Visa fullständig version : Walden farms kalorifria produkter
Är det någon som har prövat dessa produkter? Är de goda? Hur är det möjligt att tillverka till exempel jordnötssmör (som de bland annat på hemsidan påpekar innehåller jordnötter) eller chokladsås utan några som helst kalorier? Antar att det är en del kemikalier och annat i, är det någon som vet ganska exakt vad och om det är något man bör akta sig för eller om det är helt ok?
http://www.waldenfarms.com/
Låter för bra för att vara sant tyvärr
tigerofsweden
2008-05-22, 12:47
Låter för bra för att vara sant tyvärr
Så du menar det är falsk marknadsföring? *popcorn*
Ungefär så tänkte jag också men produkterna har fått många positiva (och en del negativa) betyg på amazon.com bland annat.
King Grub
2008-05-22, 13:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105717&highlight=waldenfarms
Undrar hur magen skulle reagera. Minns när jag för några år sedan köpte sockerfritt godis, smällde i mig hela påsen på 300 gram och sen spenderade kvällen på toaletten.
Så du menar det är falsk marknadsföring? *popcorn*
Japp! :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105717&highlight=waldenfarms
Tack för länken. Sökte men inte på namnet ihopskrivet.
Det verkar ungefär lika bra som man trodde alltså. ;)
edit: Ja, thomast här från sambons dator. Svårt att hålla reda på vem som är inloggad...
Triple filtered purified water måste vara galet nyttigt. Och light.
Insulinus
2008-05-25, 09:27
Undrar hur magen skulle reagera. Minns när jag för några år sedan köpte sockerfritt godis, smällde i mig hela påsen på 300 gram och sen spenderade kvällen på toaletten.
Var det en på dietorelle (stavning) beror det nog på att dom godisarna har en laxerande effekt.
Fjällbrynt
2008-05-25, 09:36
var såg du ingridienserna, hittar de inganstans*gah!*
var såg du ingridienserna, hittar de inganstans*gah!*
I länken som postades av King Grub.
Snarare ohälsosamt genom urlakning av elektrolyter:em: ...ifall man bara dricker vattnet. Men som lösningsmedel i en drickfärdig lösning är det säkert bra.
Inte för att jag har en blekaste aning vad de gjort med vattnet, men för mig låter det som om det är avjonat och sterilfiltrerat i några olika steg.
jag har provat flera av deras produkter, och de flesta smakar väldigt artificiellt, de enda som var ok var marmeladen (grape var smarrig:)) och marshmallows dippen
Jeg liker deres Pancake Syrup, Chocolate Syrup, Caramel Dip og Peanut Butter - som alle er "kalorifrie". Selvsagt smaker det ikke som de ekte varene, men det smaker noe i alle fall.
Merkingsreglene i USA er slik at kalorier skal oppgis per porsjon (ikke 100 g), og alt som har mindre enn 5 kalorier per porsjon kan merkes som 0. Dvs. at om en flaske har 10 porsjoner, kan det potensielt være 40-50 kalorier i hele flasken...
Kcal är bara ett mått på energi. Alla massa innehåller energi. Så det är fysiskt omöjligt.
Kcal är bara ett mått på energi. Alla massa innehåller energi. Så det är fysiskt omöjligt.
Fel. Kalori används i kost som ett mått på energi man kan tillgodogöra sig. Vilket man uppenbarligen talar om här.
Animalistic
2008-05-26, 08:30
kj är väl däremot ett mått på energi?
kilojoule (antar jag)
Var det en på dietorelle (stavning) beror det nog på att dom godisarna har en laxerande effekt.
Vad är det som är laxerande i dom förutom den artificiella sötningen?
Det bör ju vara en del sötningsmedel i walden farms produkter.
kj är väl däremot ett mått på energi?
kilojoule (antar jag)
Båda är ju mått på energi. En kalori är energi som behövs för att värma en gram vatten med en grad celsius. 1 joule motsvarar ungefär energin som behövs för att lyfta en massa på 102 gram 1 meter rakt upp i normal gravitation. Tyvärr kan kroppen använda mat enlig E=MC^2. Så vi bryr oss bara om den delen som vi kan utnyttja istället.
On topic: Låter för bra för att vara sant. Eller så är det fylld med sockeralkoholer och de drog bort energi det tar för att rännskita bort allt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.