handdator

Visa fullständig version : Age of Conan


Rex
2008-05-22, 19:22
http://www.ageofconan.com/

4d4NvVlL69I
-Random video

dp2kXoga5UA
-Gameplay

Jag tänkte förbeställa det men det blev aldrig av, men ska göra det snart *drool* några andra här som kanske ska börja lira detta?

Halldin
2008-05-22, 20:05
Tar upp på tok för mycket tid, annars hade det säkert vart sköj.

Scratch89
2008-05-22, 20:14
Om det kommer till PS3, baserat på Single Player (med eventuell MP-funktion) så kommer jag att nörda det där rätt så hårt i höst. Samma sak med Gothic 3; det har tydligen kommit till Ps3 nu.

Durre
2008-05-22, 21:33
En polare kör det förfullt nu, verkar riktigt bra, sådära snuskigt beroendeframkallande :D

Rex
2008-05-22, 21:36
Om det kommer till PS3, baserat på Single Player (med eventuell MP-funktion) så kommer jag att nörda det där rätt så hårt i höst. Samma sak med Gothic 3; det har tydligen kommit till Ps3 nu.Tror inte att AoC kommer ut på ps3.

NiXPhoenix
2008-05-22, 21:45
Om det kommer till PS3, baserat på Single Player (med eventuell MP-funktion) så kommer jag att nörda det där rätt så hårt i höst. Samma sak med Gothic 3; det har tydligen kommit till Ps3 nu.



PS3? Usch, du kan inte spela rollspel på konsol.
Jo jag vet att Oblivion kom till konsol men det är fel.


Har också en polare som kör det, började med betan för nån månad sen, han verkar i alla fall gilla det skarpt.
Var på väg att byta grafikkort bara för att just Conan inte funkade bra (han köpte alltså ett GX2 vilket är ungefär det mest oprisvärda kort man kan köpa, SLI suger) men som tur var gick det bättre till slut och idag har det tom kommit stöd för SLI till det. :)
Rätt fin grafik och fin miljö (nån öken) tyckte jag att det var när jag såg det.

Scratch89
2008-05-22, 21:58
SLI är väl prisvärt som satan? Eller står jag som vanligt med typ två år gammal kunskap?

Spene
2008-05-22, 22:01
Tror det. Väntar på att en god vän ska fixa ny dator sedan smäller det, tror jag. Behöver inte ta upp så mycket tid ifall man inte vill det. Tror risken är liten att de gör "en WoW" av det hela.

Kryss
2008-05-22, 22:13
Spelar på fury sen early releasen, skoj hittils iaf. Får se hur det utvecklar sig mot senare levels om det till skillnad mot wow lyckas bli någonting annat än en stor grind.

Tricklev
2008-05-22, 22:47
Det är ett mmorpg, förbered er på grind.

Lessen att behöva spräcka bubblan.

NiXPhoenix
2008-05-22, 22:47
SLI är väl prisvärt som satan? Eller står jag som vanligt med typ två år gammal kunskap?


Nja, det kan i princip inte vara prisvärt, inte mer prisvärt än ett enstaka kort iaf, dubbla priset samtidigt som prestandan i teorin kan bli max 100% högre.
Men i verkligheten brukar det bli 40-60% bättre, sen är det många spel där det inte funkar alls och skillnaden blir 0.
Bara att man har lagt ut massa extra pengar och får mer värme på köpet. :)

Men visst kan man tänka sig att det finns ett prisvärt kort som kostar kanske 2000, toppkortet är 40% snabbare samtidigt som det kostar hela 5000. Då skulle SLI kunna locka men som sagt, prestandan blir ytterst sällan några 100%, det är mest krångel.

Kryss
2008-05-22, 23:02
Det är ett mmorpg, förbered er på grind.

Lessen att behöva spräcka bubblan.

Ptja, ultima online var inget grindspel, det finns hopp.

Mson
2008-05-22, 23:06
Tror inte jag vågar testa det. Brukar fastna rätt hårt för sådana spel. Men det ser grymt bra ut.

KaptenKnäsvag
2008-05-22, 23:38
Om det kommer till PS3, baserat på Single Player (med eventuell MP-funktion) så kommer jag att nörda det där rätt så hårt i höst. Samma sak med Gothic 3; det har tydligen kommit till Ps3 nu.

Eeh, det låter lika troligt som att WoW skulle komma ut till Supernintendo.
AoC är ett mmorpg.

tobbo
2008-05-22, 23:47
Eeh, det låter lika troligt som att WoW skulle komma ut till Supernintendo.
AoC är ett mmorpg.

Ska komma till Xbox360.

