handdator

Visa fullständig version : Protein med fyllig smak?


Jozer
2008-05-17, 13:17
Halojj!
Student som man är så har man nu kört med Star Nutritions Whey-80 mestadels för att det är billigt. Tycker dock att den är så blaskig (blandad i vatten) så nu skiter jag i vad det kommer att kosta och vill ha tag i ett annat vassleprotein med en mer fyllig smak. Innan jag började med whey-80 så körde jag med Dalblads Whey Class+ (banan/choklad) och den var ju mycket mer fyllig i smaken. Hatar dock en sån fyllighet som fås av t.ex. Slow-pro 80.

Så är det någon som har ett bra tips på någon sort som är att rekommendera? Smakade en gång något protein från ON med chokladsmak och den smakade riktigt gott, påminde om chokladpuffar *drool*. Har tyvärr glömt vad det hette, tror det var nå dyrare variant iaf...

Koloftw
2008-05-17, 13:20
DoublePro!

x_776
2008-05-17, 13:29
jag tycker att kolozzeums egna jordgubbs whey är rätt god och rätt fyllig

dajmond
2008-05-17, 13:31
blanda med minimjölk istället då? :P

maaherra
2008-05-17, 13:56
Om du inte vill ha kasein (typ slow pro) så ta bara ett vassleprotein du tycker smakar gott och blanda med mjölk, då blir det lite fylligare.

Alt. släng i lite kasein i vasslet ifall du blandar med vatten, typ 30-40% så blir det lite "fylligare".

Mushan
2008-05-17, 15:48
Testa att ställa in den i kylen en stund med.

vesterberg
2008-05-17, 16:37
DoublePro!:thumbup:

Jozer
2008-05-17, 17:41
blanda med minimjölk istället då? :P

Om du inte vill ha kasein (typ slow pro) så ta bara ett vassleprotein du tycker smakar gott och blanda med mjölk, då blir det lite fylligare.

Alt. släng i lite kasein i vasslet ifall du blandar med vatten, typ 30-40% så blir det lite "fylligare".

Jo jag vet ju att det bli godare med mjölk och jag blandar med det ibland också. Men jag tränar på morron och har skola direkt efteråt så jag vill inte direkt släpa med mig mjölk i väskan...*rolleyes* Tänkte bara på om nån kände till någon sort som är snäppet fylligare och krämigare...

Sverker
2008-05-17, 17:44
Varför skrev du inte att det var efterträningendrinken. Fyll på med maltodextrin/vitargo eller motsvarande. Då blir smaken fylligare.

747
2008-05-17, 20:18
maltodextrin och dextros blandat med proteinpulver blir en finfin lagom söt och lättdrucken smak.

Jozer
2008-05-18, 08:40
Varför skrev du inte att det var efterträningendrinken. Fyll på med maltodextrin/vitargo eller motsvarande. Då blir smaken fylligare.

maltodextrin och dextros blandat med proteinpulver blir en finfin lagom söt och lättdrucken smak.

Härligt, det ska testas! tackar :thumbup:

jaosef
2008-05-27, 12:19
Jaosefs proffsblandning av protein; 1,5 dl pulver, 2 dl mjölk, 1 dl vailj-yoghurt (vanilj rekommenderas) Testa detta! blir fylligt och enligt mig gott! :P

/jaosef

Fed up
2008-05-27, 12:40
Jo jag vet ju att det bli godare med mjölk och jag blandar med det ibland också. Men jag tränar på morron och har skola direkt efteråt så jag vill inte direkt släpa med mig mjölk i väskan...*rolleyes* Tänkte bara på om nån kände till någon sort som är snäppet fylligare och krämigare...

Vadå? Du blandar ju drinken hemma på morgonen, dricker efter träningen och sköljer sen ur den så den inte ligger och stinker kiss. Väl hemma diskar du ur den. Nemas problemas.