handdator

Visa fullständig version : UFC 84 - Ill Will


7UP
2008-05-23, 00:01
Date 2008-05-24 23:00:00


Fightcard

Ryoto 'LYOTO' Machida vs. Tito Ortiz
Rousimar Palhares vs. Ivan Salaverry
Goran Reljic vs. Wilson Gouveia
Wanderlei Silva vs. Keith Jardine
B.J. Penn vs. Sean Sherk
Rameau Thierry Sokoudjou vs. Kazuhiro Nakamura
Thiago Silva vs. Antonio Mendes
Jon Koppenhaver vs. Yoshiyuki Yoshida
Jason Tan vs. Dong Hyun Kim
Rich Clementi vs. Terry Etim
Christian Wellisch vs. Shane Carwin


Bra odds på Ortiz och Sherk.

Era predictions?

Dav0d
2008-05-23, 01:45
Ortiz har en chans, men fan inte Sherk. Minimal chans att ens Sherk klarar matchen ut.

dared
2008-05-23, 01:56
Fightcard

Ryoto 'LYOTO' Machida vs. Tito Ortiz Jag gillar Machida som fan.
Goran Reljic vs. Wilson Gouveia Gouveia har en bra streak och mer experience.
Wanderlei Silva vs. Keith Jardine Kom igen nu Silva, torska inte denna.
B.J. Penn vs. Sean Sherk Tror och hoppas på Penn!
Rameau Thierry Sokoudjou vs. Kazuhiro Nakamura Atleten mot den erfarne. Tror och hoppas på att soko ska vinna lite fighter i UFC.
Thiago Silva vs. Antonio Mendes Ska bli intressant och se Mendes.
Jon Koppenhaver vs. Yoshiyuki Yoshida Gillar dock Warmachine :D
Jason Tan vs. Dong Hyun Kim
Rich Clementi vs. Terry Etim no love

blir nog en bra gala

mr ruhl
2008-05-23, 11:49
hoppas att ortiz vinner, gillar hans stil :hbang:

nån som vet om den kommer att visas på tv4 sport? o isf när?

Fultjack
2008-05-23, 11:59
Hoppas det blir feta matcher :thumbup:

Håller på Machida, Wanderlei Silva och BJ Penn :hbang:

mij82
2008-05-23, 12:26
hoppas att ortiz vinner, gillar hans stil :hbang:

nån som vet om den kommer att visas på tv4 sport? o isf när?


03.00 börjar Countdown
04.00 börjar galan

ManuelIT
2008-05-23, 13:30
Ortiz har en chans, men fan inte Sherk. Minimal chans att ens Sherk klarar matchen ut.

jasså? och vad baserar du det på?
Sherk är brutal

detail
2008-05-23, 14:07
Ortiz har en chans, men fan inte Sherk. Minimal chans att ens Sherk klarar matchen ut.


Jag förstår inte hur du tänker när du säger att sherk inte har en chans, för det första kommer Sherk mest troligen ha bättre kondition än Penn, och för det andra rätt så mycket starkare sen tror jag inte heller att Penn kommer kunna submitta Sherk, eftersom att han är så jävla liten och kompakt plus att han hållt på hur länge som helst en riktig veteran. Men tror dock att Penn lyckas spela sina kort rätt och slå ner fanskapet, fast penn kanske tar slut innan :D

Mago
2008-05-23, 14:15
Ingen som har predictat på alla matcher.. Fegisar! :)

Ryoto 'LYOTO' Machida vs. Tito Ortiz - Tror inte att Ortiz har jättestor chans att vinna, men han har bra GnP och där kan man kanske se en liten svaghet hos Machida. Ska bli en riktigt kul match!
Rousimar Palhares vs. Ivan Salaverry - Känns öppet. Salaverry svek sist när jag hoppades på honom, så han får gärna göra så jag betar fel denna gång.
Goran Reljic vs. Wilson Gouveia - Bra record på Reljic, men han har inte mött någon bra. Gouveia kommer nog förstöra Reljics planer.
Wanderlei Silva vs. Keith Jardine - Silva borde ta det och det hoppas jag innerligt. Dock denna match jag är rädd för att min favorit förlorar. Blir garanterat en kul match!
B.J. Penn vs. Sean Sherk - Mwahah! Penn min Gud! Vinner Sherk så begår jag harakiri.
Rameau Thierry Sokoudjou vs. Kazuhiro Nakamura - Nakamura imponerade inte direkt i sin debut, men magkänslan säger ändå att han tar det. Tror nästan jag hoppas på det också, även om Soko är ball. Go Japan!
Thiago Silva vs. Antonio Mendes - Han har ju bra record, men har inte direkt imponerat ändå. Hoppas på en imponerande uppvisning denna gång.
Jon Koppenhaver vs. Yoshiyuki Yoshida - Yoshida är bra. Koppenhaver är inte jättebra, men inte heller dålig.
Jason Tan vs. Dong Hyun Kim - Kim våldar förhoppningsvis ner Tan.
Rich Clementi vs. Terry Etim - Etim är bra, men Clementi är bättre på fler punkter.
Christian Wellisch vs. Shane Carwin - Carwin är en best.

