handdator

Visa fullständig version : Skapa xbox-konto i vista?


mela
2008-05-19, 15:37
Via nätverket här så kan vi kolla på film/lyssna på musik osv från datorerna via xboxen. Men sedan jag skaffade ny dator med vista har det bara buggat.

Jag antar att jag måste skapa ett xbox-konto på min dator för att få det att funka. Jag hittar själva datorn men måste skriva in användarnamn och lösenord för att komma åt själva filerna.

Så, now to the big question. Hur skapar jag kontot?
Eller måste jag göra någonting annat?

dontomase
2008-05-19, 15:42
Via nätverket här så kan vi kolla på film/lyssna på musik osv från datorerna via xboxen. Men sedan jag skaffade ny dator med vista har det bara buggat.

Jag antar att jag måste skapa ett xbox-konto på min dator för att få det att funka. Jag hittar själva datorn men måste skriva in användarnamn och lösenord för att komma åt själva filerna.

Så, now to the big question. Hur skapar jag kontot?
Eller måste jag göra någonting annat?

Du behöver inget särskilt konto utan det du kör som din användare det du däremot måste göra är att dela ut katalogen du ska se filer ifårn.

Högerklicka dela ut och välj sen avancerad delning, där finns det så man kan skriva in vilka konton som ska ha rättigheter, skriv in din normala användaresom du kör vista med.

Om det nu är xbox det gamla du kör.

Finns annars väldigt bra guider här..

http://www.xbox-scene.com/tutorials.php

På den här sidan finns det mesta om Xbox.

mela
2008-05-19, 15:44
Du behöver inget särskilt konto utan det du kör som din användare det du däremot måste göra är att dela ut katalogen du ska se filer ifårn.

Högerklicka dela ut och välj sen avancerad delning, där finns det så man kan skriva in vilka konton som ska ha rättigheter, skriv in din normala användaresom du kör vista med.

Om det nu är xbox det gamla du kör.

Finns annars väldigt bra guider här..

http://www.xbox-scene.com/tutorials.php

På den här sidan finns det mesta om Xbox.


Det är det som inte fungerar. Även om alla har tillgång så kommer ingen åt den, inte de andra datorerna i nätverket heller.

Ska kolla hemsidan :)

dontomase
2008-05-19, 15:47
Det är det som inte fungerar. Även om alla har tillgång så kommer ingen åt den, inte de andra datorerna i nätverket heller.

Ska kolla hemsidan :)

Om du har kört utdelningsguiden som finns i Vista brukar man få de problemen kör med avancerad delning så brukar det lösa sig, sitter inte på vista nu så jag kan inte göra skärmdumpar så du kan se hur det ser ut på min xbox utdelning..

Flykt
2008-05-19, 15:58
Kontrollpanelen (välj "Klassisk vy") -> System -> "Ändra inställningar" -> "Ändra" -> sen ta arbetsgrupp "MSHOME"

Du skriver att ingen annan dator kommer åt dig, då är ni troligen inte i samma arbetsgrupp. Se till att alla är i "MSHOME" (du kan egentligen döpa till vad du vill, bara det är samma överallt)

Vet inte om detta krävs för xbox men kan vara bra ändå :P

mela
2008-05-19, 16:03
Kontrollpanelen (välj "Klassisk vy") -> System -> "Ändra inställningar" -> "Ändra" -> sen ta arbetsgrupp "MSHOME"

Du skriver att ingen annan dator kommer åt dig, då är ni troligen inte i samma arbetsgrupp. Se till att alla är i "MSHOME" (du kan egentligen döpa till vad du vill, bara det är samma överallt)

Vet inte om detta krävs för xbox men kan vara bra ändå :P

Alla är i "Farscape" och jag hittar datorn. Det är inte det som är problemet, problemet rä att jag inte kommer åt den.