Tricce
2008-05-23, 06:46
Skulle kunna tänka mig att dom gör som en slags Rune version av AoC till konsolerna, pengar pengar vet ni ju! $$

http://artofwarcentral.com/images/games/Rune_Box_Cover.jpg

Tabbe
2008-05-23, 06:49
jag är fett taggad men tror int ejag pallar ett så beroende framkallande spel igen :D

Wow hade mig från release fram till ca 10 månader sen.

bugulu
2008-05-23, 09:54
Köpte det nyss från lokala EB games affären, jag förväntar mig inte särskilt mycket så jag tvivlar på att jag köper mer än den här gratismånaden man fick till.

Andreas Lelli
2008-05-23, 09:57
Vore riktigt kul att pröva, alla i min klass pratar om det hela tiden men det är nog inget val för mig, ska alltid vara bäst :P

Tricce
2008-05-23, 16:57
Någon som nött lite nu och kan sammanfatta lite om intryck och hur det verkar?

novaline
2008-05-24, 10:29
sjukt skoj spel, därav mitt nya datorköp :D

Kryss
2008-05-24, 10:54
Lvl31 och spelet är skoj, smidigt questsystem och grymt bra att det är ffa (på rätt server).

Tricce
2008-05-24, 11:03
Lvl31 och spelet är skoj, smidigt questsystem och grymt bra att det är ffa (på rätt server).

Hur verkar det bli i framtiden då grind grind grind ala wow eller annat system?

bagmol
2008-05-24, 12:01
Jag förhandsbokade spelet på en webbutik men fick det inte på releasedagen (igår) så nu är jag sur. Spelet verkar dock roligt fast om man läser på de officiella forumen verkar det som melee classes är generellt bättre än casters någon som spelar som kan verifiera?

Spene
2008-05-24, 12:13
När folk lär sig spela i grupp och använda snares och sånt, så behöver det inte se lika dant ut. Förhoppningsvis så kommer de också att arbeta för att balansera spelet.

Kryss
2008-05-24, 12:15
Hur verkar det bli i framtiden då grind grind grind ala wow eller annat system?

Jag har hopp iallafall :P

Får se hur det blir med pvpsystemen och bybyggandet, jag gillar hur det funkar med vanlig pvp på ffaservrarna iallafall.

Mson
2008-05-24, 12:19
Ni som lirar, vad krävs det för burk för att klara av hyfsat höga inställningar ungefär?

Handcuff
2008-05-24, 12:28
sjukt skoj spel, därav mitt nya datorköp :D

Spela dig less innan pluggandet börjar :D

Spene
2008-05-24, 14:52
Ni som lirar, vad krävs det för burk för att klara av hyfsat höga inställningar ungefär?
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Jämför med kraven från tillverkaren alltså. Behöver inte stämma helt i realiteten, men det är nog en bra fingervisning.

mangemani
2008-05-24, 15:02
http://www.gametrailers.com/player/34413.html

olander08
2008-05-24, 15:40
Tror risken är liten att de gör "en WoW" av det hela.

Det är omöjligt att undvika samma problem som wow har haft och har, det är bara en tidsfråga hur lång tid det tar. WoW var roligt bra mycket längre än vad AoC kommer att vara roligt.

Folk kommer att ha tröttnat innan WotLK kommer ut, och har dom inte gjort det innan dess så kommer dom iaf byta till WotLK iom att det kommer att vara revolutionärt (varför? om det inte blir det går wow under).

Titta bara på interfacet, typ 4 keybindings och 4 macros... A keyboardturners dream, det är för turbaserat för att hålla i längden.

bugulu
2008-05-26, 22:19
Spelat det hyfsat frenetiskt de senaste dagarna så en sammanfattning.

Det här spelet kräver bra mycket mer data än vad det står på baksidan, vill du ha flytande fps (50 hela tiden på högsta inställningarna) så får du punga ut en hel del pengar, jag kan köra crysis på min laptop, dock har jag prestanda problem i det här spelet.

Stridssystemet är innovativt, dock blir det väldigt enformigt i längden (förutom fatalities *drool* .

Det finns en hel del buggar kvar som beta testare uppenbarligen har missat och man blir mer eller mindre tvungen att grinda på de högre levlarna då det är ont om uppdrag.

Uppdragen är hyfsat varierade men påminner fortfarande om en stinkande efterapning av World of Warcraft. Stort minus är att allt visar var man ska göra uppdraget vilket gör det hela ruskigt enkelt och inte utmanande överhuvudtaget.

Supportern är mer värdelös än Blizzards support när de först lanserade ut WoW.

Det här spelet är inte användarvänligt, en av de sämsta social funktionerna som jag någonsin har sett (man kan bland annat inte se när en kompis loggar in/ut) och knapparna är bautastora (går säkert att ändra men fytusan)



Så sammanfattningsvis, jag lirar det här tills min gratistid är slut och sedan väntar jag på Wotlk som kommer sopa banan av AoC (hoppas småungarna stannar kvar dock).