Har satt några hundralappar på lite olika matcher. Show me the money.
Ska bli galet kul med detta event! :hbang:

J.Saarela
2008-05-23, 14:19
Grym gala blir det,dock hoppas jag att Jon Koppenhaver får storstryk så man får se han lipa i tv som vanligt buhu:cryout:

kaer
2008-05-23, 14:44
Tror inte jag orkar stanna uppe, blir nog till att tanka hem det och se senare.

hahavaffan
2008-05-23, 17:07
Det enda jag vill se är War Machine. Jag hoppas han lärt sig slåss på riktigt nu, för stryk kan den jäveln ta. Ska bli sjukt kul att se om det kan bli nåt av den grabben.

Annars är det ett riktigt bra card, feta matcher!

pabb
2008-05-23, 17:48
Ryoto 'LYOTO' Machida vs. Tito Ortiz
Rousimar Palhares vs. Ivan Salaverry
Goran Reljic vs. Wilson Gouveia
Wanderlei Silva vs. Keith Jardine
B.J. Penn vs. Sean Sherk
Rameau Thierry Sokoudjou vs. Kazuhiro Nakamura
Thiago Silva vs. Antonio Mendes
Jon Koppenhaver vs. Yoshiyuki Yoshida
Jason Tan vs. Dong Hyun Kim
Rich Clementi vs. Terry Etim
Christian Wellisch vs. Shane Carwin

terax
2008-05-23, 18:42
Alltid kul se BJ penn... Warmachine ska bli intressant också, hans final i ultimate fighter va riktigt grym :)

Duffman
2008-05-23, 19:00
hur var det med Sherks steorider egentligen, Han åkte ju fast och blev avstängd vilket borde vara bevis på att han definitivt var dopad. Han tjatar ju hela tiden om att han är oskyldig.... bla bla bla.. vad hittade de i testet?

bear.flowertwig
2008-05-23, 19:02
03.00 börjar Countdown
04.00 börjar galan

Sluttid runt 08?

detail
2008-05-23, 19:23
hur var det med Sherks steorider egentligen, Han åkte ju fast och blev avstängd vilket borde vara bevis på att han definitivt var dopad. Han tjatar ju hela tiden om att han är oskyldig.... bla bla bla.. vad hittade de i testet?

nandrolon

selmir
2008-05-23, 19:31
Tycker att han skulle fått längre straff och att UFC vågat kicka honom ! Annars är det bättre att Dana White säget att alla får dopa sig hur mycket som helst.. Tycker att de ska slåss på lika villkor.. Hoppas Penn vinner han är en helt otrolig talang!

Mago
2008-05-23, 20:31
Sluttid runt 08?

7 skulle jag gissa på.

OldandHard
2008-05-23, 21:22
hur var det med Sherks steorider egentligen, Han åkte ju fast och blev avstängd vilket borde vara bevis på att han definitivt var dopad. Han tjatar ju hela tiden om att han är oskyldig.... bla bla bla.. vad hittade de i testet?

Han var säkert dopad men det som eventuellt kan skapa ett litet tvivel var att hans nivå låg på 12 ng mot endogent nandrolon som ligger på 5-10 plus att han käkat kosttillskott av ett märke som blivit fällt för olagliga tillsatser.

Detta läste jag på sherdog så du får ta det med en nypa salt :)

Duffman
2008-05-23, 22:07
Well, han lär bli mosad av Penn i all fall (hoppas hoppas) :)

OldandHard
2008-05-23, 22:14
Well, han lär bli mosad av Penn i all fall (hoppas hoppas) :)

Amen to that!
Hoppas och tror att Machida kommer att få Tito att se ut som en gammal gubbe, M är blivande champ.

bear.flowertwig
2008-05-23, 22:59
BJ snackar så mkt skit och har lite tröttsamt mycket självförtroende (eller om det är det motsatta....) så jag skulle inte ha något emot om han fick munnen tilltäppt... Tror Sherk vinner om det går över 3 ronder.

Tito är ju lite skön trots allt HANS skitsnack men han är nog tyvärr over the hill... Synd. Känns inte alls som att det är samma aggressivitet och vilja som när han var som bäst.

