handdator

Visa fullständig version : Hemmaträning


Detective
2008-05-18, 13:13
Tjena!
Tänkte köra på en fråga här nu.
Jag kör träning överkropp på gym 3 ggr per vecka.
Och skulle då vilja komplettera detta med lite smått där hemma.
Situps, hantelcurls och chins. Hur mycket och hur ofta borde jag köra min hemmaträning? Vill ju få en bra uppbyggnad.
Har tränat styrka rätt kort tid. Ett halvår ungefär.

Cerwinbob
2008-05-18, 16:12
Ifall du redan tränar 3 ggr i veckan kommer det vara onödigt att träna mer överkropp. Kroppen måste få återhämta sig för att växa vilket jag tror du i främsta fall vill.

Något du däremot skulle kunna göra är att börja köra lite underkropp. Många av de stora flerledada övningarna skulle vara positivt för utvecklingen av din överkropp. Samt att du om 5 år inte behöver vakna upp och inse att du är fruktansvärt osymmetrisk.

Åse Columbus
2008-05-18, 18:12
om trädet inte känner att stammen (benen) är starka nog...så blir det inget lövverk (överkropp)

samma gäller människans kropp

Mr. Athletic
2008-05-18, 21:50
om trädet inte känner att stammen (benen) är starka nog...så blir det inget lövverk (överkropp)

samma gäller människans kropp

Tänk om det var så då hade folk kanske börjat ta benträningen på lite större allvar.

-S-T-
2008-05-19, 14:22
Tänk om det var så då hade folk kanske börjat ta benträningen på lite större allvar.

Det är så.

Detective
2008-05-20, 08:54
Kan jag köra ben på samma pass som överkropp då? Känner inte att jag vill träna fler dagar i veckan. Så ska jag träna ben så måste det vara på samma dagar som jag tränar överkropp (Måndag, Onsdag, Fredag)