handdator

Visa fullständig version : tipsa om pampiga strategispel!


Animalistic
2008-05-16, 21:40
är sugen på något riktigt häftigt strategispel! (helt med stora pampiga armeér(stavning?) tidsålder på spelen spelar ingen roll men helst åt så forntida som möjligt)

Total war serien är sönderspelad och likaså age of empires

alla tips är hjärtligt välkomna!

Exhale_
2008-05-16, 21:44
Europa Universalis III kan kanske vara något för dig? Jag har en kompis som spelat det och han tycker det är ballt så innåt..

Vet inte om det är ett sånt spel du söker men du kan ju kolla upp det! :thumbup:

Andy.da.wohoo
2008-05-16, 21:45
Empire earth finns ju alltid. Sen tycker jag du borde prova Supreme Commander också! Utspelas i framtiden. Ett av det roligaste strategispelet jag spelat!:)

NiXPhoenix
2008-05-16, 21:49
De äldre Settlersspelen är lite av favoriter för mig, men tonvikten ligger definitivt på att samla resurser och bygga upp sitt rike, arméerna är inte det minsta "pampiga". :D Snarare motsatsen, och man har ytterst lite kontroll över sina gubbar. Finns bara tre sorters stridsgubbar (olika nivåer visserligen) och så katapulter.


Supreme Commander som Andy säger tror jag är rätt omtyckt, har en polare som gillar det jättemycket.
Ser dock inte så speciellt ut i min mening trots att det kräver rejält med processor.

Nithian
2008-05-16, 23:02
Warcraft 3 TFT
Command and Conquer 3 och expansion.
Empire Earth.

Exal
2008-05-17, 00:11
Du borde ta en tit på Sins of a Solar Empire, lätt en utav mina favorit strategi spel.

http://www.youtube.com/watch?v=EsKRwn9fLHM

Snabel
2008-05-17, 01:36
Company of heroes är ett riktigt bra rts.. Jag spelar bara online dock så jag vet inget om singleplayerläget.

Deceiver85
2008-05-17, 01:39
Rome Total War med mod-packet Europa Barbarorum installerat, då tröttnar man aldrig.