OldandHard
2008-05-24, 09:43
Hahahahahaha såg ni invägningen när Tito hade en tröja med texten "Dana is my bitch"?
Titos aktier steg lite där, barnsligt kanske men ack så roligt. :)

hahavaffan
2008-05-24, 10:44
Hahahahahaha såg ni invägningen när Tito hade en tröja med texten "Dana is my bitch"?
Titos aktier steg lite där, barnsligt kanske men ack så roligt. :)Haha, han kör ju alltid med t-shirts med balla texter. När han mötte Ken Shamrock senast hade han "Punishing Him Into Retirement" :D

Hank
2008-05-24, 20:29
Någon som ska sitta uppe? Jag är jävligt sugen på det, får se om jag orkar.

Insidedoubt
2008-05-24, 20:37
Haha, han kör ju alltid med t-shirts med balla texter. När han mötte Ken Shamrock senast hade han "Punishing Him Into Retirement" :D
Resten av tröjorna kan du läsa på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Tito_Ortiz

Han har kört med grejen rätt länge, det är kul :)

Galan kommer bli grym.

-squat-
2008-05-24, 21:26
Ja det blir en grym gala.

Förövrigt kan jag avslöja att Ray Sefo är i Stockholm nu.

burre
2008-05-25, 02:02
Nu kör vi!!!

Tigerkotten
2008-05-25, 02:34
30m kvar :>

mjukglass
2008-05-25, 02:50
5 min kvar...

Tigerkotten
2008-05-25, 03:20
bra start fight :)

Jag snackar på irc (www.mirc.com) och quakenet där o i kanalen #mma samt #mma.priv

Tigerkotten
2008-05-25, 03:58
faaaaaaaaaaaan att Tito inte vann :/ Trist att Machida e så fucking defensive, men visst e han jäkligt skicklig.

mr ruhl
2008-05-25, 11:10
åhhh allt gick åt h-vete!!!!!!!! fan att tito förlorade och fan att sean förlorade, dock kul att se hur trevlig dom var med varann efteråt trots skitsnacket innan, bj var ju mycket ödmjuk.:thumbup: grymt bra gala annars!

Kabuto
2008-05-25, 11:55
Så jävla skönt att BJ och Wand vann sina matcher iaf, synd på tito :(

Pudzianovski
2008-05-25, 12:02
Machida gick som jag hoppades. Inte sett det ännu dock. :thumbup:

Nitrometan
2008-05-25, 14:37
åhhh allt gick åt h-vete!!!!!!!! fan att tito förlorade och fan att sean förlorade, dock kul att se hur trevlig dom var med varann efteråt trots skitsnacket innan, bj var ju mycket ödmjuk.:thumbup: grymt bra gala annars!
Bra gala. Jag tyckte det var kul att "trash-talkarna" fick spö.

"It's not trash if you can back it up!"

Mycket bra matcher!!

Så mycket tjafs från Sean om att han inte hade fuskat och att BJ var bortskämd och skulle få stryk. Men...

Om Dana White var Titos bitch (enligt tröjan) på invägningen vad händer nu? Det var väl Titos sista fight under kontraktet med UFC.

Tigerkotten
2008-05-25, 18:40
åhhh allt gick åt h-vete!!!!!!!! fan att tito förlorade och fan att sean förlorade, dock kul att se hur trevlig dom var med varann efteråt trots skitsnacket innan, bj var ju mycket ödmjuk.:thumbup: grymt bra gala annars!

Mmm vettifan vad Sean försökte med, gick ju knapp i takedowns alls. Han borde försökt få det till sluggerfight mera.

Tito ja fyfan bläääää, Machida har skills men fyfan va tråkig. Tito borde gått på mera där också, för när de kom när varandra gjorde han endå bra ifrån. O såååååååååååå nära trianglen satt där :/

Fultjack
2008-05-25, 19:41
Tycker Machida är riktigt skön. Han slåss smart och taktiskt och det verkar fungera för honom.

Skönt att Silva vann också :hbang:

Nitrometan
2008-05-25, 19:53
Mmm vettifan vad Sean försökte med, gick ju knapp i takedowns alls. Han borde försökt få det till sluggerfight mera.
De gånger han försökte sig på en takedown så visade BJ sitt grymma takedown defence. Tyckte både Penn- och Tito-matchen gick helt rättvist till den tekniskt och taktiskt bättre fightern.

Tito ja fyfan bläääää, Machida har skills men fyfan va tråkig. Tito borde gått på mera där också, för när de kom när varandra gjorde han endå bra ifrån. O såååååååååååå nära trianglen satt där :/
Grymt nära. "Men nääära räcke intä på fåttä!" som Gunde sa. Han hade svar på allt Tito gjorde, antar att han tappade stinget lite.

Nitrometan
2008-05-25, 19:58
Skönt att Silva vann också :hbang:
Jo. Jag var lite rädd att han skulle ha blivit för soft nu när han bor i USA.

