handdator

Visa fullständig version : Mindre muskelgrupp + ben = bra?


Zhang
2008-05-20, 06:08
Ni får ursäkta ifall titeln var lite misledande. Visste inte hur jag skulle sammanfatta frågan till en titel, hur som helst. Det jag undrar är; för tillfället har jag 3 mag pass i veckan, tisdag - onsdag - torsdag. Jag skulle helst vilja ha lite mer kontinuerligt tränande av magen under veckan istället för 3 dagar intensivt sedan 4 vila och min första tanke var då att flytta onsdagspasset till lördag.

Jag tvekade lite dock eftersom jag har benpass på onsdagen i samband med magen. Kan benpasset påverka mage träningen positivt pga den stora muskelgruppen, är det dåligt t o m eller spelar det ingen roll alls?

Tack på förhand

Ganymedes
2008-05-20, 07:22
Kan benpasset påverka mage träningen positivt pga den stora muskelgruppen, är det dåligt t o m eller spelar det ingen roll alls?

Benträning sägs ju höja testosteron/hormonsvaret i kroppen, så helt fel är det ju inte. Tror dock inte att kombinationen är magisk på något sätt. Jag kör själv mage tillsammans med ben och tycker att det fungerar bra. Negativt lär det inte vara iaf. Kör ben först i passet dock, en trött mage påverkar knäböj rätt rejält imho.