handdator

Visa fullständig version : Ny mobil plx!!


Mazr
2008-05-16, 14:20
Hej kära kolozzer.

Saken är den att min mobil antagligen blev snodd i lördags (eller så råkade jag tappa bort den på något skumt sätt). Så jag måste alltså köpa en ny mobil.
Min fråga till er lyder därför;
Vilken mobil är bra i dagsläget? Relativt billig, kanske runt 500-1000 om det går?
Sony Ericsson, Nokia? Alla tips och råd mottages med djup tacksamhet!

MVH,
Mazr *kissass*

champion
2008-05-16, 14:25
Hej kära kolozzer.

Saken är den att min mobil antagligen blev snodd i lördags (eller så råkade jag tappa bort den på något skumt sätt). Så jag måste alltså köpa en ny mobil.
Min fråga till er lyder därför;
Vilken mobil är bra i dagsläget? Relativt billig, kanske runt 500-1000 om det går?
Sony Ericsson, Nokia? Alla tips och råd mottages med djup tacksamhet!

MVH,
Mazr *kissass*


Vad vill du kunna göra med mobilen?

hahavaffan
2008-05-16, 14:28
Vad vill du kunna göra med mobilen?För 500 till 1000kr, förmodligen inte så himla mycket.

En standard SE eller Nokia borde täcka de flestas behov i den prisklassen. Kika in på typ Katshing.se.

Mazr
2008-05-16, 14:29
Vad vill du kunna göra med mobilen?

Ringa med. Hållbar, enkelnavigerad, ja... that's it :)

NiXPhoenix
2008-05-16, 14:35
Varför just Nokia eller SE?

Känns som så många andra svenskar, dessa mobilmärken är de enda som finns. :/

Mazr
2008-05-16, 14:37
Det är de som jag känner till, haha. :) Men kom gärna med fler tips om du nu kan flera som är värda att ta upp.

Vad tror ni om denna? http://www.webhallen.com/prod.php?id=75399

hahavaffan
2008-05-16, 14:50
Varför just Nokia eller SE?

Känns som så många andra svenskar, dessa mobilmärken är de enda som finns. :/Resterande märken är ju skit i jämförelse. Samsung har inte en suck. Motorola, usch nej. LG? Hell noes.

hahavaffan
2008-05-16, 14:52
Kolla in Prisjakt.nu för lite hjälp. Där finns nästan alltid recensioner, både professionella och amatörmässiga, till mobiltelefonerna.

Mazr
2008-05-16, 14:53
Tack så mycket :)

NiXPhoenix
2008-05-16, 15:51
Resterande märken är ju skit i jämförelse. Samsung har inte en suck. Motorola, usch nej. LG? Hell noes.



Pffft, vet jag inte om jag kan hålla med om.
Sen ser, i mitt tycke, nästan alla modeller från både SE och Nokia ut som skit idag. Skandinavisk design, stilrent m.m är ord som brukar användas för att beskrivas SE, jag tycker merparten av deras telefoner bara är fula. Ibland väldigt kantiga (det stilrent står för antar jag) och fula.

Kommer ihåg hur det var sent 90-tal, Ericsson hade bara tråkiga lurar och Nokia stod för designen, sen kom Ericsson med en del lite roligare grejer och mobilerna i allmänhet gjorde enorma framsteg både när det gällde utseende och storlek.
De senaste åren tycker jag varit ganska dåliga på designområdet iaf.

Som sagt, Mazr, kolla in prisjakt, du kan specifiera prisintervallet.

Timme
2008-05-16, 15:56
så vilka mobiler är snygga så pheonix? SE är ju några av de få som faktiskt gör snygga mobiler....

Exdiaq
2008-05-16, 16:14
Pffft, vet jag inte om jag kan hålla med om.
Sen ser, i mitt tycke, nästan alla modeller från både SE och Nokia ut som skit idag. Skandinavisk design, stilrent m.m är ord som brukar användas för att beskrivas SE, jag tycker merparten av deras telefoner bara är fula. Ibland väldigt kantiga (det stilrent står för antar jag) och fula.

Kommer ihåg hur det var sent 90-tal, Ericsson hade bara tråkiga lurar och Nokia stod för designen, sen kom Ericsson med en del lite roligare grejer och mobilerna i allmänhet gjorde enorma framsteg både när det gällde utseende och storlek.
De senaste åren tycker jag varit ganska dåliga på designområdet iaf.

Som sagt, Mazr, kolla in prisjakt, du kan specifiera prisintervallet.



SE är i särklass bäst, snyggast och tåligast.

Ajin
2008-05-16, 16:18
Utseende och stil är subjektivt, ni kan inte ärligt talat säga att ni sitter och diskuterar vad som är snyggast? :smash:

För 1000kr kommer du kanske inte få något flashigt, men många av nokias och SE mobiler i just den prisklassen brukar funka finfint. Framförallt så har SE bra ljudkvalité jämfört med säg Samsung, Motorola och dyl.

vesterberg
2008-05-16, 16:25
Varför just Nokia eller SE?

Känns som så många andra svenskar, dessa mobilmärken är de enda som finns. :/ja, för det är viktigt att vara unik i sitt val av mobiltelefon.

NiXPhoenix
2008-05-16, 16:44
så vilka mobiler är snygga så pheonix? SE är ju några av de få som faktiskt gör snygga mobiler....


"De få" - du vet att det inte finns speciellt många mobiltelefontillverkare till att börja med va?

Har du nånsin varit inne i en mobilaffär som hade mer än tre modeller från Samsung och en LG-modell de senaste åren?


Inte så svårt att tycka SE har snyggast modeller när de och Nokia dominerar utbudet.
Enda SE-lurar som är direkt snygg i dagsläget tycker jag är den tunna W880
http://images.webhallen.com/product/69228/large

Såg inte ens speciellt snygg ut på den där bilden...

Exempel på deras lucktelefoner som mest sett ut som missfoster i jämförelse med de andra tillverkarna.
http://images.webhallen.com/product/68021/large

gammal iofs men ändå, asiaterna har haft snygga och billiga modeller
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?st=2&p=3457
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?st=2&p=3459

Ytterligare ett missfoster

http://www.onoff.com/online/picdb.nsf/vPictures/51364/$file/prod_51364.jpg

Nej nu hinner jag inte leta mer, måste gå och träna

SE är i särklass bäst, snyggast och tåligast.

Jaså det säger du :cool:

NiXPhoenix
2008-05-16, 16:47
ja, för det är viktigt att vara unik i sitt val av mobiltelefon.


Unik och unik, för säg fem år sen var det många som inte ens verkade känna till att det fanns andra tillverkare än Ericsson och Nokia.


Är lite som att nästan alla (nåja) svenskar kör Volvo, en del sticker ut och satsar på Saab iofs.

Volvo kan ju i princip inte göra annat än missfoster, kan förstå om man är patriotisk och väljer att köra tyskt när man bor i Tyskland, eller amerikanskt när man bor i USA, men de har lite mer och bättre märken att välja på också.

Vad skulle du föredra, tvingas välja mellan BMW, Opel och Mercedes eller välja mellan Volvo, Volvo och Saab?

Första fallet känns inte som tvång direkt...