Ajin
2008-05-26, 22:20
http://www.ageofconan.com/

4d4NvVlL69I
-Random video

dp2kXoga5UA
-Gameplay

Jag tänkte förbeställa det men det blev aldrig av, men ska göra det snart *drool* några andra här som kanske ska börja lira detta?

Jag skulle vänta på WAR. :)

shut teh face
2008-05-30, 11:55
Detta ska helt klart testas i alla fall!

Mythos har jag fått upp ögonen för och det är grymt. Jag är med i Closed Beta men det är ingen ide att lira för mkt, de wipar karaktärerna hela tiden. Men när det blir sharped version då kommer det bli väldigt väldigt likt diablo2.

krebbe
2008-05-30, 12:20
Detta ska helt klart testas i alla fall!

Mythos har jag fått upp ögonen för och det är grymt. Jag är med i Closed Beta men det är ingen ide att lira för mkt, de wipar karaktärerna hela tiden. Men när det blir sharped version då kommer det bli väldigt väldigt likt diablo2.

Har varit i mysthos betan i säkert ett år nu. Tyvärr känns det som dom lägger för mycket energi på Mythos där dom skulle lagt det på Hellgate istället. Mythos skulle ju bara bara vara ett "test-spel" för Hellgate.

Sniggel
2008-05-30, 12:22
De har iaf open PvP och de ska de ha cred för. Inte många online-lir som vågar ge spelarna den friheten nu för tiden.

Kurash
2008-05-30, 12:56
De har iaf open PvP och de ska de ha cred för. Inte många online-lir som vågar ge spelarna den friheten nu för tiden.

Å andra sidan så förlorar man väl inget när man dör?

olander08
2008-05-30, 13:58
Å andra sidan så förlorar man väl inget när man dör?

Nope, men det ska man fan göra i ett bra spel. Men, det funkar inte för alla retards (majoriteten av all playerbase i MMORPGs) inte pallar med något liknande.

Sniggel
2008-05-30, 15:37
Å andra sidan så förlorar man väl inget när man dör?

Det är sant. Men det finns inte så många vettiga alternativ om man som jag vill ha ett skillbaserat spel med pvp, realism, spänning, frihet, risk och belöning (vet itne hur många av dessa krav AoC uppfyller ännu, åtminstone några).

Tomten
2008-05-30, 16:19
Det är sant. Men det finns inte så många vettiga alternativ om man som jag vill ha ett skillbaserat spel med pvp, realism, spänning, frihet, risk och belöning (vet itne hur många av dessa krav AoC uppfyller ännu, åtminstone några).

Darkfall online, om det någonsin kommer ut.

Tomten
2008-05-30, 16:28
lite om darkfall online

"The size of the world: From the ones we know about, It's at least more than twice the land area size of the largest announced or released MMO out there. This world is also seamless and zoneless. You won't see people popping up everywhere, or camping your zone drop. We feel that this is crucial for a PvP game. To run from one end to another at regular running speed could take more than 8 hours. This is just an estimate: It could take less or more time depending on your route. It's not the exact size of the world which is that important though, it's what's in it. We could conceivably make an endless barren world but what's the point of that? In Darkfall our world is full of content, we keep adding more every day and it's all usable: Movement is not restricted, you don't have to stick to road travel, there are no invisible walls, no impassable mountains. Furthermore, you can go to places we didn't necessarily mean for you to go to by running, swimming, diving, climbing, using ladders, elevators, get blasted up, boosted up...any way you can get there, we've placed no restrictions. The scale of the Darkfall world is closer to realism than any other MMO we've seen. In Darkfall snowcaps are earned. This effectively multiplies the size of the world in a much bigger way than in most scaled down MMO worlds."

Sniggel
2008-05-30, 16:38
Darkfall online, om det någonsin kommer ut.

Jo, jag har följt det i några år nu :p

victor_n
2008-05-30, 16:45
hämtar mitt ex av AoC imorn, kan ge en recc efteråt och gämför med första gången man trska omkring för 3år sen med sin lvl 1human pala i elvyn forest:smash:

Kurash
2008-06-26, 12:49
Började spela igår på Wildsoul-servern. Bear Shaman. Verkar inte jätteskoj hittills, men det kanske växer med tiden.

pragmatist
2008-06-26, 13:17
Mitt tips till alla som är nyfikna på AoC är att vänta lite, spelet har många tekniska problem och brister för tillfället. Jag har lagt mitt spelande på is och tänker ge det en ny chans i höst.

Har dock haft rätt kul den senaste månaden trots problemen, det ska erkännas.

