handdator

Visa fullständig version : Sista fettet


magnus_79
2003-06-03, 05:56
Hej!

Har tränat stryketräning i ca 5 mån .. har lyckats bli av med ca 10 kg fett samt byggt muskler... har aldrig deffat eller nåt sånt, bara försökt undvika det uppenbara onyttiga (chips, pizza, godis, dricka m.m). MEN jag har cirka 1-2 kg fett kvar att bli av med innan jag blir riktigt nöjd och just det fettet verkar vara rätt svårt att bli av med.

Jag tränar stryka ca 2-3 ggr i veckan, springer 1 gång i veckan + att det blir någon promenad i veckan.

Jag är 172cm lång väger ca 67 kg.

Någon som har ngn idé hur jag ska få bort det sista fettet?

ps. jag vill inte ha nga svar som: Börja ät och bygg massa etc... jag tränar inte för att bli ett nötkreatur.. vill bara bli lite slimmad..

Tacksam för svar!

magnus_79
2003-06-03, 06:41
ps. hade tänkt å få bort det på ca 2-3 veckor (om det går.)

Callek
2003-06-03, 09:55
Håller på med samma sak själv, det är morgonpromenader på tom mage + eventuellt 1-2 koppar kaffe som gäller...

Sen försök käka så nyttigt som möjligt tills lunch och frukost. Tonfisk och ris är i princip det jag lever på nu ;)

magnus_79
2003-06-03, 10:30
misstänkte nästan det :rolleyes: ... får ta å sätta igång med det imorgon. Hur går det för dig?

FUn-tex SSwinger
2003-06-03, 11:00
Börja ät och bygg massa

magnus_79
2003-06-03, 11:57
Kul att ngn är seriöst på det här forumet... :whipped:

gasoliner
2003-06-03, 12:29
Originally posted by Funtex swinger
Börja ät och bygg massa :D

käka merparten av dina kolisar tidigare på dagen,och försök att basera det på långsamma kolisar.(utom vid träningspassen då)
alltså mindre med kolhydrater ju närmre kvällen du kommer.
samt att du behöver få i dig 20-30 E% från fett.

, men det visste du kanske redan?

magnus_79
2003-06-03, 12:42
okidok... tackar för svaret.. en fråga till bara .. vad för ngt kan man äta med lite kolhydrater i? .. inga kosttillskott tack.

Grahn
2003-06-03, 12:42
ägg...bacon...grillad kyckling...osv

greken
2003-06-04, 13:50
Originally posted by gasoliner
:D

käka merparten av dina kolisar tidigare på dagen,och försök att basera det på långsamma kolisar.(utom vid träningspassen då)
alltså mindre med kolhydrater ju närmre kvällen du kommer.
samt att du behöver få i dig 20-30 E% från fett.

, men det visste du kanske redan?


det där med att äta merparten av kolhydraterna på förmiddagen är väll fel, iallafall enligt sista numret i BK där de hänsvisar till en studie som gjordes och att man kan fram till att de som åt merparten av sina kolhydrater på eftermiddagen tappade mer fett än de som åt på förmiddagen....


/greken

Pez
2003-06-04, 14:41
Originally posted by greken



det där med att äta merparten av kolhydraterna på förmiddagen är väll fel, iallafall enligt sista numret i BK där de hänsvisar till en studie som gjordes och att man kan fram till att de som åt merparten av sina kolhydrater på eftermiddagen tappade mer fett än de som åt på förmiddagen....


/greken

Merparten av energiintaget var det väl snarare.

Rekommendationen blev kolisar på förmiddagen - protte/fett på em/kväll.

/pez

greken
2003-06-04, 15:17
Originally posted by Pez


Merparten av energiintaget var det väl snarare.

Rekommendationen blev kolisar på förmiddagen - protte/fett på em/kväll.

/pez


`måste nog läsa om artikeln... känns som du har rätt...tackar för rättelsen

/ greken