handdator

Visa fullständig version : Ännu en ITfråga. Hålla reda på avtal osv


Granatgiraffen
2008-05-22, 15:01
Hej hej. Eftersom jag är trevlig så har jag lite avtal och grejer lite här och där som förlängs och faktureras och det ska utföras vissa saker hit och dit.

Excel räcker ju bara så långt liksom. Vad finns det för smidiga system som man kan använda för att hålla reda på sånt med påminnelser uppföljningar länkning till dokument osv?

Please advise.

Albatross
2008-05-22, 18:15
Joomla? (http://www.joomla.org/) Eller MySQL/PHP?

Trance
2008-05-22, 18:22
Joomla? (http://www.joomla.org/) Eller MySQL/PHP?

Va?


On Topic: Äger du det och gillar Office så är väl Microsoft Project något som skulle fungera bra.

appapa
2008-05-22, 19:00
http://www.rememberthemilk.com/

Kankse kan vara något, funderar på att prova det själv men jag letar efter något som går att integrera med iCal och apples mail program.

Albatross
2008-05-22, 19:34
Va?


Tänkte mest på det med länkning till dokument osv, men det kanske är lite overkill att sätta upp ett helt CMS om man mest ska ha för eget bruk.

Trance
2008-05-22, 19:44
Tänkte mest på det med länkning till dokument osv, men det kanske är lite overkill att sätta upp ett helt CMS om man mest ska ha för eget bruk.

Ah, då förstår jag. Jo, det känns väl som lite väl mycket jobb.

Granatgiraffen
2008-05-23, 09:28
Hello. Tror inte era tips är så grymma. Kanske går det att dunka ihop något bra med sharepoint?

Ett exempel. En kund <local zoo> ska mata sina apor 1 gång om året och dom har sålt den tjänsten till mig. Då skulle jag vilja skriva in när jag senaste matade aporna, hur det gick och vad som var problem. Det är ju också bra att skriva in att jag har fakturerat local zoo och att dom har förlängt det ett år. Jag vill då också ha en påminnelse 1 månad innan förlängningen går ut så att aporna inte dör för att local zoo inte har kontrakt.
Lite sådana grejer liksom.