2003-06-03, 22:50
bumbi: hehe ja absolut är inte direkt den bästa vodkan, men efter att man upplevt den cypriotiska alkoholkonsten känns absolut lent som vatten.

och angående den 90-procentiga spriten så rekommenderas att man först späder ut den med vatten man kokat (och sedan kylt), före man använder den i en drink.

aron
2003-06-03, 22:55
Originally posted by ivandrago
skit i träningen en vecka och ha kul!

för att inte bli alltför katabol är mitt tips den billiga pizzabuffén på Pizza Inn (tror jag det heter) som ligger vid centrum. :thumbup:



Den kan jag också rekomendera :hbang:

Pressarn
2003-06-03, 23:05
En vecka kan ju bara vara bra att vila sig lite ju men hur är det med semestrar på tre-fyra veckor? Ska man be syrran sätta sig på ryggen o sen köra lite armhävningar eller? Bara det, situps och militärpress (upponer mot vägg) som går att köra utan grejer.

Lillgrabben
2003-06-03, 23:29
Det spelar väl ingen roll om du vilar en vecka?! Det är då du vilar du växer!

Däremot så torde en veckas tokfestande vara mindre bra men är du ung & frisk så kommer du nog över sviterna efter alla kalas ganska fort!


Ha roligt & ge fan i att oroa dig om träningsresultaten.....

nilzon
2003-06-03, 23:33
Måste säga tvärtemot många här. En veckas festande tar ungefär en månad att ta igen för mig. Men va fan, man har ju sällan så kul som på semester med vännerna.


Mvh Nilzon

Andyh
2003-06-04, 01:07
tänk inte på träningen den veckan, du kommer ha svinkul óch när du kommer tillbax kommer du ha världens motivation.

tar själv studenten på torsdag och vi började festa i onsdags, helgen fester och bal och nu e det studentfester hela veckan. det blir ett jävla supande och visst det förstör träningen men man måste leva oxå. dessutom är jag grymmt sugen på att börja träna igen på måndag. ska bli jävligt kul att börja igen.

är det bara jag eller blir man rippad av att dricka alkohol? jag upptäckte nyligen att ådrorna på underarmarna syns tydligare än förra veckan och dessutom har jag fått en ådra ända uppefrån axlen ner öven biceps.

honken.19
2003-06-04, 13:27
Men skärpning för fan :MrT:
Dags att skaffa ett liv kanske :thefinger

Man lever bara en gång och far man på semester till ett party ställe, då är väll det sista man tänker på träningen ? :smash:

Okej om man ska tävla men då är man ju inte så dum så man får på party semester precis innan....

/Honk

Thr1llR
2003-06-04, 13:45
tack för alla svar och medlidanden! (?) ;)
Aja jag får väl köra så det ryker och skita i allt! :hbang:

dared
2003-06-04, 17:54
Om jag skulle i väg skulle jag skita i träningen totalt o bara käka pizza, dricka vodka o grogga me iskall cola..............

o sen :mallan: :mallan:

Frazze
2003-06-04, 18:53
och dricka OUZO! En liter= 50 lappen. Om du är beredd att ta från något av de där företagen som skickar ut spriten i gamla vinflaskor :angel:

Var där i påskas, var där -99 också. Det är. Skoj.

Men visa aktning vid klostret för bövelen!

Wilson
2003-06-04, 20:18
ta å hyr dig en skoter där nere. Går i sådär 100... min brorsa har vatt nere i Kreta två ggr. Dem gjorde det...

Fan att man aldrig tar sig utomlands :( har afktiskt aldrig varit mer än i England och Danmark

Helen@
2003-06-04, 20:35
men OM Du vill träna så finns där ett kanongym, och då menar jag GYM, i Aiya Napa.......många stora byggare där :) .......Ligger lite, lite i utkanten av själva centrum....dock centralt.....Ägaren har dessutom bott i Sthlm för många år sedan så det går även bra med knagglig svenska ;)

Mvh Helena

Hermes
2003-06-05, 16:09
Aiya Napa rules!! Bara så du vet :D

Everest
2003-06-05, 22:02
Förövrigt är ouzo så förbannat djävla gott :love:

Pressarn
2003-06-05, 22:10
Menar du vattenskoter? Det måste man absolut testa, nåt av det roligaste som finns! :thumbup:

Langster
2003-06-05, 22:37
Jag kommer att åka bort 2 veckor i sommar, och personligen ser jag fram emot att ta ledigt från allt vad träning heter under den tiden!

Everest
2003-06-05, 22:45
Sen kan man ju få lite värmande kommentarer om att man ser ut som "a bodybuilder" när man är på stranden. Det är får iaf min motivation att höjjas, lite disko kanske men vafan :D

Wilson
2003-06-06, 20:27
Originally posted by Pressarn
Menar du vattenskoter? Det måste man absolut testa, nåt av det roligaste som finns! :thumbup:

nä jag menade vanlig skoter. MC?