handdator

Visa fullständig version : star, twinlab


Corey_curse
2003-06-01, 19:48
Om man ska köpa en gainer, vilken av dessa ska man välja.. ?
..motivera ert val och ta även hänsyn till priset!
jag kan inte bestämma mig för vilket märke jag ska köpa, hade jag haft mycket pengar hade det inte varit så svårt, twinlab!.

jag vill gärna ha lite åsikter om skillnader mellan märkena, mitt huvudmål är att gå upp i vikt!
helst bör påståendena som kommer vara baserade på fakta hellre än rykten o.s.v.

Nitrometan
2003-06-01, 19:49
Varför en gainer överhuvudtaget?
Dyra kolhydrater...

Tompi
2003-06-01, 19:51
Spelar inte så stor roll. kolla bara så att det inte är löjligt lågt protein innehåll! Sen tycker jag att det finns många produkter som är mkt mer prisvärda än Twinlab!

Fultjack
2003-06-01, 20:00
twinlabds är godare.. har smakat av en kompis .. men jag säger som alla andra. köp protein istället...

Corey_curse
2003-06-01, 20:09
anledningen till att jag ska ha gainer är att det är lätt att ta med sig till träningen och lätt att inta. lätt att ta med som mellanmål även på andra platser såklart.

mitt huvudmål är som sagt fortfarande att gå upp i vikt, är det protein jag ska köpa istället.. ?

ivandrago
2003-06-01, 20:11
gainer som gainer.. kolla bara på innehållsförteckningen att det är tillräckligt med protte per 100g. helst upp mot 30g. de flesta har mellan 25-30. det är ändå prottet du betalar för så ta den billigaste som har tillräckligt med protein.

Pez
2003-06-01, 20:53
Originally posted by Corey_curse
anledningen till att jag ska ha gainer är att det är lätt att ta med sig till träningen och lätt att inta. lätt att ta med som mellanmål även på andra platser såklart.

mitt huvudmål är som sagt fortfarande att gå upp i vikt, är det protein jag ska köpa istället.. ?

Gainer är skit som "mellanmål"! Vafan.. du kan lika gärna dricka en halv liter mjölk och äta en påse bilar som "mellanmål".

Gainer endast efter träning. Protein/mat övriga tider.

/pez

Team 666
2003-06-01, 21:22
Jag skulle köra på stars alla gånger, twinlab tar ut feta överpriser för halvsjaskiga produkter.

mvh,,

Janna
2003-06-01, 22:15
¨det blir billigare o bättre att köpa ett proteinpulver och sen blanda ner dextrophur i protten .. då kan du själv bestämma exakt hur många gram protte och kolhydrater du vill få i dig

sommellanmål kan du istället äta en burk kesella och en frukt eller grovt bröd tex .. eller i värsta fall en prottedrink och frukt

Jarod
2003-06-01, 22:23
Originally posted by Janna
.. eller i värsta fall en prottedrink och frukt

..jaha? sen när blev en prottedrink och en frukt ett dåligt mellanmål???

Mvh

Janna
2003-06-01, 22:31
tycker det är bättre att få proteinet från mat istället för en drink

Muskelsmurfen
2003-06-01, 22:36
När det gäller Gainers...
Köp protte, tillsätt dextropur eller maltodextrin = Hemmagjord Gainer som du skräddarsyr efter ditt behov.

Mat är bäst men pulver är ofta smidigare. Som mellanmål alltså...

emmzan
2003-06-02, 06:58
Originally posted by Janna
tycker det är bättre att få proteinet från mat istället för en drink

Jag föredrar drinkar när alternativet blir kesella som ligger i botten på väskan några timmar och blir varmt och fräscht :(


Ska du blanda vassle och snabba kolisar så välj maltodextrin istället. Dextropur blir så s*tans sött med..

z_bumbi
2003-06-02, 09:15
Originally posted by Corey_curse
Om man ska köpa en gainer, vilken av dessa ska man välja.. ?
..motivera ert val och ta även hänsyn till priset!
jag kan inte bestämma mig för vilket märke jag ska köpa, hade jag haft mycket pengar hade det inte varit så svårt, twinlab!.

jag vill gärna ha lite åsikter om skillnader mellan märkena, mitt huvudmål är att gå upp i vikt!
helst bör påståendena som kommer vara baserade på fakta hellre än rykten o.s.v.

Köp den billigaste av de två, mellanskillnaden kan du lägga på mer protein om du inte tycker halten är tillräckligt hög redan. T ex 4 kg gainer plus 4 kg protein, släng ner ett kg protein i gainern och använd resten som mellanmål. Jag har inte räknat på det så noga men jämför hur mycket mer protein du får för pengarna så kommer du inse fördelen.
Undvik framförallt Twinlabs gainer med 15 % protein om du inte ska ha den som sportdryck under långlopp eller liknande.

Maltodextrin i en gainer är ju oftast inte dyrare än att köpa det i lösvikt om man håller sig till små mångder.

Survivor
2003-06-02, 14:58
Originally posted by z_bumbi
släng ner ett kg protein i gainern och använd resten som mellanmål.
Fördelningen blir lite väl ojämn då, va?! :rolleyes:

z_bumbi
2003-06-02, 15:07
Survivor: Menar så klar ett kilo extra protein i burk med 4 kg gainer.. brukar hamna runt förhållanden 1:2 protein/kolhydrater.

Corey_curse
2003-06-02, 15:43
tack för alla svar, lutar åt att jag köper lite whey-80 från star, och kanske lägger i lite maltodextrin eller liknande, vart får man tag på dessa kolhydrater billigt.. ?

Nitrometan
2003-06-02, 20:09
Hos närmaste "hemvinbutik".

Biceps
2003-06-04, 17:01
Har inte smakat Star men Twinlabs Super Mass Fuel är iaf grymt god! Skulle kunna dricka den till frukost, lunch whatever... Triple Whey proteindrink är något blaskigare...