Spene
2008-06-26, 18:35
Jag lirar en priest of mitra på battlescar sedan i tisdags. Får se om det är något att ha. Någon som vet ifall det är mycket ryssar på battlescar, varit lite väl mycket ryska i chat så jag funderar på att byta server.

De verkar vara duktiga på att lösa de tekniska problem som finns. Däremot orkar man ju inte lira ifall klassbalansen är kass och ifall det inte finns något att göra. Men innan man är 80 så kan man ju i alla fall questa. Får väl ta en paus om det känns för ofärdigt när jag är 80 (vilket lär ta ett tag).

Kurash
2008-06-27, 13:26
Jag lirar en priest of mitra på battlescar sedan i tisdags. Får se om det är något att ha. Någon som vet ifall det är mycket ryssar på battlescar, varit lite väl mycket ryska i chat så jag funderar på att byta server.


Kom till Wildsoul, vi är ett 40-tal svenskar i samma guild. Med vent och allt.

pragmatist
2008-06-27, 13:37
Jag lirar en priest of mitra på battlescar sedan i tisdags. Får se om det är något att ha. Någon som vet ifall det är mycket ryssar på battlescar, varit lite väl mycket ryska i chat så jag funderar på att byta server.

De verkar vara duktiga på att lösa de tekniska problem som finns. Däremot orkar man ju inte lira ifall klassbalansen är kass och ifall det inte finns något att göra. Men innan man är 80 så kan man ju i alla fall questa. Får väl ta en paus om det känns för ofärdigt när jag är 80 (vilket lär ta ett tag).

Jo, klassbalansen är lite... udda. Det är enormt mycket klagomål mot just balansen på AoC-forumen. Framför allt gäller det de stora fördelar som magiklasser har över närstridsklasser i PvP. Tempest of Set och Priest of Mitra är nästan fånigt kraftfulla (även om bägge verkar ha tonats ned lite en smula i de senaste patcharna) medan andra, t.ex. Assassin, är nästan ospelbara.

Ett tips om man vill vara populär i grupper är att välja en soldat, särskilt Guardian (som jag spelade). Det är ont om tanks på högre levels i nuläget, mycket p.g.a. att de tenderar suga i PvP på lägre nivåer.

frambogir
2008-06-27, 14:25
Verkar mest bara resurskrävande och buggigt.

Spene
2008-06-27, 17:05
Jo, klassbalansen är lite... udda. Det är enormt mycket klagomål mot just balansen på AoC-forumen. Framför allt gäller det de stora fördelar som magiklasser har över närstridsklasser i PvP. Tempest of Set och Priest of Mitra är nästan fånigt kraftfulla (även om bägge verkar ha tonats ned lite en smula i de senaste patcharna) medan andra, t.ex. Assassin, är nästan ospelbara.

Ett tips om man vill vara populär i grupper är att välja en soldat, särskilt Guardian (som jag spelade). Det är ont om tanks på högre levels i nuläget, mycket p.g.a. att de tenderar suga i PvP på lägre nivåer.
Jag kan inte så mycket om hur balansen är och hur allt funkar på 80, tog bara den klassen vars informationstext verkade vara roligast. Guardian var ett alternativ när jag valde. Själv har jag hört att barbar och assassin är väldigt bra mot casters pga knockdowns m.m. men det kanske var fel. Verkar vara rätt lätt och levla samtidigt som det är lite ont om content på 80 så vem vet, jag kanske fixar spelar upp en guardian efter prällen. Med mycket CC och heals borde man väl ändå vara ganska poppis både i PvP och PvE?
Kom till Wildsoul, vi är ett 40-tal svenskar i samma guild. Med vent och allt.
Äh, svenskar är så dryga. :D

novaline
2008-06-27, 17:41
mycket roligt spel.


allt gnäll om buggar är sjukt överdrivet!

Tricklev
2008-08-01, 14:00
Det verkar gå bra för dom.

http://www.massively.com/2008/07/27/funcom-suffering-a-loss-of-investor-confidence/

Och en rolig vide också.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/138-Age-of-Conan

tobbo
2008-08-01, 14:03
Surprise!

XAdAMx
2008-08-01, 14:40
Om det kommer till PS3, baserat på Single Player (med eventuell MP-funktion) så kommer jag att nörda det där rätt så hårt i höst. Samma sak med Gothic 3; det har tydligen kommit till Ps3 nu. *screwy*

Kwon
2008-08-12, 19:43
Något för Age of Conan-fansen

En "Mod" får avsked.
http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm?BHCP=1&PAGE=1&THREAD=192300&bhcp=1

demode
2008-08-12, 21:30
Mitt tips är att inte börja lira det. Du kommer att bli besviken.

Jag har inte loggat in på mitt level 73 konto på över en månad nu och har inte ens abstinens...