handdator

Visa fullständig version : Ont i knä.


Valliko
2008-05-20, 16:50
Hej hej, detta är min första post så hälsa mig hjärtligt välkommen till ert forum :D

Hursomhelst, jag väljer att posta om mitt kära knä här för att jag tror jag får bäst respon här utav alla forum. Nåja.

Har börjat få lite ont i mitt högra knä nu på senare dar, har haft ont från och till i 3 dagar. Men hör min häpnad, jag har endast ont när jag suttit stilla med benen.

Det kan göra riktigt ont faktiskt, och smärtan strålar när i underbenet. Har tänkt på korsband / minisk och kommer ihåg att för ungefär 5 veckor sedan, mer eller mindre så hoppade jag på ett konstigt sätt och det kändes faktiskt som det small till lite lätt i benet. Dock gjorde detta inget vidare ont förens nu (om detta nu är orsaken).

Någon som har en aning, skelettcancer? :p

Jag är extremt hypokondrisk av mig. Men men, denna posten skrev jag för 2-3 dagar sedan men det har faktiskt blivit bättre sen dess. Igår kändes det som smärtan var nära på att försvinna helt. Men idag är den tillbaka, men ytterst lite kanske. Kan det bero på att jag gick en lång promenad igår? Jag gick kasnek 5km med en polare i ganska raskt tempo. Nåja, tacksam för svar :)

Valliko
2008-05-20, 17:09
Glömde visst att förklara var det var jag hade ont. Men ungefär vid laterala ligamentet på den lilla benknutan som sticker ut lite. Kan fixa bild.

http://img179.imageshack.us/img179/3719/img5kneeanatomyht0.jpg

Någon som har en aning? :)

grimfish
2008-05-20, 17:31
Om det är något du ska söka hjälp för så är det inte ditt knä, som det inte verkar vara någon fara med, utan din hypokondri. Hypokondri kan - och nu är jag allvarlig - vara väldigt handikappande.

Valliko
2008-05-20, 17:34
Om det är något du ska söka hjälp för så är det inte ditt knä, som det inte verkar vara någon fara med, utan din hypokondri. Hypokondri kan - och nu är jag allvarlig - vara väldigt handikappande.

Mjo, hypokondri är ett helvete minst sagt. Har "varit" dödligt sjuk sedan i oktober, allt från hjärntumörer till ALS och Huntingtons (med andra ord är jag sjuk i huvet).

Hursomhelst, knät verkar vara lungt eller?

Valliko
2008-05-22, 05:13
Ingen som har en aning? *gah!*