handdator

Visa fullständig version : Deff/diet (första gången)


Sagzy
2008-05-18, 21:42
Hallå, jag har aldrig riktigt deffat förr men tänkte försöka mig på det nu precis innan sommaren. jag tänker skriva vad jag har tänkt mig vet inte ifall det är något bra, därför skriver jag det här så ifall det är helt galet så skriv vad ja ska ändra på.

jag hade tänkt äta vid samma tillfällen som innen (frukost,midda,eftermidda,kväll)
lite mellan mål som kommer bestå av frukt.

jag vill få ut så mycket som möjligt under min deff period så jag hade tänkt mig äta som exempel kykling salad som måltid, och till det hade jag tänkt ta whey-80 , omega 3 och vitamin tablet för att få i mig det som saladen inte ger mig.

som sagt aldrig riktigt gjort detta förr, men är bered att gå långt så har ni några tips så skriv gärna dom. tackar så mycket!

Juliette
2008-05-18, 23:17
Hallå, jag har aldrig riktigt deffat förr men tänkte försöka mig på det nu precis innan sommaren. jag tänker skriva vad jag har tänkt mig vet inte ifall det är något bra, därför skriver jag det här så ifall det är helt galet så skriv vad ja ska ändra på.

jag hade tänkt äta vid samma tillfällen som innen (frukost,midda,eftermidda,kväll)
lite mellan mål som kommer bestå av frukt.

jag vill få ut så mycket som möjligt under min deff period så jag hade tänkt mig äta som exempel kykling salad som måltid, och till det hade jag tänkt ta whey-80 , omega 3 och vitamin tablet för att få i mig det som saladen inte ger mig.

som sagt aldrig riktigt gjort detta förr, men är bered att gå långt så har ni några tips så skriv gärna dom. tackar så mycket!

Har du läst deffguiden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Sagzy
2008-05-18, 23:32
Har du läst deffguiden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881


Jag läste igenom den lite snabbt men är lite sent på det med deffen inför beachen 08 så vill ha snabba resultat tänkte att detta kanske funkade?

Waggho
2008-05-19, 07:05
Jag läste igenom den lite snabbt men är lite sent på det med deffen inför beachen 08 så vill ha snabba resultat tänkte att detta kanske funkade?
Börja tidigare nästa år! :thumbup:

Oavsett tidsperiod så är det deffguiden som gäller. Du får bestämma dig för en viss vikt du vill gå ner per vecka och modifiera ditt intag efter det.

Scratch89
2008-05-19, 13:25
Hur lång är du, hur mycket väger du och hur mycket ska du gå ner?

Zippo
2008-05-19, 23:15
Som scratch sa, lite info om dig skulle passa bra. Dessutom undrar jag om du har något att deffa eller om detta är någon slags nybörjar grej. Har du en massa som du kan få fram genom att deffa bort underhuds fettet? Om det är första gången du har börjat med en aktivitet som gymma så sattsa på att bli stor i början i stället för att gå ner i vikt a.k.a deffa. Stavar som jag stavar :)

Sagzy
2008-06-01, 20:27
jag är ca 195cm lång och väger 94kg. det är inte så mycket jag vill bli av med, det är några kilon runt magen och låren, det är där som det sätter sig, annars så går jag på gymmet 3-4 gånger i veckan!

Scratch89
2008-06-01, 21:05
Ptja, du är ju fortfarande normalviktig, men om du vill gå ner i vikt så är det ju bara att sätta igång. Det är ju dumt att ha en deadline där du exakt måste vara klar, så kan du inte bara fortsätta att gå ner i vikt under sommaren tills du är nöjd? Det är ju inte så att ditt gymkort kommer att frysas och dina löpskor inlåsta bara för att ditt beach-datum passerat. ;)

Andreas Lelli
2008-06-01, 21:59
Precis som Scratch säger tror jag det är bra om du låter det ta sin tid, om du är alltför stressad med din viktnedgång (ligger på för stort underskott) så kommer du även att förlora mer muskler, och det vill vi ju oftast inte :)