Förut bodde han i Brasilien och livet var hårt. Då var Silva ännu hårdare. Han såg ut som om han skulle gå in och mörda motståndaren. Med reglerna de hade i Pride (bl.a. sparka på liggande motståndare) så såg hans "anfallsstil" ännu brutalare ut också.

Nu bor han i USA. Livet är lättare. Han log på väg in mot ringen. Han såg snäll ut innan matchen startade. Då blev jag lite nervös. Tänk om "yxmördaren" hade blivit en snäll nallebjörn?

Men sen drog han igång...

babidi
2008-05-25, 22:07
Galan går på tv nu, dock Paolo roberto som kommentator :(

Tigerkotten
2008-05-25, 22:23
De gånger han försökte sig på en takedown så visade BJ sitt grymma takedown defence. Tyckte både Penn- och Tito-matchen gick helt rättvist till den tekniskt och taktiskt bättre fightern.


Visst, men man kan endå anse när Sherk torskade standup som han gjorde att han borde bytt gameplan. Och försökt trycka upp penn mera o få till clinch. Men nu fick han jabb på jabb.


Tito borde som sagt gått på mera ansåg jag också. Men sen samtidigt öppnar man sig, men vafan torskar man rond 1 och 2 sådär klart som han gjorde. Borde man försöka göra något radikalt.

Hank
2008-05-26, 00:45
Galan går på tv nu, dock Paolo roberto som kommentator :(

Paolo och Ian är ju så jävla sköna :D De gör halva sändningen såhär på morgonkvisten!

burre
2008-05-26, 00:54
Har tidigare hatat P.Roberto under ufcsändningar, men ja nu gör han sändningen.

dared
2008-05-26, 01:16
Tito ja fyfan bläääää, Machida har skills men fyfan va tråkig. /

Tycker du? Håller inte med, iofs inte den roligaste matchen direkt, men skönt att se något annat än amerikanska Wrestlare som tar ned och kör GnP.
Kul med lite annorlunda stil. Förhoppningsvis är han kanske lite med aggro nästa gång.


Annars gick ju galan rätt så väntat tycker jag. Kul gala! Vissa matcher sluta nästan för tidigt.

Tjuckot
2008-05-26, 08:35
Paolo och Ian har ju blivit mycket bättre sen första gången de kommenterade, utan tvekan. Nu störde jag mig inte alls lika mycket på dom. Men jag är ledsen för att sherk förlorade, han var min favorit :(

Mago
2008-05-26, 12:07
Yaaaaaaay. Kommer leva i veckor på detta event! Inte oväntat, men skönt att se Sherk så dominerad. Mohaha.
En ny Penn vs GSP? HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Riktigt kul att W. Silva fick visa lite gamla takter.
Kul med lite fler heta asiater i gemet.

9 av 11 rätt får väl duga.
dared 8 av 9 - Fint, men du får ju tippa på alla fegis. :)
pabb 4 av 11 - Bättre lycka nästa gång. :Virro

Kwon
2008-05-26, 13:58
Mycket nöjd över UFC 84! :)

Allt gick som jag hoppades på!

pabb
2008-05-26, 14:00
9 av 11 rätt får väl duga.
dared 8 av 9 - Fint, men du får ju tippa på alla fegis. :)
pabb 4 av 11 - Bättre lycka nästa gång. :Virro

Får väl skylla på att jag var förkyld... *whatever*

kaer
2008-05-26, 14:02
UFC 84 var riktigt bra. Fan vad BJ var grym, iofs är han väl alltid bra.
Tyvärr ser ju inte #85 särskilt lovande ut, förutom att det kommer gå i vettig tid om jag förstått saken rätt.

Jäklar vad trött jag var på söndagen :-(

J.Saarela
2008-05-26, 14:06
Bästa galan jag sett,blev tårögd av allt underbart våld.

Doctor Snuggles
2008-05-26, 14:10
Ja, jag blir alltid lika glad när trista skitsnackare åker i backen. Alla säger typ samma sak och det är alltid lika mycket wrestling fjanteri över det hela.
Hundra ggr mer imponerande om man håller käft och låter nävarna tala.
Den ENDA gången man kan snacka är om man är överlägsen och ens record visar det. Annars bör man lära sig knipa gödselgapet.

Såg bara typ 2 matcher tyvärr, går den i repris?

kaer
2008-05-26, 15:43
Den går i repris på fredag 22.30.

Finns att ladda ner oxå.

Jay-Z
2008-05-30, 09:58
I adaptttted myhhh style for MMA!
Är nöjd över galan och hoppas på titelmatch framöver.

Hej Myten.

Nitrometan
2008-05-30, 11:34
Roligt att de textade Silvas engelska. Så kass var den inte. En del dialekter däremot skulle behöva textas.